Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komend weekend Le Mans

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Komend weekend Le Mans

    Morgenmiddag naar familie in Parijs en zaterdag naar Le Mans. Eerste keer voor mij.
    Hopelijk blijft het spul allemaal heel en drinken we zondagmiddag champagne.
    De 908 5.5HDi haalde op het rechte eind iets over de 350 km/u.

    Josh is woensdag weer online.

  • #2
    Wel met foto's he..
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Beloofd

      Comment


      • #4
        Zo, da's een mooi pleziertripje namens de werkgever! En grote kans dat ze winnen...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Deze slag is alvast binnen voor Peus:

          http://www.autosport.com/news/report.php/id/68251

          Wat een waanzinnige tijden trouwens. 3.18 is echt héééél snel...

          De Merksteijn Porsche pakte zoals verwacht de LMP2-pole
          Last edited by Dutch; 13-06-08, 11:26.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Aha, is dat dit weekend, bedankt voor de tip.

            Comment


            • #7
              Ze zijn gestart!
              BMW 323ti Compact Silber
              Midas Bronze Red
              Triumph TR6 PI Damson
              Aprilia SL1000 Falco Rosso

              http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

              Comment


              • #8
                Van Merksteijn Porsche gaat goed hoor! Jos de 1e stint, Bleekemolen nu aan het stuur. Gewoon keurig netjes 1e in de klasse.

                Als die Peugeots heel blijven wordt het gewoon Peugeot 1, 2 en 3. Audi's komen er op snelheid ook in de race niet aan te pas.

                Comment


                • #9
                  Het was woensdag al zeer gezellig en druk rond het circuit.
                  Erg mooi weer ook zonnig en rond de 27 graden.

                  De teleurstelling van de dag was dat ik een vip pas voor het weekend aangeboden kreeg.

                  Nou ja dat was niet de teleurstelling, maar wel het feit dat de planning in Holland iets andere plannen had voor me dan een paar dagen Le Mans.

                  (ik ben nog wel even bij de Aston Martin tent binnen geweest.)
                  Rij gezond, rij een kiwi.

                  Comment


                  • #10
                    Woehaha, Verstappen op RTL7 om 19.35 uur na 2 stints: "Auto is perfect, alleen jammer dat er soms zo'n LMP1 die niet doorrijdt voor je zit, die kom je niet voorbij op het rechte stuk en dan verlies je weer tijd"

                    Mooi om die vent weer eens goedgeluimd achter het stuur te zien zitten.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                      Van Merksteijn Porsche gaat goed hoor! Jos de 1e stint, Bleekemolen nu aan het stuur. Gewoon keurig netjes 1e in de klasse.

                      Als die Peugeots heel blijven wordt het gewoon Peugeot 1, 2 en 3. Audi's komen er op snelheid ook in de race niet aan te pas.
                      Peugeot is gewoon vijf seconden per ronde sneller... Nummer 7 heeft net de kop weer teruggepakt van Audi nr.2, nummer 9 komt razendsnel dichterbij. De Audi's zullen 't echt van betrouwbaarheid moeten hebben.

                      VMM Porsche is voorbijgestoken door de Essex Porsche nu Van Merksteijn aan het stuur zit. Die kan het tempo toch niet bijhouden. Essex heeft wel een erg sterke crew met oud-LM-winnaar Nielsen, Maassen natuurlijk als topgastrijder, en Elgaard (een zéér goede amateur, was al Deens toerwagenkampioen en is zo goed als even snel als Nielsen). Dat gaat erom spannen.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Zo, JV is wel een vertragende factor in de Peugeot nr.7, zeg. Leuk om 'm voor de publiciteit erin te hebben, maar Montagny in de nr.9 (inmiddels alweer allang tweede) haalt 'm met drie tot vier seconden per ronde bij. Hij zit er nu al vlak achter. De Audi's rijden dezelfde tijden als Villeneuve...

                        Lamy in de Peugeot nr.8 gaat nog steeds razendsnel, rijdt weer drie seconden sneller dan Montagny en staat alweer tiende met die auto. Nog wel nog steeds met zes rondjes achterstand.

                        EDIT: en hop, Montagny erlangs en weer aan de leiding. Dus van drie naar één in een halfuurtje...
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          http://www.rtl.nl/(vm=/sport/rtl_gp/...reams/insb.xml
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                          Comment


                          • #14
                            Peugeots moeten wel vaak stoppen, het meest van alle auto's in het veld! Da's nou niet bepaald des diesels... (Okee, het is ook zo af en toe met problemen.)

                            Audi's stoppen trouwens ook niet weinig, maar wel minder.

                            Vergelijk dat nou eens met de snelste GT1, de eerste fabrieks-Corvette met toch een Amerikaanse gas-guzzling V8: 7 stops tot nu toe. (Peugeots 12, Audi's 11.)

                            Merksteijn met Verstappen aan boord nu weer terug aan de leiding in LMP2 trouwens.
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              *kijkt ook even naar de onderkant van de lijst*

                              Zo zeg, wat een dramatische race voor Spyker, zeg! De eerste twee uitvallers van de dag...

                              Verstappen heeft intussen een rondje voorsprong op de Essex Porsche en drie rondjes op de Speedy-Sebah Lola Coupé.

                              Peus nr.7 blijft krap voorsprong houden op Audi nr.2 en Peus nr.9. Audi beent 't bij door veel minder pitstops (nr. 7: 14, nr.2: 11, nr.9: 15). Dat kan zo niet goed blijven gaan voor Peugeot. De twee andere Audi's zijn door minder stops nu ook al terug in dezelfde ronde als de tweede Peugeot. De enige glansrol bij Peugeot is weggelegd voor de nr.8, die naar de 18e plaats was teruggevallen, maar nu alweer 6e ligt, met maar 12 stops.

                              Maar toch. Gokje wagen? Kristensen heeft morgen z'n achtste gewonnen.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Audi rules in de regen, ik zeg...... Quattro ;-)
                                If in doubt, flat out.

                                Comment


                                • #17
                                  Voorlopig Audi nog steeds 1, met inmiddels een boel minder stops. Maar opmerkelijk dat alle zes diesels nog in de strijd zijn.

                                  VMM rijdt in LMP2 onbedreigd op de overwinning af. Ze hebben inmiddels acht ronden voorsprong op de Essex Porsche en negen op de Saulnier Pescarolo. Heelhouden en uitrijden dus. Als ze dit houden, dan is het echt driewerf hulde en chapeau aan de mannen van Verschuur, want in één keer zo binnenkomen op dit niveau...

                                  Aston Martin lijkt een beslissende voorsprong te hebben genomen in GT1: een ronde op de eerste Corvette, twee ronden op de tweede. De AM 007 doet met vijf ronden achterstand niet meer mee.

                                  En in GT2 zijn het nog steeds dezelfde vijf Ferrari's, alleen nu verder uiteengeslagen. De Risi Ferrari heeft twee ronden op de Virgo Ferrari.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kan nog wel eens erg spannend worden. De Peugeot is sneller, zeker als het droog is. Maar is er nog tijd genoeg?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      Kan nog wel eens erg spannend worden. De Peugeot is sneller, zeker als het droog is. Maar is er nog tijd genoeg?
                                      lijkt er op van niet.
                                      Wel opvallend dat Peugeot zo slecht presteert in de regen.
                                      Ik las ergens dat dat komt door de dichte cockpit van Peugeot tov van de open cockpit van de Audi's.

                                      Op de onboard cameras kon je af en toe inderdaad die kleine ruitjes zien, hoewel zo'n camera ws ook wel wat vertekent.

                                      Waarom kiest een constructeur voor een open of dichte auto?
                                      Zal niets met reglementen te maken hebben, want Audi en Peugeot rijden in dezelfde klasse.

                                      Comment


                                      • #20
                                        LMP1 gaat naar coupés, zie ook de Lola-Aston Martin. De Audi is nog een ouder ontwerp.

                                        Ik denk toch ook dat 't nog spannend wordt. De Peugeot heeft z'n rondje teruggepakt en zit nu op twee minuten (een vol rondje is drie-en-een-half minuut). Hij is vier tot zes seconden per ronde sneller. Er hoeft maar iets mis te gaan bij Audi... Of een safety car...
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          VMM nog steeds acht ronden voorsprong op Essex, da's bekeken. Idem in GT2, Risi Ferrari acht ronden op de BMS Scuderia Italia Ferrari.

                                          GT1 is nog wel net zo spannend als LMP1: Corvette nr.63 zit weer nét in dezelfde ronde als AM nr.009.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Het regent weer,
                                            Audi met Kristensen wisselt naar intermediates,
                                            Peugeot gaat gewoon weer op slicks naar buiten.

                                            Ben benieuwd...
                                            Last edited by Ruud; 15-06-08, 13:00.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nou, dat lijkt inderdaad de verkeerde bandenkeus, te zien aan die schuiver van net, maar ook de achterstand die in hoog tempo oploopt.

                                              EDIT: yep, Audi nu juist weer vier seconden sneller i.p.v. langzamer. Dr. Ullrich zal wel opgelucht ademhalen...
                                              Last edited by Dutch; 15-06-08, 13:16.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • #24
                                                Maar uiteindelijk zal een Vaillante zegevieren, hoogstwaarschijnlijk met Michel Vaillant achter het stuur....

                                                Leader zal wederom als verliezer uit de strijd komen.

                                                ;-)
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Woeha! (Gisteren trouwens opgenomen, de Vaillant-film. Ben benieuwd.)

                                                  Nou, zo ongeveer nu kan VMM z'n feestje al bouwen. Die acht ronden zijn niet meer in te halen. Gefeliciteerd.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Peugeot loopt niet echt in.
                                                    Doorschieten bij de chicane schiet niet op natuurlijk.

                                                    Van Merksteijn doet inderdaad goede zaken.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      En nog steeds rijden alle diesels trouwens (had ik niet verwacht), ook nog op de eerste zes plaatsen, terwijl er drie van de zes met flinke tegenslag te kampen hebben gehad en de Pesca nr.17 volgens mij vrij probleemloos heeft gereden. Die reglementswijziging ten nadele van de diesels is écht welkom.
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nou breekt mijn klomp,
                                                        Peugeot monteert regenbanden...


                                                        En Kristensens lapt de Peugeot, die zwalkt over de weg. Door de banden of een ander probleem?
                                                        Last edited by Ruud; 15-06-08, 13:43.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En rijdt ze binnen één ronde aan gort!

                                                          Audi pakt weer een ronde, Vorsprung durch Fehler der Anderen. :)

                                                          (eventuele Duitse spelfouten zijn voor brun)
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Geweldig, tranen bij Herr Doktor Ullrich!
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              :-)

                                                              en dat die Fransoos niet gewoon achter de Audi bleef voor de foto.
                                                              Maakte toch niet meer uit.
                                                              Of dacht ie dat ie de leiding overnam?

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Samen met zo'n gore Audi op de foto zeker ;-)

                                                                Ik blijf het verbazingwekkend vinden. Die krengen staan tíjden in de pits, en winnen desondanks.
                                                                Met een Ford Transit met een flinke diesel erin moet je Le Mans gewoon kunnen winnen.
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X