Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Bahrein

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Bahrein

    Ho, even niet in de gaten gehad: Bahrein is al dit weekend!

    Ferrari nog steeds in de lappenmand:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74710
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74714

    BMW en Renault zitten ook nog steeds in de hoek waar de klappen vallen:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74713
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/74716
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    O, wat best opmerkelijk is: juist Force India komt als eerste van de non-diffuser-teams met een diffuser (en ook nog een nieuwe bodemplaat). Dit weekend al.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Als je de difuser van Alonso vorige race niet meetelt...

      Heeft Mclaren dat plaatje er nog steeds niet uitgefreesd?
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Ja, maar dat was een 'diffuser', net als die van McLaren. De meeste teams komen pas in Spanje met grootschalige updates (en Red Bull pas in Monaco), dus 't is opmerkelijk dat juist het kleinste team zo snel is.

        Overigens denk ik dat Red Bull er alsnog het gunstigst uitspringt, want als Adrian Newey ergens iets langer over nadenkt...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          Als je de difuser van Alonso vorige race niet meetelt...

          Heeft Mclaren dat plaatje er nog steeds niet uitgefreesd?
          Zoals Dutch al zegt, McLaren had er ook al een tijdelijke 'bugfix'. Dat was overigens volgens mij overigens juist een overbruggend plaatje.
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            Wonderlijke uitslag van de eerste sessie:

            http://www.autosport.com/news/report.php/id/74737

            It's only Friday, maar normaal gesproken laat de eerste sessie wel iets zien van de 'raw pace'. Of waren de BMW's de enige met de supersofts?
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
              Wonderlijke uitslag van de eerste sessie:

              http://www.autosport.com/news/report.php/id/74737

              It's only Friday, maar normaal gesproken laat de eerste sessie wel iets zien van de 'raw pace'. Of waren de BMW's de enige met de supersofts?
              Was dat in China ook al niet zo? Het lijkt erop dat sommige van de betere teams zoveel zelfvertrouwen hebben dat ze direct aan de race set-up werken en de tweede of zelfs de derde training gebruiken voor de quali set-up.

              Groet
              GJ

              Comment


              • #8
                Is de race-setup niet hetzelfde als de kwalificatie setup? Voor de top 10 qualifiers in elk geval, maar volgens mij mogen de anderen ook niet veel meer aanpassen. Wat natuurlijk ook van belang is, is de race pace, dus ten eerste het rijden met meer brandstof en kijken(/inscatten) hoe de banden het nog doen na 20 ronden marteling(voor beide typen, verschil is redelijk groot).


                BMW springt er inderdaad uit omdat die normaal tijdens de trainingen gewoon met hele andere dingen bezig zijn dan snelle rondes noteren. Misschien dat de ervaring(en setup) in de winter genoeg vertrouwen geeft om meteen aan de kwalificatiepace te werken. Aan de andere kant kan het het laatste lichtpuntje van het weekend zijn. :-)
                Every second of your life is a part of your song

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                  Is de race-setup niet hetzelfde als de kwalificatie setup?
                  Alleen voor Q3 toch?
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    Voor de top 10 qualifiers in elk geval, maar volgens mij mogen de anderen ook niet veel meer aanpassen.
                    :-) Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met de resterende 10 zit, maar volgens mij hebben ook die minder vrijheden dan vroeger.

                    Maar dan zit je dus wel met een probleem als je Q3 inrolt. Het team hem tijdens de reclame van de Q setup naar de R setup omzetten. Racen met een Q setup is over het algemeen niet goed voor je wagen(vooral banden) en je zenuwen.

                    Eigenlijk heeft het bereiken van Q3 vooral veel nadelen. Zolang je niet hoger dan, noem eens wat) P7 kwalificeert had je beter op P11 kunnen staan want dan heb je vrijheden qua setup en benzine(is eigenlijk ook setup). Je bent natuurlijk vrij om met dezelfde setup Q3 in te gaan, maar dan ben je zeker van P10 en die kan dan weer net aan de verkeerde kant van het circuit liggen.
                    Every second of your life is a part of your song

                    Comment


                    • #11
                      Maar dat zie je soms/vaak toch ook? De auto's die net Q3 binnenkruipen, doen geregeld geen enkele moeite om zich in de strijd om de pole te mengen en zetten een tijd die meer dan eens twee seconden van de kop afligt. Die doen gewoon net alsof ze op P11 staan, maar dan een of twee plaatsen hoger.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Kwartiertje nog te gaan in sessie 2. De pikorde is weer hersteld: BMW rock-bottom, samen met Ferrari en in mindere mate McLaren en Renault. Een Umwertung aller Werte!

                        Bovenaan de (inmiddels) usual suspects: Toyota, Red Bull, Brawn, Williams. En heel leuk: Sutil met z'n nieuwe diffuser zit er goed bij.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          De pikorde is weer hersteld: BMW rock-bottom, samen met Ferrari en in mindere mate McLaren en Renault.
                          Alonso is nu wel 'on a flyer', met nog drie minuten te gaan.

                          *even wachten*

                          Tweede.

                          Maar de rest van de 'grandees' bungelt nog altijd onderaan.
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Ferrari schrijft het weekend eigenlijk al weer af.
                            Ouderwets dikke paniek in de tent, eens kijken hoelang het nu weer duurt voor er links en rechts weer wat buitenlanders worden binnengehaald voor de sleutelposities...

                            Comment


                            • #15
                              Ferrari is wel de enige grandee met twee auto's in Q3.
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                              Comment


                              • #16
                                Inderdaad, ik denk dat ze 't zelf ook reuze vinden meevallen. Maar BMW... Terwijl die in Australië nog bijna hadden gewonnen. 't Is natuurlijk wel een circuit waarop KERS extra voordelig is, dus dat Button de KERS-teams in z'n nek voelt ademen (erg fijn bij de start!) zit 'm vast niet lekker.

                                De verschillen naar de kop zijn wel veel groter dan bij de vorige drie races. Toyota baalt nu misschien zelfs wel dat ze té licht zijn. Met wat ze overhielden aan het eind - vijf tienden en drie tienden - was dat niet echt nodig geweest.
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Jeroen Bleekemolen heeft in het voorprogramma van Bahrein trouwens de eerste race in de Porsche Supercup gewonnen, Patrick Huisman tweede... Wel in een behoorlijk uitgedund veld: 14 auto's maar.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Waar kan ik de gegevens vinden over startgewicht?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Trulli blijkt een paar kilo zwaarder dan Glock. Button heeft niet veel meer bij. Vettel is relatief zwaar, de Ferrari's hebben nog meer bij.

                                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/74832

                                      Comment


                                      • #20
                                        Waarom kwalificeren de BMW's zo zwaar in Q2? Ze zijn beide meer dan 25kg zwaarder dan de zwaarste auto in Q3 terwijl daar ook KERS teams tussen zitten èn die ook nog eens genoeg benzine mee moesten nemen voor toch wel 10 ronden. Is de auto zelf misschien gewoon te zwaar? Dat Kubica door kon rijden na zijn aanvaring met Trulli geeft misschien wel aan dat hij qua stevigheid op sommige punten overengineerd is. De Redbull van vorig jaar had dat bij lange na niet getrokken. Daar was de ophanging voor de landing al geknapt.
                                        Every second of your life is a part of your song

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sutil 3 plaatsen terug, naar 19 achter Webber die een heel plaatsje opschuift.
                                          http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/...lowing-webber/

                                          Terecht, maar Webber schiet er erg weinig mee op(zoals hij ook al zei). Maar zo gaat ie Vettel al helemaal nooit bijhouden natuurlijk. :-P
                                          Every second of your life is a part of your song

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hmm, Brawn is dus echt z'n voordeel kwijt - iets wat Button na de kwalificatie met een bedrukt gezicht ook al vermoedde. Ja, het went blijkbaar snel, de beste zijn... En Ferrari blijkt dus best aardig bezig.

                                            MN: alles buiten Q3 mag zijn eigen startgewicht bepalen, dus blijkbaar kiest BMW zelf voor een héél lange eerste stint.
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              @Dutch: Ik dacht dat dit 'gewoon' het post-kwalificatie gewicht was. Moeten ze binnen een bepaalde tijd na de kwalificatie de wagen op racegewicht brengen dan(desnoods alleen op papier)? Ik dacht dat ze dat ook nog vlak voor de race mochten bepalen. Dat heft het voordeel van het niet halen van Q3 wel een beetje op(kunnen acteren op andere inzichten vlak voor de race). Is misschien ook wel zo eerlijk.

                                              En Button was inderdaad nogal beteuterd. Nou ja, hij heeft in elk geval al laten zien dat hij het nog kan, al was het ook wel duidelijk dat de auto hem en zijn teamgenoot(en) de vorige jaren vaak tegenzat.
                                              Every second of your life is a part of your song

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik kijk nog eens naar de lijst en als wat jij zegt waar is dan is het toch wel vreemd dat Webber(656) 3 kg lichter is dan Vettel(659)en Fisichella met nog minder gewicht van start wil(652). Of zouden ze snel van de softs af willen en veel plaatsen goed willen maken(om ze bij het pitten meteen weer kwijt te raken)?
                                                Last edited by MN-Power; 25-04-09, 20:10.
                                                Every second of your life is a part of your song

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hoe kunnen dit *niet* de startgewichten zijn? Zou voor de auto's vanaf plaats 11 helemaal nergens op slaan. Q2 is de kwalificatie 'on fumes' en dan zouden die auto's allemaal zwaarder zijn dan de toptien, die *met* brandstof voor de eerste stint hebben gekwalificeerd?

                                                  En voor wat betreft Webber: DC en EJ gokten er al op dat die juist licht zou starten om in het begin veel mensen in te halen.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ben ik helemaal met je eens, maar ik wist niet dat dat ze dat op zaterdag vlak na Q3 al op moesten geven(of zelfs toepassen?). Was dat vorige jaren ook al zo en moeten ze hun setup dan ook al klaar hebben?
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Geen idee eigenlijk of ze dan ook al moeten vullen of alleen het gewicht in kilo's aan benzine moeten opgeven. Maar ik snap wel dat zo'n overzichtje alleen zin heeft als de startgewichten voor *iedereen* bekend zijn...
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Dat was alle jaren eerder ook al zo., alleen kregen wij ze da niet te horen en moest je uit dat gewauwel van Mol proberen op te maken wat de tactiek was.

                                                        Verder een wat merkwaardige tactiek van Raikkonen. Hij zat er in Q2 heel goed bij (P4) en kiest dan voor het volledig opgeven van Q3 vanwege de gekozen tactiek. Kan alleen maar betekenen dat hij op hard weggaat en de softe band helemaal aan het eind heel kort doet. Ik ben benieuwd of dat gaat werken, want kennelijk heeft Raikkonen wel weer wat snelheid gevonden in zijn auto (en was hij feitelijk veel sneller dan Massa), hetgeen maar weer eens aantoont dat hij beter in staat is om "om de problemen heen te rijden".

                                                        Groet
                                                        GJ

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Een minder spectaculaire wedstrijd dan de vorigen maar leuke 1-op-1 gevechten zeker in de beginfase. Die Button toch, gewoon keiharde kanshebber voor wereldkampioen als ie zo doorgaat. Hami toch mooi weer wat puntjes gepakt, Massa zal flink balen. Evenals de vrienden bij BMW.

                                                          Ook prettig om te zien dat Trulli dus gewoon een goede auto nodig heeft en dan prima een stukje gaat rijden ; verschil zit hem dus toch meer in de auto dan wat er nu wordt beweerd ; ik neem niet aan dat Massa, Kubi, Raik, Alonso zo veel slechter zijn, als coureur, dan een Vettel, Trulli, Button, Barichello e.d.

                                                          Wat is 't toch dat BMW en Mclaren verkeerd hebben gedaan en Redbull, Brawn en zelfs Toyota zo goed ? Met de budgetten die ze hebben moeten ze toch wel een stukje carbon kunnen bakken voor de onderkant ?

                                                          Superinteressant seizoen iig.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Het voordeel van KERS lijkt kleiner dan het voordeel van geen KERS? Zoiets?
                                                            Als je ziet hoeveel (weinig) Hamilton opschiet als eerste KERS-rijder geeft dat toch te denken.
                                                            De vraag is hoe KERS bevalt na een half seizoen tunen en aanpassen. Daarbij helpen de grotere budgetten van sommige teams ook mee.
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Alonso valt flauw tijdens interviews na race in Bahrein

                                                              Fernando Alonso is kortstondig flauw gevallen tijdens de interviews die hij na de race in Bahrein aan de media gaf. De Spanjaard werd opgevangen door zijn persdame en de persdame van Williams die aan de andere kant naast hem stond.

                                                              Dat Formule 1 topsport is blijkt ook nu weer. Alonso leek te zijn uitgeput na de race in Bahrein, waarin hij op het einde een flinke strijd leverde met Nico Rosberg om de achtste plaats. De achtste plaats bracht Alonso uiteindelijk één punt.

                                                              Renault verklaarde na het instorten van Alonso dat zijn drinkfles niet werkte en de Spanjaard dus vooral vocht verloor en niet kon drinken. Na wat behandelingen is het naar verluidt inmiddels wat beter.
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                                                Het voordeel van KERS lijkt kleiner dan het voordeel van geen KERS? Zoiets?
                                                                Als je ziet hoeveel (weinig) Hamilton opschiet als eerste KERS-rijder geeft dat toch te denken.
                                                                De vraag is hoe KERS bevalt na een half seizoen tunen en aanpassen. Daarbij helpen de grotere budgetten van sommige teams ook mee.
                                                                Met een paar maanden ben je nergens meer zonder KERS.
                                                                Zonder KERS verlies je dan elke start, en op het rechte stuk word je voorbijgereden. Die auto voor je die als een vrachtwagen door de bochten gaat, die trekt rechtuit van je weg; je komt er nooit voorbij.

                                                                Alleen: nu kwam even die double diffuser ellende er tussendoor en dus moet het geld (ook een F1-team kan het maar 1x uitgeven) nu naar de aerodynamica; daar ligt voor dezelfde ontwikkelingsgelden nu meer potentieel dan bij KERS.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X