Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indycar / Indy 500 - 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Hier de herhaling van de normale feed:



    "... look at that thing come down... there goes our camera..."

    Comment


    • #34
      helaas
      Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

      Comment


      • #35
        Pakweg 170 saaie rondjes, zo dominant was Scott Dixon vandaag, en dan begint het. Ongelofelijke misser, iets te hard in de pitlane en dus een drive-through, weg kansen. Hij was er kapot van. Dat nieuwe record dat ie pakte (niemand reed in zijn carriere meer rondjes op kop in de 500) zal hem niet troosten.
        Dat Marcus Ericson (ook voor Chip Ganassi) vervolgens overneemt en foutloos die overwinning pakt, ondanks Pato O'ward, mooi gedaan.

        Comment


        • #36
          Silly season in Indycar.

          Vanochtend aankondiging van Chip Ganassi dat ze verder gaan in 2023 met Alex Palou, de huidige kampioen in Indycar. Inclusief een quote van Palou dat ie blij was met deze deal.
          Even later komt Palou met de mededeling dat dit helemaal niet klopt, dat ie Ganassi al eerder had laten weten dat ie daar weg wilde, en die quote was niet van hem (dat lijkt me niet ongewoon, dat PR mensen van teams dat zelf in elkaar draaien).
          Weer even later bericht van McLaren dat Palou voor McLaren gaat rijden, en dat ie ook F1 gaat testen (net als Herta, en O'Ward).
          Uurtje later zegt Ganassi nogmaals dat ze Palou onder contract hebben.

          Wauw... hier gaan advocaten komende maanden flink geld verdienen, zoveel is wel duidelijk. Wordt de mooiste contract-rel in de racerij sinds Button ooit 2 contracten getekend had. Of toen Sauber 3 rijders had voor 2 wagens.

          I picture a bunch of high-end lawyers laughing maniacally while thinking about all of the money they’re going to make while litigating the Alex Palou Contractual S*** Show. If you’re curious as to …


          Opvallend uit die link:
          In the McLaren release, no citation was made for where Palou will drive for the team; Arrow McLaren SP, its dedicated IndyCar program, was not mentioned, nor did the announcement come from an AMSP account.

          Comment


          • #37
            Ja, ik zat daar ook met open mond naar te kijken: een echte F1-rel in die zo gemoedelijk ogende Indycar-wereld, dat we dat nog eens zouden meemaken!

            Overigens verbaast 't me wel, want het is ook nog eens drie McLaren-coureurs voor héél misschien héél wat later één F1-auto: Herta, O'Ward en nu ook nog Palou. Waarom zou McLaren drie van die jongens willen hebben? Van wie er maar eentje een Amerikaan is en om die reden commercieel interessant als iemand die uit de Indycars naar F1 gaat.

            Dat Palou denkt: ha, bij McLaren zit ik dichter bij de F1, dat is op zichzelf logisch. Die was in Europa een totaal budgetloze, redelijk middelmatige coureur van wie niemand echt iets verwachtte. Totdat hij in Japan iets ging voorstellen en daarna in Amerika opeens de sterren van de hemel ging rijden. Een soort Zanardi Part Deux. Dus als hij als Spanjaard langs deze weg alsnog in de F1 komt, dankt hij God op z'n blote knieëen. Maar zal O'Ward (en ook Herta) niet denken: ja, ho even, ik dacht dat 't om mij ging! Die gaat niet staan juichen als Palou zijn teamgenoot wordt.

            O, en klopt, ik schrijf ook alle quotes van coureurs voor wie ik de persberichten van contractaankondigingen opstel, dus dat zegt inderdaad helemaal niks. Maar dan is 't wel een quote die de coureur heeft gezien en waar hij helemaal achter staat en goedkeuring aan heeft gegeven. Dat lijkt hier niet bepaald het geval te zijn geweest.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #38
              Las in dat stuk van Pruett dat Brown en Ganassi elkaar niet kunnen luchten, dus helemaal gemoedelijk was het al niet...

              Wat McLaren met al die rijders moet, vraag ik me ook af. Naast Palou en O'Ward heeft Zak Brown ook nog Alexander Rossi naar McLaren gehaald. Wellicht ziet die ook nog kansen als ie die andere twee een beetje aan kan in Indycar? Felix Rosenquist kreeg contractverlenging maar zal nu wel naar FE gaan, waar McLaren het Mercedes-team over neemt.

              Nu zat O'Ward begin dit seizoen een beetje aan de grond, en bepaalde verdekte uitspraken in interviews doen mij vermoeden dat het met die F1 tests en simulator diensten allemaal niet zo denderend verlopen is. Dat ie vertelde dat hij moest veranderen maar dat ie daardoor niet kon rijden zoals ie altijd deed. Tja, volgens mij is Pato een supersnelle Peterson/Arnoux/Alesi-achtige natural, en of hij daarmee geschikt is voor een moderne F1 is maar helemaal de vraag. Voor Herta geldt in mijn ogen ongeveer hetzelfde. Dan is Palou met zijn strakke en precieze stijl (plus nauwelijks fouten makend en hij leert snel) wellicht minstens zo geschikt voor F1, zeker nu met ground effect wagens,



              Comment


              • #39
                Hier ook veel interessants...



                One of the crucial questions is whether Palou’s current contract with Ganassi states that he cannot negotiate specifically with another IndyCar team. If so, that would suggest that McLaren and Palou have abided by the letter of the law: Palou’s initial public welcome on Tuesday came from the Woking wizards, McLaren Racing ‘as a whole’, and not specifically from the Arrow McLaren SP team. Could that mean Palou will be in F1 as soon as 2023 – unlike O’Ward and Herta, Palou already has the requisite 40 points for a Superlicence – and that Ricciardo has already told McLaren in private that he’ll be standing down from his F1 ride at the end of this season? Or if Wednesday’s statement from Ricciardo can be taken at face value and he will instead race to the end of his contract next year, would Palou be prepared to spend a season as an F1 test driver and race-driver-in-waiting, running the occasional FP1 outing along with the TPC [testing previous car] programme?
                En:

                Palou’s imminent departure also means Ganassi is on the prowl for a new occupant of the #10 car one year earlier than he intended, for even if Chip wins any legal case over the matter, he’s not going to force a win from a driver who is being retained under duress. In which case, Rinus VeeKay may well be the best available option. He has a high degree of raw talent and to the best of Autosport's knowledge, he has not yet inked a deal for a fourth season with Ed Carpenter Racing.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #40
                  Interessante ontwikkelingen, leuk om te lezen.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment


                  • #41
                    Palou zat gisteren in elk geval nog in de wagen in de training voor de straatrace in Toronto dit weekend. Het is niet dat zijn team niemand achter de hand heeft (Sebastien Bourdais bv). Voor de onvermijdelijke interviews bleek Palou goed door de advocaten voorgelicht, want geen woord over welk contract voor 2023 dan ook.
                    De andere hot story waar Indycar momenteel vol van is, dat bij Andretti vorige race alle 4 de coureurs (Herta, Rossi, Grosjean, en rookie DiFrancesco) minstens 1 aanrijding met een teamgenoot hadden (prachtmoment toen teamowner Michael Andretti op Toto Wolff achtige wijze zijn koptelefoon wegsmeet) viel helaas een beetje weg.

                    Comment


                    • #42
                      Gisteren werd tijdens de ovalrace in Mid Ohio gezegd door de heren commentatoren dat McLaren niet wist dat Palou niet vrij was. RTOM, alsof het grote McLaren vooraf geen due diligence doet.

                      Overigens kan je van Palou zijn management ook niet zeggen dat het daar een en al onervarenheid is, allemaal oude rotten in de sport...
                      https://monacoincrease.com/about-us/ Die Audetto was al teammanager bij Ferrari toen Niki Lauda daar nog reed :-)

                      Comment


                      • #43
                        Volgende stap in de soap: Ganassi sleept Palou voor de rechter...

                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #44
                          Palou's advocaten willen dat de zaak niet door een lokale maar door een federale rechter wordt behandeld. Dit verzoek vertraagt de behandeling en dus ook het afgeven van door Ganassi's legal team opgevraagde documenten van McLaren.

                          Kijk naar Dixon, die nooit meer aan F1 gedacht heeft (ondanks die goed verlopen test bij Williams) en in 20 jaar bij Chip Ganassi de ene na de andere titel heeft gepakt. Die kans heeft Palou weggegooid, voor wat eigenlijk?

                          Comment


                          • #45
                            VeeKay tekent voor meer jaren bij ECR bij. Dus die is in ieder geval uit de roulatie voor de opening die Palou mogelijk heeft gecreëerd - als hij al een kanshebber was.
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #46
                              Rosenquist zou nu toch niets getekend te hebben bij McLaren volgens racer.com. Felix gaat ook te goed momenteel om zich naar FE te laten degraderen.

                              Comment


                              • #47
                                Mooie finale gisteren met Power als verdiende kampioen. Met zaterdag zijn 68e pole, daarmee verbrak hij Mario Andretti's 67 stuks.

                                Palou was de laatste winnaar van het jaar. De Amerikaanse commentatoren zeiden dat Ganassi 10 miljoen dollar wil hebben om het 2023 contract met Palou te verscheuren... de mediation heeft dus weinig opgeleverd. En Zak Brown zegt dat ie voor eind september zal beslissen wie er in de derde wagen van McLaren zit.

                                Comment


                                • #48
                                  En hier is de uitkomst anders: Brown verliest. Palou blijft toch bij Ganassi, Rosenqvist blijft toch bij McLaren.



                                  Eigenlijk ook best logisch voor Palou: geen schijn van kans dat hij ooit een McLaren in de F1 gaat rijden nu Piastri daar voor de komende jaren zit.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #49
                                    Maar blijkbaar mag hij wel de McLaren F1 testen. En volgens RACER.com "Palou’s desire for increased compensation has been met." Da's toch allemaal wel netjes van Chip!

                                    Comment


                                    • #50
                                      Rinus VK op P2! (Dat rijmt ook nog!) Bijzonder knap weer. Ik ga er wel even voor zitten komende zondag.

                                      Comment


                                      • #51
                                        Qualifying was geweldig. En dan vooral wie van de 34 entries er ging afvallen. Opnieuw verbazing dat een organisatie als Rahal Letterman zo door het ijs zakt en zich af laten troeven door Indy-only teams als Dreyer&Reinbold en Abel Motorsport. Nog vreemder dat de enige van vier Rahal bolides die zaterdag wist te kwalificeren, bestuurd werd door een vrouw van 42 die sinds 2013 niet meer in een Indycar gereden had. Zondag avond viel uiteindelijk de eerste rijder, Graham Rahal, af nadat zijn teammaat in de laatste seconden van de sessie in een waanzinnige run met minimaal verschil hem er uit reed. En dan die emoties, bij Graham, bij vader en teamowner Bobby Rahal.
                                        Dan gaat het om plek 33 en krijg je zo'n thriller, fantastisch.

                                        Nog zoiets, beide auto's van AJ Foyt in de fast 12. Dat was al jaren niet gebeurd, hun auto's zijn normaal gesproken also-runs. Vorige maand verloor AJ zijn vrouw na een huwelijk van 68 jaar. Dus iedereen gunt het hem. Die Ferruci is een serieuze kanshebber komende zondag (dat is die gozer die een paar jaar terug uit formule 2 gegooid werd na misdraging richting zijn teammaat en het plakken van maga stickers op zijn wagen).

                                        Voor zondag heb je ongeveer het halve veld als kanshebber. Gelukkig maar want dat andere evenement wordt toch weer een optocht.

                                        Comment


                                        • #52
                                          RVK op de eerste rij zag niemand voorafgaand aan deze twee weken niet aankomen. ECR zit er dit jaar gewoon niet goed bij, dat merkte je ook op circuits waar Rinus altijd excelleerde. Dus dit is een prettige verrassing! Zondagavond zit ik in Engeland in de auto naar huis, even uitvogelen hoe ik 't toch een beetje kan volgen...
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #53
                                            De radio uitzending op Indycar.com (op de timing page) ?

                                            Comment


                                            • #54

                                              Tjonge, twist of fate. Graham Rahal zit alsnog in de show, als vervanger van Stefan Wilson die maandag een scheurtje in zijn ruggewervel opliep in een crash met Katherine Legge (in een auto van Rahal).
                                              Rahal neemt zijn vaste sponsoren gewoon mee naar dat andere team (Dreyer & Reinbold), alles is mogelijk, het is tenslotte de 500.

                                              Graham Rahal cherishes the year he spent as teammate to the late Justin Wilson in 2008, when the teenager learned important things about life and racing from the gentle Briton. Fifteen years later,…


                                              indy.jpg

                                              Comment


                                              • #55
                                                Aiai.
                                                Veekay op P3 a 4 de hele tijd. Tijdens weg rijden pitstop spint hij en kleunt tegen Palou aan. Palou stuk en.VK kan door rijden.

                                                Giulia 1600 Super '65
                                                Abarth 595 Competizione '15

                                                Comment


                                                • #56
                                                  Ik heb normaal helemaal geen interesse in oval racing, maar zat toevallig het laatste stuk van de race te kijken. Volgens mij vinden sommige coureurs het een beetje té spannend :-). Wat een herstarts, man.

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    Vrij vermoeiende eindfase wel ja :)

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      Toch lekker dat je begint met een veld waarvan minstens de helft de race zou kunnen winnen, als je net de Monaco GP hebt bekeken waarvan de winnaar vooraf al wel met 95% zekerheid vast stond.

                                                      De eerste helft van de race die is er alleen om vast te stellen wie het vandaag wel heeft, en wie niet. Zoals de kansen van Dixon die vrijwel meteen verkeken waren.
                                                      Zo'n 40 rondjes voor het einde gaat het dan echt serieus los, maar dan zit je nog steeds met 3 McLarens, 2 Ganassi's (Palou reed zich na dat incident met Rinus vrij gemakkelijk terug van P28 naar P5), 1 Penske, 1 Foyt, wellicht 1 of 2 Andretti's (die Kyle Kirkwood is steeds vaker de snelste daar, ondanks Grosjean en Herta) waar de snelheid goed in zit en die, als ze slecht gekwalificeerd stonden, boven kwamen drijven.

                                                      Eigenlijk zit je dan ook te kijken met een gevoel dat het niet uitmaakt wie er wint, dat je het iedere kanshebber wel om een of andere reden gunt (okee, die Ferruci moet ik niet zo, maar ja, hij rijdt voor Foyt en hoeveel kansen zal AJ -88 jaar inmiddels- nou nog krijgen). Newgarden moest hem natuurlijk eindelijk eens winnen, maar Ericsson deed werkelijk niets fout de hele dag en ik begrijp wel dat ie zich toch bekocht voelt met een Masi-achtige beslissing voor de laatste ronde.

                                                      Indycar had nog mazzel hoe dat wiel van Kyle Kirkwood terechtkwam, tussen de grandstands door ergens op een geparkeerde auto, dat had heel vervelend af kunnen lopen.

                                                      Comment


                                                      • #59
                                                        Iemand nog gekeken? Rinus had een mooie kans om goed te eindigen met z'n 2e plek bij de start, maar heeft zich met een lompe actie in de pit gebombardeerd tot 'least likeable' op de grid dit weekend. Maar het was wel een effectieve manier om van je concurrent af te komen, en hij is knap teruggekomen vanuit de achterhoede, maar het blijft een lompe actie.
                                                        Forza!

                                                        Comment


                                                        • #60
                                                          Voor wie 't heeft gemist:


                                                          Forza!

                                                          Comment


                                                          • #61
                                                            Een vraag die ik een paar keer langs zag komen, waarom Kyle Kirkwood zijn visor omhoog deed terwijl de wagen ondersteboven over het asfalt schraapte. Inderdaad een raar momentje.


                                                            (rond 2.10 ongeveer)

                                                            kirkwood.jpg

                                                            Comment


                                                            • #62
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                              Een vraag die ik een paar keer langs zag komen, waarom Kyle Kirkwood zijn visor omhoog deed terwijl de wagen ondersteboven over het asfalt schraapte. Inderdaad een raar momentje.
                                                              Mij lijkt het dat door de zwaartekracht zijn handen zakken en hij ongewild het vizier aanraakt en dat dat, ook door de zwaartekracht, maar een klein tikkie nodig had om open te gaan.

                                                              Comment


                                                              • #63
                                                                Lijkt niet bewust te gaan, maar meer dat het vizier openvalt inderdaad. Hij lijkt z'n helm weer omlaag (of omhoog in zijn geval..) te trekken, en daarbij het vizier aan te tikken.
                                                                Hij deed t vizier later alsnog weer dicht toen hij goed en wel tot stilstand was gekomen. (niet op deze video te zien)
                                                                Forza!

                                                                Comment


                                                                • #64
                                                                  Wat Kirkwood er zelf van zegt:

                                                                  Kyle Kirkwood has a thought on how to handle the next time he finds himself hanging upside down and firing backwards at more than 100mph in his Indy car: Leave his visor down. If being hit by the c…


                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X