Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Singapore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Singapore

    Beetje vroeg erbij, maar de heren beginnen er zelf ook al over de praten:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/70716

    En hoe ziet die aangepaste timetable er dan wel niet uit?

    Singapore time:

    Practice 1 Fri 19:00-20:30
    Practice 2 Fri 21:30-23:00
    Practice 3 Sat 19:00-20:00
    Qualifying Sat 22:00-23:00
    The Race Sun 20:00-22:00

    Lokale tijd:

    Practice 1 Fri 13:00-14:30
    Practice 2 Fri 15:30-17:00
    Practice 3 Sat 13:00-14:00
    Qualifying Sat 16:00-17:00
    The Race Sun 14:00-16:00

    How convenient... :)

    'Night racing' is dus wel een beetje overdreven als je 't hebt over acht uur des avonds.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    En zou de weersvoorspelling volgende week al net zo regelmatig zijn? Dit geldt voor de komende vijf dagen:

    SINGAPORE FORECAST

    Today Hi 31°C / 88°F
    T-storms Lo 25°C / 77°F

    Tomorrow Hi 31°C / 87°F
    Showers Lo 23°C / 74°F

    Sunday Hi 30°C / 86°F
    Showers Lo 23°C / 74°F

    Monday Hi 30°C / 86°F
    T-storms Lo 23°C / 73°F

    Tuesday Hi 30°C / 86°F
    Showers Lo 22°C / 71°F

    Kortom, Ferrari moet alles uit de kast halen voor een betere regenafstelling, in die enige test op Mugello die ze nog overhebben voordat de longhaul-races beginnen, want anders zouden ze weleens kansloos kunnen zijn.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Nu is het in het NL klimaat vaak zo dat het weer 's avonds wat rustiger wordt, hoop dat het in Singapore niet zo is (en niet om Ferrari te pest, maar omdat dat gewoon leukere races zijn om te zien).
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Och, een beetje professional moet dat toch wel aankunnen? Racen op een natte baan, bij kunstlicht, midden door de stad, op een circuit waar je nog nooit hebt gereden?

        http://www.autosport.com/news/report.php/id/70719
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          En zou 't wat zijn? Of zal 't net zo erg als Valencia blijken, dat er op papier ook zo mooi uitzag?

          http://www.formula1.com/races/in_det...t_diagram.html

          Al die 90-gradenbochten lijken mij op voorhand al helemaal niks...
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Och, een beetje professional moet dat toch wel aankunnen? Racen op een natte baan, bij kunstlicht, midden door de stad, op een circuit waar je nog nooit hebt gereden?
            Tja, in Rally is zoiets vrij normaal.
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

            Comment


            • #7
              Ik bedoel maar. :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                En zou 't wat zijn? Of zal 't net zo erg als Valencia blijken, dat er op papier ook zo mooi uitzag?

                http://www.formula1.com/races/in_det...t_diagram.html

                Al die 90-gradenbochten lijken mij op voorhand al helemaal niks...
                op papier is nr 7 wellicht wel een optie, maar al die ander 90 graden bochten gaan het iig niet worden.
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk bericht
                  Tja, in Rally is zoiets vrij normaal.

                  Alleen zit er in een F1 wagen niemand naast je die '200m Hard Right, 1m Slow Force India' roept. ;-)
                  Every second of your life is a part of your song

                  Comment


                  • #10
                    Och, ze kunnen via de radio tegenwoordig zó veel doorgeven... :)
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                      op papier is nr 7 wellicht wel een optie, maar al die ander 90 graden bochten gaan het iig niet worden.
                      Zit er enig hoogteverschil in, of het volledig vlak?
                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                      Comment


                      • #12
                        Volgens mij redelijk vlak, tenzij ze Singapore danig hebben opgehoogd sinds mijn bezoek 10 jaar terug. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

                        Comment


                        • #13
                          Bourdais spreekt lof over Singapore, met name over de verlichting:

                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/70806

                          Ehm, wat heb je nou aan een avondrace als de verlichting zó goed is dat het dag lijkt?

                          O ja, ik weet 't alweer: dat wij in Europa lekker om twee uur voor de buis kunnen hangen. :)
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Kortom, het enige verschil wat wij zien is dat we de omgeving niet kunnen zien. Zoals iemand hier al voorspeld had (op het oude forum uiteraard :-) )
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                            Comment


                            • #15
                              Op de homepage van www.italiaracing.net staat een mooie animatie van het circuit.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                De kop boven dit bericht voorspelt weinig goeds:

                                http://www.autosport.com/news/report.php/id/70815
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  * kiest definitief voor opnemen en -versneld- afkijken ipv live volgen *
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zal wel moeten, want ik ben hier:

                                    http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1050

                                    *hoort brun al ronken over échte auto's met échte kerels achter het stuur*

                                    :)
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      Weersvoorspelling:

                                      Today Hi 30°C / 86°F
                                      T-storms Lo 26°C / 78°F

                                      Tomorrow Hi 31°C / 87°F
                                      T-storms Lo 24°C / 75°F

                                      Sunday Hi 29°C / 85°F
                                      T-storms Lo 23°C / 74°F

                                      Net nog noodweer over de stad, maar het schijnt nu op te drogen.
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eerste sessie achter de rug (droog) en de usual suspects staan bovenaan: Hamilton en Massa, Kimi op een halve seconde, Kova op een hele seconde. Dan Kubica, Rosberg en Alonso. De laatste stond een uur lang bovenaan totdat de twee titelpretendenten vaart begonnen te maken.

                                        Dat zie je wel vaker aan het eind van een seizoen: de twee overgebleven titelkandidaten gaan boven zichzelf uitstijgen en beslissen de boel in rechtstreekse duels. De rest heeft dan opeens geen schijn van kans. Benieuwd of het nu ook weer zo gaat lopen.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tweede sessie weer droog (nou ja), met opeens Alonso die naar voren schiet, voor Hamilton, Massa en Kova (allemaal binnen twee tiende). Dan gaatjes naar Rosberg en Kubica, Raikkonen op een seconde.

                                          Hamiltons tijd uit de eerste sessie blijft het snelste, dus zo moeilijk is het baantje blijkbaar niet...

                                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/70867

                                          Wonderlijkste voorval van de dag: Trulli die tegen de richting in terug naar de pits rijdt... Gevolg: reprimande en boete.

                                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/70866
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik zit nu naar DSF te kijken naar de training van vandaag, en ik moet zeggen, het ziet er wel cool uit. Zal ook aan de camera-angles liggen, je kijkt telkens tegen de flatgebouwen aan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ai, wat moet Alonso hier van balen. Want hij ging elke training zo hard rond, dit had zijn weekend kunnen worden. Verder had ie mooi Hamilton uit Q3 kunnen houden, als de Renault niet was stilgevallen.

                                              We gaan er maar vanuit dat Massa lichter onderweg is dan Raikkonen, met 0,8s verschil. Over het verschil met Hamilton, ik weet het niet, Lewis kwam leeg maar moeizaam door Q2.

                                              Q1 was slecht voor het vervolg van de loopbanen van Bourdais (P17, kan absoluut niet met de wagen overweg dit weekend) en Piquet (P16).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Die pitlane entry kan vanmiddag / vanavond nog wel eens misverstanden tot gevolg hebben, omdat degene die naar binnen gaat daarvoor (te) langzaam over de ideale lijn gaat.
                                                Heidfeld zat zo gisteren Barichello in de weg: 3 plaatsen straf op de grid voor de Duitser, en 10 mille boete voor de Braziliaan omdat die onmiddellijk zijn ronde afbrak en ook de pits in reed zonder eerder de juiste lijn te hebben gevolgd ("not using the deceleration zone").

                                                In de race daar iets met Massa en Hamilton, voor het juiste soort juridisch gedonder?
                                                Last edited by V4; 28-09-08, 11:34.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  En de pitlane exit is ook al niet ongevaarlijk, omdat die ook net ongelukkig uitkomt op de ideale lijn.

                                                  http://formula-one.speedtv.com/artic...t-alonso-says/

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Volgens mij ging Alonso met z'n handdoek op de weegschaal staan...... Ik neem aan dat hij die niet in de auto meehad. :-)

                                                    Gaan we nu ook de discussie krijgen of je wel voordeel mag hebben van een pitstop terwijl de pitstraat gesloten is + straf die erbij hoort dankzij rijdende chicanes? Zo niet dan zou ik het risico gewoon nemen.

                                                    EDITOEVOEGING: Serieuze vraag: Waarom coureurs wegen als ze zich eerst vol mogen gooien met water dat ze niet in de auto bij zich hadden(en meestal ook nog het flesje vasthouden)? Het geheel kan met een plakje platina onder aan het flesje nog beter werken.

                                                    Ennuh, nog even zo doorgaan en het volledige BMW-team staat voor Kraaikkonein. :-)

                                                    (Gaat nog even door met toevoegen): Hoe gaaf is dit voor Fernando in die kansloze wagen? Ik zei ooit jaren geleden dat ik het gaaf zou vinden om Schumi bij een minder team te zien gewoon om de expert met minder materiaal weer ècht te laten werken. Ik denk dat Fernando bewijst dat dat voor kijker èn coureur goed uit kan pakken.
                                                    Last edited by MN-Power; 28-09-08, 15:29.
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Och, vroeger mochten ze de wagen zelf ook nog vol gooien. Sommigen deden dat zelfs met loden kogeltjes :-) Dat kwam Ken Tyrrell destijds op een seizoen uitsluiting te staan.

                                                      Alonso had het hele weekend al een snelle wagen. Vrijdag en zaterdag was hij 2 van de 3 trrainingen de snelste. Q1 was ie 6e met een 'easy lap', en toen ging het verkeerd in Q2. Dus Alonso had vandaag een wonder nodig, zei hij zelf vooraf.
                                                      Dat wonder heeft ie gekregen. En wel in de vorm van zijn teamgenoot die precies op het juiste moment (2 rondjes na Alonso's stop) de tweede Renault in de muur parkeerde. Die eerste stop van Alonso zag er zo suf uit, want als aller- allerlaatste kwam Fernando de baan weer op.
                                                      Maar na die eerste SC was alles anders, al leek ook Jarno Trulli een goede slag te kunnen slaan met een zeer lange eerste stint.

                                                      Bij Ferrari werken de lolliepopman-vervangende stoplichten nog steeds niet zo goed. Massa ging duidelijk met groen licht weg en valt dus niks te verwijten. Vreemd dat de pitcrew aanvankelijk geen aanstalten leek te maken de restanten van de tankinstallatie alsnog te gaan verwijderen toen Felipe stilstond aan het einde van de pitlane.
                                                      Dat Raikkonen de andere wagen een paar rondjes voor tijd nog even de muur in ramt, ineens is de leiding in het constructeurs WK dus ook weg...

                                                      Geen problemen zoals verwacht met pit entry en pit exit.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                        Gaan we nu ook de discussie krijgen of je wel voordeel mag hebben van een pitstop terwijl de pitstraat gesloten is + straf die erbij hoort dankzij rijdende chicanes? Zo niet dan zou ik het risico gewoon nemen.
                                                        De wedstrijdleiding nam inderdaad de tijd voordat de straffen werden uitgedeeld, en dat was in het voordeel van Rosberg. Juist dit lag vrij simpel, ze hoefden niks terug te kijken of zo. Jammer dat het zo ging. Was in dit geval het verschil tussen P2 en roemloos P10 of zo.
                                                        Zou te maken hebben gehad met de situatie dat het GPS systeem wat de wedstrijdleiding normaal gebruikt om de race te volgen in Singapore onbruikbaar was. Zal best. Maar bij dit soort vergrijpen heb je geen enkel systeem nodig.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          [email protected] en z'n brandslang. Waar blijft Lauda met de mededeling dat ie nooit meer in een F1 auto zou mogen rijden?
                                                          2019 Volvo V60 T6

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ferrari scoort zero point en MN heeft alsnog wat te zeuren. Begint een beetje op Panda te lijken... :-/

                                                            Het was gewoon een gave race vind ik met een leuke uitslag. Het begin was dan qua spanning op de baan niet zo heel erg interessant maar de plaatjes van de door de stad racende wagens in het "donker" maakten een hoop (zo niet alles) goed.

                                                            Dáár zouden ze bij de club van Ecclestone toch nog eens echt goed naar moeten kijken, het tof en spannend in BEELD brengen van de race. Scheelt al de helft imho. Bij races als Singepore of die in Canada hebben ze een beetje voordeel door de layout van het circuit, maar volgens mij kan je elke race tof in beeld brengen. En ja, dat weet die krasse knar zelf vast ook wel, maar ze slagen er niet altijd in.
                                                            Aprilia RSV Mille '01

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                              [email protected] en z'n brandslang. Waar blijft Lauda met de mededeling dat ie nooit meer in een F1 auto zou mogen rijden?
                                                              Hallo... Massa reed weg toen ie GROEN licht kreeg. Hem valt niets te verwijten.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                                [email protected] en z'n brandslang. Waar blijft Lauda met de mededeling dat ie nooit meer in een F1 auto zou mogen rijden?
                                                                Verschil is dat Albers al ging rijden terwijl 't bordje nog voor z'n smoel hing (zie filmpje)

                                                                http://www.youtube.com/watch?v=P8Zw-svrbJE

                                                                Bij Massa sprong 't licht (geen bordjes daar) op groen, om daarna direct weer op rood te springen (insert waterijs reclame...). Daar ligt toch wel een fundamenteel verschil.
                                                                Aprilia RSV Mille '01

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X