Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

British GP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • British GP

    Uit het Turkije-draadje:

    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Ho, door alle toestanden rondom 2010 even vergeten dat er dit weekend ook nog een race is!
    Overkomt 't ons weer! :)

    Laatste keer op Silverstone, de Red Bulls waren vanochtend het snelste:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/76306

    And by quite some margin. Maar goed, de Brawns zijn nooit echt snel op vrijdag, dus het feit dat ze nu al 3 en 4 staan, voorspelt weinig goeds...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Middagtijden:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/76315

    Sutil op drie! En de baard van de keizer is weer een millimeter korter...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
      Sutil op drie!
      Of het ook nog wat betekent, weten we natuurlijk niet.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

      Comment


      • #4
        Vandaar ook mijn toevoeging over des keizers baard. :)
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Het zegt niet zo veel, en de Force India / Spyker / Midlands, etc doen er in Silverstone altijd alles aan om vooraan te staan in de trainingen ipv investeren in een goede race setup.

          1 15 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:19.456 39
          2 14 Mark Webber RBR-Renault 1:19.597 0.141 35
          3 20 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:20.141 0.685 41
          4 17 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:20.209 0.753 36
          5 7 Fernando Alonso Renault 1:20.237 0.781 36
          6 23 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 1:20.244 0.788 26
          7 1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.417 0.961 35
          8 9 Jarno Trulli Toyota 1:20.458 1.002 40
          9 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:20.468 1.012 42
          10 8 Nelsinho Piquet Renault 1:20.608 1.152 37
          11 5 Robert Kubica BMW Sauber 1:20.622 1.166 23
          12 2 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:20.733 1.277 37
          13 10 Timo Glock Toyota 1:20.762 1.306 37
          14 22 Jenson Button Brawn-Mercedes 1:20.767 1.311 28
          15 6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:20.932 1.476 35
          16 11 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:20.945 1.489 36
          17 3 Felipe Massa Ferrari 1:21.005 1.549 37
          18 4 Kimi Räikkönen Ferrari 1:21.132 1.676 38
          19 21 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 1:21.413 1.957 40
          20 12 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:21.668 2.212 37

          Rosberg staat wat lager. De Red Bulls hebben nu ook de brede neus zoals de Brawns.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
            Het zegt niet zo veel, en de Force India / Spyker / Midlands, etc doen er in Silverstone altijd alles aan om vooraan te staan in de trainingen ipv investeren in een goede race setup.

            9 16 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:20.468 1.012 42

            Rosberg staat wat lager.
            Nou precies! Voor iemand die het van de vrijdagmiddag moet hebben, had ik meer verwacht. Zijn ploegmaat staat zelfs hoger!
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

            Comment


            • #7
              Vrije training 3 laat weer een meer vertrouwd beeld zien met Rosberg bovenaan. Nakajima 2de. BMW gaat weer slecht. Mij benieuwen straks.

              Comment


              • #8
                Hamilton haalt Q2 niet due to ongeluk Sutil
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Rare zwenkbeweging van Sutil, vlak voor de klap. Daar moet iets afgebroken zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Q2: beide BMW's out, plus de tweede McLaren en de Ferrari van Massa.

                    Ligt aan het oneerlijke reglement, zou Di Montezemolo zeggen.

                    Comment


                    • #11
                      Even afwachten wat de gewichten zijn, want ik vind de verschillen ineens wel erg groot, zeker als Vettel ook nog eens zwaarder zou zijn dan Webber, zoals Horner zei. Maar het verschil naar Button is nu 0,7s.

                      Nieuwe diffuser voor RedBull, en is het nu gedaan met de Brawn-overheersing?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        Ligt aan het oneerlijke reglement, zou Di Montezemolo zeggen.
                        Dat ze zelf hebben bedacht...

                        In die Overtaking Workgroup namelijk. :)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                          Hamilton haalt Q2 niet due to ongeluk Sutil
                          Tja moet je maar niet proberen 30 seconden voor de deadline proberen te qualifyen. Heeft ie weer aan zichzelf te danken hoor. Als die crash nou op 15 minuten plaatsvindt ipv op 19:30 dan is 't lullig, maar was ie zeker niet de enige die een minder goede tijd had neergezet.

                          Gegokt en verloren. Sowieso had ie moet stampen om uberhaupt een 15e tijd neer te zetten.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Even afwachten wat de gewichten zijn, want ik vind de verschillen ineens wel erg groot, zeker als Vettel ook nog eens zwaarder zou zijn dan Webber, zoals Horner zei. Maar het verschil naar Button is nu 0,7s.

                            Nieuwe diffuser voor RedBull, en is het nu gedaan met de Brawn-overheersing?
                            Silverstone is wel een lastig circuit, je zag veel rijders allerlei kleine en grote foutjes maken die zo 0.1 tot 0.5 seconden wegvraten. Denk dat qualifying op SS vooral met tikje mazzel + lichte auto te maken heeft.

                            Ik heb dit circuit ziljard keer virtueel gereden met o.a. Forza Motorsport en alleen al voor en in de laatste bocht naar het lange stuk kun je echt veel tijd verliezen. (15,16,17). Als je fout zit in 16 duurt het stuk naar de finish echt eeuwen langer.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                              Tja moet je maar niet proberen 30 seconden voor de deadline proberen te qualifyen. Heeft ie weer aan zichzelf te danken hoor. Als die crash nou op 15 minuten plaatsvindt ipv op 19:30 dan is 't lullig, maar was ie zeker niet de enige die een minder goede tijd had neergezet.

                              Gegokt en verloren. Sowieso had ie moet stampen om uberhaupt een 15e tijd neer te zetten.
                              Tja, een paar races terug reed Button naar de pole in de allerlaatste seconden, en dan is het geniaal?
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                Tja, een paar races terug reed Button naar de pole in de allerlaatste seconden, en dan is het geniaal?
                                Jep geniaal als 't werkt maar je moet niet klagen als 't mislukt.

                                Overigens echt heel erg vervelend voor Sutil, deze Q heel heel goed voor em te gaan uitpakken. Had ik em wel gegund.

                                Comment


                                • #17
                                  By Fuel Load

                                  Pos Driver Car Weight
                                  5 Nakajima Williams 652.5
                                  9 Raikkonen Ferrari 654
                                  10 Alonso Renault 654
                                  2 Barrichello Brawn GP 657.5
                                  6 Button Brawn GP 657.5
                                  4 Trulli Toyota 658
                                  3 Webber Red Bull 659.5
                                  8 Glock Toyota 660
                                  7 Rosberg Williams 661.5
                                  15 Heidfeld BMW 665.5
                                  19 Hamilton McLaren 666
                                  1 Vettel Red Bull 666.5
                                  16 Fisichella Force India 668
                                  20 Buemi Toro Rosso 672.5
                                  11 Massa Ferrari 675
                                  14 Piquet Renault 682.5
                                  17 Bourdais Toro Rosso 687.5
                                  12 Kubica BMW 689.5
                                  18 Sutil Force India 692
                                  13 Kovalainen McLaren 695.5

                                  Lijkt me duidelijk, win voor Vettel.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zo, wat een toprondje is dat geweest! En Renault is er nog lang niet: tiende met zo'n lichte auto...
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      En Raikkonen snap ik ook niet. Volgens mij 5e in Q2 en dan relatief licht P9 in Q3. Die auto is echt beroerd als je er een beetje brandstof in moet doen.

                                      Groet
                                      GJ

                                      Comment


                                      • #20
                                        Opvallend: bijna 30 kg verschil tussen Piquet en Alonso
                                        Edit: bij McLaren ook grote verschillen
                                        “You’re gonna need a bigger boat”

                                        Comment


                                        • #21
                                          Wat mij verder nog opvalt is de snelheid van de Toyota die weer terug is.
                                          Brawn lijkt nu bijgehaald door de Red Bulls door de upgrades. Hoewel Brawn ook een paar noviteiten heeft zoals de vleugelvormige spiegelsteunen (let maar op de on-board shots)

                                          Ben benieuwd straks. De race pace van de Brawns is tot nog toe onstuitbaar, dus als Button de "Trulli train" kan vermijden, kunnen we misschien nog een leuke race te zien krijgen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Wel een leuke race geworden, veel mid-field-fights (alonso-heidfeld, erg leuk), slechts 1 raar akkefietje tussen bourdais en kovalainen wat meteen verkeerd afliep (jammer) beetje saaig aan de kop van de race, maar goed dat krijg met een goede courier op pole in een prima auto. Heeeel verdienstelijke prestatie van Massa, Fisico liet zien dat de Force Indias zeker meedoen, misschien volgende race allebei weer in de buurt van de top 10 ?

                                            Mooi al dat publiek bij Silverstone, goed camarawerk, veel diepte goed in beeld.

                                            Mooi dat Hami na afloop toch een donutje draaide, screw the FIA ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Geweldige uitslag zo, ik zie het weer helemaal zitten, dat Button dit jaar geen kampioen wordt. Dat Vettel een keer vooraan rijdt is 1 ding, dat ie met de zwaarste auto gewoon met een sec per rondje wegwandelt is iets anders. Een megastap is er gemaakt met die auto.
                                              Dat er vroeg of laat iemand in staat zou zijn de Brawns te pakken, had ik wel gedacht. Maar de vraag was wie. Met name McLaren lijkt alleen maar verder achteruit te gaan. Lewis, met al zijn talent, 16e. Het team is voorbij gestreefd zelfs door Force India. BMW doet niks. Renault idem. Resteert Ferrari, maar ook daar is het nog te weinig.

                                              Verder is het failliet van de 2009-regels nu wel aangetoond. Heidfeld verliest 3s per rondje met zijn aangeschoten BMW, maar zelfs Alonso met zijn superlichte en sowieso ietsje snellere Renault kan er niet langs. Goed werk, van de overtaking workgroup, klasse, pure klasse! NOT.

                                              Speciale vermelding nog voor Giancarlo Fisichella die uiteindelijk op een anonieme P10 terechtkwam, maar wel een tijdje op P4 zat. Vooral ook het slimme inhalen van Alonso en Heidfeld in 1 onverwachte beweging, om vervolgens met 2s per rondje van dat due weg te lopen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Webber zeurt nog wat na dat met de kwalificatie (tijdverlies door een trage Raikkonen op zijn lijn) zijn kansen op een zege waren verkeken.

                                                Nee vriend, je was tegen Vettel hoe dan ook toch wel kansloos geweest...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  'An exhibition' noemde Legard de demonstratierit van Vettel. En dat was 't.

                                                  Nieuwe diffuser? Nee, die hadden ze al. 't Is die nieuwe (lelijke) neus. Benieuwd hoe ver de Toro Rosso's straks naar voren schuiven als zij ook die neus krijgen.

                                                  't Is dit jaar weer Newey vs. Brawn. Als vanouds dus eigenlijk. :)

                                                  Ook opmerkelijk: blijkbaar weet alleen een genie als Newey zo'n stap te maken zónder testen. De topteams lukt 't allemaal niet met alleen maar computersimulaties.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Helemaal eens, eigenlijk met al het voorgaande. Het viel me nog wel op dat de Brawn van Button erg moeilijk bestuurbaar was. Vooral in Luffield (voorlaatste bocht) viel het zware onderstuur op. Hij moest bijna pootje over.

                                                    In ieder geval een leuke uitslag voor het kampioenschap. Ik vermoed dat de Brawns in de kou niet goed werken, en dan meer van de zachte band afhankelijk zijn. Button had twee stints op zacht gereden, en vooral de laatste (met een lichte auto) toonde weer een beetje de snelheid van de auto.

                                                    En Rosberg was nog niet genoemd, maar toch ook wel een puike prestatie, vooral in de tweede stint.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oh en die gekke ouwe afgeschreven Trulli staat nu #5 in kampioenschap met meer puntjes dan alle nederlanders in de F1 ooit bij elkaar hebben gereden (naja bijna dan). Mooie kerel toch. Gewoon niet opgeven, mentaal echt inkakken na 50% in de race, maar toch lekker vooraan mee tuffen en puntjes pakken. \o/

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Inderdaad, voor het kampioenschap moeten we hopen op een héél slechte zomer. :)
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Volgens Button:

                                                          http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/...or-hot-weather

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X