Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Driftsport.nl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Driftsport.nl

Krijg zojuist te horen dat ik 4 april vrij moet houden voor een driftcursus :-)

Precies een week geleden ben ik met SAAB in Zweden geweest waarbij we ook een dagje gingen ijsrijden. ESP uit met een 9-3 Aero XWD een cirkel driften en een rallyparcours afleggen. En daar is het misgegaan denk ik :-)

Wat ik voor m'n verjaardag wilde hebben vroeg GF toen ik thuis kwam uit Zweden, afgelopen vrijdag. Een driftcursus, zei ik. En dus geschiedde :-)

Iemand ervaring met deze driftcursus? Of met driftsport.nl?

Denk btw dat ik na 4 april op zoek moet naar een E30 325i ofzo.. :-S

Een typisch geval van fucked for life denk ik, want dit is het leukste wat er is :-)
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Welkom bij de club! :)

Comment

De betere cadeaux :)
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
          Krijg zojuist te horen dat ik 4 april vrij moet houden voor een driftcursus :-)

Precies een week geleden ben ik met SAAB in Zweden geweest waarbij we ook een dagje gingen ijsrijden. ESP uit met een 9-3 Aero XWD een cirkel driften en een rallyparcours afleggen. En daar is het misgegaan denk ik :-)

Wat ik voor m'n verjaardag wilde hebben vroeg GF toen ik thuis kwam uit Zweden, afgelopen vrijdag. Een driftcursus, zei ik. En dus geschiedde :-)

Iemand ervaring met deze driftcursus? Of met driftsport.nl?

Denk btw dat ik na 4 april op zoek moet naar een E30 325i ofzo.. :-S
          Yep. Vorig jaar gedaan samen met Alfisto.
          Leuke dag, ondanks de vreselijke kou. Driften op de gripcirkel en vervolgens combinatiedriften op een (zeer) natte baan. Veel lol gehad.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Idd erg leuk om te doen!! Ed en Vincent zijn hele aardige gozers, en je krijgt prima tips en aanwijzingen van de instructeurs..

De eerste keer dat ik die cursus deed had ik giga spierpijn van het schrap zetten in de auto haha..
            BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Ha! Goede verhalen, die wil ik horen :-)

Zal kijken of ik een cameraman/vrouw mee kan nemen voor de nodige filmpjes. Welke hier natuurlijk gedumpt zullen worden.

Comment

Oh, weer een slachtoffer...

:-)
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Topcadeau inderdaad!

en nog gefeliciteerd trouwens! :)
                  Last edited by Scudetto; 27-02-09, 10:31.
                  Forza!

Comment

Vader en zoon driftsport :) kwamen al bijna vanaf jaar 0 richting de Niederrhein driftdagen. Hele aardige lui en het is mooi om te zien dat vrijwel iedereen die ik afgelopen jaren erover heb horen vertellen, enthousiast is over hun driftdagen en cursussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                      Topcadeau inderdaad!

en nog gefeliciteerd trouwens! :)
                      Ben volgende week zaterdag pas jarig ;-)
                      Maar ivm drukte op die dagen was het snel regelen voor 4 april, of pas in september.

Comment

Goed, afgelopen zaterdag was het dan zover.

13.30 uur aanwezig, klein half uurtje "instructies" en de rest sturen tot 17.30 uur waarbij je met 2 personen in 1 auto zit. Alle 325i's (en 1 323i) 100% gesperd, voor mij een nieuwe ervaring want nog nooit met een 100% gesperde auto gereden. Om te driften super, om in te parkeren enz waardeloos :)

Eerste oefening was een bocht driften, eerst rechtsom en later linksom. Moet zeggen dat het niet onverdienstelijk ging, al snel stapte er een instructeur in om wat "gevorderden" tips te geven. Auto's gaan namelijk heel makkelijk dwars op het met water besproeide asfalt, simpelweg hard insturen + gas los en direct gas er weer op. Evengoed nog wel een paar keer rond gegaan omdat je steeds verder probeert te gaan (lees: harder) maar dat heeft helemaal geen zin, de voorwielen glijden weg. Had toch een paar keer full lock de auto in de begrenzer :)

Tweede oefening een combinatie van bochten driften. Eerst rechtsom, linksom en een lange bocht rechtsom. Vrij lastig, zoals later bleek hoewel ook hier geldt; oefening baart kunst. Slechts 1x lukte het om het hele "parcours" te driften. Vooral het verplaatsen van het gewicht van de auto werd door veel mensen onderschat, ook door mij in het begin.

Al met al vooral een hele leuke leerzame dag. Mijn eerste ervaring met RWD en het smaakt naar meer. Het is dat ik net een huis heb gekocht, anders had er al een RWD voor de deur gestaan. Maar dat ie er komt, dat is zeker :)

Oh ja, absoluut een aanrader. De mannen van driftsport.nl (fam van Leeuwen) doen het heel leuk. Zijn niet te beroerd om met je mee te rijden en je te voorzien van advies.

Filmpjes zijn gemaakt (niet door mij) en komen als het goed is op internet, zal even zoeken en een poging wagen ze te uploaden.

Comment

Working...
                        X