Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brabham

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brabham

Wie zit hier achter? Wie heeft de rechten op de naam? Kan me niet voorstellen dat de familie er zelf achter zit.

Het logo is niet het originele wat vroeger bij Brabham Motor Racing Developments hoorde.

Na de tijd van Black Jack (Brabham Racing Organisation, zegt wiki), ging het team via designer Ron Tauranac begin jaren zeventig naar Bernie. Die verkocht Brabham na 1987 aan een Zwitser, Luthi, die een jaar later werd vastgezet wegens belastingontduiking. Daarna kwam het team terecht bij Middlebridge, een van oorsprong Japanse bedrijvengroep. Middelbridge ging neer in 1992 (was ook niet helemaal zuivere koffie aangezien enkele financiers werden vastgezet). In 1993 werd de inboedel geveild.

Dus waar bleven de naamsrechten?

Héél merkwaardig bericht... Ik ga er eens achteraan.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Hmm, still clueless als het gaat over de mensen achter dit project.

Maar als ik dit soort statements lees, denk ik er het mijne van:

Brabham Racing, known in the past as a great Bmw tuner, announced today that after an absence of 16 years it will come back in the tuning world.
      'Known in the past as a great BMW tuner'? A 'come back in the tuning world'? Iemand is hier bezig om zijn eigen mythe te scheppen...
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou ja, dat is dan het verhaal van zo'n nieuwssite die ook zomaar wat schrijft. Hier een site die de press release van 'Brabham' wegzet ( http://www.worldcarfans.com/9081107....after-16-years ), als dat (ook al nietszeggende) stuk is wat al die nieuwssites gekregen hebben, dan is de rest van de verhalen door nono's van die sites zomaar erbij gerommeld.
        Voor hetzelfde geld stuurt een of andere grappenmaker een photoshopje met wat regels verzonnen tekst naar die sites, en jahoor, die hobbelen allemaal vrolijk achter elkaar aan en publiceren het nog ook.

Comment

Okee dan...

Iemand heeft uitgezocht dat het bedrijf staat geregistreerd in Birmingham op naam van twee Duitsers: Bernd Paetz en Michael Trick.

Ga je vervolgens zoeken op Herr Paetz, dan blijkt dat hij ook de man is achter de 'wederopstanding' van Veritas. Kortom, hier is iemand bezig met het opkopen van vroeger aan BMW gerelateerde bedrijfsnamen die nu blijkbaar zijn vrijgevallen, om zijn creaties wat meer 'kleur' te geven. Spyker revisited, kortom.

Comment

Kijk eens aan, kijk eens aan... En opnieuw verbindt boeventuig zich aan de naam Brabham:

Official statement from the Brabham family
            The Brabham family would like to absolutely and categorically state that the range of cars and accessories being publicised under the Brabham name at the Essen Motor Show 2008 and on global websites, has nothing to do with the Brabham family, or its long and respected motor racing heritage, in any way. It is clear to us, as it must be to the whole world, what these people are trying to do. In our opinion, it is a clear case of using our name, our history and our success, without the backing of the Brabham family.
            The following weblinks will show you some of the reasons for our concerns:

The 50th anniversary of Jack Brabham’s first Formula One Championship crown is approaching in 2009. In light of this announcement and the celebrations planned, we would respectfully request that in publishing press material from Veritas-Brabham, BMW Brabham or Brabham Racing, you understand that the Brabham family have no involvement nor endorse the products and services offered by the aforementioned companies and that no relationship should be implied in any story published.
            Editors can contact David Brabham, as spokesman for the family, via HAZEL PR below.

Emma Spearing, Hazel PR, Arena Business Centre, 9 Nimrod Way, Ferndown, Dorset BH21 7SH T: (44) 1202 862410 M:07736 341828 E: [email protected]

Comment

Wat dan wel weer grappig is, is dat de automatische newsfeeder van die eerste website ook dit ontkennende persbericht heeft opgepikt, en geplaatst. :)

Enne, contactpersoon David, dat zal de sympathieke blauwe maandag-coureur van circa 1990 wel zijn, neem ik aan? Hoe heette dat trage ding - LIFE of zo?
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee, dat was Gary. David is van o.m. Simtek- en recentelijk Aston Martin-fame.

*klikt op eerste link*

Humor! :)

Comment

Overigens gaat 't niet zo goed met Sir Jack. Dutch wist dat al te melden. Toch heeft 'ie nog even gereageerd op een mailtje. Binnenkort meer over aan Brabham gerelateerde mythes op onze site van Careltje.

<die eerste link is wel grappig na het lezen van dit draadje. Wederom een journalistiek hoogtepunt van Autoweek.> :)
                  Last edited by Dennis Cavallino; 21-11-08, 09:46.

Comment

Volgens mij is die site inmiddels weer aangepast.

Maar goed, stel lijkenpikkers dus. Ach, met de crisis nu zal het hele geintje ze alleen maar geld gaan kosten.

Comment

De schurken gaan zelfs een stap verder en willen nu de twee 'geleende' namen combineren voor een entree in de autosport:

Endurance-Info couvre les championnats majeurs d’Endurance à travers le monde depuis 2006. Devenue une référence dans le milieu, Endurance-Info ne cesse d’être au coeur des acteurs de la discipline pour donner la meilleure info possible. Informations, résultats, photos, courses en direct, il n’y a pas une journée sans news.

Een 'Veritas-Brabham' zou volgend jaar al in de VLN en in de 24 uur van de Nürburgring te zien zijn. Aaargh. Hoe verzinnen die proleten 't?

Comment

Aha!

Doug Nye heeft inmiddels met de familie gesproken, waaronder Black Jack zelve:

David Brabham is leading the family's energetic fight against what they regard as the high-jacking of their name, stature and reputation. Blackie himself was as upset about it last week in Adelaide as I have ever seen him upset at anything. After the Brabham F1 team collapsed, he tells me he bought the name rights back from BCE, but they did not - it appears - extend formally to the entire EU. Herr Trick and his chums certainly face some ear-ache now, however, having assumed the 'Brabham' name, publicised Jack's achievements in their project promotion AND having adopted to themselves the 'BT' model classification system. BMW are also in bad odour for their apparent association with the project, but how much they are involved beyond their power units having been adopted I don't know...
                        Kortom, Brabham heeft de rechten op de naam wél teruggekocht van Ecclestone, maar zoals nu blijkt niet helemaal... Dat maakt de heren Paetz en Trick helemaal tuig van de richel. En dan al die free publicity die ze hebben gekregen in de autobladen en -sites, die hun journalistieke naam weer eens te grabbel hebben gegooid door meteen het persberichtje over te kalken in plaats van eerst de feiten te checken.

Comment

Dutch, net eindelijk even je 'Laatste Rondje' gelezen in RTL GP Magazine. Erg leuk stukkie!

Comment

Wat? Is-ie al uit? Ik heb m'n presentexemplaren nog niet eens binnen! :)

Dank, Cav. Volgende 'Laatste ronde' wordt ook weer leuk, ik heb 'm al af...

Comment

Kan ik dat ook lezen?

Comment

Je bedoelt of ik dat hele artikel hier even copy & paste? :)

Ik weet niet of dat erg wordt gewaardeerd, maar ik snap dat je in de VS niet zomaar even een RTLGP Magazine op de kop tikt.

Stuur me anders even een pm, Laurens, en dan mail ik je het wel.

Comment

Iemand heeft me uitgelegd hoe het werkt, met die merken. Je kunt voor slechts 99 euro in één EU-land het recht op een merk claimen en dat daarna voor 219 euro uitbouwen naar andere lidstaten. De rechten zijn dus niet gekocht, maar geclaimd...

Het Duitse duo heeft dat dus gedaan voor Veritas, Brabham en, naar nu blijkt, ook Frazer-Nash.

Dus als 't voor dat geld kan? Kennen we nog wat merken uit de oude doos die we als gummers nieuw leven kunnen inblazen? Moet bijvoorbeeld Cav niet Facel Vega claimen voor Nederland? Nog geen snip! :)

De vraag is natuurlijk hoe rechtsgeldig zo'n claim is als er iemand opstaat die protest aantekent. Benieuwd hoe dit zaakje afloopt.

Als 't gaat om Veritas, heeft blijkbaar niemand bezwaar gemaakt. Want die RS3 mocht nog gewoon weer rondjes rijden op de Top Gear-baan.

Comment

Samen met een vriend van me ben ik bezig geweest met LoReMo en had ook de domeinnamen én merknamen willen registreren voor NL en om het importeurschap te verkrijgen van LoReMo, op dat moment hadden ze nog niemand. Uiteindelijk door andere plannen uit mijn kop gezet, omdat 't pas vanaf eind 2009 zou gaan spelen en ik mijn plannen voor de komende 5 jaar vast heb staan. Maar het is allemaal niet zo moeilijk nee. Facel Vega vastleggen, hmm, kan interessant zijn, maar dan alleen als je het merk nieuw leven in kunt blazen zoals Spyker heeft gedaan bijvoorbeeld. Maar waar vind je nog iemand die zo goed is met plaatwerk en details? En wie wil dat kopen? Een nieuwe Facel gaat de hoofdprijs kosten. :)

@Ducht: Was 't Laatste Ronde artikel over Brabham in de nieuwe RTL GP ook van jou ? Stond geen naam bij, maar ik ga ervan uit dat 'ie van jou is. Wederom een leuk stuk. Ik blijf 't een prachtig magazine vinden. Hoop dat 't nog jaren zal blijven bestaan en dat er niet teveel nieuws in komt, zoals 't nu is, is het precies goed. Die Mark Koense schrijft er flink op los. Ziet er ook allemaal prachtig uit met die foto's en layout. Leuk dat je daar tussen bent gekropen. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                      @Ducht: Was 't Laatste Ronde artikel over Brabham in de nieuwe RTL GP ook van jou ?
                                      Ja hoor, ook van mij. Heb er al excuses voor ontvangen dat m'n naam er niet bij stond. Was bij meer verhalen gebeurd, ook andere auteurs waren niet blij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                        Heb er al excuses voor ontvangen dat m'n naam er niet bij stond.
                                        Is daar niet een standaardvergoeding voor, als ze dat weglaten? Of is dat alleen als je bovendien geen toestemming had gegeven?

Comment

Schop:

"Brabham family wins legal battle over name"

Inmiddels zijn we toch 4 jaar verder.

Comment

Working...
                                          X