Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ELE Rally 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ELE Rally 2009

Nog mensen die vandaag heen gaan/zijn gegaan? Ik ben gisteravond geweest, voor mij een tijd terug dat ik een rally bezocht heb maar het was wel weer gaaf hoor!

Heb samen met GF bij kp3 gestaan, op het punt waar ze een aantal keer langskomen om vervolgens de 3e keer af te slaan richting finish. Maar de moeite om daar te komen zeg, niet normaal. Allemaal wegen afgesloten, waardeloos aangegeven hoe te rijden en waar te parkeren. Uiteindelijk met het gezonde boerenverstand toch nog een plek weten te vinden en vlak voor de start van kp3 naar de locatie gereden.

Wat gaan die WRC's hard, wat klinkt die Porsche gaaf en wat knallen die EVO's lekker :) Begreep dat er al een aantal toppers af waren gegaan op kp2, die heb ik dus niet gezien, jammer maar helaas.

Jammer genoeg geen foto's gemaakt, wel een paar gare filmpjes met m'n telefoon. Het wachten is weer op de supervideo van rallymedia.

Oh ja, GF vond 't zo leuk dat ze vroeg wanneer er een rally echt bij ons in de buurt is. Dat wordt de A'dam rallysprint in september.

Dick is naar de ELE geweest en heft weer prachtige foto's gemaakt.

http://www.autopics.nl/index.php?p=g...na=ELE2009&x=1

Wat mij vooral aanspreekt zijn die van Wimpke Luijbregts

Wim is intussen 61, maar heeft er nog steeds zin in, getuige
    http://streams.kpnwebcast.nl/cgi-bin...90604_800k.wmv

Comment

Mooie platen, Intermediates?

Filmpje doet het bij mij niet.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

volvo 740 groep C2

Ik heb afgelopen weekend weer service gedaan voor vrienden van mij:
        Volvo 740 groep C2 (Volvo original cup specs)

Dit was weer de eerste keer sinds 2004 dat de auto weer totaal opnieuw opgebouwd was. Dus eigenlijk kan je spreken van een comeback en een snelle shakedown test. Als de auto de ELE 'overleeft' dan is 'ie goed genoeg voor de andere rallies.

snel verslag:
        - voor de rally van start ging hadden we al het eerste probleem: benzinetank lek! Bij de preparatie is er waarschijnlijk een boor doorheen gegaan bij montage van leidingen of bedrading in het interieur... Het lekte alleen bij hard remmen. Gelukkig hadden we een reserve tank liggen dus die er maar weer snel onder geknutseld zaterdag ochtend.

- het leek allemaal op rolletjes te lopen dus we dachten als service team dat we ons het wel konden veroorloven om even te gaan kijken op de avondproef in Mierlo. We konden de Volvo mooi zien starten op deze rondkoersproef maar... tot mijn schrik zag ik 'm al meteen na het eerste rondje de proef afkomen. Te vroeg dus! (= normtijd) dus er moest iets mis zijn. Wij dus als een speer naar onze eigen auto terug. En inderdaad: telefoon: "we hebben geen koppeling meer!" Geluk bij een ongeluk dat na deze proef gelijk weer service was. Wij als een speer terug naar het serviceterrein in Helmond.
        Daar aangekomen bleek de koppelingscilinder los te zijn gekomen van de bak. Er was dus geen bediening meer mogelijk. De koppeling zelf was OK. Gelukkig was het zuigertje niet uit de cilinder gefloept en ook de zuigerstang die tegen de koppelingsgaffel moet drukken hing nog in het stofrubbertje. Probleem: de die de cilinder op z'n plek moet houden was kwijt... gelukkig hadden we nog een reserve cilinder bij ons waar die ring nog op zat dus die er maar op gezet. Nog 'even' ontluchten en rijden maar weer. (ontluchten van een koppelingscilinder is een nachtmerrie zonder fatsoenlijk garagegereedschap)
        Hierna is de koppeling goed gebleven.

- Op een proef is er nog een band/velg gesneuveld op een overgang van onverhard naar verhard. Die wordt dan zo diep uitgereden door al dat WRC en GrA geweld dat er echt diepe kuilen langs de asfaltrand ontstaan. Daar rij je dus makkelijk op lek.

Voor de rest geen enkel mechanisch probleem meer gehad! (Volvo rules! of moet ik zeggen: rolls ;-)
        Van de vele inschrijvers is onze auto gestart als 71ste en zijn we gefinisihed als 36ste! Winnaar C2 dus maximale punten voor VOCH kampioenschap.

paar eerste filmpjes:
        http://www.venmotorsport.com/multimedia.html
        uitslag & uitvallers ( helaas ook bergsteijn jr. en Bijvelds hetgeen de uitslag toch enigzins geflateerd doet overkomen: winst voor van Hoof maar die winst is maar betrekkelijk zonder van Eldik, Wevers, Bijvelds, Merksteijn jr., etc. in de uitslag)
        http://www.rallytiming.nl/index.php?r=909&p=485
        Last edited by janspeed; 07-06-09, 17:30.

Comment

ah deze Volvo! Wat een geweldige rijstijl had deze man!

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
            Mooie platen, Intermediates?

Filmpje doet het bij mij niet.
            Nee, slibbe, gewone rallyslicks = 8% profiel minimaal.
            Niet dat je er wat aan hebt als het echt regent mar goed, het moet.(regeltjes...)

Comment

VETTE PLATEN! hahaha! geweldig!

Tsja, hij doet het voor de FUN, da's wel te zien lijkt mij ;-)

Comment

Mijn foto's zijn ook online! Video volgt heel snel @ http://www.rallymedia.nl ;)

Comment

HD-Video is online op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=O67b-MG7-F8&fmt=22

Ook te downloaden op onze site.

Comment

Net al bekeken, Martijn. Jullie stonden wel vaak op de "juiste" plekken ;-)

Valt me iedere keer weer op dat sommige mensen op het middelste pedaal blijven staan als er geen grip meer is. Blijft, hoe dan ook, toch een reflex die men niet afleert. Tijdens iedere cursus krijg je wel te horen dat je op het moment van blokkeren moet lossen, maar om dat tussen de oren te krijgen....... De momenten op gravel kan ik me nog voorstellen, maar bij Huzink vraag ik me toch af of hij het niet had kunnen redden als hij de rem had losgelaten en gewoon naar rechts had gestuurd. Jij en Joost stonden daar. Wat denk je? Hier vanaf het computerscherm bekeken zeg ik: De gang zat er wel in, maar zo hard ging het toch ook niet?

Comment

Ging inderdaad niet erg hard..verder durf ik het ook niet te zeggen :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht

Valt me iedere keer weer op dat sommige mensen op het middelste pedaal blijven staan als er geen grip meer is. Blijft, hoe dan ook, toch een reflex die men niet afleert. Tijdens iedere cursus krijg je wel te horen dat je op het moment van blokkeren moet lossen, maar om dat tussen de oren te krijgen....... De momenten op gravel kan ik me nog voorstellen, maar bij Huzink vraag ik me toch af of hij het niet had kunnen redden als hij de rem had losgelaten en gewoon naar rechts had gestuurd. Jij en Joost stonden daar. Wat denk je? Hier vanaf het computerscherm bekeken zeg ik: De gang zat er wel in, maar zo hard ging het toch ook niet?
                        Dat is zo waar Ton, zonder het gezien te hebben, blijf van die rem af !.
                        Je ziet dat zelfs in kaartleesritten, geen wonder dat die lui blokken slijten :-)
                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht

Ton, op los zand en diepe losse sneeuw is full locken toch nog de beste oplossing omdat je dan als het ware een dam van materiaal voor je banden opbouwt, de banden graven zich in. In dat geval blijkt dat zelfs ABS het niet wint van full locken.

Gravel is als rijden op knikkers... als je dan remweg te kort komt helpt er geen lieve moeder meer aan en rol je gewoon all lockend door op de kiezels, zeker omdat hier geen echte gravelbanden worden gebruikt voor die paar meters die erop wordt gereden.
                          Volledig dwars zetten is ook nog een optie maar dat is het hoge school rally rijden, het is niet iedere rijder gegeven om met pakweg 80km/h tijdens het aanremmen alsnog te beslissen om volledig dwars te zetten...

Op asfalt en andere verharding geef ik je gelijk, je moet dan net koel genoeg zijn om op het goede moment toch volledig te lossen en vol in te sturen. Risico is dan wel dat je alsnog met giga overstuur met de achterkant de sloot in gaat of erger nog vol tegen een boom kwakt.

Ach, 't is al zo vaak gezegd, de beste stuurlui staan achter het lint! Ik trouwens ook, helaas... :-)

Comment

Twee dagen ELE zit al jaren bij mij in het programma. Helaas nu dus vrijdag-avond en geen complete zondag meer....
                            Eerste keer Mierlo was gaaf omdat het langzaam maar zeker donker werd. Twee wagens zich nog zien verslikken....1 in de sloot en Huzink met zijn Skoda WRC op een boom :(

Zaterdag Stiphout wezen kijken wat eigenlijk het mooiste was. Stond aan einde onverhard waar men haaks links het verhard op gaat. Drfit-acties in overvloed dus very nice! Ook hier weer twee wagens die zich vergallopeerden en de sloot in doken. Met hulp van publiek kwamen ze er beiden gelukkig toch weer uit. Erg indrukwekkend om te zien wat sommigen met hun wagens kunnen..... ze merken dat ze eigenlijk te hard gaan en het dus haaks links niet meer halen... Oplossing: wagen dwars op het paadje van 4 meter breed zetten op ca. 50 meter voor de bocht om zo meer remwerstand te krijgen. Dat is het hogeschool rallyrijden zoals hierboven aangegeven wordt :)

Daarna KP Vlierden, maar vond ik persoonlijk tegenvallen na het spektakel op Stiphout. Uiteraard als afsluiter op Ekkersrijt wezen kijken. Gerard de Rooy legde nog wat drifts neer met zijn vrachtwagen en ook bij de hairpin was het een genot om de wagenbeheersing van diverse deelnemers te zien....

Zelf geen pics gemaakt, want meer dan genoeg mensen die dat doen :) Wat foto's op lokaties waar ik stond vind je hier. Joost stond ook toevallig veel bij mijn in de buurt en heeft weer een prachtig filmpje gemaakt!

Al met al weer een geslaag weekend. Blijft een mooie (maar linke) sport dat rallyrijden.

Comment

Working...
                            X