Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Henry Surtees (zoon van) omgekomen op Brands Hatch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Henry Surtees (zoon van) omgekomen op Brands Hatch

De 18-jarige Britse Formule 2-coureur Henry Surtees is zondag overleden na een crash op het circuit van Brands Hatch.

De zoon van oud-Formule 1-wereldkampioen John Surtees kreeg tijdens een race het wiel van een gecrashte auto in volle vaart tegen zijn helm. Surtees reed bewusteloos door en kwam vervolgens tegen de vangrails tot stilstand.
    Nadat hij op het circuit was gestabiliseerd werd de onfortuinlijke coureur overgevlogen naar het Royal London Hospital. Daar overleed hij zondag aan zijn verwondingen.

Vader John Surtees (75) werd in de jaren vijftig bekend als motorcoureur. In de 350cc en 500cc werd hij zeven keer kampioen. In de jaren zestig maakte hij de overstap naar de Formule 1. In totaal reed hij 113 grand prix’, waarvan hij er zes wist te winnen. In 1964 wist hij met zijn Ferrari de wereldtitel te veroveren.

bron: nu.nl

video op youtube
    Oliestoken voor het goede doel

Mijn collega liet vanmorgen het filmpje zien, ik had eerst niet door dat het de 2e auto was, totdat ik het wiel tegen de helm zag vliegen en wegstuiteren. Tering... in 1 klap morsdood. :(

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2303

We waren er al achter, maar dit verdient inderdaad een apart draadje :-(.
      Nogmaals mijn condoleances voor alle betrokkenen.

Comment

De rillingen lopen over m'n rug zeg, echt vreselijk om te zien :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2303

We waren er al achter, maar dit verdient inderdaad een apart draadje :-(.
          Ik had er nog naar gezocht, maar niet gevonden.
          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Akelig triest dit ......................:-(

Comment

Ongelofelijke pech voor die jongen. Kans is vrijwel nihil dat je een stuiterend wiel op die manier raakt :/

Comment

Heel triest.

Pa & zoon
                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Vraagje uit het A1GP/F2/F3/etc-draadje:

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                  Wow... Ben d'r stil van. In de F1 zitten die velgen toch met een kabel aan het chassis? In de F2 niet?
                  Blijkbaar toch wel:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Palmer
                  The Williams F1 designed Formula 2 cars comply with the FIA 2005 F1 safety standards, including the fitment of wheel tethers to reduce the risk of wheels coming off in accidents. The F2 car also includes the latest F1 standards of driver head protection with high cockpit sides and lateral deformable structures. As with F1 however, wheel tethers cannot provide an absolute guarantee that a wheel will not come off in an accident and in a single-seater race car the front of the head is inevitably exposed to the risk, however small, of being hit by another car or component.
                  http://www.autosport.com/news/report.php/id/77102

Aan de klap daarna kan 't in ieder geval niet hebben gelegen. Die was daar veel te zacht voor. De dodelijke verwonding gebeurde echt meteen na de knal van de band op zijn hoofd. Een kans uit duizenden, wat zeg ik, miljarden waarschijnlijk.
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Holy shit man...
                    Dat is pas echt pech hebben... Wat een absurd ongeluk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

dit is een final destination achtig freak accident
                      RIP
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Bizar. Echt bizar. Triest dat zo'n jonge jongen zo lullig aan z'n einde moet komen...
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Triest verhaal. Doet me een beetje denken aan Tom Pryce. Die kreeg de brandblusser van een marshall tegen zijn helm.

Comment

Vreselijk...hoeveel pech kun je hebben. :( Als ik het goed zie wordt hij ook nog eens door de velg geraakt, als hij het rubber van de band tegen zijn hoofd had gekregen had ie misschien nog een kansje gehad. Martin Brundle kopte tijdens de GP Brazil '94 de achterband van Verstappen tijdens diens koprol en kon het navertellen.

Comment

Filmpje is niet meer beschikbaar.

Moet een rotklap geweest zijn.
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Triest verhaal. Doet me een beetje denken aan Tom Pryce. Die kreeg de brandblusser van een marshall tegen zijn helm.
                                + die marshall zelf. Daar moest ik ook aan denken toen surtees volgas dood doorreed. Bizar brrr

Comment

Working...
                                X