Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vechtdal rallysprint 20 juni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vechtdal rallysprint 20 juni

    Deze zaterdag in omgeving Hardenberg. Zeker 1 van de mooiste sprints in Nederland en maar liefst 112 deelnemers!

    Harde kern gummers die gaan? Valt helaas tegelijk met Ypres rally.

    http://www.vechtdalrally.nl

    ps. Niels: mijn 350Z vermoedens worden toch een beetje bevestigd ;)

  • #2
    Lijkt me een leuk evenement, zie wat Museumgummers staan, o.a. veloce13.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

    Comment


    • #3
      Noddy staat ook op de deelnemerslijst.

      Comment


      • #4
        haha, nee hoor Sjeft, gewoon een eenmalig optreden.... 0 auto is DE perfecte plek om te zitten he, als organisator...

        En vanavond komt nummer 113 nog op de lijst trouwens :)

        Comment


        • #5
          present!
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

          Comment


          • #6
            Wij niet. Ieper wordt het voor ons :)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
              Noddy staat ook op de deelnemerslijst.
              En Veloce13 ook....

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                Lijkt me een leuk evenement, zie wat Museumgummers staan, o.a. veloce13.
                ""Dat zegt ik toch""
                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                Comment


                • #9
                  Wordt wel vaker gezegd op forums:
                  Eerst lezen wat er al allemaal geschreven staat voordat je reageert.

                  Dat zal ik mij deze keer zeer aantrekken.
                  Hopelijk let ik zaterdag beter op !

                  Comment


                  • #10
                    Okay, dat zijn we weer vrienden :-)
                    Als dank kom ik mischien zaterdag wel kijken.
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                    Comment


                    • #11
                      Het wordt voor mij mijn eerste ervaring met de moderne rallysport.
                      Met John heb ik in het begin van het jaar de Wintertrial gereden en toen hij hoorde dat ik mijn licentie gehaald had stelde hij voor om de Vechtdal rallysprint te rijden. Fantastisch natuurlijk !

                      Startnummer 1 is van de ene kant wel leuk, maar het zou ook handig geweest zijn als we een paar deelnemers voor ons gehad zouden hebben.
                      Is toch allemaal nieuw voor me en het zou natuurlijk lullig zijn om door verkeerd in te klokken straftijd op te lopen. Als je dan een paar wagens voor je hebt dan heb je in ieder geval een referentie.
                      Maar ja, tijden optellen bij historische rallies lukte tot op heden redelijk...

                      Lijkt me wel leuk om na het evenement hier een verslagje te plaatsen, maar of ik tijd heb om onderweg foto's te maken betwijfel ik ...:)

                      Comment


                      • #12
                        Gaaf hoor!! Dikke bak zo'n S12 ;)

                        Comment


                        • #13
                          Kijk maar uit dat je er niet verslaafd aan raakt dan :-)
                          Toen ik nog een jong menneke was heb ik zowel als bestuurder als navi KP rally's gereden.
                          Diep in mijn hart zou ik nog wel willen, maar het is bijna niet op te brengen, zeker niet met modern materiaal.

                          Wellicht een kans voor je is dat men bereid is voor een goede navi te betalen in de KP rally's. Veloce13 als prof, lijkt dat wat ?
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                          Comment


                          • #14
                            Veloce, je mag me altijd vragen hoor :). Ik zit voor je als navi in de 0 auto.... Heb wel "een klein beetje" ervaring ondertussen :)

                            Comment


                            • #15
                              Dank je Niels. Het zit er dik in dat dat zal gebeuren.

                              Comment


                              • #16
                                schop! Morgen is het zover!
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                Comment


                                • #17
                                  Mijn foto's staan ook weer online! Hier een paar leuke plaatjes:






















                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                  Comment


                                  • #18
                                    Actieve Gummers

                                    Niels op de bijrijdersstoel






                                    Sjeft in de bocht:














                                    Bart (veloce13) op de bijrijdersstoel:






                                    En dit is ook nog een bekende van een Gummer meen ik



                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noddy is dat.........snelste Volvo van Nederland
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mooie pics !

                                        Comment


                                        • #21
                                          Bart, prettig om kennis te maken! Goede vuurdoop gehad, en sorry dat ik je op een fout met de tijdkaart moest wijzen bij de TC van de 2e proef... Wij vonden het al vreemd dat jullie achter ons aan het gebied binnen reden :) :) :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niels, hartelijk dank voor de hulp.
                                            De prettige kennismaking is wederzijds.

                                            De marshall van TC1 had (terwijl ze aan het telefoneren was !!!) wel de juiste tijd ingevuld bij TC1, maar vervolgens 2 pagina's omgeslagen en de starttijd voor KP2 ingevuld bij KP3 !

                                            Ik heb toen één en ander niet gecontroleerd want ik zat al met mijn gedachten bij mijn allereerste KP.
                                            Na de finish had ik dus de verkeerde rijtijd voor mijn neus.
                                            We vonden het al krap! Gelukkig heeft men alles gecorrigeerd.

                                            Tja, meteen een wijze les geleerd. Dat gaat dus nooit meer fout ...:)
                                            Last edited by Veloce13; 22-06-09, 00:32.

                                            Comment


                                            • #23
                                              [email protected]#$%^&*()

                                              Dick - Ex Taxi

                                              Er komt weer een trojaanse knolmelding binnen

                                              Comment


                                              • #24
                                                Wat kan ik zeggen van mijn allereerste snelheidsrally?
                                                In één woord FANTASTISCH !

                                                Het is natuurlijk ook niet echt normaal dat je je debuut mag maken in zo'n dikke WRC en daar ben ik John (Temmink) héél dankbaar voor.

                                                Het verkennen 's morgens ging prima. John gebruikt het AMAC-systeem, en daar had ik al uitgebreid kennis mee gemaakt met dank aan Jan Berkhof.
                                                Voor diegenen die het niet kennen, hier vind je een korte uitleg: http://www.garage-asc.nl/rallyteam.htm

                                                Vervolgens terug naar de service gereden om uitleg te krijgen van de Prodrive-ingenieur over de tripcomputer. Alle andere knoppen, zoals van de ALS, launch-control en weet ik veel wat nog meer, waren de verantwoording van John. Gelukkig maar. Je moet bijna IT-specialist zijn om zo'n wagen maar überhaupt te kunnen starten ...:-)
                                                Met Aaldert Aaltink, de navigator van Gert Huzink, heb ik nog een aantal dingen kunnen doornemen en toen was het wachten op de start.

                                                Het laatste half uur voor de start was ik behoorlijk gespannen: je wil uiteraard geen fouten maken en ik had natuurlijk ook geen idee hoe snel het allemaal gaat en of ik het wel kon bijhouden met het lezen van de pacenotes.
                                                Ik had aan John gevraagd of we niet een keer moesten gaan oefenen met de Subaru, maar dat wuifde hij weg met een "ach, komt allemaal wel goed ..." !
                                                Nu had ik met John al een week lang in de Wintertrial gereden en daar gebruikte hij die woorden ook een paar keer, en inderdaad, ook toen kwam het inderdaad allemaal goed, dus waarom ook niet deze keer?
                                                Maar er waren toch wel wat mensen die me wat bedenkelijk aankeken toen ze hoorden dat ik voor de eerste keer in een rallyauto (en dan nog zo'n snelle) zou stappen zonder enige ervaring!

                                                Gelukkig maakte bij de start van KP1 de gespannenheid plaats voor concentratie: camera aanzetten, tripcomputer instellen, routeboek en tijdenkaart opbergen en de pacenotes op de schoot nemen. Op 15 seconden voor de start schakelde John de launch-control in: linkervoet hard op de rem, launch control aanzetten, rechtervoet vol gas en op het moment dat we afgeteld zijn de rem loslaten.
                                                Je weet dan niet wat er gebeurt! Alles gaat automatisch tot en met het doorschakelen naar de 3e versnelling toe.

                                                Op de een of andere manier ging alles meteen goed en bleek ik het tempo met lezen prima te kunnen bijhouden. John reed ongelooflijk soepel en vloeiend en het was echt een plezier om er naast te mogen zitten: het engelse woord 'smooth' komt bij me naar boven. Niet alleen de acceleratie en de wegligging waren indrukwekkend maar het is ook bijna niet te geloven hoe laat en hoe hard zo'n WRC remt.
                                                De KP was voorbij voordat ik er erg in had. John was niet helemaal tevreden over de wagen en vond dat die niet helemaal goed liep, maar bij de finish van KP2 hoorden we dat we toch de snelste tijd op KP1 hadden neergezet. Ook KP2 wonnen we en op KP3 eindigden we gelijk met onze grote concurrenten Erik van Loon / Harmen Scholtalbers met de Ford Focus WRC '06 en Gert Huzink / Aalder Aaltink met de Skoda Fabia WRC '05.
                                                Na 3 proeven aan de leiding, maar de marge was maar 8" respectievelijk 15", dus het ging nog heel spannend worden.

                                                Na de service reden we dezelfde 3 proeven nog een keer.
                                                Omdat het deelnemersveld meer dan 100 wagens groot was waren veel bochten behoorlijk uitgereden en lag er veel modder op de weg. Het was dan op plaatsen ook spiegelglad.
                                                Op KP4 verloren we 4" op Van Loon en was onze voorsprong gehalveerd.

                                                De start van KP5 was met 20 minuten uitgesteld dus we startten met koude banden en remmen. Wellicht daardoor misten we een zijweg haaks rechts. Omdat de motor ook nog eens afsloeg verloren we daar heel wat tijd. Even uit het ritme en mede door nog meer modder op de weg ging het even later bij weer een zijweg haaks rechts bijna nog eens fout, maar John hield de wagen goed onder controle en was het niet meer dan een hachelijk moment!
                                                In KP5 was een rondkoers opgenomen dus een deel van het parcours moesten we nog een keer rijden. Plotseling marshalls met gele vlaggen: gevaar op de route. We passeerden Van Loon die in de sloot was gegleden, maar gelukkig waren rijder en navigator ongedeerd.
                                                Spijtig voor hun, want op dat moment lagen ze (na onze schuiver) virtueel aan de leiding. Maar ook zij hadden net iets te veel gepushed en waren in de fout gegaan.
                                                Huzink werd zo de spreekwoordelijke derde hond die met het been aan de haal ging want hij maakte geen foutjes en won met grote voorsprong de KP en nam hij de leiding over in het algemeen klassement.

                                                Op KP6 wilde John zich nog niet gewonnen geven en behaalden we de 4e scratch van de dag, maar de overwinning ging verdiend (want foutloos gereden) naar Gert Huzink en Aaldert Aaltink.
                                                Maar toch jammer dat de startnummers 1 en 2 in omgekeerde volgorde eindigden ...:)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mooi verslag. Lijkt me idd echt een superervaring. 1e rallysprint in een wrc :D

                                                  Ook wij hebben een mooie dag gehad. Auto liep probleemloos. Kp1 verliep goed. Kp2 had ik moeite met de nieuwe proef en vooral het onverharde stuk. Hier eens over gepraat met de top van de challenge waarna ik een tip kreeg van Frank Gerritsen-Mulkes die inderdaad veel meer stabiliteit op onverhard . Kp3 verliep spekglad vanwege een hoosbui die begon bij onze start, 2 keer achterstevoren waardoor we 6e algemeen in de 325ichallenge stonden.

                                                  Na de service aangezet. Kp4 een 5e tijd en ook een overname van de 5e plek in de challenge. Helaas kp5 (alweer) verremt net voor het onverhard. 3x moeten steken om goed te komen en daarna geen enkele snelheid op het volledig uitgereden onverhard kunnen maken. Een tijdsverlies van minstens 20 seconden wat ons een uiteindelijk slechts de 7e plek in de challenge opleverde. Verder een superweekend weer beleefd in het Vechtdal!

                                                  Voor de e30 liefhebbers ;) http://www.youtube.com/watch?v=9uWarnll-YA

                                                  Mooie fotos Dick!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Leuke verhalen, mooie foto's en filmpje!

                                                    Deze is ook wel aardig:

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=ZeEkD...eature=related
                                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ja Sjef, dat onverhard op KP2 was heel glad.
                                                      Wij hadden de 1e keer natuurlijk het voordeel er als eerste overheen te mogen, maar toen was het ook al slippery van de verkenning.
                                                      Maar voor jullie was het natuurlijk al behoorlijk uitgereden.

                                                      En de 2e keer was het bijna niet meer te doen, zo modderig.
                                                      We hadden helemaal geen grip en wielspin tot in de 4e of 5e versnelling.
                                                      Was heel listig met al die paaltjes ernaast.

                                                      Ook het onverhard op KP3/6 lag er in de namiddag al slecht bij.
                                                      De jump van Huzink van vorig jaar, die ze vlak hadden geschoven, begon langszaam aan weer tevoorschijn te komen.

                                                      Nog een 3e keer er allemaal overheen en dan hadden we weer kunnen vliegen ...:)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Het was weer een enerverende rally!! Errug leuk om te rijden en super om Veloce 13 te zien stralen. Zeer technische proeven met wisselvallig weer! Tijdens de 2e en 3e kp brak de hemel open. Ik had voor normale Michelin Pilots straatbanden gekozen aangezien ik veel modder in de bochten kon verwachten met startnummer 78!
                                                        De motor liep eigenlijk niet helemaal lekker en, bij snel genomen linkerbochten, liep er iets aan bij het rechterachterwiel. De onderstaande filmpjes laten ook zien dat een linkerbocht 'haaks links min' uiterst voorzichtig genomen werd. We wilden gewoon finishen maar het resultaat viel eigenlijk wat tegen...
                                                        Tijdens de Hellendoornrally gaan we weer vlammen!!!

                                                        http://www.youtube.com/watch?v=sb3LZc1KDlc
                                                        http://www.youtube.com/watch?v=CuFIp...eature=related

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Veloce13 Bekijk bericht
                                                          Ook het onverhard op KP3/6 lag er in de namiddag al slecht bij.
                                                          De jump van Huzink van vorig jaar, die ze vlak hadden geschoven, begon langszaam aan weer tevoorschijn te komen.

                                                          Nog een 3e keer er allemaal overheen en dan hadden we weer kunnen vliegen ...:)
                                                          Ik dacht dat jullie hier ook gingen vliegen?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X