Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1: Kers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1: Kers

Even vraagje over hoe KERS zich oplaadt ; ik zie 't batterijtje snel vollopen als ze de start/finishlijn passeren ; maar 't idee is toch dat vliegwiel of electriciteit -alleen- met remmen wordt opgebouwd ?

Anders spenderen ze energie tijdens optrekken/volgas gedeeltelijk aan het opbouwen van een reserve, ook nuttig, maar niet energie-efficienter, lijkt me. Slaat uit een milieu-vriendelijk (groen) oogpunt dan totaal de plank mis.

Dat batterijtje is volgens mij een symbool voor hoeveel tijd ze het extra vermogen van de kers nog mogen gebruiken. Elke keer als ze een nieuwe ronde ingaan mogen ze opnieuw de kers die bepaalde tijd gebruiken, dus wordt het batterijtje weer vol

Het batterijtje staat dus niet voor hoeveel de kers wordt opgeladen/opgeladen is, maar hoeveel tijd ervan verbruikt is.

Comment

Ah, dat klinkt logisch. Zou mooi zijn als ze ook gaan toevoegen hoeveel kers-energie/tijd er daadwerkelijk beschikbaar is. In de rondjes dat ze de informatie in beeld brachten zag ik elke keer dat het werd gebruikt (verbruikt door de rijder) maar nooit dat het werd bijgeladen.

Comment

Working...
      X