Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Klopt, maar weet niet of het gisteren 100% pech was voor Bottas. Hij reed veel langer door op die banden dan HAM, en misschien heeft hij ergens een kerb wat harder geraakt, net als Gasly in Q3?
    Maar idd, andere lekke banden, een kapotte wheelgun. Dan is het meestal BOT.
    Eens wbt de banden, maar het ging mij vooral om het uitvallen.

''Thank God for the internet experts''

Comment

• Velen hebben het over Bottas en zijn pech. Hij reed gewoon teringlang door op die banden, en meerdere coureurs die dat deden hadden plots lekke banden, de twee Williamsen ook. Als Bottas nou gewoon een fatsoenlijke start had gehad ipv te zakken van 5 naar 13 in 1 ronde, dan had hij eerder kunnen pitten en was dit niet gebeurd.

Hamilton is gewoon buitencategorie en zijn auto ook. En als hij de 8e keer kampioen wordt dit jaar, dan is deze titel wel één van de hardst bevochten van allemaal. En dan is er voor Max nog tijd zat om ook eens een keer kampioen te worden. Wordt Max 8 keer kampioen? Dat denk ik niet.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        Velen hebben het over Bottas en zijn pech. Hij reed gewoon teringlang door op die banden, en meerdere coureurs die dat deden hadden plots lekke banden, de twee Williamsen ook. Als Bottas nou gewoon een fatsoenlijke start had gehad ipv te zakken van 5 naar 13 in 1 ronde, dan had hij eerder kunnen pitten en was dit niet gebeurd.

Hamilton is gewoon buitencategorie en zijn auto ook. En als hij de 8e keer kampioen wordt dit jaar, dan is deze titel wel één van de hardst bevochten van allemaal. En dan is er voor Max nog tijd zat om ook eens een keer kampioen te worden. Wordt Max 8 keer kampioen? Dat denk ik niet.
        Hamilton heeft geluk dat zijn auto een paar jaar lang veel beter was die de RB.
        Max heeft de pech dat Hamilton nog steeds op de toppen van zijn kunnen is. Zo niet, dan was dit al (minimaal) z'n tweede WK.
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Afgezien van een enkeling is er toch geen echte F1-liefhebber die twijfelt aan de kwaliteiten van Hamilton?
          2019 Volvo V60 T6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
            Afgezien van een enkeling is er toch geen echte F1-liefhebber die twijfelt aan de kwaliteiten van Hamilton?
            Zeker niet. En ook niet (meer) aan die van Maxje. Zijn beiden buitencategorie.

privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Inderdaad. En hetzelfde geldt voor de kealiteiten van Max.

Verder, beste rijder krijgt de beste wagen aangeboden. Dat is niet een kwestie van geluk. De organisatie en de kwaliteit van de technische mensen van Mercedes is gewoon ontzettend goed, de manier waarop ze verder ontwikkelen met allerlei nieuwe ontwikkelingen telkens, dat is onnavolgbaar.

Comment

• Ik ben altijd wel benieuwd wat het resultaat zou zijn als Hamilton in een Red Bull reed naast Verstappen. Wie is er dan beter?
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ach Bottas zijn pech was ook Hamilton's pech aangezien je als raceleider zonder pitstopmarge met een titelconcurrent achter je die dat wél heeft eigenlijk dat punt kwijt bent. En in het geval je teamgenoot die niet kan pakken gaat dat punt ook nog naar je titelconcurrent.).

Vandaar dat ik die fastest lap ook beter geschikt vind voor de sprintrace en dan met als extra voorwaarde dat het op de set moet waarmee je gestart bent. Dat de pit in duiken voor een fastest lap vind ik niet echt bij F1 horen.

En over die pech, zoals Jasper eigenlijk al zei, te lang doorrijden op banden is ook geen echte pech en mede nodig gemaakt door zijn slechte start en inhaalcapaciteiten(snel rondjes rijden kan ie wel erg doed
                  Last edited by MN-Power; 22-11-21, 13:07.
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

• We gaan het zien volgend seizoen met Russell naast Hamilton, als die er niet zo dicht op zit als Rosberg in zijn beste dagen zegt ook dat genoeg. Vind dat Sainz ook prima overeind blijft naast Leclerc waarvan iedereen (of bijna iedereen) toch ook dacht dat die van het kaliber Hamilton/Max was toen die aan het stuur van die (*achteraf nogal illegale) raket Ferrari zat.

En wat zakt die Ricciardo toch door het ijs dit jaar. Behoudens een toevalstreffer presteert die toch bijzonder matig afgezet tegen Lando.

Comment

• Met zo'n spannende strijd zullen we geen verrassingen in strategie zien bij RB. Niet veel risico nemen. Maar dat is toch de manier waarop Verstappen Hamilton een paar keer verrast heeft.
                      Ben net als half NL dan ook heel benieuwd hoe de komende 2 races eruit gaan zien; kan RB nog wat of wordt het gewoon lijdzaam toezien hoe Mercedes een fantastische motorenstrategie binnen de regeltjes uitvoert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht

En wat zakt die Ricciardo toch door het ijs dit jaar. Behoudens een toevalstreffer presteert die toch bijzonder matig afgezet tegen Lando.
                        Ik denk dat RIC echt de perfecte wingman was geweest voor VER. Dan had je een ijzersterk duo gehad. Ricciardo accepteerde die rol helaas niet, en dit is dan het resultaat. Jammer, want het is echt een goede coureur, en ook nog eens een sympathieke vent. Al koop je voor dat laatste niks.

''Thank God for the internet experts''

Comment

• Ergens hoop ik dat Red Bull motoren zit te sparen en dat Honda in de laatste race zegt "nu gaat de motor weer open!". En dan alles erop of eronder. Of het is niet nodig omdat Hamilton een keer ongelooflijk veel pech heeft. Maar zoals alle kampioenen heb je zelden pech, want je bent goed in hetgeen wat je doet!
                          En de Schumacher discussie is er wat mij betreft niet, andere tijd. Hamilton is de grootste van zijn generatie! Zoals Schumacher dat was van de zijne. En vele andere voor hem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Klopt, maar weet niet of het gisteren 100% pech was voor Bottas. Hij reed veel langer door op die banden dan HAM, en misschien heeft hij ergens een kerb wat harder geraakt, net als Gasly in Q3?
                            Maar idd, andere lekke banden, een kapotte wheelgun. Dan is het meestal BOT.

S6R: Rosberg middelmatig?? Zoals bekend presteerde HAM in zijn 1e jaar bij McLaren vergelijkbaar met Alonso, wou je zeggen dat die ook "middelmatig" is?
                            Het is algemeen bekend dat bij McLaren Alonso een andere behandeling kreeg dan het mannetje dat per-se kampioen gemaakt moest worden als marketing stunt... maw, daar is nooit de kans geweest voor Alonso. In vergelijkbaar materiaal (bijvoorbeeld mercedes de laatste jaren) had lewis geen 7 wdc's binnen gehaald met Alonso als team genoot).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S6R Bekijk bericht

Het is algemeen bekend dat bij McLaren Alonso een andere behandeling kreeg dan het mannetje dat per-se kampioen gemaakt moest worden als marketing stunt... maw, daar is nooit de kans geweest voor Alonso. In vergelijkbaar materiaal (bijvoorbeeld mercedes de laatste jaren) had lewis geen 7 wdc's binnen gehaald met Alonso als team genoot).
                              Waarschijnlijk niet, maar nog steeds wel een aantal WK’s.

Maar goed, discussiëren met een volslagen irrationele Max-fanboi is ongeveer even nuttig als over COVID discussiëren met RIco en TSM. Compleet zinloos dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht

Waarschijnlijk niet, maar nog steeds wel een aantal WK’s.

Maar goed, discussiëren met een volslagen irrationele Max-fanboi is ongeveer even nuttig als over COVID discussiëren met RIco en TSM. Compleet zinloos dus.
                                Hou toch op man. We discussiëren over het niet zo top zijn van lewis als enkelen beweren en dan ben je volgens jou meteen een Max fanboy (met een Y overigens)... hoe dom kun je zijn!

Comment

• Hahaha! Wie is hier nou precies dom?

https://www.techopedia.com/definition/28754/fanboi

https://wikidiff.com/fanboi/fanboy

https://english.stackexchange.com/qu...logy-of-fanboi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S6R Bekijk bericht
                                    Hou toch op man. We discussiëren over het niet zo top zijn van lewis als enkelen beweren en dan ben je volgens jou meteen een Max fanboy (met een Y overigens)... hoe dom kun je zijn!
                                    Enige zelfreflectie is je vreemd lijkt het. Je gebruikt continu allerhande krachttermen en praat als een verongelijkte kleuter over Mercedes en Hamilton. Prima dat je groot fan van bent van Max (dat ben ik ook, en ik denk iedereen hier), maar het lijkt voor jou echt onmogelijk om een volwassen en enigszins rationele discussie te voeren over wat er op en naast de baan gebeurt.
                                    Last edited by floris_s; 23-11-21, 09:37.
                                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Enige zelfreflectie is je vreemd lijkt het. Je gebruikt continu allerhande krachttermen en praat als een verongelijkte kleuter over Mercedes en Hamilton. Prima dat je groot fan van bent van Max (dat ben ik ook, en ik denk iedereen hier), maar het lijkt voor jou echt onmogelijk om een volwassen en enigszins rationele discussie te voeren over wat er op en naast de baan gebeurt.
                                      Dit dus!

Comment

Ben geen Max fan boy! Oordeel niet voor andere ;)
                                        S6R Hamilton is een van de grote, als je dat niet kan of wilt herkennen dan herken je eigenlijk alle kampioenen niet. Grootste van zijn tijd/generatie. Heeft hij geluk gehad qua auto of team? In mijn ogen niet. Hij heeft de keuzes gemaakt en wellicht bijzondere afspraken afgedwongen. En dat maakt hem in mijn ogen ook een van de grootste, heeft zijn stempel gedruk en doet dat nog steeds!
                                        Schumacher deed dat ook, Senna (die in mijn ogen helemaal niet zo goed was, al heb ik zijn tijd niet actief kunnen volgen) deed dat ook en vele andere. Ze accepteerde allemaal niet om als tweede viool te spelen. Dus naast een talent achter het stuur, ook goed om een succesvolle omgeving te creëren. Daar mag je een draai aangeven volgens jou perceptie, maar dat doet geen afbreuk aan hetgeen wat hij met het team heeft klaargespeeld!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht

Ben geen Max fan boy! Oordeel niet voor andere ;)
                                          S6R Hamilton is een van de grote, als je dat niet kan of wilt herkennen dan herken je eigenlijk alle kampioenen niet. Grootste van zijn tijd/generatie. Heeft hij geluk gehad qua auto of team? In mijn ogen niet. Hij heeft de keuzes gemaakt en wellicht bijzondere afspraken afgedwongen. En dat maakt hem in mijn ogen ook een van de grootste, heeft zijn stempel gedruk en doet dat nog steeds!
                                          Schumacher deed dat ook, Senna (die in mijn ogen helemaal niet zo goed was, al heb ik zijn tijd niet actief kunnen volgen) deed dat ook en vele andere. Ze accepteerde allemaal niet om als tweede viool te spelen. Dus naast een talent achter het stuur, ook goed om een succesvolle omgeving te creëren. Daar mag je een draai aangeven volgens jou perceptie, maar dat doet geen afbreuk aan hetgeen wat hij met het team heeft klaargespeeld!
                                          De grap is nu juist dat Senna helemaal geen speciale afspraken had en ook sterke teamgenoten accepteerde. Hij had geen probleem met Prost als teamgenoot, Prost wel met hem. Senna was 1 van de meest natuurlijk getalenteerde rijders die ooit in een F1-auto heeft gezeten. Ik denk niet dat er voor hem of na hem veel rijders zijn geweest die zoveel natuurlijke, rauwe snelheid ("raw speed") hadden als hij. Dat gezegd hebbende, was Prost hem meer dan regelmatig de baas omdat die dan weer heel andere rijkwaliteiten had.

Comment

• En dat is ook mijn punt, hoe meet je talent? Uiteindelijk is dat voor mij de gewonnen kampioenschappen/wedstrijden. Dan heb je dat talent succesvol omgezet tot resultaat!
                                            Ruwe snelheid? Kijk naar Hamilton. Die man heeft ruwe snelheid!
                                            En Senna wilde toch helemaal geen tweede viool spelen? Was toch geen teamplayer ala Bottas?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                              En dat is ook mijn punt, hoe meet je talent? Uiteindelijk is dat voor mij de gewonnen kampioenschappen/wedstrijden. Dan heb je dat talent succesvol omgezet tot resultaat!
                                              Ruwe snelheid? Kijk naar Hamilton. Die man heeft ruwe snelheid!
                                              En Senna wilde toch helemaal geen tweede viool spelen? Was toch geen teamplayer ala Bottas?
                                              Daarom zijn vergelijkingen over de decennia heen ook superlastig (maar daarom niet minder leuk).

Nee, Senna wild geen 2e viool spelen, verre van. Dat hoefde hij ook nooit omdat hij al vanaf zijn eerste schreden in de F1 (Toleman-Hart) toonde een uitzonderlijk talent te zijn (net als de helaas te vroeg overleden Stefan Bellof). Punt is meer dat van Schumacher altijd het verhaal ging dat Irvine, Barrichello en ook Massa alleen als 2e rijder/support van Schumacher mochten dienen (wat daar ook van moge zijn, feit is dat Schumacher dan kennelijk zo goed en zo belangrijk was voor Ferrari dat hij die eis kon stellen).Senna heeft dat bij mijn weten nooit gedaan.

Van Hamilton heb ik noot gehoord dat hij die eis gesteld heeft. Volgens mij as het na het afscheid van Rosberg voor als de teamleiding (Wolff) die geen zin meer had in twee vechtende garages met alle perikelen die daarbij horen. Dat is de reden dat men voor de zeker niet langzame Bottas heeft gekozen als zijnde de perfecte wingmanvan Hamilton. Iets wat Hamilton dus ook afgedwongen heeft door zijn prestaties.

Comment

• Senna was zo'n complete maniak op en naast de baan, zo overtuigd van zijn eigen kunnen (goeddeels terecht!) dat hij geen moeite had met een Prost naast hem. Maar tweede viool, nee.

Senna was wel echt ontzettend snel, zoals GJ al aangaf. Maar lang niet altijd slim op de baan. Wel gepassioneerd en dat maakte hem zeer geliefd.

Hamilton heeft een beetje hetzelfde gedaan met zijn move naar Mercedes als Schumacher destijds met Ferrari deed: naar een middelmatig team verhuizen en voor gek verklaard worden, dat team compleet naar je hand zetten, investeren en keihard werken, en vervolgens zoveel mogelijk wereldtitels binnen hengelen. Onwijs knap.
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dit is het moment waarop Dutch weer uiterst goed onderbouwd komt uitleggen dat Senna, Schumacher en Verstappen hetzelfde trekje hadden/hebben, namelijk hun egoïstische rijgedrag: wél op hoge toon van anderen ruimte eisen, zélf geen ruimte geven. :-)
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    Hamilton heeft een beetje hetzelfde gedaan met zijn move naar Mercedes als Schumacher destijds met Ferrari deed: naar een middelmatig team verhuizen en voor gek verklaard worden, dat team compleet naar je hand zetten, investeren en keihard werken, en vervolgens zoveel mogelijk wereldtitels binnen hengelen. Onwijs knap.
                                                    In 1 van de podcasts van Chris Harris is er over die wissel van Hamilton naar Mercedes gesproken. Ten tijde van de wissel (een jaar voor de 2014 aanpassingen) was het al *zo* duidelijk team-intern dat ze vanaf 2014 een enorme voorsprong zouden hebben, dat ze dat hebben gebruikt (samen mit Niki Lauda) om Hamilton te overtuigen.

Middelmatig waren ze op dat moment, maar het was al duidelijk dat ze met of zonder Hamilton vooraan zouden staan vanaf 2014.

Comment

• In tegenstelling tot het Ferrari waar Schumacher binnenstapte. Hamilton is ongetwijfeld een van de grootste coureurs, maar het zit/zat hem qua auto (aero+drivetrain) en gebrek aan reglementswijzigingen tot dit jaar nu ook niet bepaald tegen. Beetje zoals de opeenvolgende titels van Vettel/RB. Ik vind Schumacher persoonlijk een (nog) grotere coureur.

Comment

• En dan zit je aan de onderhandel tafel en dan dat ook zelf inzien is gewoon knap. Volgens mij zegt ieder team dat ze volgend jaar vooraan komen te staan, of een grote stap gaan maken ;)

Comment

Working...
                                                        X