Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komend weekend Le Mans

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Jammer dat LeMans is verworden tot een TDI-cup. Gooi die daisels in hun eigen klasse zeg.

Maar thumbs up voor Verstappen & Co!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
      Jammer dat LeMans is verworden tot een TDI-cup. Gooi die daisels in hun eigen klasse zeg.

Maar thumbs up voor Verstappen & Co!
      ja dat vind ik ook Taeke.....
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zeker thumbs op voor Vestappen en Co!

Hoorde trouwens zaterdag op Eurosport2 nog dat van Merksteijn volgend jaar een WRC team wil opbouwen met Fords Focus WRC. Gaan dan dus het hele WRC kampioenschap rijden. Respect voor van Merksteijn!

Jammer van de overmachtige diesels. Ja natuurlijk gaat het hard, maar het klinkt van geen kant. Niet van binnen, niet van buiten.

Vond zelf de Aston Martins heel erg gaaf dit jaar.

Comment

Merksteijn jr. gaat die Focus rijden en windt er geen doekjes om, die wil punten gaan pakken in zijn klasse (wrc2 ofzo heet dat?).

Maar dit is echt een heel knap resultaat voor team Merksteijn. Jammer dat ik er dit jaar niet live bij ben geweest, maar ik heb wel veel Engelsen zien rijden die naar en van Le Mans reden. Volgend jaar dus gewoon weer Le Mans, want de sfeer blijft gaaf.

Van Merksteijn kreeg nog een leuke vraag: en, ga je volgend jaar weer meedoen?
          Ant: 'we hebben nu wel een ticket, maar we zien wel!'

Comment

Mooi resultaat ja! Heel knap voor de eerste keer.

Volgend jaar een M2 team idd, Junior de eerste auto. Tweede auto is nog niet zeker denk ik, wellicht senior zelf of Jos verstappen misschien wel ;)
            Qua punten is er geen verschil met de echte wk rijders, er is maar 1 klassement.

Comment

Vrijdagavond een telefoontje gehad... 'wil je mee naar Le Mans'.. zaterdagochtend in alle vroegte vertrokken. Gisteravond teruggekomen.

Dat was m'n eerste keer Le Mans: ontzettend gaaf! Maar wat gigantisch groot (en commercieel ook). Echter de sfeer is er top. Allemaal liefhebbers pur sang. Mensen met een LP640 of GT3 RS die gewoon lekker met een tentje naast hun wagen camperen. Waar zie je nog zoiets?!! Hoorde dat JP de Balk er ook nog rondliep, maar die heb ik niet gezien.

Foto's volgen vandaag of morgen! :)

Comment

Top prestatie van Van Merksteijn: nieuwe auto, nieuwe team, en gelijk *klets* 1e worden in je klasse. Wat zullen die gasten een lange neus getrokken hebben naar Müller en Co met die grijs/oranje Audi V8's uit Lelystad... :)

Supergave prestatie, echt respect! En ook super dat Verstappen zich leent voor dit soort races. Lange tijd op racegebied niets meer van hem vernomen en nu voluit vlammen in een LMP2, top!

Jammer dat Jan Lammers buiten de boot is gevallen met de Lola. Was de samenwerking met Dome ten einde (anyone?). Daar heeft ie toch een aantal jaren mee gereden, en voor een privateer niet onverdienstelijk.

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Topprestatie inderdaad. Met weliswaar veruit de beste auto, maar het andere Porsche-team had een stuk meer problemen. Dus de preparatie van Verschuur was top. Spyker was daarentegen een blamage: de eerste twee uitvallers...

En voor wat betreft Verstappen en 'dit soort races' - dat had hij natuurlijk al veel eerder moeten doen in plaats van koppig vasthouden aan F1. Maar goed, hij is nog jong genoeg om voor zichzelf een plek te veroveren in de sportwagenwereld. Hoe oud zijn Pirro, Biela en Capello inmiddels? Met de snelheid die hij heeft, gepaard aan de degelijkheid die hij dit weekend ten toon heeft gespreid, zou hij geen slechte toevoeging zijn aan een van de teams bij Audi of Peugeot. Want LMP2 is leuk, maar eigenlijk alleen in de ALMS echt competitief.

Dome was alweer een tijdje uit beeld en deze keer weer terug met een gloednieuw prototype. Bloedsnel, maar nog niet betrouwbaar, zoals we hebben kunnen zien. De preparatie werd deze keer toevertrouwd aan het Belgische team JB (ex-F3, van Yves Olivier). Laat het team van Lammers zich maar op de A1GP richten, daar hebben ze hun handen vol aan: nieuwe Ferrari komt er alweer aan.
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

A1GP met Ferrari's wordt gaaf. Jan Lammer zei in RTL GP Magazine dat alle opties nog open zijn voor wat betreft de teamleden, incl. hij zelf (zei hij met een knipoog). Dat pakken ze toch mooi op. Financieel is Team NL heel sterk.

De Dome heeft Jan volgens mij nog gewoon, toch? Alleen was er op voorhand al geen geld beschikbaar en was het risico te groot (ook als er inderdaad verlies gedraaid zou worden, dan zou dat van invloed zijn op A1GP). Ik ben benieuwd of er in 2009 nog een plekje vrij is voor Racing Team Holland.

En Jos kan nog jarenlang racen, met succes bij topteams in het vooruitzicht inderdaad. Kijk naar Jan Lammers zelf, ipv alle buitenlandse deelnemers. Jantje zou ook nu nog gewoon een keertje kunnen winnen denk ik, maar ik ben wel heel erg benieuwd naar het verschil tussen hem en Jos in dezelfde auto. Ik denk dat Jos nipt sneller zal zijn. En what the hell, volgens mij zou Gijs van Lennep de Audi zelfs nog als winnaar over de finish kunnen sturen. :)

Ik ben erg benieuwd wat er komend jaar in de reglementen gewijzigd gaat worden en of ik er op woensdagochtend of woensdagmiddag naartoe reis. :)

Comment

Quootje uit AD dat precies zegt wat ik hierboven al riep...

Verstappen had nooit gedacht dat hij nog eens op Le Mans zou rijden. Dat is iets voor oude mannen, had hij altijd geroepen. Maar nu het grijs ook zijn slapen langzamerhand heeft bereikt, mag hij zich gaan opmaken voor een jaarlijkse gang naar het Circuit de la Sarthe.

Want al zijn oude collega's rijden daar in het rond: Jacques Villeneuve, Heinz-Harald Frentzen, Jan Magnussen, Mika Salo, Riccardo Zonta en Allan McNish, om er slechts een paar te noemen.

,,Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden,'' bekende hij dan ook zonder dralen.

In Le Mans kan hij immers het verschil maken. Zijn baan- en wagenkennis zijn uitzonderlijk, zo bleek andermaal. Zonder te willen afdingen op de prestaties van Van Merksteijn Motorsport, heeft Verstappen de gave om juist in een topteam bij Audi en/of Peugeot te excelleren. Het lijkt na zijn eerste demonstratie op het legendarische circuit en kwestie van tijd dat ook anderen naar zijn gunsten zullen dingen. En gezien de blunders die de Fransen begingen, is een investering in Verstappen niet eens zo gek.
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Eens met A gummer

Wat mij opviel was de giga-hoeveelheid Engelsen aanwezig op Le Mans.
                        De schatting van mijn Engelse collega was zeker 40%, en dat is denk ik nog bescheiden.
                        De massaliteit van alles is ook overweldigend.
                        Ik sta met mijn 8persoons Tepee op de charter met ons cluppie van 6 te wachten bij het vliegveld van Le Mans (500m vh circuit), zie ik een paar courtesy-A6en en Transporters van Audi, met volgnummer 83 en 106. ik spreek de man van Audi aan: hebben jullie echt 106 courtesycars ? Nein, etwa 170 ! Peugeot had er dacht ik 75.

De hospitality-ruimte van Peugeot stond bij de ingang/afrembocht vd pitstraat, mooie plek om de racers van dichtbij te zien en te horen.
                        Tussen de hoofdtribune en de pits galmde het echter nog veel beter.

Geluid vd dag: alle Corvettes, een gele Lola-Judd (#24meen ik) en de ene Lambo.
                        De dikke diesel komen vrij sensatieloos voorbij, wel retesnel. Het gemak waarmee de Audi's en 908-en na de chicanes de mindere goden voorbij snelden, was echt ongehoord.

Jammer dat de Peuzen in de regen net wat te langzaam waren, en wellicht ook in de pits.

Volgend jaar beter, en dan neem ik ook een betere/snelle camera mee. Er zijn plenty sites met plenty kwaliteitsbeeld.
                        Attached Files

Comment

Yep, in de regen heeft Peugeot 't verloren. Of beter gezegd, heeft Kristensen 'm gewonnen - z'n achtste én z'n mooiste.

No.24 was een rode Japanse Courage-Mugen, dus je zult wel de Lola-AER van Bob Berridge, Gareth Evans en Amanda Stretton bedoelen. Dus met AER 4.0 V8 turbo, inderdaad de enige van het veld, i.p.v. ongeblazen Judd V10. Grappig dat zo'n turbo kennelijk beter klinkt dan al die dikke atmo's.

Heb je wel kort plezier van gehad, want die auto heeft niet lang gereden... Viel de auto met de lieftallige mevrouw Stretton toevallig recht voor je neus uit? :)

Maar klonken de Aston Martins echt niet beter? Inclusief de Lola-Aston? Die V12-sound is echt geweldig IMO.

Comment

http://images.google.nl/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DG

We bedoelen deze Amanda, nee niet gezien. Wel een paar ernstig kortgerokte, langbenige blondines die voor mijn neus uit een shuttlebusje kwamen tuimelen, jammie.

De Astons klonken meer hi-tech, de Corvette klonken als brute power en die 24 was imho het luidste.

Ik heb al die sports prototypen zo even niet in het hoofd, maar ik noem mij ook geen expert, Duts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                              De Astons klonken meer hi-tech, de Corvette klonken als brute power
                              Volgende keer CM meenemen dus en dan samen fappen op die Amerikaanse V8-roffel. ;p

Staat het nummer (24) of de kleur (geel) meer in je geheugen gegrift? In de no.24 zit dus een Mugen-motor. Da's een V10 atmo van 4.5 liter en die zal dus behoorlijk F1'ish klinken. Zou het dus ook kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                In de no.24 zit dus een Mugen-motor. Da's een V10 atmo van 4.5 liter en die zal dus behoorlijk F1'ish klinken. Zou het dus ook kunnen zijn.
                                Die Courage was echt heel slecht voor je oren, wat een geluid! Ik was enigszins verkouden dus ik had al lichte oorpijn, maar als die Courage voorbij kwam leek het alsof ik mijn trommelvliezen op en neer voelde klapperen. Het snerpende geluid ging over op een oorverdovend gekrijs! :-)

Verder is het bassende gedreun van (vooral de Amerikaanse nr. 63 en 64) Corvettes geweldig. De wagens van Alphand vielen me qua geluid een beetje tegen...

Comment

Joshua, reden jullie toevallig rond in een grijze Tepee die aan de zijkant was bestickerd met het '24 heures du Mans' logo met op de achterklep een groot oranje vlak met daarop de uitslag van Nederland-Frankrijk? Zo ja, dan heb ik nog op je getoeterd op de terugweg op een parkeerplaats zo'n 100 km. boven Parijs (volgens mij een Total...)

Comment

Nee, Niki, ik had een lichtblauwe Tepee, maar heb zondagavond bij familie vlakbij Versailles geslapen, en pas dinsdagavond na vijfen (en een hele dag in het Frans vergaderen..) retour NL.

Comment

Bij het lezen van het woord Tepee spreek ik iedere keer voor mezelf uit "Tiepie", als in: T.P., toilet paper.... :) Ik zal niet de enige zijn denk. Kan niet wennen aan die naam.
                                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

I am the Great Cornholio, I need tp for my bunghole!

Comment

Even wat lichtere kost...

Les photos des Girls!

http://www.endurance-info.com/articl...d=5860&thold=0

Comment

Dan toch nog even een verslagje van het weekend dat even aan een zijden draadje heeft gehangen:

Vrijdagmorgen om 4.00 uur alsnog vertrokken richting Le Mans en na wat tegenslag rond Parijs (2 uur van noord naar zuid, pfff) rond 12.30 aangekomen op de camping in Spay. Aangezien een aantal vrienden al vooruit was, was daar alles al zo goed als geregeld, dus was het tas inpakken, fiets mee en op naar het circuit.

Daar aangekomen een bezoek gebracht aan de pits en even rondgekeken. Leuk, maar die wagens moeten rijden i.p.v. stilstaan uiteraard O ja, Gijs van Lennep nog gespot, onbewust, ik zag hem later op één van m'n foto's staan. Heb hem echt volledig gemist...

Na de pitwalk doorgefietst naar Le Mans centrum en daar de rijdersparade bekeken. Franse knulligheid afgewisseld met mooie dames die door de matige temperatuur niet echt schaars gekleed waren. De rijdersparade is leuk, maar het kan ook in een half uur als alles iets soepeler georganiseerd zou zijn. Daarna door de kroeg in voor een hapje en een biertje gecombineerd met voetbal. Door de stressvolle nachten die ik van woensdag op donderdag en donderdag op vrijdag had gehad heb ik helaas de tweede helft moeten missen. Gecombineerd met een fikse verkoudheid voelde ik me echt beroerd en heb ervoor gekozen om nieuwe energie op te doen in m'n bed. Dit heeft geholpen!

Zaterdag was supergaaf, ondanks het doorlopende hoesten. Ik was rond 8.00 wakker en besloot om vriendin lief mee te nemen voor een ontbijt + warm-up op het circuit. Chocoladecroissants, glaasje melk en de geur van voorbij gassende sportscars is echt dikke prima! Het was lekker rustig, dus ik kon mooi wat experimenteren met de camera. Daarna nog even naar de Groep C's gekeken en ook daar echt van genoten. Gaaf om de oude Jaguars, Porsches etc te zien (en horen! ) gassen!

Na een korte pauze op de camping rond 14.00 weer terug richting circuit om de spectaculaire start van de race te bekijken. Tot ruim 18.30 bekeken om even tussendoor te eten etc. Rond 20.30 waren we terug en daarna tot 3.00 de race bekeken. Jammer dat de verkoudheid en hooikoorts ons parten begon te spelen, anders had ik het nog wel wat langer volgehouden. In ieder geval was er nog steeds genoeg spanning en spektakel, het was echt een fantastische race.

Zondagmorgen rond 9.00 weer wakker, en meteen Radio Le Mans opgezet om de tussenstand te beluisteren. Toen alles met van Merksteijn nog steeds zeer goed bleek te gaan hebben we besloten om meteen door te karren naar het circuit, wederom een ontbijtje ter plekke te doen en de rest van de race in Arnage af te kijken. In één woord: GEWELDIG! Gelukkig zaten we niet op het rechte stuk, waar het erg hard begon te regenen. Slechts een klein buitje was ons deel, dus qua weer hebben we fiks mazzel gehad.

's Avonds nog gegeten in Le Mans centrum wat erg gezellig was, om daarna op tijd het bed in te duiken. Maandag op tijd naar huis om daar weer geconfronteerd te worden met de realiteit van de dag: meteen door naar pa die nog steeds in het ziekenhuis lag. Gelukkig is hij sinds afgelopen dinsdagavond thuis en maakt hij het goed. Al met al een fantastisch weekend, ondanks alle stress op donderdagmorgen!

Comment

O ja, de foto's (een selectie) volgen. Moet ik nog even uploaden op Picasa!

Comment

En de foto's zijn online! Veel kijkplezier.

http://picasaweb.google.com/NikiVintcent/LeMans2008

Comment

Wauw, die ouwe Group C's!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A_gummer Bekijk bericht
                                                    Vrijdagavond een telefoontje gehad... 'wil je mee naar Le Mans'.. zaterdagochtend in alle vroegte vertrokken. Gisteravond teruggekomen.

Dat was m'n eerste keer Le Mans: ontzettend gaaf! Maar wat gigantisch groot (en commercieel ook). Echter de sfeer is er top. Allemaal liefhebbers pur sang. Mensen met een LP640 of GT3 RS die gewoon lekker met een tentje naast hun wagen camperen. Waar zie je nog zoiets?!! Hoorde dat JP de Balk er ook nog rondliep, maar die heb ik niet gezien.

Foto's volgen vandaag of morgen! :)
                                                    Eerste foto's van Sjoerd staan inmiddels online...

http://www.flickr.com/photos/sjoerdtenkate

Maarre... dat was geen 'vandaag of morgen', hè? :)

Mijn favoriet:

http://www.flickr.com/photos/sjoerdtenkate/2607364005/

Schitterend.

Comment

Working...
                                                    X