Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nick Catsburg pakt zege GT4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nick Catsburg pakt zege GT4

    http://www.autosport.nl/klasse/dutch...utch_gt4_.html

    Met een prachtige overwinning in race één heeft Nicky Catsburg Match Racing en Ginetta de eerste zege bezorgd in het prestigieuze Dutch GT4 Championship. In race twee was er opnieuw succes, nu voor Mathijs Bakker die in de regen naar een fantastische zege reed in de Gentleman Cup. “We hebben de juiste set-up gevonden voor de reglementair aangepaste wagenhoogte. Het is de beloning voor de inspanningen die het team de afgelopen weken heeft geleverd’, aldus teameigenaar Martin de Weerd.

    Tekst en foto: PR

    “Tijdens de laatste races in Spa hebben we veel geleerd over de afstellingen van de Ginetta. Daar was onze auto al een seconde sneller dan de Ginetta’s die meedoen aan het Europees Kampioenschap. De lange rechte stukken van Spa waren voor de Ginetta’s, die het vooral van hun wegligging moeten hebben, minder geschikt, maar op Zandvoort kwam het er dit weekend uit”, aldus de terecht trotse Martin de Weerd.

    Zo werd de eerste race volledig gedomineerd door Nicky Catsburg met de Match Racing Ginetta G50. Catsburg verving net als in Spa de verhinderde vaste rijder van het team Mark Kroes. Vanaf de tweede startpositie nam de 21-jarige rijder die ooit als 15-jarige bij Match Racing zijn carrière startte in de eerste ronde de leiding om uiteindelijk met een voorsprong van 6,3 seconden als winnaar de finish te passeren. Daarmee was de eerste zege van een Ginetta in het prestigieuze Dutch GT4 Championship een feit. Een dolgelukkige Catsburg na het in ontvangst nemen van de champagne: “Het team heeft een superauto neergezet. In het begin wilde ik het verschil maken en dat lukte perfect. De auto was zoveel sneller. Aan de leiding rijden lijkt gemakkelijk maar je mag geen fout maken. Een superrace en geweldig voor het hele team.” Menno Kuus was minder gelukkig en moest voortijdig opgeven nadat een bout van het differentieel afbrak.

    Race twee werd onder natte omstandigheden verreden en opnieuw toonde de Match Racing Ginetta zijn snelheid. Mathijs Bakker wist in één ronde op te rukken van plaats 17 naar negen om uiteindelijk als elfde de finish te passeren. Daarmee was Bakker met afstand de snelste in de Gentleman Cup en mocht als tweede Match Racing-rijder in het weekend de hoogste trede van het podium beklimmen. “Er gebeurde in die eerste ronde zoveel, maar ik kon overal omheen. Na dat eerste rondje had ik meteen het vertrouwen en ben ondanks een paar momentjes op de gladde baan safe naar de finish gereden.” De andere Match Racing Ginetta werd met Quint Engel achter het stuur slachtoffer van een tweetal crashende tegenstanders en moest daardoor met een beschadigde voorkant, radiateur en oliekoeler opgeven.

    In de race over 50 minuten was Catsburg opnieuw in gevecht om de podiumposities. Even lag de Match Racing-rijder zelfs tweede maar moest na verloop van een aantal ronden op het rechte stuk enkele plaatsen toegeven op auto’s met een hogere topsnelheid. Bakker nam het tweede deel van de race voor zijn rekening maar door een communicatiestoring kwam hij op een zesde plaats liggend een keer extra naar de pits en viel terug naar plaats 15. Engel en Kuus bewandelden de omgekeerde weg. Vanaf de tiende startplaats rukte hun Ginetta steeds verder op en leek op weg naar een podiumklassering. Kuus: “Ik ging absoluut voor de derde plek en liep in op Simon Knap. Net toen ik hem te pakken dacht te nemen begon er olie op de achterbanden te lekken waardoor de auto begon te glijden. De vijfde plaats waar ik op dat moment reed was toen nog het hoogst haalbare. Best balen want na de pech bij de eerste twee races was het een mooie beloning geweest. De Ginetta is nu weer volledig competitief en dan wil je dat graag in hoge klasseringen omgezet hebben’, aldus een strijdlustige Kuus.

    In het kampioenschap is Kuus nu 14de terwijl Catsburg de 17de plaats inneemt. In de Gentleman Cup worden twee van de drie topposities ingenomen door rijders van Match Racing. Engel heeft de leiding terwijl Bakker met zijn zege is opgerukt naar plaats drie. De volgende races in het Dutch GT4 worden op 5 en 6 september verreden, eveneens op Circuit Park Zandvoort. In de nu getoonde vorm behoren de Match Racing Ginetta’s ook dan weer tot de kanshebbers op de overwinning.

    Match Racing was op Circuit Park Zandvoort ook in andere raceklassen actief. In de Dunlop SportMaxx Clio Cup werd Ronald Morien tot tweemaal toe achtervolgd door pech en zag de finish niet. In de Toerwagen Diesel Cup eiste de Match Racing VW Golf van Ronald Morien en Dennis de Groot in race één de zevende en in race twee de vijfde plaats voor zich op.
    ---

    Goed gedaan Nick!! Goeie keuze om die formule auto's aan de wilgen te hangen. Het is je gegund!
    Op 't oude forum had je je eigen draadje, het wordt weleens tijd dat we dat hier in ere herstellen. Heb je wel verdiend. :)

  • #2
    Ja, ik las 't. Zijn de monoposto's nu helemaal vaarwel gezegd?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Naar wat ik van Nick een tijd terug begrepen heb wel. Hij kwam niet aan de budgetten zoals de toprijders en dan is 't maar vechten met de spullen die je hebt. Daar was Nick erg goed in, maar de kans om door te breken was uiteindelijk vrij klein aan 't worden. Dus daarom heeft hij de keuze gemaakt om nu een goede rijder te worden, met dito sponsorgeld in de toerwagenracerij. Als ik sponsor was, dan wist ik 't wel.

      Comment


      • #4
        Toch wel jammer dat er maar 1 iemand reageert als een gummer die al jaren op 't forum komt op 't hoogste podiumtreetje van de koningsklasse van de Nederlandse autosport mag dansen...

        Het mag dan wel komkommertijd zijn, maar ik vind 't vreemd. :)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
          Toch wel jammer dat er maar 1 iemand reageert als een gummer die al jaren op 't forum komt op 't hoogste podiumtreetje van de koningsklasse van de Nederlandse autosport mag dansen...

          Het mag dan wel komkommertijd zijn, maar ik vind 't vreemd. :)
          Nou, als V4 ook nog reageert is het gelijk aan dit draadje...

          http://www.gummen.org/forum/showthre...8121#post38121
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Toch wel jammer dat er maar 1 iemand reageert als een gummer die al jaren op 't forum komt op 't hoogste podiumtreetje van de koningsklasse van de Nederlandse autosport mag dansen...

            Het mag dan wel komkommertijd zijn, maar ik vind 't vreemd. :)
            Datzelfde geld in het hele WRC draadje, toch DE autosport... :)

            Comment


            • #7
              Reageren lukt jullie aardig, maar complimenteren nog niet....

              Comment


              • #8
                De gummer in kwestie mag zelf ook wel reageren. ;)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Cav, ik volg de NL series niet zo.

                  Ik had wel gezien dat Nick aardig mee kan met de Meganes. De race op Le Mans had ie kunnen winnen...

                  W220: en we zijn compleet :-)

                  Comment


                  • #10
                    Goed gedaan Nick, mooie klasse, mooi resultaat!

                    Leuk om via Cav jouw naam weer tegen te komen aan de top van de lijstjes :-)

                    Comment

                    Working...
                    X