Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eurocircuit Experience

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eurocircuit Experience

Morgen ga ik met een vriend een dagje "Eurocircuit Experience" doen, waarbij we onderstaand programma afwerken. Ik ben benieuwd hoe dit georganiseerd gaat zijn, en hoe groot de groepen zijn. Naast deze "Experience" organiseren ze nl ook een " blij dat ik glij" driftcursus. Wellicht een keer leuk om met gummen te organiseren....ik zal (als ik er aan denk) jullie op de hoogte houden hoe het was!

HET DAGPROGRAMMA:

* Audiovisuele theorie over de dynamiek van uw auto. Uitleg over de oefenonderdelen en over de beheersing van uw auto.
    * Juiste zithouding en stuurtechniek. Het nut van een juiste stuurtechniek en de actieve zal gedurende de dag meer dan duidelijk worden.
    * Anti-slip oefeningen. Op de speciale slipbaan wordt u geleerd hoe te handelen in een noodsituatie op spiegelglad wegdek.
    * Elandproef. Het plotseling moeten uitwijken op hoge snelheid.
    * Bermoefening. Ongelukveroorzaker nummer 1 in Nederland! Wij gaan het u leren voorkomen.
    * Rallyproef. U rijdt zelf een rallyproef tegen de klok met een instructeur op de navigatorzetel. Ervaar, met een achterwiel aangedreven auto, de sensatie van het zo snel mogelijk rijden van een asfalt/gravel parcours.
    * Slalom. Zo snel mogelijk een slalomparcours rijden op asfalt en gravel. Ook dit onderdeel telt mee voor een podiumplaats.
    * Karting. Ontspanning door inspanning tijdens het karten op het asfalt gedeeltevan het Eurocircuit.
    * Driftproef. Laat de toeschouwers (en uzelf) genieten en breng de achterwiel aangedreven auto à la Sébastien Loeb in een zo spectaculair mogelijke drift over het parcours.
    * Rijden met Contra auto. Deze auto is niet te koop en zal nimmer APK goedgekeurd worden. U stuurt naar links en de auto gaat naar…….. rechts!! Veel succes!!
    * Meerijden in een rallyraceauto. Ervaar het meerijden op volle snelheid in een rallyrace auto over het gehele circuit. Een belevenis waaraan u nog vaak zult terugdenken bij het zien van inboard-televisiebeelden vanuit een rallyauto.

Zie: http://www.eurocircuit.nl/cursussen_...experience.php

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
    * Rijden met Contra auto. Deze auto is niet te koop en zal nimmer APK goedgekeurd worden. U stuurt naar links en de auto gaat naar…….. rechts!! Veel succes!!
    Volgens mij gaat dat dikke pret worden :-)

Comment

Vooral als je dit doet vlak voor je in je normale auto stapt. ;)
      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

[QUOTE=OOPS;88299]Morgen ga ik met een vriend een dagje "Eurocircuit Experience" doen, waarbij we onderstaand programma afwerken. Ik ben benieuwd hoe dit georganiseerd gaat zijn, en hoe groot de groepen zijn. Naast deze "Experience" organiseren ze nl ook een " blij dat ik glij" driftcursus. Wellicht een keer leuk om met gummen te organiseren....ik zal (als ik er aan denk) jullie op de hoogte houden hoe het was!

Wij helpen je wel herinneren !

Comment

Klinkt als een érg leuke dag. En met zowel nuttige, als aangename dingen op het programma. Hou ons maar op de hoogte!
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Klinkt leuk.

Over die contra-auto, een paar jaar terug waren er met Koniginnedag in het Vondelpark een paar van die gasten met een soortgelijke fiets. Die jongen reed heel rustig rondjes op dat ding, verder niemand gezien die daar zelf maar vijf meter op kon blijven zitten.
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Die contrafietsen had je vroeger (midden jaren 80) in de Beekse Bergen ook. Links=rechts besturing, en dan ook nog wielen met een asymetrische as, dus alsof het eitjes zijn. En tweewielers dus!!

Geen wonder dat die attractie niet lang heeft bestaan. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Op het randje van het weekend even reactie. De dag was eigenlijk ontzettend leuk! In de ochtend eerst een stukje theorie in een zaaltje. Deze werd verzorgd door instructeur nr 1, iemand die zichzelf wel érg leuk vindt (kan ik slecht tegen...).
                Groep van 22 man/vrouw werd in 2 gedeeld, en wij begonnen aan een remproef. Blijkt dat ik teveel aan non-abs auto's gewend ben en dus in abs 1-series niet hard genoeg doorduwde. De non-abs E36 lukte mij eigenlijk veel beter :-).
                Onderdeel 2: opvangen van overstuur. Na 1 keer lukte me dit direct, dus bij poging 2 mocht na het opvangen het gas weer op de plank :-). Driften met een 340 in een natte bocht is kinderlijk eenvoudig eigenlijk! En verslavend...
                Deel 3 was uitwijkproef. Aanbevolen snelheid was 50, pas bij 80 werd het interessant. Suf onderdeel. Elektronica van de 1serie deed het werk. Wl goed om te zien dat je gewoon beter kan sturen dan in de ankers.
                Deel 4: slalom.....hier wordt het leuk :-) Wederom een 340, nu automaat. Slalom half over asfalt, half gravel. Vooral op gravel géén grip, dus niet teveel gas :-). 1e poging ging ik te rustig, 2e poging ging netjes totdat ik teveel sliphoek kreeg en ik het hoepelen aan het stuur niet meer bij kon houden. Teveel sturen is juist traag....
                Deel 5: rally rijden. Volgens mij was dit een 360. Slecht 1 rondjes over een deel van het circuit en het binnenterrein. Gewoon over parkeerplaats en langs de kantine, dat kon gewoon allemaal. Had ik niet verwacht :-) In het begin wat tijd verloren door weer teveel sturen, op asfalt wat tijd teruggepakt door niet te remmen voor de chicane :-) Uiteindelijk een 3e tijd en een hele grote smile.
                Deel 6: Karten. suf rondje rond een stuk gras, met wel heel erg trage karts. Gelukkig niemand die echt oplette, dus toch wel erg leuk. Tegen het eind alleen tegen een gespinde vriend van me aangereden omdat ik net een pion meegepakt had die onder de kart bleef hangen......daardoor 0 remmen. Voordat ik het wist stond ik met mijn voorkant bovenop de benen van die vriend van me. Wonder boven wonder géén verwondingen!! Wel even de schrik erin....
                Deel 7: sturen in contra auto. Ik had meer oog voor de andere groep die om en om 2 rondjes mee mochten met instructeur 2 in de RST. Wat is interessanter: met 5km/uur tussen paaltjes rijden of kijken naar een schowboatende instructeur die haaks voorbij komt?
                Laatste deel was dus 2 rondjes mee met Nikki. Leuk om mee te maken, maar ik zou het veel liever zelf leren :-)

Waarbij ik op een ander punt kom: http://www.eurocircuit.nl/cursussen_...jdatikglij.php Als ik 8 man bij elkaar krijg kunnen we een dagje driften voor 199e. ik ben er iig door aangestoken!

De experience is een erg leuke dag om eens te beginnen. Combi van veiligheid maar ook hard gaan en lol maken. Aangezien ik vooral aangestoken ben door dat 2e onderdeel ga ik graag nog eens die driftdag doen.

Trouwens. Ik wil een 360 :-) Ik loop wat jaren achter i know, maar wat een lol had ik daarmee!!

Comment

M'n broertje heeft er één te koop.
                  Krijgt er 750 euro voor met de sloopregeling maar vindt het natuurlijk leuker er (weliswaar jonge) liefhebber gelukkig mee te maken.

Comment

Ben op het moment op zoek naar een auto om een "rally" te rijden via oost europa naar Monaco....prijs max 450e...dus een 360 zou zich daar prima voor lenen :-)

Ik lees in een andere draadje iets over een 'gare' 360, dus ik zou graag wat meer info willen ;-) Keuze voor een auto moeten we op korte termijn gaan maken, dus wellicht is dit iets....Kan ik achteraf altijd nog kijken of ik hem aanhou.

Comment

Ik neem aan dat dit zijn advertentie is?
                      http://www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2225

....die gaat dus naar de sloop. Of die handelaar knalt hem zelf voor de helft op marktplaats.

Comment

Yep, dat is 'm.
                        Van de auto is gisteren passend afscheid genomen..:-)

Comment

Ik hoorde gisteren ergens dat slooppremie-auto's ook daadwerkelijk gesloopt moeten worden. Dus geen handelaar die hem om mp knalt :-)

Comment

Working...
                          X