Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2023

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dit is wel een dingetje ja. Goede slag van Williams!

Williams verrast met Mercedes-kopstuk James Vowles als teambaas (motorsport.com)
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

De virtuele 24 uur van Le Mans is zojuist van start gegaan. Max heeft precies vijf seconden niet op kop gelegen​ :-)
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

F1 won’t replace axed Chinese GP | RACER

Max zal met 1 race minder zijn derde titel binnen moeten slepen.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

We gaan m niet missen
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Nee, 24 races zijn onzinnig. Maximaal 20 zou ideaal zijn. En zelfs in de tijd van 16 races had ik niet het idee dat het er te weinig waren. En ik kijk meestal toch graag.

Comment

Hebben we de F1-rel du jour al opgepikt? Jeroen Schothorst sleept Nyck de Vries voor de rechter vanwege een lening uit 2018 die De Vries aan een F2-zitje bij Prema hielp:

AlphaTauri Formula 1 driver Nyck de Vries is facing a lawsuit from a Dutch real estate magnate over a €250,000 loan used to support his junior career.

Allemaal heel wonderlijk. Sowieso dat dit als autosportfamilies onder elkaar niet minnelijk is op te lossen, maar dat het naar de rechter moet. Maar ook de rekensom erachter. Nou kan het aan mijn FIQ van 80 liggen, maar hoe kan drie jaar rente van 3% over 250k nu op 190k uitkomen?
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                Hebben we de F1-rel du jour al opgepikt? Jeroen Schothorst sleept Nyck de Vries voor de rechter vanwege een lening uit 2018 die De Vries aan een F2-zitje bij Prema hielp:

AlphaTauri Formula 1 driver Nyck de Vries is facing a lawsuit from a Dutch real estate magnate over a €250,000 loan used to support his junior career.

Allemaal heel wonderlijk. Sowieso dat dit als autosportfamilies onder elkaar niet minnelijk is op te lossen, maar dat het naar de rechter moet. Maar ook de rekensom erachter. Nou kan het aan mijn FIQ van 80 liggen, maar hoe kan drie jaar rente van 3% over 250k nu op 190k uitkomen?
                Vanuit een FD artikel (https://fd.nl/bedrijfsleven/1465186/...r-qsa3caUXZmDu) las ik het volgende:

Daarop besloot Schothorst, een kennis van de vader van De Vries, een lening voor het resterende bedrag te verstrekken. De vastgoedmiljonair rekende daarvoor 3% rente per jaar, met daar bovenop een afdracht van 50% van de (variabele) inkomsten die de coureur zou gaan verdienen met diens Formule 1-gerelateerde activiteiten. Over die verdiensten moest Nyck ook periodiek rapporteren aan Schothorst. In de overeenkomst werd bovendien vastgelegd dat de lening zou worden kwijtgescholden als hij in 2022 nog steeds géén Formule 1-racer was.

In de jaren die verstreken werd de coureur achtereenvolgens kampioen in de Formule 2, wereldkampioen in de Formule E (elektrische racewagens), en werkte hij als test- en reserverijder in de Formule 1-klasse. Met de meest recente inkomsten betaalde hij afgelopen jaren in totaal €190.000 rente aan Schothorst. En omdat De Vries in 2022 nog geen Formule 1-contract had, was hij in de veronderstelling dat de lening hem zou worden kwijtgescholden, zoals in de overeenkomst was vastgelegd.

Ik lees dus dat de € 190.000 niet alleen de 3% rente is, maar ook een deel van Formule 1-gerelateerde activiteiten?​

Comment

Aha, dat verklaart het zeker. En de aan F1 gerelateerde activiteiten waren uiteraard zijn deals als reservecoureur. Die afspraak stond dan blijkbaar los van de afspraak over het feit dat hij in 2022 nog geen vast F1-contract mocht hebben. Dan hebben de F1-journalisten die hierover berichten, de zaak iets te kort door de bocht samengevat. (Of zij hebben ook een FIQ van 80...)
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Waarom heeft hij in godesnaam onder die voorwaarden getekend?? Is er geen manager of advocaat in de zaal?
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

k dacht ergens gelezen te hebben dat De Vries (naar eigen zeggen) op eigen zak in de formule 1 aanwezig was en dat hij ook zelf zijn reiskosten betaalde. Wellicht dat hij wat heeft gekregen voor de invalbeurt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Waarom heeft hij in godesnaam onder die voorwaarden getekend?? Is er geen manager of advocaat in de zaal?
                        Hij heeft geen manager, doet alles zelf, met alleen zijn vader als klankbord. Wiens geld er allang doorheen was gejaagd toen hij voor deze keuze stond. Hij kreeg toen ook geld van de Indonesische filantroop Gelael sr., maar die hoeft daar niets van terug te zien. Voor Schothorst is dat blijkbaar anders.

Die rente van 3% is bij lange na geen 190k. Kortom, het resterende bedrag moet dus 50% zijn geweest van zijn 'aan de F1 gerelateerde activiteiten' tot eind 2022. Dat kunnen dus alleen maar inkomsten als reservecoureur zijn geweest en eventuele vergoedingen voor promotieactiviteiten voor Mercedes. Volgens Schothorst is De Vries over dat resterende bedrag niet eerlijk geweest. Is dan de gedachte: zijn inkomen als Formule E-coureur is óók F1-gerelateerd, want daardoor kon hij ook F1-reservecoureur worden? Nogal een stretch of the imagination.

Maar ja, Schothorst wil ook het contract met AlphaTauri zien. Dan moet de redenering zijn: De Vries heeft eind 2022 voor AlphaTauri getest, vooruitlopend op het seizoen 2023 waarin hij vaste coureur is - en als die test in hetzelfde contract is opgenomen, was hij technisch gezien in 2022 al een 'vast' F1-coureur. Tja, laten we zeggen dat dat een beetje flauw is. Zeker voor iemand die autosportliefhebber is en nu De Vries het allerbeste wenst in hetzelfde bericht waarin hij zegt naar de rechter te moeten stappen.

Maar goed, we weten niet wat er exact in het contract staat en ook niet welke inkomsten De Vries wel en niet heeft opgegeven. We gaan het wel merken.

Comment

Tja, waar was de Vries nu geweest zonder die 250K lening? Hij had waarschijnlijk geen andere opties meer.

En mede door die lening zit hij dit jaar in de F1 en dat is toch ook wel iets waard lijkt me.
                          Geen idee wat de Vries de komende tijd gaat verdienen maar een paar ton, moet toch wel op te hoesten zijn voor hem straks?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welke financiële constructies er allemaal wel en niet zijn achter het eindproduct "f1-coureur" is super interessant, maar het lijkt me niet prettig dat dit op straat ligt. Je wilt dit toch professioneel en vooral achter gesloten deuren houden.
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

Hij heeft geen manager, doet alles zelf, met alleen zijn vader als klankbord. Wiens geld er allang doorheen was gejaagd toen hij voor deze keuze stond.
                              Dan teken je dus dit soort contracten.... tja. Het zal vast opgelost worden.
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                Tja, waar was de Vries nu geweest zonder die 250K lening? Hij had waarschijnlijk geen andere opties meer.

En mede door die lening zit hij dit jaar in de F1 en dat is toch ook wel iets waard lijkt me.
                                Geen idee wat de Vries de komende tijd gaat verdienen maar een paar ton, moet toch wel op te hoesten zijn voor hem straks?
                                Volgens https://www.autosport.com/f1/news/f1...loan/10422502/ is het ophoesten van 2,5 ton niet het probleem:

"According to De Telegraaf, de Vries’s lawyer, Jeroen Bedaux, claimed the F1 driver has proposed to repay the €250,000 loan on top of the €190,000 interest he has already paid, but this proposal was rejected by Schothorst.​"
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oke Schothorst wil veel meer dus.
                                  Tja, dat moet je ook maar net willen: een klootzak zijn.
                                  Vaak hebben die lui wel veel meer geld dat dat ik heb overigens.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja heel gek is dat. Net of het loont om een lul te zijn. :)

Wordt een interessante casus dan.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Jawel, Viaplay gaat de prijzen verhogen van de abbo's.

Kijkend op internet wat F1 TV kost kom ik achter het volgende:
                                      Gratis F1 TV Pro bij Ziggo Sport Totaal, en dat heb ik gratis omdat ik zowel een Ziggo als een Vodafone abbo heb.

Dus een no-brainer voor komend jaar, Viaplay opzeggen en F1 TV Pro app installeren op de TV en rest.

Wat zijn de ervaringen met F1 TV Pro?
                                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Wat mij betreft 95% goed. Heb het afgelopen seizoen 1 of 2 keer wat buffer issues gehad bij het live volgen van een race. De contect en vooral het Engelse commentaar vind ik van prima niveau.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ervaringen hier zijn prima. Vraagje: hebben ze al een app voor Android-TV’s? Ik kijk via Apple TV en dat werkt dikke prima.

Comment

Ja, ik heb de app op mijn Chromecast.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                                              Gratis F1 TV Pro bij Ziggo Sport Totaal, en dat heb ik gratis omdat ik zowel een Ziggo als een Vodafone abbo heb.
                                              Dat wás zo, maar sinds vorig seizoen niet meer. Helaas.

Comment

Ondertussen is eindelijk Carlos Sainz' Ferrari 812C geleverd. Behoorlijk hardcore racemonster geworden, gaaf!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                                                  Jawel, Viaplay gaat de prijzen verhogen van de abbo's.

Kijkend op internet wat F1 TV kost kom ik achter het volgende:

Dus een no-brainer voor komend jaar, Viaplay opzeggen en F1 TV Pro app installeren op de TV en rest.

Wat zijn de ervaringen met F1 TV Pro?
                                                  Hier ipv Viaplay maar een abonnement genomen op F1TV Pro. We gaan het meemaken! App geïnstalleerd op de Chromecasts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht

Dat wás zo, maar sinds vorig seizoen niet meer. Helaas.
                                                    Je heby gelijk..., helaas.

Maar wat ik niet begrijp is dat ik die hele aanbieding en pagina van de week las op ziggo.nl, ik werd op slag blij.

Nu kijkend op ziggo.nl kan ik er niets meer van terugvinden, heul errug vreemd. Zal wel weer aan mijn digitale vaardigheden liggen (zal ik het maar op houden).
                                                    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                                    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                                                    X