Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • F1 2008

    Hier maar verder over Mosley, Bernie, Concorde etc.

    De teams praten met Bernie over hoe een nieuw Concorde Agreement er uit moet zien. Waarbij teams graag wat meer invloed op de technische regels zouden willen.

    Allemaal leuk en aardig maar ze hebben wel een krabbel van Max nodig. En die heeft een heel andere visie op die dingen...

    Lastig, lastig. Want Max zal er niet toegeeflijker op geworden zijn nu.

    Formula One teams have formally started the process of framing a new Concorde Agreement after lengthy talks with the sport's commercial boss Bernie Ecclestone in Montreal on Friday afternoon.


    Bernie, eerder: "Max rules by fear"

  • #2
    Boel een beetje onder druk houden:

    "Ecclestone plays down breakaway talks"

    Formula One supremo Bernie Ecclestone is hopeful that teams are finally beginning to realise that they need to make compromises if they are to sort out a new Concorde Agreement, as he played down talk of a breakaway championship.


    Voor degenen die dit niet zo volgen: "breakaway" is dus: F1 onafhankelijk maken van FIA (Max Mosley) regelgeving.

    Comment


    • #3
      Ja, we zijn weer terug bij af... Max had gelijk: er zat een duidelijke agenda achter de undercoveractie van NotW. Opeens is dit weer kneiteractueel:

      Topic: The FISA-FOCA war, introduction and timeline. Author: Mattijs Diepraam.


      En dat heeft Joe Saward dus wel verdomd goed in de gaten:

      Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com


      Maar vooral in de laatste alinea van deze analyse:

      Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Goh, Danica Patrick krijgt toch haar F1-test van Honda:



        Ben benieuwd...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          En mochten we 't gemist hebben: het WSR- en F3-team Ultimate wil Toro Rosso kopen. Sterker nog, de koop schijnt al te zijn voltooid.

          Ultimate wordt geleid door Barry Walsh, een puissant rijke Ierse vastgoedtycoon met een - zo heb ik begrepen van direct betrokken - uiterst onaangenaam karakter. Goh, die kunnen we er wel bij hebben in de F1...

          Walsh heeft daarbij steun van een Argentijns consortium, dat ook achter de 'nationale Argentijnse auto' in de FIA GT zit en onlangs ervoor zorgde dat talent Esteban Guerrieri de overstap kon maken van Brits F3 (bij Ultimate) naar de WSR (bij Ultimate!). Ja, 't is nu echt een wereldsport.

          In de GP2 zijn ze intussen vast blij dat Walsh een stapje overslaat en van de WSR direct naar de F1 springt. Begin dit jaar was er nog sprake van dat Ultimate het GP2-team van DPR zou overnemen.

          Hier wat berichtgeving:




          En nog wat extra achtergrond over nóg een sponsor, uit Angola of all places:

          Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com
          Last edited by Dutch; 11-06-08, 14:37. Reden: extra nieuwslinkje
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Ja, we zijn weer terug bij af... Max had gelijk: er zat een duidelijke agenda achter de undercoveractie van NotW.
            Ook Mike Lawrence stelt de juiste vragen en zet de hypocrisie over de zaak-Mosley in het juiste perspectief:



            Zie de laatste paar alinea's: daar gaat het inderdaad om. Men wil geen afscheiding omdat Mosley in die kelder zat, kom op zeg. Hier staan andere dingen op het spel. Het heronderhandelen van een nieuwe Concorde-overeenkomst duurt namelijk maar. Wie daar de belangen ontrafelt, weet wat hier allemaal achter zit.

            Zoals Dr. Lawrence altijd zegt: follow the money.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              grandprix.com houdt zich opzettelijk op de vlakte, maar suggereert een heleboel:

              Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com


              Sterker nog, het beantwoordt eigenlijk alle vragen van Mike Lawrence...

              De hypothese: CVC, de banken en FOM (Bernie) willen de commerciële F1-rechten verkopen aan News Corp, het bedrijf van Rupert Murdoch. Mosley wil er niets van hebben, want zo verdwijnt F1 achter de decoder. Dat is een langgekoesterde wens van Bernie, die zijn eigen initiatief van een paar jaar geleden zag mislukken maar nu via Murdoch alsnog een mogelijkheid ziet om weer een keer véél rijker te worden van F1.

              Maar de FIA heeft de rechten niet zomaar verkocht aan Ecclestone (die ze weer doorverkocht aan Kirch en die weer aan de banken en die weer aan CVC), want het heeft nog een vetorecht tegen een eventuele doorverkoop als de koper de FIA niet aanstaat.

              Kortom, Max staat de deal in de weg en dus probeert News Corp het langs een andere weg. Dat was dus het 'complot rondom grote internationale belangen' waarover Mosley het een paar dagen later had. Iedereen dacht toen nog dat dat een bliksemafleider was, maar nu heb ik het idee dat hij de waarheid sprak.

              Dus daarom staat Bernie na 40 jaar voor het eerst tegenover Max.

              En daarom werd het schandaal gepubliceerd door News of the World, een krant van News Corp, waarna The Times, nog een krant van News Corp, steeds met de primeurs kwam van nieuwe feiten.

              Het enige wat je dan kunt zeggen, is dat het jammer is dat Max zichzelf chantabel heeft gemaakt. Maar gelijk heeft hij wel. In dit geval. Benieuwd of de moraalridders van de automobielclubs ook op de hoogte zijn van de verborgen agenda.

              Man, zodra alle feiten bekend zijn, is dit zowat een nieuw hoofdstuk in mijn FIA/CSI/FISA/FOCA/FIASCO-reeks waard...
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Vraag me af, gooi het achter de decoder, en dan, zou dat echt werken?

                Serieus, daar haak ik af. En volgens mij ben ik niet de enige.

                Comment


                • #9
                  De moraalridders van de touringclubs interesseert het volgens mij helemaal niks wat er allemaal in F1 gebeurt. Die hebben een compleet andere agenda. Liever een ambtenaar uit hun midden aan de top dan zo'n vrije jongen uit de racerij, zoiets?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Man, zodra alle feiten bekend zijn, is dit zowat een nieuw hoofdstuk in mijn FIA/CSI/FISA/FOCA/FIASCO-reeks waard...
                    Is weer fijn proza. To be continued, I suppose.
                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Laat ze alletwee snel verdwijnen. Bernie is op zich een goede gast, maar zijn geldverslaving is ongezond voor de sport.

                      Achter de decoder valt misschien meer te verdienen, maar je aanhang zal wel drastisch slinken. Dan haak ik ook zeker af.
                      Every second of your life is a part of your song

                      Comment


                      • #12
                        Tsja, dat bange vermoeden is nu dus ook bevestigd. Zou me persoonlijk niet verbazen als de tip-off over MM's sexuele voorkeuren van Bernie zelf is gekomen. "All's fair in love and war" tenslotte.

                        Ik mag hopen dat MM zijn poot stijf houdt (pun intended) en niet toegeeeft. Noch op het punt van de rechten naar die lul van een Murdoch noch op het punt van de inbreuk op zijn privacy.

                        Vwb de automobielclubs, daarvan was al langer duidelijk dat die om hele andere redenen besloten hebben het sex-schandaal aan te wenden/te misbruiken en hun zin door te drijven vwb bijv. de stemverdeling in de FIA (obv van ledne of obv van one country-one vote). Dat heeft niets met F1 uit te staan maar ales met macht binnen de FIA. Daarvoor was een CT verder niet eens nodig (samenspannen tussen CVC/BE enerzijds en de autombielclubs anderzijds). Het enige wat CVC/BE/Murdoch hoefde te doen was ze het instrument in handen geven. Kennelijk hebben ze MM en zijn mentaliteit toch wat onderschat. ;-))

                        Groet
                        GJ

                        Comment


                        • #13
                          Ja, je zou toch denken dat Bernie wel z'n bekomst zou hebben gehad van abonnee-tv na zijn eigen mislukte avontuur en het Kirch-fiasco. Maar kennelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan. Zie ook de voetbalclubs die het onderste uit de kan willen. Dat is gewoon een identiek verhaal.
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Citaat uit http://www.grandprix.com/ns/ns20461.html...

                            Van der Garde is currently leading the Renault World Series, but since all these shenanigans there is little interest in him from F1 teams.
                            En deze rechtszaak tegen ex-Spyker zal niet echt helpen...
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                              Ik mag hopen dat MM zijn poot stijf houdt (pun intended) en niet toegeeeft. Noch op het punt van de rechten naar die lul van een Murdoch noch op het punt van de inbreuk op zijn privacy.
                              Hmm, mij komt nu ter ore dat het misschien niet eens met een eventuele verkoop van tv-rechten te maken heeft. Zoals u allen weet, is Bernie druk met de fabrikanten aan het onderhandelen over een nieuwe Concorde-overeenkomst - die er al een jaar had moeten liggen. Het uitblijven ervan is er mede (vooral zelfs) de oorzaak van dat Prodrive en Super Aguri zijn afgehaakt en dat Toro Rosso in de verkoop staat.

                              U weet wel, de kwestie van customer teams of niet: Mosley introduceerde in 2006 nieuwe regels die deze teams vanaf 2008 zouden toelaten (en bestaande vormen ervan zouden legaliseren), maar volgens Williams is dit geen sportieve kwestie die in de reglementen wordt geregeld, maar een commerciële kwestie die de teams onderling regelen via de Concorde-overeenkomst. Daarvan is de oude nog steeds geldig, bij gebrek aan een nieuwe, en die laat klantenteams niet toe. De afspraak dat iedereen zijn eigen chassis bouwt, staat namelijk óók in de Concorde-overeenkomst...

                              Er schijnt nu een nieuwe concept-overeenkomst te liggen, compleet met een nieuwe herverdeling van inkomsten, maar Mosley wil niet tekenen. De reden: hij wil een eerlijkere verdeling die volgens Max de toekomst van de sport beter garandeert dan de regeling die Ecclestone en de fabrikanten voorstaan, dus met meer geld voor de kleinere teams. Anders, vreest hij, raakt F1 nog meer teams kwijt. Door niet te tekenen, houdt hij de topteams in een houdgreep.

                              Het schijnt dat Williams (dat zichzelf in deze niet als klein team beschouwt) nu samen met Ferrari de dans leidt om het hele circus van de FIA af te scheiden. De rol van Ferrari is interessant, omdat het sinds jaar en dag een trouwe FIA-supporter is. Maar nu schijnen de fabrikanten toch vrij eensgezind te zijn in hun afkeer van Mosley. Bernie schijnt zelfs al te hebben gezegd dat ze 'violently opposed' tegen Mosley zijn...

                              Het punt is: welke 'kleine teams' zijn er eigenlijk nog? Ja, de teams die eventueel op de deur wilden kloppen, maar zich nu wel twee keer bedenken. Waarom wilde niemand Super Aguri kopen? En staat Toro Rosso al maanden in de verkoop? Omdat de fabrikanten in de nieuwe conceptovereenkomst blijkbaar alles naar zich toetrekken.

                              En ergens in dit verhaal moet toch ook nog een rol zijn voor Murdoch, dus volgens mij speelt een eventuele rechtenverkoop er toch in mee.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Ik denk dat Paul Stoddart tranen in zijn ogen krijgt. Mosley als de beschermengel van de ukkies in de pits. 8-)

                                Welke kleine teams hebben we nog over?
                                • Williams; wat ze zelf ook zeggen, ze zijn volledig afhankelijk van grote fabrikanten om een motor achter in de auto te krijgen. Het feit dat het ooit een dominante kracht was doet niet terzake
                                • Force India; nuff said
                                • Toro Rosso/Red Bull; zelfde verhaal als bij Williams. Ook vraag ik me nog steeds af hoe diep de zakken van Mateschitz nu echt zijn.


                                Eigenlijk zijn alle teams die niet ook een grote fabrikant zijn de sjaak. Dus alles behalve Ferrari, McLaren, BMW, Renault, Honda en Toyota.

                                Het gekke is daarbij ook nog dat Mosley heeft verklaard dat hij meer geld en kosten bepsaring wil voor of namens andere dan alleen de non-fabrikanten (hij sprak in dat verband over de slechte resultaten in de automotive en had het daarbij ook duidelijk over fabrikanten, denk ik). De vraag is dus of bijvoorbeeld Honda en Toyota wel zo anti-Mosley zijn. Ook BMW verklaarde direct na de stemming dat we over moesten gaan tot de orde van de dag. Het laatste is hier zeker nog niet over gezegd.

                                Groet
                                GJ

                                Comment


                                • #17
                                  Bernie opnieuw in de aanval:

                                  Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com


                                  En dit keer is hij helderder dan ooit: hij beschouwt de FIA als sta-in-de-weg. De FIA moet regels maken en handhaven en zich niet met geld bemoeien.

                                  Goh, wanneer hebben we dat eerder gehoord?

                                  O ja, in 1979. Toen verklaarde Ecclestone dat de FIA niets, maar dan ook niets te maken had met de commerciële kant van de F1. Destijds een ongelooflijke provocatie, die leidde tot de FISA/FOCA-oorlog van 1980-'81. Ik vrees dat we recht op een herhaling afstevenen.

                                  Alleen zit voormalig bondgenoot Mosley nu op de stoel van toenmalig vijand Jean-Marie Balestre.

                                  Ook een zeer veelzeggende uitspraak: "If there was no Formula 1, the FIA would be in serious trouble."

                                  Daar heb je meteen de rol van de (grote) automobielclubs te pakken...
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nog meer dejà-vu's, deze keer is 't Zuid-Afrika 1982 waarnaar de gedachten onmiddellijk terugkeren:

                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      Met het verschil dat Bernie het dit keer wel best zou vinden als de heren in staking gaan (want tegen Max, verder maximaal 10 minuten voor de race, daarna instappen en gaan voordat de kijkers wegzappen, zoiets).

                                      Verder gaat GPDA-man Webber zo te lezen dit karretje niet trekken, en de vraag is dan: wie wel? Nee, wordt niks. Der Niki en Didier Pironi hadden het destijds gewoon beter voor elkaar.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Trouwens, Webber is niet eens GPDA president, dat is Pedro de la Rosa. En die heeft niet eens een auto, dus kan ook niet staken. In betere tijden zouden Max en Bernie er samen hartelijk om gelachen hebben, om die hele GPDA...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Toe maar! Nu bindt de FIA zelfs de strijd aan met de lagere klassen:

                                          The FIA has announced a shock decision to resurrect the Formula Two name from 2009 as an 'inexpensive' platform for aspiring driver talent as a stepping stone for Formula One.


                                          Ik denk dat de laatste alinea de zaak vrij goed interpreteert... Let wel, GP2 is eigendom van Bernie en CVC. Bernie heeft zelfs al de namen GP1 en GP3 gedeponeerd.

                                          Het is maar een detail uit het resultaat van de spannende bijeenkomst van de World Council vandaag, die tussen de regels door is te lezen als een oorlogsverklaring:

                                          The FIA is to conduct a full review on how Formula One is governed in the future, in a move that could be viewed as a bid to enhance the governing body's control of the sport at the expense of Bernie Ecclestone.


                                          Wat ik dan weer niet snap, is dat de FIA strijdt voor een betere verdeling van de centen, ten faveure van de teams, maar dat de teams eensgezind aan de kant van Ecclestone lijken te staan. Terwijl die hen juist opnieuw een poot probeert uit te draaien door de huidige Concorde-overeenkomst te verlengen (met een geldverdeling 23% voor de teams en 77% voor FOM) in plaats van zijn belofte uit 2006 na te komen, in een 'memorandum of understanding' dat had moeten uitgroeien tot de nieuwe Concorde-overeenkomst met een fifty-fifty-verdeling - hetgeen de teams destijds over de streep trok in de richting van een toen nog eensgezind FIA/FOM-kamp. U weet wel, toen de dreiging van een rivaliserend kampioenschap nog uitging van de GPMA, het verbond van fabrieksteams.

                                          En juist als je je daarover verbaast, komt de FIA weer met de mededeling dat ze de teams voor volgend jaar een hogere rekening wil sturen:

                                          The FIA is to discuss a dramatic rise of almost 150 percent in the entry fees for teams competing in Formula One next year, to help pay for services and equipment, in its World Council Meeting in Paris tomorrow.


                                          Ik heb er nog even moeite mee om deze jongste ontwikkelingen een plaats te geven...

                                          Intussen denkt Mosley zijn truc van 2006 opnieuw uit te halen door de inschrijvingstermijn voor het WK 2009 naar voren te halen en maar één maand (juli) te laten duren. Destijds werkte dat ook, omdat de teams geen tijd hadden om zich te bedenken. Dus let maar op: iedereen schrijft zich sowieso in, om z'n risico's af te dekken.

                                          Het hele spel lijkt me trouwens in gang gezet door CVC, dat met een nieuwe geldverdeling zijn investering niet meer te gelde kan maken, of in ieder geval niet meer snel genoeg. Dus CVC was allang blij dat de nieuwe overeenkomst vertraging opliep, zodat de oude voorwaarden van 23/77 nu nog steeds gelden.

                                          Ook Bernie zit overigens in een lastig parket, want ook al is hij nog steeds minderheidsaandeelhouder in het bedrijf dat de commerciële rechten beheert en wordt hij in zijn huidige acties overduidelijk aangestuurd door meerderheidsaandeelhouder CVC, zijn FOM zit vast aan de FIA, in de zin dat FOM alleen maar een F1-wereldkampioenschap kan organiseren in opdracht van de FIA.

                                          Het blijft een rare wereld...
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Haha, prachtig weer, dit.

                                            Ik hoop stiekem toch op een waanzinnig scenario waarbij uiteindelijk Max en Bernie overblijven, dat die hele strijd tussen de twee totaal nep geweest blijkt te zijn nadat Ecclestone toch weer een overwachte troefkaart uit de mouw schudt waarmee CVC de deur uitgejaagd kan worden. En dat ze dan gewoon weer een nieuwe geldschieter weten te strikken die ze kunnen oplichten.

                                            Afwachten, het loopt altijd toch net anders dan je zou denken.
                                            Dus laat ons ervan genieten zolang het kan.

                                            Maar goed, objectief bekeken is ondertussen wel weer duidelijk waarom Max gewoon niet meer in die funktie thuishoort. In plaats van in de mengelmoes van feederseries een structuur aan te willen brengen, zou ie er zelfs nog eentje bij willen maken, en dat uitsluitend en alleen om de tegenstander een hak te zetten. Dat ie dat soort voorstellen in het World Council er ook door krijgt, geeft ondertussen aan dat ie binnen FIA nog steeds behoorlijk vast in het zadel zit.

                                            Denk ik. Er is verder nog weinig van te maken inderdaad.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Trevor Carlin vindt het wel iets, dat nieuwe F2.

                                              Maar 1 opmerking zegt alles: "We can't get into GP2". Het probleem van de toegekende franchises. Als er niet iemand failliet gaat of zo slecht doet dat hem de franchise ontnomen wordt, komen nieuwelingen niet binnen.

                                              Trevor Carlin has welcomed the FIA's plans to create a new feeder category that would bring the Formula Two name back to the sport.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nog gekker:

                                                Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com


                                                Wie staat nu aan wiens kant? Staan Bernie en Max eigenlijk wel tegenover elkaar?

                                                Maar Pitpass heeft daar z'n eigen ideeën over...

                                                Last edited by Dutch; 27-06-08, 15:10.
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                  Nog gekker:

                                                  Get the latest Formula 1 news, features, photos, results, history on drivers and teams in our encyclopedia - all on Grandprix.com


                                                  Wie staat nu aan wiens kant? Staan Bernie en Max eigenlijk wel tegenover elkaar?

                                                  Maar Pitpass heeft daar z'n eigen ideeën over...

                                                  http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=35236
                                                  Ach ja een (ex-)werknemer van Bernie die een krant van Rupert Murdoch (zusje van NotW) dus gaat vertellen hoe het in ieder geval niet zit. Dit terwijl de Times als het zou willen waarschijnlijk zo zou kunnen vertellen wie er wel achter zit. Noem mij maar gek, maar ik neig naar de visie van pitpass.

                                                  Groet
                                                  GJ

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht

                                                    Wie staat nu aan wiens kant? Staan Bernie en Max eigenlijk wel tegenover elkaar?

                                                    Ik heb het altijd vreemd gevonden dat de vriendschap Bernie/Max ineens over zou zijn. Hoewel Bernie een kleine rat is, heeft ie altijd wel respect getoond voor mensen die zijn spelletjes en deals werkelijk begrepen, en Max is dan wel de eerste lijkt me. Bernie wordt volgens mij vaak te slecht afgeschilderd. Een wheeler-dealer, maar niet helemaal zonder eer. Een deal was een deal, ook zonder handtekening, en daar hou je je dan aan, dat idee.
                                                    Kan me gewoon niet voorstellen dat Bernie Max erbij heeft gelapt met dat schandaal. Waarvoor, voor een f***ing stel banken die hun CVC-investering veilig willen stellen? Voor superrijke fabrikanten-teams die meer geld uit de pot willen? Voor Murdoch, zou Bernie zijn vrienden verraden voor zo iemand?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Roflol!

                                                      Holy cow, Batman!

                                                      Attached Files
                                                      Every second of your life is a part of your song

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        En nu voor het echte nieuws(voor sommigen): Aan het eind van dit seizoen hangt DC de F1-helm aan de wilgen.

                                                        Every second of your life is a part of your song

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nog meer echt nieuws:


                                                          Silverstone gaat van de kalender af, Donington komt erop vanaf 2010.
                                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Dat is niet alleen echt nieuws, dat is slecht nieuws. :-(
                                                            Every second of your life is a part of your song

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Mwah, Donington was/is een mooie baan, met history. De GP van 1993 daar was een van de leukste die we mochten zien. Ik hoop dat het karakter behouden blijft met de verbouwing van 100 miljoen pond die er nu aankomt. Silverstone is trouwens al jaren niet meer wat het ooit was. De baan was vroeger veel sneller, dat langzame middendeel was er vroeger niet. Ben zelf nog opgegroeid met die chicane bij het opkomen van start/finish (Woodcote als ik het goed heb), heb het beeld van Gilles Villeneuve, Jones en De Cesaris die eraf vliegen ergens vroeg in de GP van 1981 nog immer op het netvlies gebrand. Voor de ware puristen was zelfs die chicane al een achteruitgang.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Misschien vind ik Donnington eigenlijk wel gaver dan Silverstone. Zo heeft het bijvoorbeeld meer hoogteverschil, hetgeen voor mij toch altijd iets toevoegt aan een circuit. Zo heb ik ook warme herinneringen aan Brands Hatch en het prachtige stukje van start-finish tot aan Druids.

                                                                Groet
                                                                GJ
                                                                Last edited by GJ; 05-07-08, 10:42.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X