Alle teams blij, ze zijn weer op Europese bodem en allemaal met updates.
Belangrijkste update is natuurlijk het nieuwe motorhome van Ferrari, scheelt zo een hele seconde op de baan!
Gelukkig zijn ook de gezaagde gaten in de bodem wetenschappelijk goedgekeurd:
Massa verwacht veel van nieuwe updates
Alhoewel niet bij elk team:
BMW bevestigt - geen dubbeldekker in Spanje
KERS blijft debatable:
Ferrari weer wel, BMW toch maar niet, Force India blij als een kind vanaf duitsland.
Vraag is of Brawn nog plaats heeft voor wat componentjes, Mercedes hoort het wel te kunnen leveren.
Kovalainen is best nuttig:
Aanpassingen aan circuit na crash van Kovalainen
En de gebruikelijke inkoppertjes:
Alonso - Geschrokken van slechte seizoensstart
Barrichello - Ik kan nog jaren mee
Piquet - Ik moet dringend punten scoren
Vrijdag 8 mei 2009
10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2
Zaterdag 9 mei 2009
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie training
Zondag 10 mei 2009
14:00 - Grand Prix van Spanje
Effe stukkie gejat:
Barcelona kent een rijke racehistorie welke terug gaat tot begin vorige eeuw. Desondanks is het Circuit de Catalunya pas sinds 1991 toneel van de Grand Prix van Spanje. Voorheen had de organisatie moeite de tribunes vol te krijgen, maar dankzij de prestaties van Fernando Alonso is dat sinds 2005 wel anders.
Het circuit is een van de belangrijkere testcircuits tijdens de winter. Aerodynamica is hier het sleutelwoord. Met een goede aerodynamica win je hier het meest van alle circuits op de kalender. Dankzij de schommelende temperaturen passen de omstandigheden van het asfalt zich vrijwel continu aan. De motor wordt gemiddeld belast, maar de paardenkrachten zijn op het rechte stuk van groot belang.
Belangrijkste update is natuurlijk het nieuwe motorhome van Ferrari, scheelt zo een hele seconde op de baan!
Gelukkig zijn ook de gezaagde gaten in de bodem wetenschappelijk goedgekeurd:
Massa verwacht veel van nieuwe updates
Alhoewel niet bij elk team:
BMW bevestigt - geen dubbeldekker in Spanje
KERS blijft debatable:
Ferrari weer wel, BMW toch maar niet, Force India blij als een kind vanaf duitsland.
Vraag is of Brawn nog plaats heeft voor wat componentjes, Mercedes hoort het wel te kunnen leveren.
Kovalainen is best nuttig:
Aanpassingen aan circuit na crash van Kovalainen
En de gebruikelijke inkoppertjes:
Alonso - Geschrokken van slechte seizoensstart
Barrichello - Ik kan nog jaren mee
Piquet - Ik moet dringend punten scoren
Vrijdag 8 mei 2009
10:00 - 11:30 vrije training 1
14:00 - 15:30 vrije training 2
Zaterdag 9 mei 2009
11:00 - 12:00 vrije training 3
14:00 - 15:00 kwalificatie training
Zondag 10 mei 2009
14:00 - Grand Prix van Spanje
Effe stukkie gejat:
Barcelona kent een rijke racehistorie welke terug gaat tot begin vorige eeuw. Desondanks is het Circuit de Catalunya pas sinds 1991 toneel van de Grand Prix van Spanje. Voorheen had de organisatie moeite de tribunes vol te krijgen, maar dankzij de prestaties van Fernando Alonso is dat sinds 2005 wel anders.
Het circuit is een van de belangrijkere testcircuits tijdens de winter. Aerodynamica is hier het sleutelwoord. Met een goede aerodynamica win je hier het meest van alle circuits op de kalender. Dankzij de schommelende temperaturen passen de omstandigheden van het asfalt zich vrijwel continu aan. De motor wordt gemiddeld belast, maar de paardenkrachten zijn op het rechte stuk van groot belang.

Comment