Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosoft Vechtdal Rallysprint 21 juni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autosoft Vechtdal Rallysprint 21 juni

Even Extaxi voorzijn, plus mijn 1e post in het nieuwe gummen!!:

Volgend weekend de 21e!!
    Deelnemerslijst uitgebreid van 90 tot 110 deelnemers, liefst 12 325i e30s aan de start, veel andere achterwielaandrijvers, een paar wrcs en mooie klassementsproeven!!!

De Vechtdalrally is bij deelnemers en publiek van rallyevenementen al jaren geliefd vanwege het compacte karakter van de wedstrijd.

hehe inderdaad!

Niels en Sjef aan de start! Kom ze aanmoedigen!
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Persbericht Autosoft Vechtdal Rallysprint 2008.

Over anderhalve week is het zover. Op zaterdag 21 juni a.s gaat namelijk de 4e editie van de Vechtdal Rallysprint van start.

Om precies 14:01 uur zullen de eerste deelnemers over het startpodium rijden bij de Evenementenhal aan de Energieweg 2 in Hardenberg. Vanaf hier vertrekken de deelnemers om de 6 klassementproeven in de omgeving van Hardenberg en Coevorden te verrijden.

Alle klassementproeven zijn vrij toegankelijk voor het publiek. Wij verzekeren u dat u deze dag weer van een waar rallysport-spektakel kunt genieten. Wilt u weten waar de klassementproeven zijn? Koop dan ons informatiepakket! Dat kost slecht € 5,00 en u krijgt er ook nog gratis een leuke verrassing bij. Ze zijn verkrijgbaar bij één van de volgende verkoopadressen: Shell Station Mastebroek, Haarweg 1, Hardenberg; Shell Station Oostendorp, Den Oordt 3, Ommen en bij Café Boerhoorn, Hoofdstraat 133, Dalerveen. Tevens zijn de informatiepakketten ook verkrijgbaar op het serviceterrein tegenover de Evenementenhal in Hardenberg .

Als u de deelnemerslijst bekijkt ziet u dat we evenals verleden jaar ook dit jaar weer een heel mooi startveld hebben. Omdat de belangstelling onder de rallyrijders bijzonder groot was om de Vechtdal Rallysprint te verrijden, hebben we zelfs ons tijdschema aan moeten passen. Welgeteld 110 equipes verschijnen aan de start. Meer is echt niet mogelijk. Helaas een grote teleurstelling voor de equipes die wel hebben ingeschreven maar helaas niet aan de start kunnen worden toegelaten.

De Autosoft Vechtdal Rallysprint telt ondermeer mee voor het Nederlands Rallysprintkampioenschap, de BMW 325i Challenge Cup, de Kalos Cup, de Peugeot 205 Cup en het Rally- en Rallysprintkampioenschap van de Volvo Original Cup Holland.

Uniek is het, dat er naast de Vechtdal Rallysprint die zaterdag 21 juni a.s. wordt verreden, ook nog verschillende andere evenementen in de gemeente Hardenberg plaatsvinden. Zoals onder meer een Historische Motorrace, een wielerwedstrijd en een grote wandeltocht. Het kan dan dus erg druk zijn op de weg. Houd hiermee rekening. Betracht de nodige voorzichtigheid!

Op het serviceterrein kunt u tussen 7 00 uur en 21.30 uur de rallybolides op uw gemak bekijken. Tussen de rallyproeven door komen de deelnemers het serviceterrein binnen om snel banden te wisselen en om kleine reparaties te verrichten. Het serviceterrein vindt u tegenover de Evenementenhal in Hardenberg.

Autosoft B.V., de hoofdsponsor van de Vechtdal Rallysprint 2008, zal evenals verleden jaar de deelnemers van dit mooie rallysportevenement weer voorzien van een 360 graden foto van hun rallyauto.

Tijdens dit evenement zijn enkele honderden vrijwilligers in touw zijn om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Help hen daarbij!

Als toeschouwers word u dan ook verzocht om alle aanwijzingen van officials en politie stipt op te volgen. Dit met het oog op uw eigen veiligheid en die van andere weggebruiker en rallyrijders. Als toeschouwer mag u zich alleen in de daarvoor bestemde zones begeven. Houdt u zich hier niet aan dan loopt u de kans dat u een bekeuring krijgt. Er zullen namelijk een aantal BOA’s (Bijzondere Opsporings Ambtenaar) op de proeven aanwezig zijn om te controleren of u zich aan de regels houdt. Dit in het bijzonder om schade aan de gewassen te voorkomen.

Namens de Persdienst van de Vechtdalrallysprint,

Comment

Het was best leuk! Zondagavond meer foto's!!

Comment

wow dat coupétje heeft vleugels man :-)

Comment

Toen die geland was niet meer..;)

Filmpje Compact: http://members.home.nl/rallyplanet/vechtdal/2.avi

Filmpje Opel: http://members.home.nl/rallyplanet/vechtdal/1.avi

Comment

Ik kon niet goed zien wat er met die Opel Kadett Coupe op dat filmpje gebeurde. Leek redelijk okay.

Die BMW ging wel stevig op zijn neus,
              Nog mazzel dat niet over de kop ging...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                Ik kon niet goed zien wat er met die Opel Kadett Coupe op dat filmpje gebeurde. Leek redelijk okay.
                Hoe bedoel je? Supervet filmpje toch? Dan moet je lef hebben hoor.......
                Alleen gingen de BMW-rijders nadien lopen klagen dat ze deze situatie levensgevaarlijk vonden. Goeie notes maken is een kunst.....er waren er ook maar 3 die er zo hard overheen gingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                  Toes had het over de vliegende C Coupe, en MartijnS denk ik over de BMW.
                  Filmpje met de kadett is supervet, dan heb je ballen als je dat doet.

Ik kon alleen niet goed zien of dat ook verkeerd afliep zoals met de BMW, dat bedoelde ik.

Comment

Oja foutje van mij. Sorry ;)

Comment

Dan heeft de BMW echt mazzel gehad, hij bleef lange tijd op z'n neus doorvliegen................. ipv rollen!!!!!
                      "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                      The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Alleen gingen de BMW-rijders nadien lopen klagen dat ze deze situatie levensgevaarlijk vonden. Goeie notes maken is een kunst.....er waren er ook maar 3 die er zo hard overheen gingen.
                        Je bedoelt de compact rijders? ;) Het was idd moeilijk inschatten bij verkenning, 1e keer even geremd voor de bump zelfs maar 2e keer alleen even van het gas af en er overheen. Kwam ook wel stukje los iig. Scheelt natuurlijk ook met 170pk tegen 300, maar je doet het toch echt zelf.

Comment

Ik las dit nog over de Kadett:

Overigens schijnt de Kadett van Wolves na de landing bij de stoelen geknikt te zijn. Hij heeft de sprint wel uit kunnen rijden, maar de kas is einde verhaal.

Comment

Dick, wat een SCHITTERENDE foto van de vliegende Kadett. De 2 andere zijn ook mooi, maar die van de Kadett is echt een prachtplaat. Maar ik het ding is dus geknikt begrijp ik? Ik snap namelijk niet zo goed wat een 'kas' nu is.

Sjef, hoe is het gegaan! Vertel....
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Gewoon het chassis denk ik ja :)

Comment

Vrijdag trailer geladen en na een 4 uur durende trip vanuit Hulst aangekomen in Hardenberg. Daar de trailer veilig in een hoekje bij het hotel gepropt en nog even Hardenberg verkend (de cafes dan). Beland in de Troubadour, een gezellige tent waar ik en navipoes maar op tijd weggegaan zijn, de monteurs hebben het iets bonter en later gemaakt!

Zaterdag verkennen, de 3e keer dat we dit nu doen voor een sprint en duidelijk progressie merkbaar. We beginnen al aardig op details te letten! Om 12 uur waren we klaar en lekkr even geluncht bij de serviceplek alwaar de monteurs alles al op orde hadden en de auto al gekeurd was zowel door de KNAF als de 325ichallenge. Dit is onze eerste rally(sprint) die meetelt voor de challenge!!

Om 15.08 gestart. Kp1 ging fatsoenlijk. Behouden gereden met goedkloppende notes dus het vertrouwen was er. Kp2 dito, alleen kp3 ging niet zo lekkr als voorgaande, echter zonder grote problemen. Af en toe lekkr dwars!

Terug op de service de auto na laten kijken. Plek 8 vd 14 in de cup was voor ons halverwege. Was weinig met de auto aan de hand dus besloten het tempo iets op te voeren op de te herhalen KP's. Helaas door gele vlaggen en een nog meer uitgereden parcours was dit niet mogelijk maar de tijden bleven gelijk.

Ben ten Hove, startte elke keer voor ons, kreeg op de verbinding naar kp6 problemen met de 325, een sterke benzinegeur in combinatie met een steeds afslaande auto was niet zo mooi. Na 1 keer met 4 man de auto aangeduwd te hebben en 1x mijn bumper tegen de zijne gezet te hebben en aan te duwen viel de auto bij het aftellen vd start van hun proef weer af, einde oefening. Erg zuur je rally zo te eindigen!

Ook kp6 goed uitgereden, deze keer kwam de auto wel los in de jump! Kicke hoor met je 20 jaar oude shoarmajanker ;). Door het uitvallen nog een plekje opgeschoven waarna we dus als 7e vd 14 in de cup geeindigd zijn. Eigenlijk wel tevreden met het resultaat, de eerste punten zijn binnen!

De bmw hield zich keurig. Heb alleen een lekke hoes aan 1 vd aandrijfassen. Faf's diffje heeft ook deze rally weer overleefd! Hulde!

Binnen de Challenge was Ulli weer ongelooflijk rap, Niels een nette 2e plek (al weet ik niet of ie daar zelf zo tevreden mee is). Als ik naar hun tijden kijk weet ik dat er nog veel te leren is. Moet wel zeggen dat ik in 3 sprints meer geleerd heb dan de afgelopen jaren op circuit. Rally is toch een tak van autosport apart, schitterend!!! persoonlijk vonden Debbie en ik Vechtdal de mooiste sprint tot nog toe en volgend jaar zijn we zeker weer van de partij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                  Dick, wat een SCHITTERENDE foto van de vliegende Kadett. De 2 andere zijn ook mooi, maar die van de Kadett is echt een prachtplaat. Maar ik het ding is dus geknikt begrijp ik? Ik snap namelijk niet zo goed wat een 'kas' nu is.

Sjef, hoe is het gegaan! Vertel....
                                  Jeroen, er staan er nog meer op mijn site van het voorval.....ook 1 die nog iets voller in beeld is van de BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnS Bekijk bericht
                                    Gewoon het chassis denk ik ja :)
                                    Koets of body kan ook.

Comment

Ja 'kas' vond ik een ongelukkige uitdrukking. Vandaar mijn gezeik ;-) Ik heb de foto's bekeken Dick, dat zijn echt juweeltjes.

Mooi Sjef, dat het allemaal goed gegaan is! Gewoon doorgaan zo :-)

Komt er van rallymedia ook nog een filmpje online?
                                      Last edited by Jeroen; 24-06-08, 22:18.
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Nee, wij waren er een keertje niet.

Comment

onboard in Lotus Talbot:

Comment

en nog een filmpje http://video.google.nl/videoplay?doc...31692601661421

natuurlijk niet in de kwaliteit die Joost Schouten levert!

Comment

Leuk filmpje hoor!

Wat gaat dat Kadettje hard over die jump zeg, niet normaal!

Comment

Dat die Talbot Lotus een zes bak heeft, dat had ik niet verwacht!
                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

en nog een filmpje http://video.google.nl/videoplay?doc...31692601661421

natuurlijk niet in de kwaliteit die Joost Schouten levert!
                                                  Niettemin ook fraai.

Wat is dat toch, dat die E30s altijd maar in de begrenzer zitten, schijnbaar meer dan bij andere wagens? Hebben die dingen zo weinig grip of zo?
                                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Slibbe, zit een bak van een of andere kitcar in sinds deze wedstrijd hoorde ik ;)

Comment

Eventueel voor de geinteresseerde gummer die ook hyves heeft:

Staat ook nog filmpje vd 325ichallenge op in Vechtdal.
                                                      Ook toekomstige ervaringen in de rallysport worden bijgehouden uiteraard!

Comment

Working...
                                                      X
                                                      😀
                                                      🥰
                                                      🤢
                                                      😎
                                                      😡
                                                      👍
                                                      👎