Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Australië

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Australië

    Nog maar anderhalve week, dus kom maar op met uw weddenschappen!

    Eindigt er een Brawn op het podium? Haalt Hamilton in de kwalificatie de toptien wel? Is Alonso ook over een raceafstand sneller dan de ex-Honda's? Zijn Ferrari, BMW en Toyota daarnaast de teams to beat? Hoe snel is Vettel echt?

    Ik heb zo'n idee dat er straks een paar mensen heel wat geld hebben verdiend met een aardig wedje...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ach, die Brawn-Mercedes is nu snel, de vraag blijft of er geld zal zijn om door te kunnen ontwikkelen. Geen KERS is wellicht een voordeel aan het begin, maar is wordt een probleem later in het seizoen. Verder moet ie heel blijven. De gremlins laten zich meestal pas gelden als het er echt om gaat.

    Maar wellicht kan ik me beter verre houden van voorspellingen...

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
      Maar wellicht kan ik me beter verre houden van voorspellingen...
      Laat ons in elk geval even weten wie er vooral géén punten gaat halen dit jaar.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
        Ach, die Brawn-Mercedes is nu snel, de vraag blijft of er geld zal zijn om door te kunnen ontwikkelen.
        Je kan beter een goede wagen hebben en er niet aan hoeven komen dan moeten ontwikkelen met een flinke testbeperking.

        Maar.... Wie start de sub-league? Ik heb er weer zin an. :-)
        Every second of your life is a part of your song

        Comment


        • #5
          Op autosport.com een mooie column van Tony Dodgins over de Britse bookmakers die de bui al zien hangen. Na de eerste tests hebben een stel slimmeriken leuke bedragen ingezet op podiumplaatsen van de Brawns, die toen nog - even slikken - 500:1 noteerden...

          Inmiddels zijn de bookies wel gewaarschuwd, want Button staat inmiddels op 10:1. Op Rubens kun je met 50:1 nog een aardig centje verdienen.

          Omgekeerd zouden ze ook het schip in kunnen gaan met mensen die op een slechte prestatie van Hamilton hebben gewed. Want hoe McLaren ook test, Lewis móét in de UK gewoon op 2:1 voor een overwinning staan. :)
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
            Verder moet ie heel blijven.
            Tot nu toe heeft-ie al een paar anderhalve raceafstanden achter de rug, zonder een centje pijn. En juist op de long runs schijnt de Brawn gemiddeld nog steeds sneller te zijn dan de Ferrari, BMW en Renault.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Ik heb iets gemist. Brawn-Benz? Brawn heeft honda gekocht en er mercedes motoren ingezet? Coole actie.

              Comment


              • #8
                Wel gaaf dat dit de meest onvoorspelbare seizoensopening in jaren wordt! Moet nog snel even een favoriet gaan bepalen.

                Comment


                • #9
                  Ik ga kijken naar de GP, maar als het niet leuk is (ACTIE) haak ik definitief af wbt F1. Al die idiote regelwijzigingen ben ik een beetje beu. Laat staan wanneer er straks met uniforme onderdelen gewerkt gaat worden. Het mooie aan F1 was juist die erop-en-erover mentaliteit mbt regels/innovatie/enorme budgetten etc.

                  *kom er maar in wbt meer kansen voor iedereen en dat soort crap :)*

                  Comment


                  • #10
                    Dan zou ik het Le Mans-draadje maar eens wat meer gaan volgen als dat meer jouw ding is. Geen spanning op de baan, maar wel fantastisch brute apparaten. Nieuwe Audi al gezien?
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Mwah, ik kijk meer uit naar MotoGP. Al is ook daar de "bandenoorlog" tot een einde gekomen. De gevechten tussen Rossi/Pedrosa/Stoner vervelen mij iig niet zo snel.

                      Comment


                      • #12
                        Ja, wat wil je nou, man? :)

                        Net zeg je dat het je in de F1 vooral gaat om de technische innovatie (waarvan het logische gevolg is dat er soms minder spanning is). En nu is MotoGP interessanter omdat het spannender op de baan is! :/
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Haha. Zei ik dat het zwart óf wit moest zijn dan?

                          Maar ik link "spanning" en "kostenbesparingen" niet persé 1-op-1 aan elkaar, nee. En wanneer Mosley allerlei dingen erdoorheen ramt onder het mom van het laatste moet ik eerst zelf zien óf het wel dat geprognotiseerde effect heeft. Buiten dit zijn de nieuwste F1's werkelijk niet om aan te zien zo lelijk. Helpt ook niet ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Nou, het weekend wordt een protestfeest...

                            http://www.autosport.com/news/report.php/id/73888

                            En voor wie er blij mee was dat DC eindelijk plaatsmaakte voor wat jonger talent: je mag hopen dat er de komende weken niks gebeurt met Webber of Vettel!

                            http://www.autosport.com/news/report.php/id/73884

                            O ja, ølle: fair enough. Inderdaad eerst zien dan geloven.
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Hee, nog niemand die de vrijdagtijden had gepost? Independents rule!

                              Ochtend: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73923
                              Middag: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73931

                              Williams dus vooraan i.p.v. Brawn. Ferrari en Toyota zitten er ook goed bij. McLaren (de traagste auto's met Mercedes-motoren...) en Renault moeten zich zorgen gaan maken, net als RBR/STR. Die tijden van Kovalainen in de 1e sessie en Webber in de 2e lijken me uitschieters. BMW ziet er ook niet echt goed uit.

                              Man, er gaan een boel mensen heel rijk worden dit weekend, als ze slim hebben gewed...
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Ben benieuwd hoe de Brawn er in Virgin kleuren uit gaat zien.
                                ------------------------------------------------
                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                Comment


                                • #17
                                  Tjonge, McLaren zit echt ver weg...

                                  Onwillekeurig denk ik terug aan 1980, toen de kampioen van 1979 maar liefst 2 punten wist te scoren...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb met de volgende stelling geen gelijk, maar t voelt wel zo: in de f1 wordt de nieuwe kampioen niet opnieuw kampioen, maar de nieuwkomer die hem in de laatste race(s) magistraal heeft ingehaald wel... Het kampioensteam zakt weg in de opening van t nieuwe seizoen.
                                    hakkinen deed dat, alonso ook en dit jaar was het Vettel. Of Hamilton het vorig jaar deed weet ik niet, maar Vettel wordt wereldkampioen volgens deze theorie.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Q1, en dus kunnen we nu weten hoe het er echt bij staat. Want je kan je nu even niks permitteren aan sandbagging, of hard rubber om de zachte banden te sparen, whatever.

                                      Een compleet nieuw reglement, en het hele veld zit alsnog binnen 2s...
                                      Bourdais 0,4s trager dan Buemi
                                      Hamilton met twee setjes met het softste rubber nog net 15e
                                      En de Brawns vooraan...

                                      Comment


                                      • #20
                                        En nieuwe info vanuit de pits aan de rijder: "your KERS now is fully charged"

                                        Comment


                                        • #21
                                          Q2:
                                          Beide McLarens out (Hamilton reed niet eens, bak-probleem?), Alonso out, (P12), net als Heidfeld (P11) beide Ferrari's nog net erin.
                                          Brawn weer vooraan, maar van de 'diffuser gang' ligt opvallend genoeg Nakajima (P13) er nu uit.

                                          Van de conventionelen valt de snelheid van de RBR's op.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Fantastisch, wat een top 3!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Q3
                                              Button voor Barichello, grmbl... het verschil is echter zodanig dat Button wel lichter zal zijn?
                                              Daarachter P3 voor Vettel, die nu begonnen is met het definitief afslachten van Mark Webber (P10)
                                              Opvallend trouwens dat Kubica goed onderweg is zonder KERS en naar P4 reed op het moment dat Heidfeld met KERS al omgekleed en wel in de motorhome achter de koffie zat.
                                              Ferrari op 7 en 9.
                                              Glock sneller dan kwalificatiekoning Trulli.

                                              Ik mag aannemen dat in Maranello, Woking en Enstone momenteel 24/7 gewerkt wordt aan nieuwe auto's met double deck diffusers...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Heb het gevoel dat het bakprobleem van Hamilton uit de duim is gezogen.
                                                Ze hadden de snelheid toch al niet en op deze manier kunnen ze altijd zeggen,
                                                sorry but we had gearboxproblems waardoor ze toch wat minder voor aap staan.
                                                Waar hadden ze anders gestaan? 2 plekken naar voren?(als ze geluk hadden)
                                                Ik vind het prachtig iig!!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Meest indrukwekkend: Vettel
                                                  Goed bezig: Timo Glock
                                                  Conform verwachtingen: Button / Barrichello
                                                  Tegenvallend: Bourdais; had echt verwacht dat die daar de kar zou gaan trekken, al is 1 qualificatie misschien wat voorbarig voor zo'n oordeel

                                                  Opvallend: Heidfeld en Piquet gaan gewoon dit seizoen verder met teleurstellen. Piquet ontwikkeld zich niet (ondanks het feit dat alle focus natuurlijk op Alonso gericht is bij dat team); ben benieuwd of die einde seizoen gaat halen.

                                                  Alles uiteraard ten opzichte van de indrukken die afgelopen weken zijn gevormd.
                                                  “You’re gonna need a bigger boat”

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Je "ziet" gewoon dat die Brawn meer grip heeft. Tenminste, zo lijkt het...
                                                    Vind ze snaarstrak gaan iig
                                                    www.tuningparts.nl

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      En Hamilton naar achteren vanwege wisselen bak, en daarna een qualificatie DQ voor Toyota vanwege te flexibele achtervleugels. Dus Hamilton op 18 en Timo en Jarno op 19 en 20....

                                                      Begint weer lekker :-). Die 2 gradaties bandenverschil mogen ze wat mij betreft trouwens meteen weer ongedaan maken. Is leuk voor de spanning, maar het zullen(als Bridgestone hun werk goed doet) altijd met de te zachte en de te harde band zijn die meegenomen worden. Beetje kansloos aangezien de control-tyre sowieso al niet optimaal is.

                                                      Wat wèl mooi is: eindelijk weer eens erkenning voor Button en Barrichello. De 3 B's gaan nog leuke dingen doen dit jaar. Denk dat het ook wel goed is dat Barrichello kan laten zien wat hij in een Brawn auto kan zonder als slaaf te moeten rijden. Ik gun het beide, maar als Barrichello dit jaar kampioen weet te worden is dat wel een geweldig statement natuurlijk. Al is het maar de vraag of de andere teams het zover laten komen.

                                                      Wat er ook gebeurt, binnen een race of 3 is het diffuser verschil hoe dan ook verdwenen. Als ie legaal is neemt iedereen hem over en anders moeten ze verwijderd worden. Ik zou het echter nu ook nog niet aandurven het ontwerp over te nemen, tenzij de rest van het veld het ook zou doen.

                                                      EDIT: Om het compleet te maken, Williams gaat in prostest tegen de wagens van Ferrari en Red Bull waarvan zij vinden dat er iets mis is met de aerodynamica(bodywork niet glad genoeg?.

                                                      edit van de edit: Protest is weer ingetrokken.
                                                      Last edited by MN-Power; 28-03-09, 15:52.
                                                      Every second of your life is a part of your song

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        De gewichten:

                                                        http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/...ights-of-cars/
                                                        Post-qualifying car weights:

                                                        1 - Jenson Button / Brawn = 664.5kg
                                                        2 - Rubens Barrichello / Brawn = 666.5kg
                                                        3 - Sebastian Vettel / Red Bull = 657kg
                                                        4 - Robert Kubica / BMW = 650kg
                                                        5 - Nico Rosberg / Williams = 657kg
                                                        6 - Felipe Massa / Ferrari = 654kg
                                                        7 - Kimi Räikkönen / Ferrari = 655.5kg
                                                        8 - Mark Webber / Red Bull = 662kg
                                                        9 - Nick Heidfeld / BMW = 691.5kg
                                                        10 - Fernando Alonso / Renault = 680.7kg
                                                        11 - Kazuki Nakajima / Williams = 680.5kg *
                                                        12 - Heikki Kovalainen / McLaren = 690.6kg
                                                        13 - Sebastien Buemi / Toro Rosso = 675.5kg
                                                        14 - Nelson Piquet / Renault = 694.1kg
                                                        15 - Giancarlo Fisichella / Force India =689kg
                                                        16 - Adrian Sutil / Force India = 684.5kg
                                                        17 - Sebastien Bourdais / Toro Rosso = 662.5kg
                                                        18 - Lewis Hamilton / McLaren = 655kg
                                                        19 - Jarno Trulli / Toyota = 660kg
                                                        20 - Timo Glock / Toyota = 670kg


                                                        Opvallend: Heidfeld, Kovalainen en Piquet boven de 690kg . En dat terwijl ze nog in Q2 of zelfs Q1 zaten. En ik neem aan dat niet het hele gewicht aan KERS toe te rekenen is. Gezien het tempo dat Heidfeld in Q1 reed(toen was ie sneller dan Kubica), zou je bijna zeggen dat het een strategische keuze was aangezien hij nu vanaf plek 9 (was 11) wèl zijn eigen benzine-niveau mag bepalen. Is ook best wat waard natuurlijk(wellicht zelfs meer met KERS??). Er zijn meer die ik daarvan verdenk. Alonso had volgens mij ook meer ingezeten.

                                                        Wat trouwens ook opviel was het kleine verschil in Q2; nog geen seconde tussen Barichello(P1) en Kovalainen(P14). It's amazing.
                                                        Last edited by MN-Power; 28-03-09, 16:13.
                                                        Every second of your life is a part of your song

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Waarom staat Glock in jouw lijstje op 20? hij heeft zich toch voor Trulli gekwalificeert?
                                                          “You’re gonna need a bigger boat”

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Da's een goeie. Ik had het(zoals je kan lezen) ook anders verwacht. Aan de andere kant, als de tijden afgenomen worden(zoals gebeurd is) gelden waarschijnlijk gewoon de startnummers als volgorde. En dan is Trulli natuurlijk de eerste rijder.
                                                            Every second of your life is a part of your song

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Hm, Button /Barichello toch maar 2kg verschil...

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                De startopstelling zegt: Trulli op de laatste plek. Wel zo eerlijk :-D.
                                                                Every second of your life is a part of your song

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X