Oorspronkelijk geplaatst door Dutch
Bekijk bericht
Dutch gaat voor de Wolf WR1.
(terzijde, de WR2, 3 en 4 waren hetzelfde volgens mij, de WR5 was die vierkante ground-effectwagen vanaf half 1978)
Zelf ga ik voor de Brabham-Alfa Romeo BT46
Die mooie triangelvorm (net als de BT42 en 44), dieprood, eenvoudige nette Parmalat sponsoring, op de achtervleugel 'powered by Alfa Romeo'.

De eerste proto van de BT46 was nog mooier, slanker, mooiere voorvleugel, en had warmtewisselaars schuin op de body liggen. Helaas bleek dat niet te werken.

En dan was er nog de BT46B fancar, met die ventilator op de achterkant, zogenaamd voor de koeling, maar in werkelijkheid om de wagen aan het wegdek te zuigen. De rijders mochten van Bernie niet met het gas spelen als de wagen in de pits stond, omdat dan pijnlijk duidelijk werd hoe de wagen naar de grond gezogen werd...

Comment