Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP China

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP China

    Weekendje vrij gehad, de diffuserkwestie is uit de weg, Ron Dennis is directeur af bij de F1-bv van McLaren - tijd voor de GP van China. (Hoewel 'Liegate' natuurlijk nog altijd speelt.)

    Ten eerste zijn er wat wisselingen in KERS-gebruik. Kubica gaat het nu proberen, maar Ferrari stapt er juist vanaf:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74488
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74492

    Alonso heeft zware kritiek op de bandenkeuze van Bridgestone:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74491

    En Felipe houdt 'r de moed maar in:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74496

    Uw kijktijden:

    - kwalificatie: zaterdagochtend van 8 tot 9 uur
    - race: zondagochtend van 9 tot pakweg half 11
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Alonso heeft natuurlijk helemaal gelijk met zijn kritiek op de bandenkeuze voor het komende weekend. Het uitgangspunt van de eenheidsband is lagere kosten (logisch, want GEEN ontwikkeling) en een eerlijke kans voor iedereen want ze hebben allemaal exact hetzelfde compound. Ondertussen wordt er grof misbruik van gemaakt door de heersende monopolist (geen ontwikkeling, en breng maar mee wat er toevallig "op" moet).

    Weg met die bullshit, doe mij maar een ouderwetse bandenoorlog.

    Comment


    • #3
      Wederom eens met V4! Controltyre SUCKS. In de MotoGP is Bridgestone nu ook de enige leverancier, bad news.

      Comment


      • #4
        Als ze gewoon de goede band mee mogen i.p.v. consequent de te harde en de te zachte(want de goede en veeeel te harde of veeel te zachte is helemaal idioot) vind ik het geen probleem, maar in de eindeloze drang van de organisatie om alles spannend(=winst) te maken(ik begin al die ---gates ook verdacht te vinden)maken ze de sport kompleet belachelijk. Gelukkig hebben de coureurs dat prima door en zeggen ze d'r ook zo nu en dan wat van.
        Every second of your life is a part of your song

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
          Uw kijktijden:

          - kwalificatie: zaterdagochtend van 8 tot 9 uur
          - race: zondagochtend van 9 tot pakweg half 11
          Dank voor de tip :-)!

          Comment


          • #6
            De eerste vrije training is een feit:

            http://www.autosport.com/news/report.php/id/74515

            McLaren op 1 en 4, daartussen de Brawns. Ferrari in het tweede rijtje, net zoals BMW. Er wordt met geen woord gerept over op welke banden gereden is....

            Comment


            • #7
              McLaren heeft zijn eerste stap naar een doubledecker meegenomen naar China:

              http://www.autosport.com/news/report.php/id/74511

              Gezien de resultaten zou het weleens kunnen werken(blijven trainingen, dus zegt niks).
              Every second of your life is a part of your song

              Comment


              • #8
                http://www.autosport.com/news/report.php/id/74518

                Training 2.....bijna 2 seconden sneller dan training 1! Usual suspects staan bovenaan, en vooral Red Bull doet het erg goed.

                BMW rijdt nog steeds achter de rest aan...

                Comment


                • #9
                  BMW rijdt bij de vrijdag training altijd achteraan. :-)
                  Every second of your life is a part of your song

                  Comment


                  • #10
                    Mooi om een toepasselijk woord uit een ver verleden weer z'n opwachting te zien maken:

                    The grandee teams all had a difficult session
                    Wat zou Ron Dennis ervan vinden dat zijn team (destijds toch een toonaangevend FOCA-rebel) nu tot de 'grandi costruttori' wordt gerekend? En zou Il Commendatore zich in zijn graf omwentelen als hij leest dat McLaren nu in één adem met zijn grote fabrieksteam wordt genoemd? :)
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Wow, Vettel voor Alonso, leuke eerste rij! Webber op 3. Rosberg valt dan toch weer wat tegen (P7).

                      Buemi op 10, terwijl Bourdais in Q1 al afviel. Opvallend: ook Kubica kwam niet verder. Massa strandde in Q2, net als Kovalainen, terwijl Hamilton juist wel optimaal van de double diffuser gebruik weet te maken.
                      Alonso heeft sinds vandaag ook een double diffuser trouwens.

                      Vraag blijft of de Brawns aan het sandbaggen waren.

                      Comment


                      • #12
                        je kon t al zien in de vorige gp's dat vettel snel genoeg is. Ik hoop dat mijn theorie goed uitpakt voor ze.

                        Comment


                        • #13
                          Over die nieuwe diffuser bij Renault. Overnight is de auto omgebouwd, en in de vrije training is er maar enkele ronden (19e tijd) mee gereden, en toen kwam de qualifying. Het werkte, maar voor hetzelfde geld klopt de windtunnel-theorie helemaal niet en lig je er uit in Q1.

                          Dat is wel mooi aan de nieuwe regels: tussendoor wordt er niet op circuit getest, dus je moet mnaar afwachten of het werkt. Met KERS hetzelfde: er is geen gelegenheid om te testen, dus moet je in een raceweekend proberen of je nou met of zonder beter af bent.
                          Wat betrouwbaarheid betreft, veel werkt nog door van vorig jaar natuurlijk, maar daar zullen we toch gaan zien dat er meer risico's genomen zullen worden met ongeteste onderdelen, en dus moet het percentage uitvallers haast wel gaan stijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Briatore toont zich weinig sportief:

                            http://www.nusport.nl/20090417/formu...aadt-autosport

                            F1 is nu eenmaal geen standaardklasse, Flavio. Laten we hopen dat dat zo blijft.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                              Briatore toont zich weinig sportief:
                              Wat een huilebalk, hij en anderen hebben toch gewoon verkeerd gegokt, en nu verloren. Of zie ik dat te simpel?

                              Comment


                              • #16
                                Och, of ie verloren heeft moet nog blijken (nu Alonso P2 op de grid heeft).

                                Maar dat er iets niet klopt ben ik wel met hem eens.
                                Een nieuw team krijgt normaal gesproken de eerste tijd niks uit Bernie's grote geldpot. Bv Super Aguri betaalde een enorme borg, kreeg geen geld, ging kapot, weg borg, end of story. Ook Toyota heeft die borg betaalt (krijg je terug na 5 jaar).
                                Brawn is ingeschreven als nieuw team (en niet als een voortzetting van Honda onder een andere naam), betaalt geen borg, deelt wel mee uit de pot. Nu was de verwachting van iedereen dat de Brawns ergens achterin tegen de Force India's zouden knokken, veldvulling, zeker als er evenuteel nog meer teams gingen uitstappen gezien de crisis. Het liep echter even anders.

                                Ferrari zal je hierover niet direct horen (wel over die diffuser natuurlijk) want die hebben ook een speciale deal met Bernie, en Williams volgens mij ook.

                                Maar kloppen doet het niet.

                                Comment


                                • #17
                                  Startgewichten in kilogram

                                  1.Lewis Hamilton McLaren 679.0
                                  2.Heikki Kovalainen McLaren 697.0
                                  3.Felipe Massa Ferrari 690.0
                                  4.Kimi Raikkonen Ferrari 673.5
                                  5.Robert Kubica BMW 659.0
                                  6.Nick Heidfeld BMW 679.0
                                  7.Fernando Alonso Renault 637.0 #2
                                  8.Nelson Piquet Renault 679.9
                                  9.Jarno Trulli Toyota 664.5
                                  10.Timo Glock Toyota 652.0
                                  11.Sebastien Bourdais Toro Rosso 690.0
                                  12.Sebastien Buemi Toro Rosso 673.0
                                  13.Mark Webber Red Bull 646.5 #3
                                  14.Sebastian Vettel Red Bull 644.0 #1
                                  15.Nico Rosberg Williams 650.5
                                  16.Kazuki Nakajima Williams 682.7
                                  17.Adrian Sutil Force India 648.0
                                  18.Giancarlo Fisichella Force India 679.5
                                  19.Jenson Button Brawn GP 659.0 #5
                                  20.Rubens Barrichello Brawn GP 661.0 #4
                                  Last edited by ĝlle; 18-04-09, 12:17.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat doet vermoeden dat de Brawn's morgen na de eerste stint de zaak weer wel eens in handen zouden kunnen hebben...
                                    De RedBull's en Alonso zitten niet zoveel van elkaar af wat betreft kilo's. De eerste auto met KERS (voordeel bij de start) is Hamilton op P9, die zal wel wat naar voor komen, Heidfeld en Kovalainen zitten verder weg op de grid.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      Maar dat er iets niet klopt ben ik wel met hem eens.
                                      Overigens, de reakties van Briatore gingen wat verder dan wat staat in het artikel wat Ruud aanduidt; Flavio wil niet dat Brawn geld krijgt van Bernie en gaat dat binnen FOTA (de teams dus) aankaarten:
                                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/74562

                                      Verder was wel grappig de reaktie van Button op de uitlatingen van Briatore die Button te langzaam vond (en dat het dus allemaal aan die diffuser te danken is etc):
                                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/74531
                                      "Button responded to Briatore, and said the Italian should remember that he tried to hire him for his own team this year."

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ben wel blij dat er nu per race de top wisselt. Maakt 't een stuk leuker, ook voor de mindere rijders. Een racende Trulli 3e bv, wie had dat gedacht. Leuk voor de man, jammer dat hij zo'n stempel heeft gekregen (trulli-train)

                                        Wellicht gaat de pole (bv Alonso) 't ten koste van een hele korte eerste stint, maar als ze in 10 rondjes de langzame middenmoot op 30 sec kunnen zetten blijven ze misschien nog voor 't hele middenveld ondanks een hele vroege eerste stop.

                                        Nu maar hopen dat Vettel niet weer 't gedrang opzoekt, hij geeft puntjes nodig , een pole levert helaas niets op.

                                        Zou BMW de geldkraan een stuk hebben dichtgeschroefd ; ze presteren zo belabberd ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Het is ZEIKNAT! Dus lees je dit en staat je TV nog niet aan, doe dat ff :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            In de Duitse pers noemen ze 'm al de tweede Schumacher...
                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Zeer indrukwekkend van Vettel. Tweede Schumacher? Tja wie weet. Hij lijkt voldoende talent te hebben in elk geval!

                                              Buemi komt ook lekker uit de verf, zat zelfs nog wel meer in dan P8. Zuur voor Sutil om hem 5 ronden voor het eind onder druk te verliezen... da's al twee keer dat-ie een puntenresultaat niet weet te verzilveren (eerder met dank aan Raikkonen in Monaco). En wat een wonder dat die auto van Kubica nog reed na die crash, ongelooflijk.

                                              Leuke race! En nu al een leuk seizoen.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment


                                              • #24
                                                Afgelopen week schreef ik nog aan een vriend dat het jammer was dat Red Bull als laatste met z'n nieuwe diffuser-auto komt. Ik had namelijk zo graag Vettel dit jaar nog wat races zien winnen...

                                                Heerlijk dat zo'n jongen dat helemaal niet nodig heeft. :)

                                                Inderdaad, hulde ook aan Buemi. Het lijkt erop dat iedereen in GP2 zich in hem heeft vergist. Het blijkt dat hij wel degelijk uit het goede racehout is gesneden. En dat maakt 't voor Bourdais alleen maar erger. Ik zat samen met V4 voorafgaand aan het seizoen natuurlijk te hopen op de contractverlenging van Bourdais, maar na weer een genante vertoning begin ik me af te vragen hoe terecht dat was.
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Buemi doet het inderdaad onverwacht goed doet... Toch, ik had de live timing open staan en dan zie je tijdens het verloop van de race dat de verschillen niet eens zo groot waren, en bij vrije baan ging Bourdais minstens zo hard. Bourdais' snelste ronde was zelfs meer dan 1s sneller dan die van Buemi (hoewel dat een lastig vergelijk is, met ietwat wisselende omstandigheden en 2- versus 3-stop strategie).
                                                  Punt was alleen dat Bourdais niet door Q1 heen was gekomen, en bij een start achter de pace car vertaalt zich dat meteen na ronde 1 al in een enorme achterstand, en de auto's waar je achter vast zit zijn uiteraard trager dan wanneer je vanaf het begin zo rond P8 hangt.
                                                  De hele situatie is wel vergelijkbaar met vorig jaar met Vettel, dat het er vaak een stuk suffer uit ziet voor Bourdais dan het werkelijk is.

                                                  EDIT: Bourdais niet door Q1 door zijn eigen, achteraf dus dure, fout "I made a mistake, it's as simple as that. I tried to optimise my line to take Turn 8, but I cut the apex too much and got on the marbles and the dirt on the left side and so the car never really turned in. Because of the dirt on the tyres, the next few corners were a disaster, losing me around half a second." Trek die halve sec van zijn Q1 tijd af en dan was ie met gemak Q2 ingereden. Etc etc. Als, als...
                                                  Last edited by V4; 19-04-09, 14:01.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ferrari is huilen natuurlijk, 3 races en 0 punten. Terwijl Massa juist zo goed naar voor reed. Slechtste seizoenstart sinds 1981 las ik ergens.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Dat zeiden de BBC-commentatoren ook. Aanrader overigens, een verademing na de met het seizoen slechter wordende Mol.
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                        De hele situatie is wel vergelijkbaar met vorig jaar met Vettel, dat het er vaak een stuk suffer uit ziet voor Bourdais dan het werkelijk is.
                                                        Nou ja, 't is hetzelfde als met Piquet. De verschillen vallen nog wel mee, maar je als je fouten blijft maken... Je mag die fouten gewoon niet maken. Doet-ie wel, daarom is hij slecht bezig. Simple as that, wat mij betreft.
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                          Dat zeiden de BBC-commentatoren ook. Aanrader overigens, een verademing na de met het seizoen slechter wordende Mol.
                                                          Nja 't beste wat we in NL hebben ? Beter dan vriend Kalff. Helaas vergipst meneer Mol zich (steeds) regelmatig(er) en da's vaak onnodig ; als ie 0.5 seconden wacht dan hoeft ie niet te brullen dat er 4 man naast de baan rijden, maar dat de camerapositie een beetje vreemd was ;)

                                                          Super van Vettel EN Webber, die mooie 2e plek gun ik em van harte. En dat de Brawns ondanks belabberd weinig rondjes in de regen toch prima consolideren op P3 en P4 zullen ze later nog wel wat plezier aan gaan beleven. Ben benieuwd hoe dit kampioenschap gaat eindigen, het kan alle kanten op gaan. Het weer doet in ieder geval leuk mee !

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                            Nou ja, 't is hetzelfde als met Piquet. De verschillen vallen nog wel mee, maar je als je fouten blijft maken... Je mag die fouten gewoon niet maken. Doet-ie wel, daarom is hij slecht bezig. Simple as that, wat mij betreft.
                                                            Die 3 x spin van Hamilton viel me ook wat tegen, normaal is dat mister perfect. Natuurlijk spin je niet als je niet maximaal rijdt maar 2 x (3 x ?) op 't zelfde punt (bij ingang pitsstraat) eraf ..

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Mr. Perfect??? De man die in zijn eerste seizoen kampioen kon worden maar doot eigen fouten dit verkwanselde, en die vorig seizoen bijna op dezelfde manier eindigde noemen we nu Mr. Perfect ??????????

                                                              Maar iig, mooi van Vettel !!!

                                                              Die Kubica mag overigens weer terug naar de poolse aspergevelden. Gewogen en te licht bevonden!

                                                              :-)))

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                                je kon t al zien in de vorige gp's dat vettel snel genoeg is. Ik hoop dat mijn theorie goed uitpakt voor ze.
                                                                Gaat de goede kant op. :)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X