Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Monaco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Monaco

    Morgen - traditiegetrouw op Hemelvaart - de eerste vrije trainingen. Het interessantste nieuws vooraf wat mij betreft:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/75452

    Worden de Red Bulls er nóg sneller van of niet?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ben benieuwd. Mijn buurman gaat er elk jaar heen met zijn tentje. Lijkt me érg gaaf om 's mee te maken, dat circus in Monaco.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

    Comment


    • #3
      Persconferentie gisterenavond, helemaal onderaan wat Massa nog te zeggen heeft over zijn benzine-probleem van het vorige weekend:

      "We had the fuel in the car but the car was reading wrong numbers, so the refuelling machine was putting the right fuel in, it was reading the right numbers of the amount of fuel that went inside but the car was saying to the engineers, to the telemetry, that all the fuel was not inside. Then we changed the refuelling machine, we did exactly the same thing, and we again had the wrong numbers, so maybe I saved fuel for nothing."

      ...

      http://www.autosport.com/news/report.php/id/75460

      Comment


      • #4
        Tuurlijk. Daarom kwam-ie in de uitloopronde ook zonder benzine te staan...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Hier trouwens de donderdagse 'vrijdagtijden':

          http://www.autosport.com/news/report.php/id/75464
          http://www.autosport.com/news/report.php/id/75472

          En weer is Rosberg de snelste...
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Dat commentaar van Kubica tegen zijn ingenieurs vanochtend. Er klopte niks van de auto, het woord disastrous viel meerdere keren... Vanmiddag ging het niet beter...

            (DSF zendt de vrije trainingen van elke race live uit)

            Comment


            • #7
              Ongelofelijke uitkomst van Q1: Hamilton out door een crash, beide Toyota's out, beide BMW's out...

              Twee races terug stonde n de Toyota's in Bahrain op de eerste rij. Morgen staan ze op de laatste rij.

              Comment


              • #8
                Nou, weer Button. Maar ineens vinden we ook Raikkonen op rij 1, kan nog leuk worden, die start tussen een Ferrari met KERS (en wellicht minder gewicht?) versus een Brawn zonder.

                Comment


                • #9
                  Waar worden de startgewichten gepubliceerd?
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    http://pitpass.com/fes_php/pitpass_n...s_art_id=37987

                    Raikkonen nauwelijks lichter dan Button dus.

                    Comment


                    • #11
                      En Vettel moet als eerste tanken, terwijl Hamilton met laag startgewicht tussen de fully loaded start.
                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                      Comment


                      • #12
                        Wat voor strategie voordeel kan het hebben om de eerste stop pas in rondje 50 van de 78 te maken? Ik denk dan dat je gewoon meer dan de helft van de race te zwaar bent. 4 van dergelijke cases deze race.
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                          Wat voor strategie voordeel kan het hebben om de eerste stop pas in rondje 50 van de 78 te maken? Ik denk dan dat je gewoon meer dan de helft van de race te zwaar bent. 4 van dergelijke cases deze race.
                          Hopen op een safety car. En dan wanneer de rest naar binnen duikt kan jij buiten blijven.

                          Comment


                          • #14
                            Die softere option tires bouwen te snel af. Dus die wil je er niet te lang onder hebben. Als je dan gaat voor 1 stop, moet je die dus niet halverwege plannen.

                            Met de dramatische race van Vettel zie ik het niet meer zitten dat er een ander dan Button kampioen wordt.

                            * schrijft seizoen af *

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                              zie ik het niet meer zitten dat er een ander dan Button kampioen wordt.

                              * schrijft seizoen af *
                              Laat je niet zo kennen. ;-)
                              Every second of your life is a part of your song

                              Comment


                              • #16
                                Okee, okee, jij doet tenslotte ook niet moeilijk over dat totaal desastreuze weekend van Nick :-)

                                Wat Button betreft, had Ross Brawn een opmerking waar ik me wel in kan vinden: "He kind of portrays an air of not going to do it, and then he does it. That is the thing that keeps surprising me."

                                Comment


                                • #17
                                  Wel weer een ultiem saaie race zo, op het momentje Vettel-Massa-Rosberg na. Bernie Ecclestone uitte voor de race op de grid ook zijn frustratie richting Martin Brundle, iets in de trant van "This season was supposed to be unpredictable, and what do we get? It's completely bloody predictable again!".

                                  Die titel kan Button al bijna niet meer ontgaan, tenzij er bij een van de andere teams ineens een wonder gebeurt.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                    "He kind of portrays an air of not going to do it, and then he does it. That is the thing that keeps surprising me."
                                    Je bent in goed gezelschap, V4 :)

                                    Toch, wat betreft de strategie, stel je doet 2 shifts van 26 rondjes met de hardere optie en eentje met de zachtere, hoeveel tijd kost dan die extra stop om te tanken zonder bandenwissel?
                                    De stop zelf wordt getimed, dat is niet het punt, maar de rest?

                                    Stel dat het extra gewicht over 2 shifts, 1,5 shift 1 seconde per ronde kost, dan moet die stop 1,5 x 26 = 39 secondes kosten. Zo veel is het volgens mij niet.

                                    Ik kan de math gewoon niet volgen.
                                    Last edited by slibbe; 24-05-09, 16:52.
                                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zonder bandenwissel??

                                      Maar goed, of je over de hele afstand rapper kan zijn met 2 stops, zegt niet alles over de keuze of je het wel of niet moet doen.
                                      Want met 2 stops ipv 1 zijn er altijd wel die na hun eerste stop terecht komen achter mensen die maar 1 stop maken, dus er is een goede kans dat je niet het uiterste uit die 2 stops kan halen. Nog afgezien van inderdaad ene eventuele safety car. Zeker op Monaco. Zie Alonso, rondenlang vast achter Fisi en Bourdais.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        Okee, okee, jij doet tenslotte ook niet moeilijk over dat totaal desastreuze weekend van Nick
                                        Betere kwalificatie dan zijn 'enige concurrent' en hem ook nog in de race voorblijven? Denk dat het voor BMW en Kubica nog iets erger is dan voor Heidfeld. :-)
                                        Every second of your life is a part of your song

                                        Comment


                                        • #21
                                          Monaco zoals Monaco kan zijn als er één auto gewoon beter dan de rest en één coureur dan ook nog met z'n fluwelen stijl één is met z'n auto, veel meer dan zijn teamgenoot. En ik mag zeker nog steeds niet zeuren over die lelijke auto's die meer inhalen mogelijk zouden maken?

                                          Inderdaad, met weer een nul voor Vettel kan Button naar de titel cruisen. 't Is natuurlijk die geweldige auto, maar dat geldt voor wel meer wereldkampioenen... En ere wie ere toekomt, de man verandert dit jaar alles wat hij aanraakt, in goud. Hij doet alles goed en echt helemaal niks fout.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ha, die Dutch;

                                            Behalve zijn auto op de juiste plek parkeren dan....
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kan me voorstellen dan Rubens B. hier een dubbel gevoel bij heeft. Leuk dat hij op zijn "oude dag" weer in de top meedraait, maar hij moet wel wéér tweede viool spelen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ha, die Taeke;

                                                Ik twijfel eraan of Barrichello wel een zwaardere positie aankan; kort geleden was het de bedoeling dat hij in plaats van Button de eerste plek voor Brawn zou gaan binnenhalen en dat lukte ook met Jenson's hulp niet. Ik vraag me dan ook af wat Rubinho na afloop van dit seizoen gaat doen
                                                Scherven brengen gelul.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                  Monaco zoals Monaco kan zijn als er één auto gewoon beter dan de rest en één coureur dan ook nog met z'n fluwelen stijl één is met z'n auto, veel meer dan zijn teamgenoot. En ik mag zeker nog steeds niet zeuren over die lelijke auto's die meer inhalen mogelijk zouden maken?

                                                  Inderdaad, met weer een nul voor Vettel kan Button naar de titel cruisen. 't Is natuurlijk die geweldige auto, maar dat geldt voor wel meer wereldkampioenen... En ere wie ere toekomt, de man verandert dit jaar alles wat hij aanraakt, in goud. Hij doet alles goed en echt helemaal niks fout.
                                                  Nee. Wat mij trouwens wel opviel (OK Olaf wreef het er ook weer in) dat de verschillen erg klein zijn geworden. Dat een Hamilton nagenoeg dezelfde rondetijden als Button kon draaien, alleen er gewoon niet bij in de buurt kon komen omdat eventuele andere voor hem ook nagenoeg zo hard gingen.

                                                  Wat dat betreft werkt dit stofzuigerontwerper wel. Je kunt niet voorspellen wie de komende race allemaal in de top 6 starten, laat staan finishen. Dat daar ws twee Brawns tussen zullen zitten is dan weer wel voorspelbaar, maar de battle of the rest is wel erg close geworden.
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Maar daar waren de regels niet voor bedacht, voor een veld dat dicht op elkaar zit. Dat was vorig jaar ook al zo.

                                                    Ze waren echt speciaal bedoeld om inhalen gemakkelijker te maken. In de jaren van de bandenoorlogen werd er meer ingehaald op Monaco...
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Dat 1 bandenleverancier is idd een drama.
                                                      Net als het verplicht op beide types rijden (het is geen openlucht testlaboratorium, het is een race!).

                                                      Maar werd er vroeger echt veel ingehaald (* denkt terug aan overwinning van Senna op Mansell die na lekke band toch echt veel sneller was maar er niet meer langs kwam *)?
                                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nee, vroeger was natuurlijk niet alles beter. Maar in dat ene jaar van bandenoorlog én een verbod op bandenwissels werd er zelfs op Monaco ingehaald dat het een lieve lust was.

                                                        't Is meer dat deze enorme regelwijzigingen zijn doorgevoerd als kniebuiging naar het grote publiek, dat nu eenmaal graag inhaalacties ziet. Het werd ook met veel bombarie gepresenteerd als panacee voor meer spektakel. Maar vooralsnog is het effect nihil. Ja, de volgorde van het veld is door elkaar geschud, dat is een aardig neveneffect. Maar dat was niet de bedoeling. Maar goed, zo werken medicijnen meestal ook...

                                                        Inhalen is voor mij ook niet zo héél belangrijk. Maar als we dan toch de auto's zo lelijk maken, mag ik er dan ook iets van verwachten? :)
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Wat mij betreft hoeft een verbod op bandenwissels niet, maar een verbod op tanken zou ik toejuichen (* denkt terug aan de tactische gevechten tussen bandenspaarder Prost en bandenvreter en in het begin dus veel snellere Senna*).
                                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Als er twee bandentypes zijn, waarvan eentje snel en weinig duurzaam, en de ander langzamer maar duurzaam, en er zijn verder geen verplichtingen, dan rijdt iedereen op de snelle banden. Het voordeel van goede banden is gewoon veel groter dan het kortdurende voordeel van licht zijn.

                                                            Verschillende leveranciers voegen een vaste factor toe, wat vooral interessant wordt afhankelijk van circuit en weersomstandigheden wisselt welke de te preferen band is.

                                                            Het meest verbazingwekkende van dit seizoen, is mijns inziens dat de snelste teams vooralsnog niet degene met de diepste pockets is. Maar Ferrari schuift wel naar voren, je zou verwachten dat de andere 'dure' teams volgen.
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Leuk orkestje overigens:

                                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X