Ja, beetje logische draad aangezien ik nu een redelijk capabel apparaat voor de deur staan heb. Dus niet echt een verrassing dat ik de Disco wel eens off the beaten track wil meenemen. Was ook één van de redenen om zo'n auto te kopen - één van de redenen trouwens, als het de enige reden was geweest had ik me een Defender 90 gekocht.
Dus offroad parkours en tracks, tourtochten en challenges.
Reed daarstraks langs de Weerterbergen dus, en daar was een Engelsman aan het spelen, nu weet ik dat - als je in BE gepakt wordt in het bos (algeheel verbod) dat ze je auto afpakken. Ik weet niet hoe het in NL zit, maar het leek me niet echt verstandig om zo maar een zandberg op te draaien om te gaan sporten: 1. zonder training whatso ever, en 2. als er een duidelijk bord staat wat het verbiedt.
Over training:
Lijkt me het meest makkelijke om mee te beginnen: LR Experience Days, je krijgt basis training, leert je auto kennen, leert er mee op te gaan en de parkours in te schatten. Ik heb vorig jaar al een kleine intro hiervan gedaan en dat was wel gaaf en goed. Lijkt me een goed startpunt. We zien wel verder vanaf daar. Je hebt drie niveau's: waarvan de eerste twee je toch al zouden moeten voorbereiden: Link.
Over offroad rijden zelf:
Wat mag er? Wat mag er niet? Zijn er afgebakende parkours, eventueel in de Ardennen/Frankrijk? Of is het gewoon vooruit met de geit en we zien waar we stranden (slecht idee trouwens). Heeft iemand hier ervaring ermee? LR organiseert ook zelf van die tochten, best wel gave dingen, van redelijk goedkoop tot redelijk duur. Zo'n offroad tocht langs Whisky Distillers in Schotland bijvoorbeeld zie ik nog wel zitten. Wilde al lang zoiets doen met mijn pa en broer, misschien komt het er nu van: Kost wat, maar is vast een fijne ervaring (begin lampen uit te doen om te sparen).
Disclaimer: ik ben dus niet van plan om zo'n semi-military buff te worden a la die omhoog gevallen mislukte drill 'NRA rules' survival expert instructor van JEEP een tijdje terug. Combat pants en camo kleding, stoere verhalen over survival in de bossen wherever en zo ... no go. Dat soort gasten kiezen dus ook voor JEEP blijkbaar. :-)
Dus offroad parkours en tracks, tourtochten en challenges.
Reed daarstraks langs de Weerterbergen dus, en daar was een Engelsman aan het spelen, nu weet ik dat - als je in BE gepakt wordt in het bos (algeheel verbod) dat ze je auto afpakken. Ik weet niet hoe het in NL zit, maar het leek me niet echt verstandig om zo maar een zandberg op te draaien om te gaan sporten: 1. zonder training whatso ever, en 2. als er een duidelijk bord staat wat het verbiedt.
Over training:
Lijkt me het meest makkelijke om mee te beginnen: LR Experience Days, je krijgt basis training, leert je auto kennen, leert er mee op te gaan en de parkours in te schatten. Ik heb vorig jaar al een kleine intro hiervan gedaan en dat was wel gaaf en goed. Lijkt me een goed startpunt. We zien wel verder vanaf daar. Je hebt drie niveau's: waarvan de eerste twee je toch al zouden moeten voorbereiden: Link.
Over offroad rijden zelf:
Wat mag er? Wat mag er niet? Zijn er afgebakende parkours, eventueel in de Ardennen/Frankrijk? Of is het gewoon vooruit met de geit en we zien waar we stranden (slecht idee trouwens). Heeft iemand hier ervaring ermee? LR organiseert ook zelf van die tochten, best wel gave dingen, van redelijk goedkoop tot redelijk duur. Zo'n offroad tocht langs Whisky Distillers in Schotland bijvoorbeeld zie ik nog wel zitten. Wilde al lang zoiets doen met mijn pa en broer, misschien komt het er nu van: Kost wat, maar is vast een fijne ervaring (begin lampen uit te doen om te sparen).
Disclaimer: ik ben dus niet van plan om zo'n semi-military buff te worden a la die omhoog gevallen mislukte drill 'NRA rules' survival expert instructor van JEEP een tijdje terug. Combat pants en camo kleding, stoere verhalen over survival in de bossen wherever en zo ... no go. Dat soort gasten kiezen dus ook voor JEEP blijkbaar. :-)
Comment