Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wonderlijk dat Renault zelf nog wel op 2 staat voor beide coureurs. Krijgt RB de maandagochtendmodelletjes uit de Scenic-fabriek ofzo? :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• En om het nog ingewikkelder te maken:

Hoeveel motoren heeft Fisi nou gebruikt? Heeft hij zijn aantal resterende motoren van force india meegenomen? of het aantal van Massa geërfd?

Ik denk het laatste, want Liuzzi heeft na 1 race nog maar 1 motor (dus aantal van Fisi geërfd)

Heeft Fisi een mazzeltje dus. Mede omdat de Massa-auto 1 race minder heeft gereden, en omdat Badoer niet boven de 6000 rpm is gekomen :)

Comment

• De motor is ook een 'levend' ding. Als je er goed voor zorgt houdt ie het langer vol. Het ontwerp van Newey zou wel eens zo kunnen zijn dat ie niet helemaal naar behoren koelt(man staat volgens mij niet bekend om over-engineering, dus ruime toleranties zullen er bij hem niet zijn). Het kan ook zo zijn dat ze bij Renault eerder naar een veiligere mixture gaan of de revs wat bijstellen. Dat en de auto gaat harder.

Maar geluk is natuurlijk ook een factor. Dat op Monza 2 hagelnieuwe BMW motoren zomaar(al helpt de karakteristiek van het circuit daar ook bij) klappen kan een foute productierun zijn, maar je zal als klant maar net die 2 motoren aan één coureur geven. :-)
        Every second of your life is a part of your song

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          Heeft Fisi een mazzeltje dus. Mede omdat de Massa-auto 1 race minder heeft gereden, en omdat Badoer niet boven de 6000 rpm is gekomen :)
          Wat dat betreft doet Kimi het nu uitzonderlijk goed(ook 2 over en toch veel podia). Dat was ooit bij McLaren wel anders. Toen at juist hij motoren bij het ontbijt, de lunch en het avondeten..

Comment

• http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...-bmw-coureurs/

BMW heeft de motoren in Monza vervangen door de op Spa gebruikte exemplaren. Toch ook redelijk lang voluit en met een 4e en 5e plaats lijkt mij dat die motoren ook niet ontzien zijn. Zou dus goed kunnen dat er nog meer blokken goed bruikbaar zijn.

Eigenlijk vind ik de regel ook best krom. Zoals gezegd was er bij die twee motoren een probleem met het kleppenmechanisme, dit mag echter niet gerepareerd worden. Als ik het goed begrijp beweert de FIA dus dat een nieuw blok goedkoper is dan een bestaande laten repareren. Het was tenslotte een kostenbesparende maatregel. :-)

Comment

• Er zijn nog maar 6 auto's met 2 nieuwe blokken beschikbaar dus. Als de hele rest van het veld de laatste race een penalty van 10 plaatsen op de grid pakt, maakt het natuurlijk ook allemaal niet echt veel uit. De snelsten daarvan staan dan steeds nog voor de Toro Rosso's.

Comment

• Dat geeft een heel andere invulling aan: van de vrachtwagen gevallen :)

http://www.motorsport.com/news/artic...D=347451&FS=F1

Comment

• Duur grapje. Ze mogen het vast niet op overmacht gooien, dus weg = weg(als ze kapot blijken) lijkt mij, tenzij de FIA verantwoordelijk is voor dat deel van het transport. Maar dan nog. Mag je dan een bij transport vernielde gebruikte motor vervangen door een nieuwe? Aan één kant is het niet eerlijk aangezien buiten je schuld de motoren vernield worden, aan de andere kant is het niet eerlijk dat jij wel een nieuwe motor mag pakken en anderen het met de 8 moeten doen.

Comment

• Valt me eigenlijk nog mee dat dit niet vaker gebeurt. De hele shit moet per DHL plane de hele wereld over. OK, ze zullen er wat voorzichtiger mee omgaan dan met onze normale pakketjes, maar zoveel bewegingen levert gewoon risico op.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Glock uitgeschakeld voor de volgende GP, en misschien ook wel de laatste race in Abu Dhabi

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79383

Kobayashi stapt in.

Comment

Glock uitgeschakeld voor de volgende GP, en misschien ook wel de laatste race in Abu Dhabi

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79383

Kobayashi stapt in.
                        Iets zegt mij dat dit niet medisch is, maar dat Toyota vooral Kobayashi wil testen voor volgend seizoen. Lekker goedkoop, zodat ze met 99% van het rijdersbudget een echte topper kunnen halen (Kimi).

Het is misschien wat te veel fantasie, maar Toyota heeft wel meer rare dingen gedaan qua rijderskeuze. Erg jammer voor Glock; zijn aanstelling vond ik juist een hele goede keuze.
                        “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

• Overigens leuk om te weten dat met dat prachtige olympische meddle(;-)) systeem Button al in Singapore kampioen was geworden. Dat zou Bernie vast niet willen. Sterker nog, hij hoopt dat het kampioenschap tot de laatste race onbeslist blijft. http://pitpass.com/fes_php/pitpass_n...s_art_id=39303

Comment

• Dat systeem van die medailles lijkt me alle spanning uit het seizoen halen. Ik ben juist voorstander van meer differentiatie. Geef ook maar punten voor de qualy en de snelste ronden en voor ......inhaalmanouvres (voor positie)!

Comment

• Helemaal mee eens. We hadden het hier overigens al eens besproken: http://www.gummen.org/forum/showthre...668&#post40668 , maar dat was volgens mij nog voor jouw tijd. :-)

Comment

• Geinig verband:

Voor de tweede keer op rij een Engelsman in een auto met nummer 22 met mercedes-motor die een Braziliaan verslaat door vijfde te worden in Brazilie :)

http://www.grandprix.com/ns/ns21935.html

Comment

• Misschien ook wel interessant voor deze of gene: Het rijders-soldij.

Wat een armoe:

1. Kimi Raikkonen $45m
                                  2. Lewis Hamilton $18m
                                  3. Fernando Alonso $15m
                                  4. Nico Rosberg $8.5m
                                  5. Felipe Massa $8m
                                  6. Jarno Trulli $6.5m
                                  7. Sebastian Vettel $6m
                                  8. Mark Webber $5.5m
                                  9. Jenson Button $5m
                                  10. Robert Kubica $4.5m
                                  11. Heikki Kovalainen $3.5m
                                  12. Nick Heidfeld $2.8m
                                  13. Timo Glock $2m
                                  14. Giancarlo Fisichella $1.5m
                                  15. Sébastien Buemi $1.5m
                                  16. Rubens Barrichello $1m
                                  17. Jaime Alguersuari $0.5m
                                  18. Vitantonio Liuzzi $Nil
                                  19. Adrian Sutil $Nil
                                  20. Romain Grosjean $Nil
                                  21. Kazuki Nakajima $Nil

Eigenlijk moeten we er een grafiekje van hebben met prestaties tegen de verdiende eurotjes bij hebben

Comment

• Vooruit.

de salariskosten per gescoord punt. Barrichello en Sutil (komt niet goed over in de tabel)! En de punten van Ferrari zijn duur betaald. Vooral die van Raikkonen.
                                    Ik heb een aanname voor Bourdais gedaan van 1 M euro.
                                    Attached Files

Comment

• Zo, die Kimi lacht zich even de ballen uit z'n broek zeg... :)

En ik dacht dat Toyota altijd zo'n mega spender was? Ik vind het salaris van Trulli en vooral Glock dan heel erg meevallen.
                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

• *snapt opeens veel beter waarom Ferrari Kimi wil dumpen*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                          *snapt opeens veel beter waarom Ferrari Kimi wil dumpen*
                                          Snapte ik al! Komt mij niet gemotiveerd genoeg over en dat straalt hij ook uit!
                                          Barrichello komt er bekaait vanaf met zijn 1 milj. maarja heeft de kost in het verleden vast al wel verdient :-)

Comment

• Aangezien Barrichello een privé vliegtuig heeft om uit te lenen aan Jenson, zou je kunnen concluderen dat ie het niet meer voor het geld hoeft te doen :-)

of juist wel ;-)

Comment

• Ik vind het trouwens best verbazend dat Rosberg(bij Williams!) zo veel verdient.

Comment

• De verhouding Raikkonen - Massa is ook aardig zoek !

Comment

Misschien ook wel interessant voor deze of gene: Het rijders-soldij.

Wat een armoe:

1. Kimi Raikkonen $45m
                                                  2. Lewis Hamilton $18m
                                                  3. Fernando Alonso $15m
                                                  4. Nico Rosberg $8.5m
                                                  5. Felipe Massa $8m
                                                  6. Jarno Trulli $6.5m
                                                  7. Sebastian Vettel $6m
                                                  8. Mark Webber $5.5m
                                                  9. Jenson Button $5m
                                                  10. Robert Kubica $4.5m
                                                  11. Heikki Kovalainen $3.5m
                                                  12. Nick Heidfeld $2.8m
                                                  13. Timo Glock $2m
                                                  14. Giancarlo Fisichella $1.5m
                                                  15. Sébastien Buemi $1.5m
                                                  16. Rubens Barrichello $1m
                                                  17. Jaime Alguersuari $0.5m
                                                  18. Vitantonio Liuzzi $Nil
                                                  19. Adrian Sutil $Nil
                                                  20. Romain Grosjean $Nil
                                                  21. Kazuki Nakajima $Nil

Eigenlijk moeten we er een grafiekje van hebben met prestaties tegen de verdiende eurotjes bij hebben
                                                  Alles per jaar? Volgens mij geldt dat bedrag voor Kimi voor zijn hele contractperiode.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Raikkonen kreeg Schumacher-geld, en dat was toch wat te veel geld.

Toyota mag inderdaad niet echt klagen over de hoge salariseisen. Ik herinner me dat Ralf Schumacher 20+ miljoen verdiende.

Rosberg vind ik het bedrag meer dan waard, echter had ik ook niet verwacht dat Williams zo veel zou betalen.

Maargoed, salaris is natuurlijk niet alles, en voor sommigen slechts een fractie van hun inkomsten. Rijders met een laag salaris mogen waarschijnlijk zelf bemiddelen in sponsorcontracten, en moeten dan een deel aan de teambaas afstaan (Sutil, Liuzzi, maar ook Barrichello). Dat gaat uiteraard ook over miljoenen, dus ik heb geen medelijden met die jongens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                      *snapt opeens veel beter waarom Ferrari Kimi wil dumpen*
                                                      Volgens mij had Kimi gewoon een contract bij Ferrari t/m 2010 op zak. Dus om alleen al van hem af te komen hebben ze alsnog een flinke sloot geld moeten betalen.

Kimi heeft het goed voor elkaar...
                                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Working...
                                                      X