Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

driften lelystad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• driften lelystad

Was ik gisteren even op het midlandcircuit aan het kijken naar een groepje driftende bmw's e.d. staat er een rijtje auto's netjes opgesteld voor de kantine om een nieuwe sessie te beginnen.

Begint er vast een bmw aan een rondje terwijl de rest nog stilstaat, komt de laatste bocht driftend uit en naait zo vol in een nog stilstaande alfa. achterzijde was volledig verwoest.

Ik ben benieuwd hoe die alfa is thuisgekomen.

Oei, van welke club was dat evenement?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

volgens mij driftcursus.nl o.i.d.

Comment

Lekker handig.

Comment

Foto's! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V360 Bekijk bericht
            volgens mij driftcursus.nl o.i.d.
            Aha, geen goede cursus dus:-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Aanstichter

En slachtoffer.

En hier de bron inclusief een verhaaltje over het incident.
              http://arnoldvandeworp.nl/nggallery/...2-2009/page-3/

Comment

Iets met hoogste boom en dergelijke.
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

"de rijder met de Rode E30 verloor de controle en kwam in het achterwerk van een AlfaRomeo 75 terecht (zie foto), gelukkig is er niemand gewond geraakt, maar daarnaast stond de 75 ook niet goed geparkeerd lang de buitenkant van het circuit, voor dat moment was er een rode vlag afgegeven om even te stoppen en dan verder te gaan "

Goeie klap geweest. ( misschien ook iets opgestoken van de vlag-instructie ?? )
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

Beetje cru, die URL achterop die Alfa....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Lekker dan. Ik kan me van Gummens eerste circuitdag daar op Lelystad nog herinneren dat we de situatie van "driften" terwijl er nog mensen aan het eind van de bocht stonden te wachten, niet wenselijk vonden. Dat hebben we toen als "leermoment" meegenomen naar de volgende trackday. En dat is altijd goed gegaan.

Comment

Dat krijg je he, met een Alfa. Ze gaan altijd stuk :-)
                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                        ----------------------------------------------------------------------------
                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                        '00 BMW E39 528iA Touring
                        '06 BMW Z4M Roadster
                        '96 BMW E36 328i trackracer
                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                          Dat krijg je he, met een Alfa. Ze gaan altijd stuk :-)
                          En altijd weer die BMW's met aso rij gedrag! :-)

Comment

Zo!! Harde klap geweest zeg...
                            Zonde van beide auto's.

Niemand gewond?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Die goser van de 75 zal er goed ziek van zijn.
                              ---------------------------
                              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

is niet mijn 75 maar mijn 75-hart sloeg een paar tellen niet meer.
                                da's echt een knoepert van een klappert geweest.
                                ben je lekker klaar mee als bmwrijder.
                                die kan dokken voor de schade aan twee auto's .....
                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Schade? Die 75 is total loss. Einde verhaal. Dit soort ongelukken zijn altijd te wijten aan de mensen die zich niet aan de regels houden, helaas zie je dat laatste veel te vaak op trackdays.
                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oeps,

Reyertje, Reyertje, is trouwens een Gummer, kijk maar eens in de lijst, hij mot erbij staan.
                                    Jammer, Reyer is een buurman van me, zag de auto's wel op de trailer staan.
                                    Zag alleen de schade aan de Alfa, die BMW is veel erger.
                                    Zit trouwens een 325i uit een E36 in, hij heeft ook nog een E36 met een V8 gebouwd.
                                    Zwaar kicken allemaal, wel weer een LEO actie :-(

Ik zal hem morgen even aanspreken !!

S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      Ha, die Gummers;

Beetje cru, die URL achterop die Alfa....
                                      Wel een leuke site trouwens ;)

Comment

Ha, die Arthur;

Inderdaad grappig; echt iets voor Kiwi....
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Maar gaat hij de schade van die 75 ook betalen?
                                          Zou wel netjes zijn, maar officieel hoeft dat niet natuurlijk. Dat is het zure (en dure) van circuitrijden namelijk....

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Vaak is het verstandig om wel te betalen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                              Ha, die Arthur;

Inderdaad grappig; echt iets voor Kiwi....
                                              We kunnen die foto van kiwi wel insturen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                Vaak is het verstandig om wel te betalen.....
                                                Ja, maar helaas is niet iedereen zo netjes....
                                                Het heeft Gummen ook eens 1000 euro gekost zo'n soort geintje. "If you break it you, buy it", vind ik.
                                                Helaas zijn er velen met een compleet andere instelling...

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Meest van tijd opdraaien voor je eigen schade.
                                                  Hierdoor ben ik ook weer een jaartje on-hold gezet.
                                                  Even sparen maar weer, ikke heel verdrietig :-(

S.
                                                  Attached Files

Comment

ai, deze had ik gemist Beamer, zonde! Hoe is dit gekomen?
                                                    Forza!

Comment

Hoi Beamer, ik zie dit ook nu pas. Smerige klap geweest, zo te zien. Is de auto nog te repareren? Succes met de afwikkeling en het opbouwen van de (herver)nieuw(d)e auto.
                                                      When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                        ai, deze had ik gemist Beamer, zonde! Hoe is dit gekomen?

Zware klap, 2 auto's aan de zijkant naar binnen.
                                                        Was direct na de start, ik had een wereldstart en haalde een 5-tal auto's in.
                                                        In de Tarzan-bocht brak de auto uit, ik corrigeerde, dat ging redelijk maar ik kwam buiten de baan. Omdat het toch goed hard ging was het niet goed mogelijk om de auto in bedwang te houden. Vervolgens werd ik de baan weer op geslingerd en daar kwamen 2 andere racers aan die mij vol in de zijflank pakte.
                                                        Auto is zo krom als een hoepel, helaas niks meer aan te doen.
                                                        Weer opnieuw bouwen, blijft zonde, doet je toch wel wat meer als je de auto helemaal zelf heb opgebouwd.

Shit Happens !!

S.

Comment

man, wat moet dat zuur voelen inderdaad.

succes met het oplappen!
                                                          Forza!

Comment

Lees deze nu pas. Da's serieus balen, Sylvester.
                                                            Succes met het herstel.
                                                            Ik zal er aan denken, nu ik mijn meest bekende 270 graden afritje aan het uitproberen ben (A27 boven Houten vanuit het zuiden, dan naar het westen de A12 parallelbaan op.) Lukte cq durfde ik met de GTI 1.9 met 83/85, gisterenmiddag met de 944 net geen 100.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                              Lees deze nu pas. Da's serieus balen, Sylvester.
                                                              Succes met het herstel.
                                                              Ik zal er aan denken, nu ik mijn meest bekende 270 graden afritje aan het uitproberen ben (A27 boven Houten vanuit het zuiden, dan naar het westen de A12 parallelbaan op.) Lukte cq durfde ik met de GTI 1.9 met 83/85, gisterenmiddag met de 944 net geen 100.
                                                              Hoe erg gaat t zijn als 't de volgende keer net -niet- lukt ?

Comment

Nou, kijk maar naar de foto's van Syl z'n auto..... ;-)

Comment

Working...
                                                                X