Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Offroad tracks

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Offroad tracks

Ja, beetje logische draad aangezien ik nu een redelijk capabel apparaat voor de deur staan heb. Dus niet echt een verrassing dat ik de Disco wel eens off the beaten track wil meenemen. Was ook één van de redenen om zo'n auto te kopen - één van de redenen trouwens, als het de enige reden was geweest had ik me een Defender 90 gekocht.

Dus offroad parkours en tracks, tourtochten en challenges.

Reed daarstraks langs de Weerterbergen dus, en daar was een Engelsman aan het spelen, nu weet ik dat - als je in BE gepakt wordt in het bos (algeheel verbod) dat ze je auto afpakken. Ik weet niet hoe het in NL zit, maar het leek me niet echt verstandig om zo maar een zandberg op te draaien om te gaan sporten: 1. zonder training whatso ever, en 2. als er een duidelijk bord staat wat het verbiedt.

Over training:
    Lijkt me het meest makkelijke om mee te beginnen: LR Experience Days, je krijgt basis training, leert je auto kennen, leert er mee op te gaan en de parkours in te schatten. Ik heb vorig jaar al een kleine intro hiervan gedaan en dat was wel gaaf en goed. Lijkt me een goed startpunt. We zien wel verder vanaf daar. Je hebt drie niveau's: waarvan de eerste twee je toch al zouden moeten voorbereiden: Link.

Over offroad rijden zelf:
    Wat mag er? Wat mag er niet? Zijn er afgebakende parkours, eventueel in de Ardennen/Frankrijk? Of is het gewoon vooruit met de geit en we zien waar we stranden (slecht idee trouwens). Heeft iemand hier ervaring ermee? LR organiseert ook zelf van die tochten, best wel gave dingen, van redelijk goedkoop tot redelijk duur. Zo'n offroad tocht langs Whisky Distillers in Schotland bijvoorbeeld zie ik nog wel zitten. Wilde al lang zoiets doen met mijn pa en broer, misschien komt het er nu van: Kost wat, maar is vast een fijne ervaring (begin lampen uit te doen om te sparen).

Disclaimer: ik ben dus niet van plan om zo'n semi-military buff te worden a la die omhoog gevallen mislukte drill 'NRA rules' survival expert instructor van JEEP een tijdje terug. Combat pants en camo kleding, stoere verhalen over survival in de bossen wherever en zo ... no go. Dat soort gasten kiezen dus ook voor JEEP blijkbaar. :-)
    Rock on. RS.

RS, probeer het hier eens.

De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

In NL mag niks, en alles wordt bekeurd. Meestal mag je de auto wel houden.

Snuffel een beetje op Internet, er is bijna ieder weekend wel wat te doen. Het makkelijkst zijn diverse fora.
      Bij de Laro club ofzo, of Modderpoel.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
        Ha Tomaz, ik vandaag met de Disco op pad in Weert. Zoeken, zoeken op de Peelterbaan. Blijkt het terrein niet onderhouden en gigantisch overgroeid te zijn.

Ben er toch op gereden, rondje eroverheen, zag de 'putten' en andere offroad elementen nog wel liggen, maar serieus overgroeid dus. Ben dan aan de andere kant het terrein op, de helling genomen tot bovenaan, maar niet door gereden - aan de andere kant was het namelijk een beetje te ruig - planten en boomstronken, dat soort ruig.

Disco hield het goed, geen problemen gehad, helling was peanuts :-) Wil toch echt eens serieus offroad met dat ding. :-/
        Rock on. RS.

Comment

Jammerrr,

Je zou met je Disco naar Eindhoven kunnen gaan om bij vliegveld Welschap te offroaden. Daar ligt ook een terrein dat speciaal daarvoor bedoeld is. Ik weet niet wiens eigendom het is dus dat zou je even moeten uitzoeken.

Als je dan toch in de buurt bent kan je je MTB weer meenemen. :)
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Ben wel eens naar in Bilstain België geweest, geweldig terrein ---http://www.terreinrijden.nl/database_terreinenlijst.asp?Land_NL=Belgie

Anders vraag je eens of je met deze jongens mee mag,

Kom je gegarandeerd off-road.

Comment

Kijk op de site van de Land Rover Club want ook zij rijden OR in clubverband.

De Land Rover Club Holland, kortweg LRCH, is een vereniging van liefhebbers van het Engelse merk Land Rover.

Comment

RS, zit jij nog niet op http://belgium4x4.be/? :)
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Heb je d'r een lier op zitten om jezelf ergens uit te trekken ? De ANWB komt je niet echt helpen als je midden in zo'n bos vast zit, in je uppie ;)

Comment

Serieuze shit waar ze die Subaru Softroader doorrijden ... Let vooral op de 'externally caged 4-wheel steering jacked up JEEP' die ze erbij halen. :-)

Jalopnik took a 2009 Subaru Forester out to Rocks & Valleys in Harrison, Michigan and had some seriously filthy fun with the all-wheel-drive wagon.
                    Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                      Heb je d'r een lier op zitten om jezelf ergens uit te trekken ? De ANWB komt je niet echt helpen als je midden in zo'n bos vast zit, in je uppie ;)
                      Hm, neen, geen lier, maar sowieso terrein verkennen voor je erdoor baggert. En zolang de ondergrond droog is en zo, zal je niet zo gauw vast te komen zitten. Maar je hebt een goed punt. Dat wel :-)
                      Rock on. RS.

Comment

De enige beperkingen zijn de banden en de bestuurder...

Vooral de banden dan maar he. ;-)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Tis niet om de hoek en evenmin voor beginners ;) maar deze kaart van de Black Bear track ziet interessant uit (van rechtonder naar links boven, altitude in feet):

Harry, waar zit de resize-knop?
                          Last edited by slibbe; 26-05-09, 13:29.
                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Daarstraks mijn schoonbroer op het vliegtuig gezet in E'hoven. En in het terugkomen toch maar eens de afrit Valkenswaard genomen, naast de A2 daar loopt een serviceweg van Rijkswaterstaat, waar je regelmatig kolonne's 4x4 ziet rijden.

Achter het hotel aan de afrit door en dan langs de A2, in tegengestelde richting. Een beetje een duf weggetje, met een beetje sinkholes met water en modder, maar niks echt impressive, hoewel het wel OK was. Ergens down the line heb je een splitsing waar, toen ik eraan kwam, een paar defenders een dikke '80's Dodge uit kwamen schieten. Bleek er verderop een modderbak te zijn, langs die weg ... één voor één schieten die gasten erdoor, defenders voorop, Dodge vliegt erover met ballonbanden en genoeg koppel om de maan in andere baan rond de wereld te duwen. Mooi om zien ... één van die gasten rijdt zich vast, andere rijdt achteruit en maakt de sleeptouwen vast, samen door de modder baggeren, grappig en goed.

Bij het terugrijden rijdt één van de oudere defenders (benzine V8 - WROAR) zich te diep in het water, stalled wegens water in de distributorcap, staat stil met de modder tot aan de bumper. Kerel klimt er vooraan op en begint met WC-papier de distributorkap droog te maken, contacten te kuisen, etc ... goed bezig die gasten.

Blijken het leden van de Dutch Travel Club te zijn in Helmond die regelmatig de tour van de buurt doen en zo. Joviale gasten, vriendelijk ook. Ze wilden graag de Disco door de modder zien gaan, ik twijfelde serieus, maar heb er de banden niet voor liggen (100% roadbiased), en ook de training niet ... Ze boden zelfs aan om te slepen indien nodig :-) Ik geloof het wel. Zag er wel een leuke club uit, eigen terrein en zo. Eens over denken.

Op de weg terug de shortcut langs afrit Budel genomen en dan de Weerterbergen doorsteken, mulle zand - de Sahara is er niks tegen. Alles ging goed, dat ding is niet echt te stoppen ... de 'moed' van de chauffeur was een meer limiterende factor dan de capactiteiten van de auto ... kwam ook omdat ik er in de Weerterbergen alleen voor stond, en als je jezelf ingraaft in de zand, wie gaat je dan komen redden ;-)

Heb me ingeschreven - als ikooit nog iemand van de organisatie hoor - voor een tour in de Belgische Condroz in OCT, samen met een vriend van me, eens kijken of dat wat is.

Kreeg wel boze blikken van MsRS bij thuiskomst waarom ik 1. 1,5 uur laat was en 2. de auto tot aan het dak in de modder had steken. Get used to it, honey :-)
                            Rock on. RS.

Comment

@RS,

hier nog een leuke offroadtrack..moet je wel wat modificaties doorvoeren denk ik:

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=16626 ;-)

Comment

10-jaars-schop!

Zijn er hier nog lieden die een bepaalde off-road cursus kunnen aanbevelen? Ik ben van plan om met een vriend en zijn Defender 110 uit 2010 een beetje te gaan oefenen om later de Ardennen o.i.d in te trekken. Na een beetje zoeken kom ik zulks tegen:

of deze bij Furstenau:

4x4 cursus terreinrijden voor beginners en gevorderden. Ga de uitdaging aan in een gebied vol obstakels, met je eigen 4x4 of met een Land Rover Defender.

We hebben geen van beiden noemenswaardige terreinervaring, dus een basiscursusje lijkt ons nuttig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                  10-jaars-schop!

Zijn er hier nog lieden die een bepaalde off-road cursus kunnen aanbevelen? Ik ben van plan om met een vriend en zijn Defender 110 uit 2010 een beetje te gaan oefenen

Gewoon je nieuwe e-Niro (ook 4WD toch?) eens lekker door het slijk halen man :-)

Comment

Nee helaas, FWD en dat is meteen het grootste en ook bijna enige minpunt van dat hok. Which reminds me dat ik er nog een draadje over moet starten :).

OT: als ik zoek op iets als "cursus offroad" vind ik massas verouderde sites met dooie links. Maar de LRCH schijnt leuke events te hebben.

Comment

Furstenau ben ik ooit geweest, met een vrijgezellenfeestje. Hoe die toko heette die ons losgeslagen vrijgezellen begeleidde weet ik niet, maar het is wel een fantastisch mooi (en groot) terrein waar je als beginneling of juist als gevorderde terecht kan. Het is eigendom van een Nederlandse ondernemer. Je rijdt tussen allerlei Duitsers die daar een dagje komen rijden met hun 4WD, en het is dan ook een groot pretpark. Lijkt me een aanrader om daar een cursus te volgen, dat linkje van Activedrive ziet er goed uit.
                                      Wij reden daar met Discovery's. Ik had een exemplaar met V8 en een lekke uitlaat, dus dat was lachen. :-)
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Klinkt idd goed dat Furstenau, dat is wel een kanshebber.

Comment

Leuke korte docu over een Oekraïense 4x4-club die nu auto's voor de oorlog repareert:

(Ondertiteling aanzetten)
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                          X