Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heuvelklim Teuven 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Heuvelklim Teuven 2008

Komende zondag is ie weer.
    Arno en ik doen in ieder geval mee.
    Zijn er nog meer deelnemende Gummers?
    En wie komt er kijken?
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Ik weet dat een aantal bekenden van mij van een niet nader aan te duiden merk-forum deel zal nemen :-)

En zelf zou ik ook wel eens deel willen nemen, alleen valt de heuvelklim in Teuven steeds samen met de SLS, en helaas pindakaas die gaat voor.

Comment

Waarom is dat nu ieder jaar gelijk met de SLS ?
      Ik zou er graag een keer bij willen zijn:-(
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Misschien dat ik even kom kijken...

Comment

Dat zou leuk zijn!
          Ben wel benieuwd wat jij als 'ervaringsdeskundige' ;) nou van mijn AX-je vind.
          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Moet even kijken wat ik doe, moet ook nog even naar de 24h.

Hebben jullie eigenlijk een "serviceplaats" daar, of staan jullie gewoon langs de weg..
            Ben er namelijk nog nooit geweest, althans bij de heuvelklim.
            Kom er wel eens met mountainbiken, en lang geleden heb ik dat stuk heel vaak gereden tijdens de Rally d'Aubel.
            Ooit finishden we waar nu start is, en hadden we service bij dat vrachtbedrijf.
            Last edited by axirally; 28-08-08, 17:09. Reden: ..taalfout

Comment

Er zijn echt veel teveel evenementen gepland dit weekend, niet echt handig.
              Dit lijkt me namelijk ook erg leuk, maar ik ben 2 dagen in Apeldoorn. Daarnaast was ik graag ook een dag naar Assen geweest voor het Alfa-feest, maar ook dat lukt niet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

axi, niks service. we RIJDEN daar. Sleutelen doen we thuis!!

Flauwekul, we staan gewoon langs de weg, die is afgezet en alleen henk dautzenberg heeft altijd de bus mee, dus als er problemen zijn weten we waar we zijn moeten. Henk staat op het hoekje bij de start.

Zien we je daar? Kun je in de goggo mee naar boven!

groetjes
                arno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoTT Bekijk bericht
                  axi, niks service. we RIJDEN daar. Sleutelen doen we thuis!!

Flauwekul, we staan gewoon langs de weg, die is afgezet en alleen henk dautzenberg heeft altijd de bus mee, dus als er problemen zijn weten we waar we zijn moeten. Henk staat op het hoekje bij de start.

Zien we je daar? Kun je in de goggo mee naar boven!

groetjes
                  arno
                  Hee TT, lang niks meer gehoord.
                  Zal ik de bus mee nemen ? fluister..... bougietap/helicon...... psst.
                  Thuis sleutelen en alles tip-top maken doe ik ook altijd, maar zoals wij al eerder besproken, zijn er altijd figuren die de auto afladen en vervolgens een nagenoeg complete motorrevisie moeten doen alvorens ze kunnen rijden. Om vervolgens na 300m uit te vallen met een of ander onnozel defect.

Trouwens, er naast zitten is niks voor mij, doe maar niet.

Of het weer voor niks is dit weekend, Kasterlee, Rallysprint Mickey, 24u Zolder en Teuven. Alles op een paar km van mij thuis, en eigenlijk moet ik overal mijn kop laten zien.
                  Ik kijk wel.

Comment

Heuvelklim begint om 10.00 uur

Hoi Arno en Leon,

Yep kom zoals altijd even kijken (half uurtje), heb de Heuvelklim Teuven immers in het leven geroepen en georganiseerd, voordat we hem aan Flip en de Healeyclub overgedragen hebben. We gaan vervolgens door naar Monschau, want daar is oldtimertreffen (Burgringrennen).
                    Rijd Olav met de Porsche mee ?!
                    Zoals Leon al aanhaalde is het inderdaad het laatste gedeelte van een voormalige proef uit de Rally Visé-Aubel (later 24 uur van Aubel).
                    Die proef startte bij Kasteel Beusdael, berg op eerste kruising rechts onverharde weg in en daar waar nu voor de heuvelklim de laatste bocht naar Links werd in de rally de heuvelklim naar beneden gereden. Heb ik nog Man Bergsteijn (Monza) en Guy Colsoul met de Manta 400 behoorlijk dwars zien uitkomen. Enfin lang vervlogen tijden herleven soms en dat is toch prachtig.
                    Iedereen veel plezier gewenst, het belooft mooi weer te worden.

Groet Marc
                    Fauquemont

Comment

Programma en deelnemerslijst Heuvelklim 2008

Voor de geïnteresseerden:

http://www.limburgrally.nl

Hier vinden jullie alle informatie over de heuvelklim.l
                      Interessant deelnemersveld.

Groet Marc
                      Fauquemont

Comment

Nou, voorbereidingen hier gaan niet helemaal zoals bedoeld. Ik had al een tijd geleden trailer geregeld. Helaas was ie vergeten te vertellen dat zijn vader dat ding al een paar weken geleden heeft verkocht.
                        Morgen poging twee om de AX uit de stalling op te halen. Daarna lekker poetsen en nakijken.
                        En zondag dus gewoon met de AX richting Teuven.

Comment

ja, axi, had nog eens langs willen komen, op de een of andere manier is het er niet meer van gekomen, zal echter binnenkort nog wel eens lukken.
                          Als je liever niet ernaast zit, mag je ook rijden????
                          Kom gewoon gezellig buurten, je andere maatje met de mini rijdt toch ook mee!
                          En Marc, ja Olav rijdt met de porsche, onze rally is jammer genoeg nog niet klaar, dus gewoon met de turbo brede

Ben trouwens vandaag nog even op het dwergauto treffen geweest in de buurt van teuven. Niet normaal wat daar stond, niet 1 messerschmidt maar wel 30, niet een bmw isetta, maar 10 en ga zo maar door, er waren daar engelsen met autos die ik dus nog nooit gezien had!
                          Mijn goggo had daar ook wel heel veel bekijks haha

Comment

Helaas kan ik dit jaar niet gaan kijken, dus alle foto's/video's worden op prijs gesteld...

M.vr.gr.,
                            Sander AKA ZKH
                            Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Gister was Gregor nog hier, rijdt ook mee met zijn 964.
                              Ik zal in de middag eens komen kijken, gezien de lengte van de klim verwacht ik in de ochtend geen uitvallers ;)

Dwergauto treffen in de buurt van Teuven??
                              Dan moet ik met mijn Subaru 360 komen zeker....

Comment

sterker nog, er was een subaru daar!!!
                                In Schin op Geul zitten ze op de camping, er komen er nog enkele naar de heuvelklim kijken waarschijnlijk

Comment

Damn, ik ga al naar BAZ!.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Fotokes komen er aan :)
                                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Teuven

Ik vond druk, qua deelnemers, maar ook qua toeschouwers.
                                      Uiteindelijk 2 voor mij, van gezicht, onbekende Gummers "live" gezien (Kmvrtr en Slibbe).
                                      Verder was er natuurlijk ook Arno, en nog heel wat bekenden van mij met of zonder hun voor mij bekende auto.
                                      Snelste tijd van Henk D. met 1.03, en mijn maatje Gregor won in zijn catogerie met 1.07
                                      Een BMW 02 had in de ochtend een behoorlijke klapper gemaakt, en was een mooi voorbeeld voor een ieder hoe een rolkooi NIET moet. Goeiendag zeg, de beugel was gewoon naar voren geklapt, om maar te zwijgen van de rest.
                                      Enkele leuke en aparte auto's gezien, zoals die Rene Bonnet en Arno's Goggo natuurlijk.
                                      Toen iemand me aanbood om eens met zijn auto de klim te rijden, ben ik maar gauw naar huis gegaan. De verleiding was groot, maar het verstand overwon.

Comment

dan was mijn tijd van 1.09 toch nog niet zo slecht, of wel leon?
                                        Had sneller gekund, een goede rijder moet de 1.05 met de goggo kunnen halen, de auto kan het, alleen de chauffeur moet dat knopje in het achterhoofd nog vinden om uit te zetten :-)

Comment

Hierbij de foto's en filmpjes die ik heb.
                                          Geschoten met een simpel HP cameratje. Geen spectaculaire hi res opnames dus...
                                          De fimpjes komen van de vaardige hand van slibbe.

Hoogtepunt voor mij was -behalve het zelf rijden uiteraard- de Bonnet Aero Djet.
                                          De Djet kende ik wel, maar van de Aero Djet had ik nog nooit gehoord. Lijkt me ook wel wat voor V4, zo'n ding. :-)

Aero Djet in actie:

Yours truly:

Boom versus BMW1502: 1-0

Ouderwetse rolbeugel. Linke soep!!

Mooi!!

Arno was er natuurlijk ook weer met zijn Goggomobil/NSU TT. Hij reed overigens in zijn laatste run een achterband kapot. Voor zover mij bekend geen verdere schade.
                                          Echt een leuke ding, alleen jammer van die lelijke vent, hij wilde maar niet aan de kant gaan...

Fakultativsuspuffmodificationsanlage:

De rest van de foto's vind je hier.

Mijn tijden weet ik nog niet zeker. ’s Middags werden ze bij de finish niet meer direct op de kaart bijgeschreven. ’s Ochtends haalde ik 1:15.
                                          De auto kan veel sneller, nu ik nog…
                                          (Ach, het is in ieder geval tenminste 2 seconden sneller dan vorige keer)
                                          Last edited by KMvrtr; 01-09-08, 23:27.

Comment

*kwijlt het hele scherm onder*

Man, wat een ontzettend gaaf ding!
                                            Ik wist dat er in elk geval eentje in NL is: dat exemplaar is van Bridgestone-man Kees van de Grint (die meerdere Matra's heeft). Recent gerestaureerd, stond een tijdje terug in Het Automobiel. Is dat deze?

EDIT: ja dus, zie ik hier http://www.limburgrally.nl/page12/page21/page17.html
                                            Last edited by V4; 01-09-08, 22:45.

Comment

Ja, dat is hem.
                                              Erg leuk met hem staan praten.

Wat ook erg leuk was, was de clash of cultures.
                                              Kees was in gesprek met Bergsteyn senior, wereldberoemd bij Opel fans.
                                              En dat is een -laten we zeggen- nadrukkelijk aanwezige man. Van een heel ander type dan de erg 'keurige' Kees.

Maar inderdaad, die Aero Djet was het hoogtepunt van de dag voor mij.
                                              Tot gisteren kende ik alleen de Bonnet Djet. Vroeg me al af wat dat 'aero' te betekenen had op de deelnemerslijst.
                                              Hier ga ik nog vaak aan terugdenken. Schitterende auto. En althans voor mijn lekenoog ook naar heel hoge standaard gerestaureerd.

Comment

Wow, fantastisch ding zeg!!!
                                                Wat rijdt er toch bijzonder spul in NL rond!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoTT Bekijk bericht
                                                  dan was mijn tijd van 1.09 toch nog niet zo slecht, of wel leon?
                                                  Had sneller gekund, een goede rijder moet de 1.05 met de goggo kunnen halen, de auto kan het, alleen de chauffeur moet dat knopje in het achterhoofd nog vinden om uit te zetten :-)
                                                  Jouw Goggo was afgelopen zondag volgens mij toch echt geschikt voor de snelste tijd. 1.03 of heel ruig --- 1.02
                                                  Niet dat ik dat zou kunnen/durven, maar dat ding gaaaaaaat !
                                                  Knopje omzetten is heel moeilijk, je kent de auto nog niet goed genoeg, daarbij ben je ongewild voorzichtig. En dat is niet verkeerd.
                                                  Ik moet er niet denken aan de gevolgen indien de Goggo in de plaats van de BMW op die boom was gegaan...

Dus lol hebben is veel belangrijker dan de snelste tijd.
                                                  Diegene die de snelste tijd reed is al bijna vergeten, maar jouw Goggo en die Bonnet weet iedereen nog, evenals die klapper van die BMW !

Comment

Inderdaad!

Eigenlijk hebben de brakke kooi en die suicide speakers in de BMW nog meer indruk op me gemaakt dan de klapper zelf.
                                                    Dat je eraf gaat kan gebeuren, of dat nou aan jezelf ligt of aan de techniek maakt eigenlijk niet uit.

Maar deze auto was een potentiële gehaktmolen, in plaats van extra veilig.
                                                    Gelukkig viel het allemaal wel mee met die jongen voor zover ik weet.

Comment

leon,

als mijn kooi na een crash er net zo uitziet als die van de bmw, dan weet ik je te vinden!!!!!!!!!!!!!!!! haha

ga nog 1 of 2 keer berg rijden dit jaar in de heckmo cup van de navc in duitsland.
                                                      Hoogtepunt zal bollenbach in de eifel worden, hier wordt een NSU Sonderlauf georganiseerd, oude tijden zullen herleven, tot nu toe 35 NSUtjes ingeschreven!!!!! Dus een startersveld zoals in de 70s!! Is een erg snel parcours, als dit goed gaat, weet ik zeker wat volgend jaar in teuven moet gebeuren!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                                                        Maar inderdaad, die Aero Djet was het hoogtepunt van de dag voor mij.
                                                        Tot gisteren kende ik alleen de Bonnet Djet. Vroeg me al af wat dat 'aero' te betekenen had op de deelnemerslijst.
                                                        Hier ga ik nog vaak aan terugdenken. Schitterende auto. En althans voor mijn lekenoog ook naar heel hoge standaard gerestaureerd.
                                                        Welke zou het zijn, KMvtr?
                                                        Attached Files

Comment

Nog een paar:
                                                          Attached Files

Comment

Ik weet trouwens niet of die laatsten ook de naam Aerodjet mogen dragen, maar het is wel mooi om de ontwikkeling door de jaren heen te zien: 62, 63, 64 (die op de truck) en dan de wat dikkere uitbouw van 65:

http://www.forum-auto.com/sport-auto...ujet378415.htm

Comment

Excuses voor de matige kwaliteit van de filmpjes. Ik had de camera voor het eerst in handen.

Comment

hallo lui,

Even de tijd genomen om mij te registreren. Was er nog niet van gekomen ondanks dat ik al een paar jaar "meekijk". Afgelopen zondag in Teuven een aantal gummers gezien en gesproken (KMvrtr, Slibbe, ArnoTT) en zelf ook naar boven gereden. Helaas niet in mijn eigen auto (niet klaar, schande!) maar met de Peugeot 205 Turbo van een goede vriend. Uiteraard op heelhouden gereden! Dat was vorig jaar wel anders! Sommigen herinneren zich nog wel die grijze Peugeot 205 die heel snel wegkwam bij de start maar in de eerste bocht al een dikke boom tegenkwam?! Kleine inschattingsfout gemaakt.....rijderskwaliteiten en omstandigheden.....

In ieder geval kon ik zonder letsel uitstappen en heb toen toch een leuke dag gehad, met dank aan de solide rolkooi en dito 5-punts gordels! Één jaar is blijkbaar toch te weinig om een auto van de grond af aan op te bouwen....!? Maar vólgend jaar.......!!

Altijd weer sfeer in Teuven. Mooie auto's en leuke verhalen van de ervaren rotten.

Triest einde.......

Jeroen
                                                                Attached Files
                                                                Jeroen

Comment

Working...
                                                                X