Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Canada

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GP Canada

Ja, het eerste GP-draadje is ook weer een feit.

Eerste training van Canada is achter de rug:

Felipe Massa waited right to the end of a damp first practice session for the Canadian Grand Prix to go quickest in Montreal.

Massa snelste voor Kubica, Kova, quick Nick en Kimi. Hamilton 6e, maar met maar 8 ronden.

Hamilton denkt dat hij geen kans maakt:

Lewis Hamilton believes Ferrari's straightline speed will make them hard to beat at this weekend's Canadian Grand Prix.

Terwijl Massa voor open doel inschiet:

Felipe Massa believes consistency will be the key to winning this year's championship, with four drivers currently separated by six points.

En dat allemaal tussen alle gedoe rondom Mosley en de autoclubs...

*pinkt intussen weer een traantje weg voor al die topinformatie uit het Ringforum, die nu ergens werkloos op een dvd'tje staat te zoemen*
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

2e training: Piquet hopeloos achteraan. Maar Alonso niet erg veel beter, omdat ie al vroeg spinde en zijn wagen moest laten staan.

Die Piquet, die haalt zo het einde van het jaar niet bij Renault...

Comment

Men gaat wel wat doen aan de bridge wings:

Ik vraag me toch af:
      1. wat dat voor gevolgen heeft voor de betrokken teams (renault uitgezonderd want die hadden het middenstuk al vast zitten)
      2. waarom men dat nu pas opmerkt
      3. Waarom nen daar nu pas wat aan doet?

Groet
      GJ

Comment

Dat hing al in de lucht, maar juist Canada zou een baan zijn waar 'flexwings' van groot voordeel zouden kunnen zijn.
        Renault had inderdaad al een extra steuntje op de neus. Pat Symonds vertelt in de persco van gisteren dat ze tegenwoordig (sinds de afkeuring van de mass-dampers) bij nieuwe ontwikkelingen duidelijker aan FIA vragen of iets mag of niet.
        (dat zou ik ook zeggen trouwens...)

Comment

GP Canada 2008

Aparte grid, deze keer. Geen Ferrari op de eerste rij, dat was even geleden.

Hamilton, Kubica, Raikkonen, Alonso, Rosberg, Massa, Kovalainen, Heidfeld, Barichello, Webber is de top 10. Met dus voor het eerst dit jaar dat Jarno Trulli Q3 niet heeft gehaald, en dat ie achter Glock eindigt.
          Piquet 15e, drama dus weer. Sutil voor Fisi, bij Force India lijken de verhoudingen zich nu te wijzigen.

Comment

Aparte race ook. Niet alleen deze keer, maar zoals gewoonlijk in Canada - het enige circuit waar je elke keer op een DROGE baan spanning en sensatie hebt...

Na de blunder van Hamilton, die Raikkonen uitschakelde, was 't al duidelijk: BMW zou z'n eerste overwinning binnenhalen. Okee, tien rondjes nog, maar als ze dit nog kwijtraken, hebben ze 't zelf gedaan. Ook Alonso gooide trouwens vette punten weg. Maar daardoor hebben anderen weer de kans om te schitteren. Slimme toprace van Glock. En DC komt toch altijd weer in dit soort situaties bovendrijven.

De remmen gaan nu ook een rol spelen, dus ben benieuwd...
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Zo, die overwinning hebben de Polen alvast binnen! Nu de voetballers straks nog... :)

Hoe zou het Poolse volkslied klinken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                Zo, die overwinning hebben de Polen alvast binnen! Nu de voetballers straks nog... :)

Hoe zou het Poolse volkslied klinken?

Speakers op 20...

Veritatis simplex oratio est

Comment

Och, net ook op Nederland 1... Benieuwd hoeveel inspiratie Kubica's succes de Polen geeft.

Wel een tikje sneu voor Heidfeld: zijn vijfde tweede plaats uit zijn carrière na 139 GP's, terwijl Kubica 'm in nog geen 30 races pakt voor BMW. Terwijl het vorig jaar helemaal andersom was.

Comment

Dat Heidfeld het net niet is, dat weten we al jaren. Sterker, het viel een tikkie tegen dat Kubica hem vorig jaar al niet afmaakte. Nick leek behoorlijk pissed, na de race.

DC, natuurlijk DC. Heb je dit soort abnormale race-situaties, dan is ie er bij. Nog steeds.

Verder geloof ik niet dat Alonso een P3 heeft verspeeld. Hij had nog een stop moeten maken en dan was ie ergens op het randje van de top 8 terecht gekomen. Dan maar de muur in.

Verder tal van mooie acties. Vooral Massa. Gewoon wat punten pakken in wat voor hem toch niet zo'n geweldig weekend leek te worden, dan een verprutste stop, nog een keer binnen. Komt ie nog redelijk uit dan.

Vettel, van helemaal achteraan naar een punt. Kovalainen afgehouden. Grote klasse.

Lewis mag zich nu achter de oren krabben. Zo oppermachtig als ie was op kop rijdend, en dan naar huis met niks. Tja, it's all in the details.
                    Rosberg is eigenlijk hetzelfde verhaal. Twee races weggegooid nu.

Comment

O, maar zeker wel dat dat een weggegooide P4 was. Ook Massa zat op een tweestopper en die was hij op dat moment ver voor. Glock had hij zeker kunnen hebben. Maar Massa was inderdaad goed bezig - van zo'n onwaarschijnlijke positie terugkomen en dan ook nog met zulke acties.

Comment

Fernando is het met me eens...
                        Fernando Alonso suggested he was unlikely to score any points at the Canadian Grand Prix, after admitting his Renault team got their strategy wrong.

Op het moment dat ie zou moeten stoppen, ergens tussen ronde 45-50, was ie 30s teruggevallen en dus 9e of 10e geweest. Goed, daar had ie nog wel wat posities van kunnen terugwinnen, maar eigenlijk zou het resultaat toch weer net niks zijn geweest. Dit soort races moet je het van hebben (zie DC), Alonso had gewoon tweede moeten worden vandaag. Zo'n meevaller als die P5 voor Massa is (begrenzing van de schade op een matige dag terwijl Raikkonen en Hamilton mooi niks hebben), zo'n gemiste kans was deze race voor een team wat normaal niet op het podium kan komen.

Nog een meevaller voor Massa, Kubica en Raikkonen: Hamilton krijgt voor de Franse GP een grid penalty van 10 plaatsen. Rosberg idem.
                        Last edited by V4; 08-06-08, 22:17.

Comment

Ehm, tja. Je kan het ook zo bekijken, Heidfeld reed van een 9e naar een 2e plek. Op Monaco was ie na tien ronden ook geklommen van plek 13 naar 5 voordat hij er door FA afgereden werd. Kubica gaat vaak met weinig benzine weg Heidfeld met veel, maar als voor beiden de race normaal gaat komen ze bijna altijd achterelkaar terecht. Ik denk dat ze sowieso bewust voor 2 strategien kiezen om in het geval van problemen in elk geval een er voordeel van te kunnen laten hebben en dat deze verdeling het best bij de eigenschappen van de rijders past. Nick had bijvoorbeeld wel heel lang de 2e snelste tijd. Alleen als je 60% van de tijd met een zware wagen rijdt lijkt het alsof je geen deuk in een pak boter rijdt. Wat dat betreft kiest Heidfeld consequent voor de berekenende strategie, die wel resultaten biedt, maar je niet in de kijker rijdt.
                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Het probleem voor Heidfeld is dat de nieuwe wagen minder bij hem past dan bij Kubica. Zo legt Mario Theissen het uit op RTL dld, en ze doen hun best om dat voor hem aan te passen etc blabla.
                            Nu is Canada wel vaker een wat vreemde race, dus 2 verschillende opties kiezen is een goed idee. Zonder SC word je dan 5e of zo (zoals in zoveel andere races dit jaar), nu kwam hij goed weg.

Comment

De laatste paar jaren kijk ik wat minder F1, maar Canada probeer ik altijd wel te kijken. Erg leuke races om te zien en ook nu weer. Ik vond het echt heel jammer dat Hamilton en Raikkonen er uit lagen door die domme fout van Hamilton, want ik had ze graag zien strijden tegen elkaar op de baan.

Leuk voor Kubica en het is hem ook zeker gegund, maar toen Massa twee keer achter mekaar de pits in ging wist ik dat ik hem in de gaten moest houden. Jammer voor hem dat 'ie zijn laatste pitsstop niet kon maken net voor er een pacecar de baan op zou komen, dat had ik hem nog wel gegund, want dan had 'ie gewoon voor het podium kunnen gaan knallen denk ik. Geweldige acties op de baan, hij was echt mega scherp en zag ieder gaatje.

Na Canada weet iedereen weer wat F1 leuk maakt: weinig grip!
                              Je kan de banden nog zoveel groeven geven, maar als de baan stoffig of nat is, dan wordt 't gewoon leuker. Zeker nu zonder stumperhulpjes. Er werd echt leuk ingehaald door veel rijders, op plekken waar je het amper verwacht ook. Ik heb genoten.

DC voor 't laatst op het podium denk ik? Het is hem gegund, maar op de baan heb ik hem eigenlijk niet veel zien doen, kan aan mij liggen. Volgens mij had 'ie gezien de omstandigheden gewoon een geluk met zijn tactiek en alle uitvallers voor hem.

BMW krijgt nu een leuke mentale boost, ik hoop voor ze dat ze zich kunnen blijven mengen in de strijd om het kampioenschap. Raikkonen heeft een grote kans om volgende race Hamilton achter zich te laten. Aan de andere kant denk ik dat Hamilton volgende race een aparte strategie kan laten zien, en ik hoop dat 'ie gaat voor een gave inhaalrace. F1 wordt alsmaar leuker, zo lijkt 't.

Comment

Helaas niet heel de race kunnen zien. Wel stukje van natafelen met Jos Verstappen. Vond zijn opmerking over Räikkönen nog wel grappig. Hij vond het vreemd dat hij meteen uitstapte en 'klaar' was. Niet even kijken/proberen of er nog wat te doen was (misschien nieuwe achter vleugel en verder). Heb geen beeld van Hamiltons fuckup gezien maar zou het wel bij Kimi vinden passen.

Massa was gaaf in wat ik zag.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎