Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP China

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GP China

Goed, 't gaat nog over Japan, maar het circus is inmiddels in China aangekomen. En z'n collega's moeten 'm wel hebben, die Lewis...

Lewis Hamilton will face fresh scrutiny from his rivals in Friday's drivers' briefing in China about his on-track behaviour, although fellow racerds deny they are ganging up on the world championship leader.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Mietjes!

:-)
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
      z'n collega's moeten 'm wel hebben, die Lewis...
      As if he cares. En dan heeft ie nog gelijk ook.

Als Webber toen ie werd weggeduwd op Monza zijn wagen gewoon had laten staan, of als Raikkonen geen mm mee naar buiten was gegaan in Fuiji, dat had ie een stuk vervelender gevonden. Want dat is dan 2x eraf en 0 punten.
      Inderdaad, beetje als met Schumacher vroeger. De anderen gingen gewoon opzij. Tot Montoya: et voila, brokken. Dat is de manier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
        As if he cares. En dan heeft ie nog gelijk ook.

Als Webber toen ie werd weggeduwd op Monza zijn wagen gewoon had laten staan, of als Raikkonen geen mm mee naar buiten was gegaan in Fuiji, dat had ie een stuk vervelender gevonden. Want dat is dan 2x eraf en 0 punten.
        Inderdaad, beetje als met Schumacher vroeger. De anderen gingen gewoon opzij. Tot Montoya: et voila, brokken. Dat is de manier.
        Eens met V4. Aan de andere kant ben ik dan weer niet verbaasd over de krokodillentranen, die waren er ten tijde van Schumacher ook altijd al. Alleen was toen de algehele verontwaardiging (ook bij F1-fans) groter (en ook toen ten onrechte).

Groet
        GJ

Comment

Vrijdag zit er daarzo alweer op.

Eerste sessie, usual suspects vooraan:

Lewis Hamilton got his potentially decisive Chinese Grand Prix weekend off to an encouraging start by topping the first practice session in Shanghai

Tweede sessie, de Renaults roeren zich:

McLaren's Lewis Hamilton remained on top in second practice for the Chinese Grand Prix, as his first quick time remained unbeaten all afternoon.

Intussen duit Briatore ook een duit in het zakje van Hamilton:

Lewis Hamilton has not learned anything from last year and will throw away the Formula One title again, according to Renault boss Flavio Briatore.

Nou onderschat ik Flavio's mensenkennis absoluut niet, dus...
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

China Q3: Hamilton pole, maar het verschil met Raikkonen (P2) is 0,3s, en met Massa (P3), Alonso (P4) en Kova (P5, jammer voor Ron Dennis) ongeveer 0,6s. Hoe licht is Hamilton dus?

Dat Kubica niet in Q3 zat is niet goed voor de kleine kans op de titel die de Pool nog immer heeft. Dat Heidfeld wel in Q2 zit is dan weer onverwacht.

Bourdais en Vettel beiden in Q3, maar dat is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.

Comment

Saaie wedstrijd, zeker na het spectakel van de afgelopen races. Doe mij dat maar dan.
              Apart dat Massa zo terugkwam in de laatste stint. Of puur geregiseerd?
              En Lewis kwam geen verkeer tegen, dus kon hij geen ook geen fouten maken. Zo kun je het ook regelen natuurlijk :-).

Ongeveer me dezelfde kaarten naar de laatste race als vorig jaar. Leuk dat de beslissing weer valt in de laatste race. Verplicht om te kijken dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Saaie wedstrijd, zeker na het spectakel van de afgelopen races. Doe mij dat maar dan.
                Apart dat Massa zo terugkwam in de laatste stint. Of puur geregiseerd?
                En Lewis kwam geen verkeer tegen, dus kon hij geen ook geen fouten maken. Zo kun je het ook regelen natuurlijk :-).

Ongeveer me dezelfde kaarten naar de laatste race als vorig jaar. Leuk dat de beslissing weer valt in de laatste race. Verplicht om te kijken dus.
                Volkomen geregisseerd! Raikkonen was de hele race veel sneller dan Massa, reed op zachte ipv harde banden en nog is Massa 2-3 tienden per rondje sneller.

Groet
                GJ

Comment

Ik heb dat verbieden van stalorders altijd zo'n onzin gevonden. Het gebeurt toch wel, dus elke regel is bullshit.

Hamilton was dus werkelijk een halve sec per rondje sneller dan Massa; ik was toch wat verbaasd toen Massa als eerste van de top 3 binnenkwam.

Verder zit Alonso met de Renault er toch wel erg dicht bij, ook als er vooraan niks mis gaat bij McLaren of Ferrari.

Comment

Heidfeld reed in de weg bij Coulthard? Ctfo
                    verder een saaie race na een korte leuke opening

'tuurlijk geregiseerd dat Massa langs Raikonnen ging. Grappig om te zien dat Alonso daarna meteen iets kon inlopen op Kimi. Volgens mij stond hij daarna gewoon op cruisen.

Maar, wat gaat brazilie brengen? als massa daar maximaal scoort en hamilton niet gaat het dak er af volgens mij
                    When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Saaie race, logisch dat Raikkonen Massa voorbij liet. Dit ging niet om een (1e) eerste plaats die hij moest afstaan, zoals in Oostenrijk ooit met Barichello en Schumacher. Verbieden van stalorders vind ik ook onzin, maar toen was 't niet nodig om Barichello die overwinning te ontnemen.

Op naar Brazilie, hopelijk wordt 't net zo'n sexy race als het locale carnaval, want Shanghai is denk ik alleen leuk als 't regent, wat een lelijke baan om te zien zeg. Je kan net zo goed op een gemiddeld Nederlands industrieterrein gaan rijden, minstens zo inspirerend. :( Er valt wel in te halen, maar spannend wordt 't nooit.

Comment

Tja, all in all kan ik niet meer doen dan concluderen dat er gewoon geen échte winnaar bijzit dit jaar. Niet 1 iemand die écht excelleert en constant performed en geen fouten maakt.

Vind ik Rossi in MotoGP dit jaar toch een heel andere kampioen. (ook heel wat spannendere races tm zijn wereldkampioenschap)

Verder: Waar zijn ze bij Williams mee bezig? Vind het echt zonde voor Rosberg, die had gewoon in de 2e McLaren moeten zitten dit jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Ik heb dat verbieden van stalorders altijd zo'n onzin gevonden. Het gebeurt toch wel, dus elke regel is bullshit.
                          Helemaal mee eens, je mag als team tenslotte zelf uitmaken wie van je beide rijders vooraan rijdt. Ik heb er ook een stuk meer vrede mee dan je tweede rijder een concurrent op laten houden(is ook legaal, maar fair vind ik het niet). Alleen was de manier waarop het toen bij Schumi en Rubens op de A1-ring ging gewoon beschamend. Ik had trouwens nooit het verhaal gehoord dat Barrichello al ruziënd over de radio helemaal niet van plan was zijn plek weg te geven(en als Kees v.d. G het zegt geloof ik het). Vandaar dat hij het toen waarschijnlijk ook zo overduidelijk deed.
                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Hèhè, gelukkig bestaan ze nog: eindelijk weer een ouderwets saaie race, met een dominante prestatie van de winnaar (win/pole/fastest lap). Ik werd dat foutenfestival ook een beetje zat. :))

Comment

Tja, da's niet eerlijk.. ;-)
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Vorig jaar had hij dan weer wel bezoek gehad van een paar vrienden van 'die familie' voor zijn laatste race. ;-)
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                  Tja, all in all kan ik niet meer doen dan concluderen dat er gewoon geen échte winnaar bijzit dit jaar. Niet 1 iemand die écht excelleert en constant performed en geen fouten maakt.

Vind ik Rossi in MotoGP dit jaar toch een heel andere kampioen. (ook heel wat spannendere races tm zijn wereldkampioenschap)
                                  Nou ja, als Hamilton wel optimaal gebruik had weten te maken van zijn enorme talent, was het seizoen dan spannender geweest? Integendeel, zou ik zeggen...

Comment

Ik kan olle's gedachtegang ook niet helemaal volgen. De enige reden dat Rossi een dominant kampioen genoemd kan worden en de races ook nog spannend waren, is dat hij voortdurend óf belabberd kwalificeert óf z'n starts verprutst, zodat hij er een leuke inhaalrace van kan maken. Maar normaal gesproken gaan dominantie en spanning niet echt goed samen...

Comment

Working...
                                    X