Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1 2015

Want dat draadje is er nog niet? Of wel?

Anway, dit bericht verbaast me toch wel: http://www.nu.nl/sport/3844105/max-v...formule-1.html

Met je 17 jaar in een Torro Rosso? Iets zegt me dat dat wel heeeeel erg jong is. Dutch, schat jij dit als betrouwbare informatie in?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Vorige week had ´ie getekend bij Mercedes met een GP2 seizoen in 2015 en een F1-test in een oudere auto, deze week Red Bull / Toro Rosso. Welk team zou het volgende week zijn? Zonder gekheid, de interesse merken en lezen is goed, de juiste keuze maken verschrikkelijk lastig. Laten we hopen dat hij niet dankzij een of ander mirakel F3-kampioen zou worden, want dan zit je helemaal in een moeilijk parket.

Comment

Het is allemaal waar, ik volg het achter de schermen redelijk op de voet, ondanks de vakantie, en heb zelf nog de hand gehad in een deel van het GP2-verhaal. Dat was leuker geweest, omdat Max dan 'mijn winkel' was geworden.

Maar het krachtenveld dat nu gaande is, grenst aan het ongelooflijke. Net als de simulatortest die Max heeft gedaan, trouwens. Mercedes en Red Bull bieden tegen elkaar op, het is echt een gekkenhuis.

Ik vind het ook veel te jong, maar Kvyat is in deze de wegbereider geweest. Als hij aantoont dat het gewoon kan, van F3-niveau naar de F1, dan kan Max het zeker, want die is beter. Hij mist alleen de nodige racekilometers (Kvyat racete al vier jaar), dus dat blijft eng. GP2 kan die kilometers bezorgen, maar ook je carrière breken.

Of hij F3-kampioen wordt of niet, maakt geen bal meer uit. Promoveren moet hij na een seizoen als dit sowieso. En hotter dan Max zijn ze er op dit moment niet. Ja, Esteban Ocon, maar die zal na dit seizoen ook een grote sprong maken (als tweede keus na Max).

Dus ja, waar doe je goed aan? Ik sta niet graag in de schoenen van Jos, ook al vindt hij dat opbieden natuurlijk prachtig.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Als Jos maar niet Max z'n Rothengarter wordt. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

@ Dutch, Wat bedoel je precies met 'mijn winkel geworden'? Ben je zelf actief als begeleider van racetalent?

Ik vind het wel interessant namelijk. Vriendinnetje van mij is talent broker voor Fifa in China. Een volstrekt onbekende wereld voor mij maar wel interessant!

Comment

Ik ben verslaggever van onder meer GP2 voor Autosport.nl, hugo. Dus als Max GP2 gaat doen, moet ik hem veel directer volgen dan nu. Nu zit hij in de winkel van collega Rene de Boer, die Euro F3 doet.

Maar als journalist speel je soms ook boodschappenjongen als er wordt onderhandeld, als teams de rechtstreekse weg niet kennen of niet met de deur in huis willen vallen.
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou, 't is rond hoor: Max Verstappen is met onmiddellijke ingang Red Bull-junior. Nu kijken of het ook echt F1 wordt in 2015. FR3.5 kan ook nog altijd, terwijl het gerucht nog steeds gaat dat Red Bull zijn geld voor het eerst naar de GP2 brengt.

Comment

Volgend jaar naast Ricciardo in de RBR...
                Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

http://www.nusport.nl/formule-1/3850...formule-1.html

Zou het?

M.vr.gr.,
                  Sander AKA ZKH
                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

De kans dat hij volgend jaar op de grid staat, is wel erg hoog, ja. Ik ga er gewoon van uit.

Comment

Je hoeft trouwens niet lang te wachten. Ze tillen 't even over dit raceweekend heen, maar dan volgt de bekendmaking.

Comment

Je bent redelijk zeker van je zaak he Dutch? ;)
                        Ik hoop ook zeker op een F1 stoeltje voor Max, dat gaat het F1 seizoen volgend jaar voor mij zeker weer een stuk leuker maken om te volgen.
                        Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de eerste testresultaten van Max in een F1, eens kijken of zo'n karretje hem ook ligt...

Comment

Redelijk zeker, ja. :)

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          FR3.5 kan ook nog altijd, terwijl het gerucht nog steeds gaat dat Red Bull zijn geld voor het eerst naar de GP2 brengt.
                          GP2 gaat niet gebeuren, anders had ik 't wel geweten, en FR3.5 kan niet, want dat gerucht is eigenlijk gewoon waar. Maar goed, dat mag ik nog niet hardop zeggen. Maar wie leest dit? ;)

Wel mooi voorbeeld van hoe dingen kunnen lopen. Vorig jaar twijfelde RBR nog maandenlang tussen Ricciardo en Vergne, die elkaar nauwelijks iets ontliepen. Nu is Danny Boy de grote ster en is Jev al bijna verleden tijd. Het juiste team, het juiste moment, het luistert allemaal zó nauw. Je kunt er dus nog niets van zeggen of dit wijsheid is of niet. Max kan 't, daar ben ik van overtuigd, al heeft hij nog maar zes maanden om er als 16-jarig jochie fysiek klaar voor te zijn. Dat kan misschien nog wel het meest tegenvallen.
                          Last edited by Dutch; 13-08-14, 12:21.

Comment

Is de 'grote overstap' fysiek een grotere drempel dan mentaal?
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Nou, zal het nu officieel zijn dan?

http://www.telegraaf.nl/telesport/au...rmule_1__.html

Comment

Verstappen naar Torro Rosso in 2015.

http://www.nu.nl/algemeen/3855360/ma...reur-ooit.html
                                2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

ongelofelijk hoe snel dat gaat erg indrukwekkend. ben benieuwd hoe hij het gaat doen met weinig ervaring. Hoe zit het met de superlicentie eigenlijk?
                                  http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                  Citroen 2CV 1982
                                  Saab 9-3 2.0T 2002
                                  Citroen C1 2014
                                  Solex 3800

Comment

Gaaf zeg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                      Verstappen naar Torro Rosso in 2015.

http://www.nu.nl/algemeen/3855360/ma...reur-ooit.html
                                      De druk op zo'n jonge kerel wordt straks veel te groot vrees ik. 16 jaar. Op die brommerleeftijd ben je natuurlijk nog een brokkenpiloot, als hij ook nog eens de grindbank genen van zijn vader heeft...
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht
                                        ongelofelijk hoe snel dat gaat erg indrukwekkend. ben benieuwd hoe hij het gaat doen met weinig ervaring. Hoe zit het met de superlicentie eigenlijk?
                                        Geen probleem. Als hij geen kampioen wordt, geldt dit:

be judged by the FIA to have consistently demonstrated
                                        outstanding ability in single-seater formula cars, but with no
                                        opportunity to qualify under any of c) to e) above. In this case
                                        the F1 team concerned must show that the applicant has driven
                                        at least 300 km in a current Formula One car consistently at
                                        racing speeds, over a maximum period of 2 days, completed
                                        not more than 90 days prior to the application and certified by
                                        the ASN of the country in which the test took place.
                                        Aangezien het doel nu toch al om kilometers te maken, zo veel mogelijk kilometers, zal die 300 km geen probleem zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                        De druk op zo'n jonge kerel wordt straks veel te groot vrees ik. 16 jaar. Op die brommerleeftijd ben je natuurlijk nog een brokkenpiloot, als hij ook nog eens de grindbank genen van zijn vader heeft...
                                        Het grappige is: dat is hij totaal niet. Stukker beter dan pa. :)

Comment

Ja, werkelijk te gek zeg!

Vanaf 1:30min

Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Da's een formaliteit voor iemand als Max.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                              Het grappige is: dat is hij totaal niet. Stukker beter dan pa. :)
                                              Afgelopen weekend, 2e race, uitvallen met motorprobleem terwijl die op kop lag.
                                              Van een ventje van 17 verwacht je dat ie ter plekke zijn speelgoed kapot trapt dan.
                                              Het tegendeel gebeurde. Hij bleef zo rustig.

Comment

Hij rijdt vast beter dan mij!
                                                http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                Citroen 2CV 1982
                                                Saab 9-3 2.0T 2002
                                                Citroen C1 2014
                                                Solex 3800

Comment

Hij rijdt vast beter dan mij!
                                                  "dan ik"

Comment

Heel gaaf nieuws! Een nieuwe dimensie in de races volgend jaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                      "dan ik"
                                                      "dan Dave"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                                                        "dan Dave"
                                                        Dave Roelvink? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                                                          "dan dave"
                                                          lol :)
                                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                            Ja, werkelijk te gek zeg!

Vanaf 1:30min

Wat een mediahype man, verschrikkelijk. Die puber loopt straks naast zijn schoenen of doet een 'Dave Roelvink' :-)

Comment

Volgens mij staat die puber vaster in zijn raceschoentjes dan jij in je Mephisto's
                                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ik moet zeggen dat ik de laatste paar jaar de F1 nauwelijks gevolgd heb.
                                                                Alleen vind ik het nu wel interessant om te zien hoe dit gaat lopen. Het gaat wel snel allemaal, misschien te snel, al hoop ik het niet voor hem.
                                                                Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

Working...
                                                                X