Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Touringcars WTCC/DTM etc 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Touringcars WTCC/DTM etc 2009

    DTM: "Audi confirms unchanged line-up"
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/73323

    Enige wijziging tov 2008: Katherine Legge wisselt van het ene Audi team (TME) naar het andere (Abt) en krijgt nu een 1 jaar oude auto ipv een 2 jaar oude.
    Volgens mij had Albers (vorig jaar ook TME) vandaag dan een slechte dag...

  • #2
    Tenzij die binnenkort wordt bekendgemaakt als teamgenoot van Bakkerud in een van de TME R10 TDI's. Zijn naam is niet voor niets opvallend afwezig in het bericht...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Nog wonderlijk vind ik trouwens de beslissing van Mercedes om Ralf een nieuwe auto te geven in plaats van Paffett.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Tjonge, aan wat voor pillen heeft Haug dan gezeten? Ralf heeft afgelopen jaar helemaal niets laten zien.

        Bericht had ik even gemist.

        http://www.autosport.com/news/report.php/id/73218

        Comment


        • #5
          Zit Ralf nog bij Weber met z'n management?

          Ofwel: krijgt hij daardoor wel dit soort dingen en een ander ( bijvoorbeeld een Jos Verstappen) met een pannenkoek-menetjser (als Rothengatter) niks voor elkaar?

          Die oud menetsjer van Albers is tegenwoordig bij Doornbos betrokken btw? (Varossieau o.i.d.) Die IRL-deal van Doornbos had ik ook niet zo snel verwacht na zijn jaar afwezigheid overseas (al moet ie wel geld meebrengen)

          Comment


          • #6
            Zit er nog iemand Pau te kijken?

            Godsamme wat een terginzooi. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              Die safety car, wat een amateur :-)

              Comment


              • #8
                En een mazzelaar ook nog, hij had die BMW dus ook met 180 achterin kunnen krijgen.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • #9
                  Maar goed, die Porteiro met zijn ramwerk, dat is zo'n beetje de reden dat ik niet zo van toerwagens ben. Eerst drukt ie Coronel rechtdoor in race 1, daarvoor had ie gewoon meteen teruggeplaatst moeten worden. Maar nee, hij staat ver vooraan voor race 2 (omgekeerde grid) en heeft vervolgens alle gelegenheid zijn eigen BMW-teammaat eraf te drukken. Blergh...

                  Ik ben voor een systeem met contact-sensoren, dus dat als je je voorganger raakt, de electronica de motor gewoon 30s lang op 2 cilinders laat lopen. Dan leer je die fratsen wel af.
                  En zet het meteen maar op DTM-auto's ook.

                  Comment


                  • #10
                    mee eens! contactsensoren FTW

                    Comment


                    • #11
                      BTCC is natuurlijk al sinds de tijd van Cleland en Soper een botsautokampioenschap. Ik vind 't ook helemaal niks meer met racen te maken hebben, maar 'de fans' vinden 't geweldig. :(

                      Zoek maar eens een hedendaagse discussie over het WTCC of BTCC op en je leest over dat beuken dat 'dat nog echt racen' is. Let op dat woordje 'nog'. Dan heb je 't dus echt niet begrepen.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        [ouwe zeur mode on]
                        Dan hebben we het nog niet gehad over de plotselinge regelwijzigingen waardoor de Seat TDI's nu met minder druk mogen rijden en ineens iets van 30-40pk minder hebben - en achteraan rijden. Seat vraagt zich nu af hoe nu verder. Dus moet er weer wat bijgesteld worden in de turbo-druk of strafgewichten, weet ik veel. Het werkt gewoon niet, die formule met diesels en benzine door elkaar.
                        Trouwens, wat doet BMW nog daar, vechtend met Koreaanse Chevrolets, mooi man...
                        [ouwe zeur mode off]

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Die safety car, wat een amateur :-)
                          http://www.youtube.com/watch?v=xfMkYK5ntU0
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                          Comment


                          • #14
                            Toch was dat gevalletje een aantal jaren terug toen iemand in de Braziliaanse GP een deur uit een ongelukkig geparkeerde safety car reed grappiger.

                            Comment


                            • #15
                              Ja strakke actie :-S Shit happens zullen we maar denken. De FIA zal ook wel weer zeggen dat dit 'circuit' niet meer geschikt is voor races.

                              Over dat beuken. Ik vind een tikkie hier en daar kunnen, maar iemand doelbewust een zetje geven ten gunste van een plekje winst, dat tolereer ik niet. Op Pau viel me op dat een rijder de buitenkant koos en die kwam volgens mij achter Priaulx terecht, of eigenlijk er net nog naast. Iedere debiel die weleens op een circuit heeft gereden weet dan dat die auto die nog aan de binnenkant zit vanzelf naar buiten komt aan 't einde van een bocht, want hij zit er gewoon voor. Maar nee hoor, gewoon gas erop houden en je hele neus eraf laten rijden... hoe dom kun je zijn. Ik vind dat jammer, want die buitenste lijn was wel mooi om te zien, dat had 'ie nog een paar keer kunnen doen als 'ie iets beter had nagedacht.

                              Volgens mij zijn de auto's dankzij HANS te veilig geworden en worden er dus veel grotere risico's genomen. Het maakt niet meer uit of je iemand de vangrails indrukt, het is alleen maar 'schade'. :S

                              Comment


                              • #16
                                Meine Güte meine Güte, was ist dass denn?


                                That is racing, meine Güte :)
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                Comment


                                • #17
                                  http://www.autosport.nl/news/17900/w...m_coronel.html
                                  Coronel heeft toch nog een puntje gekregen zondag.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                    Trouwens, wat doet BMW nog daar, vechtend met Koreaanse Chevrolets, mooi man...
                                    Inmiddels vraagt Mario Theissen zich dat ook af, vanwege de plotselinge wijzigingen in de regelgeving, en dat die dan ook nog eens niet duidelijk en compleet naar eenieder gecommuniceerd zouden worden naar alle deelnemers. BMW naar DTM dan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      BMW naar DTM dan?
                                      as-ju-blieft niet zeg! DTM is echt geen ruk aan. Ook niet als BMW mee doet.
                                      Optocht van has-beens en wanna-be's.

                                      BMW moet gewoon met LeMans mee gaan doen met de M6. Tegen Aston-Martins en Corvette's en Vipers racen, GT3 klasse, veel leuker.


                                      M3 ALMS mag ook.
                                      Last edited by janspeed; 24-05-09, 21:12.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hee, vertel mij wat...

                                        Theissen gaf aan dat ze altijd actief waren geweest in toerwagens en dat ook zullen blijven, wellicht niet als fabrieksteam, en dat ze ook naar andere toerwagenseries kijken. Wat blijft er dan over?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aan die ALMS M3 GTR zit weinig M3 meer aan. Net zo weinig als dat er C-klasse zit aan een DTM C-klasse. Terwijl een WTCC of BTCC nog uitgaat van een min of meer originele koets.
                                          Ik zie ze toch wel DTM gaan doen...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aan die GT2 M3 zit meer M3 dan je denkt - kijk maar naar de regels. Maar okee, BMW krijgt wel ietsje meer dispensatie van de IMSA omdat het een sedan inzet in een coupékampioenschap.

                                            Maar over nieuwe koningsklasses gesproken, van het WTCC hoef je die rol echt niet te verwachten...
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              Had in gedachten de rel die er over de M3 GTR was ontstaan. Lag een V8 in, en dat was niet in de geest van de regels. Betrof dus de vorige (E46).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kijk nou, is het er toch doorgejast: de spec engine voor WTCC en ook de rally sport (Super 2000) :-(

                                                http://www.autosport.com/news/report.php/id/76501

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Het was al een marketingkampioenschap, maar nu helemaal.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    DTM Norisring, wat is er aan de hand? Zowel Ralf Schumacher als Katherine Legge kwalificeren ineens zomaar in de top 8...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vanmiddag even gekeken: met de neus in de boter! Zinderende finale...
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Inderdaad een mooie ontknoping in de voorlaatste ronde.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mooie finale ja. Green met een 2008 auto.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            132000 toeschouwers trouwens. Da's ook veel in formule1 termen tegenwoordig.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Knappe score op Zandvoort voor Audi: vier coureurs uitgesloten en de uitslag is nog "under investigation" vanwege teamorders:

                                                              http://www.autosport.com/news/report.php/id/77090
                                                              http://www.autosport.com/news/report.php/id/77081
                                                              ------------------------------------------------
                                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                                Had in gedachten de rel die er over de M3 GTR was ontstaan. Lag een V8 in, en dat was niet in de geest van de regels. Betrof dus de vorige (E46).
                                                                Eh ja dat is inderdaad een tijdje geleden(vooral Porsche klaagde). Maar dan nog is het chassis grotendeels hetzelfde. Het was echt een verbouwde E46. Dat kan je van een DTM(tegenwoordig) niet zeggen. Dat is gewoon een silhouette racer. Volgens mij zijn die wagens grotendeels uit carbon opgebouwd. Zonde IMHO, ik had liever verbouwde straatwagens gezien.
                                                                Every second of your life is a part of your song

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X