Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indycar 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Indycar 2010

    Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
    Gaat er iemand een IRL 2010 draadje beginnen, om het over de kalender te hebben waar Milwaukee, Road America, en Cleveland niet op voorkomen, maar een nader-te-bepalen race in Brazilië wél?
    Nou, Laurens, hier dan. Kalender, IRL stoelendans, alles voor 2010 hier.

    Kalender 2010:
    14 March Brazil circuit tba
    28 March St Petersburg
    11 April Barber
    18 April Long Beach
    1 May Kansas
    30 May Indianapolis 500
    12 June Texas (night race)
    20 June Iowa
    4 July Watkins Glen
    18 July Toronto
    25 July Edmonton
    8 August Lexington
    22 August Sears Point
    28 August Chicagoland (night race)
    4 or 5 September Kentucky
    18 September Motegi
    2 October Homestead

    Brazilië begrijp ik wel, er rijden nogal wat Brazilianen mee (Helio, Kanaan, Meira, Moraes), en in 2010 is er ook nog het nieuwe team van Gil de Ferran.

    Milwaukee was toch niet definitief afgeschreven? Is financieel niet goed rond te krijgen. Maar traditioneel hoort ie er gewoon bij natuurlijk.

    Ze dachten nog over Loudon, kregen ze ook niet rond, vond ik altijd één van de leukere baantjes onder de one mile ovals.

    ik had ook altijd wel wat met die banen in Mexico, Mexico City en dat baantje rond die ouwe staalfabriek. Als Adrian Fernandez ook komt met een team, komt dat ook nog wel eens terug denk ik.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    8 August Lexington
    Mid-Ohio is dat toch? ;)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Meer road races dan oval races, hè. Voor het eerst.

      Het weekend van Milwaukee staat nog wel open, maar ik geloof niet dat het gebeuren gaat. De baan zelf kampt constant met geldproblemen, en de organisatie van de race is niet beter. Jammer! Ik ben er maar één keer geweest, en dat was voor een ASA-race.

      Road America en Cleveland horen gewoon op de kalender. Probleem is natuurlijk wel dat er steeds mooie road courses bijgebouwd worden, waar ook goed geracet kan worden.

      Comment


      • #4
        Cleveland hoort er van de ene kant wel op, van de andere kant is Edmonton best een waardig vervanger.

        Road America is ook zoiets. Jammer dat die er niet bij zit, van de andere kant heeft IRL nu wel the Glen in het programma en dat had CART/Champcar jaren niet.

        Je kan gewoon niet alles hebben.

        Wat ik zelf erg mis: de Michigan 500...

        Paar maanden terug bleek al dat een aantal evenementen al contracten hadden tot en met 2010, dus voor 2011 zijn er wellicht meer mogelijkheden.

        Comment


        • #5
          Indycar 2010 zonder Danica?

          Grappig hoe je daar via een loslippige toekomstige F1-baas achterkomt:

          http://www.autosport.com/news/report.php/id/77582
          http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=24387&cat=3

          Hoeveel zou de IRL-organisatie ervoor over hebben om haar 'biggest asset' binnenboord te houden?
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            De Ferran naar IRL is definitief:

            http://www.autosport.com/news/report.php/id/77588

            Maar het team gaat ook door in de ALMS.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Zou Dixon serieus overwegen over te stappen naar Gil De Ferran's nieuwe team?

              De vervolgvraag is dan natuurlijk wie er in aanmerking komen voor de 2e Ganassi-auto.

              Miller meldt op Speedtv.com dat James Hinchcliffe een kansje zou maken bij 3G.
              (en verder dat Tony George geld verloren zou hebben in de zwendel van Bernie Madoff :-) )

              Comment


              • #8
                Stoelendansnieuws, of eigenlijk blijven-zitten-waar-je-zit-nieuws:

                - Penske stopt met Grand-Am en zet de monteurs in voor een derde Indycar voor Will Power, terwijl Briscoe en Castroneves uiteraard blijven
                - Wheldon blijft bij Panther
                - Doornbos blijft bij HVM
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  - Doornbos blijft bij HVM
                  Of toch niet? Of toch wel?
                  http://www.autosportweb.nl/lees.php?id=4222

                  Verder de komende 6 jaar een heuse title sponosr voor de serie, IZOD. Diezelfde firma zou Ryan Hunter-Reay voor 2010 in een auto van Michael Andretti helpen.

                  Comment


                  • #10
                    Tssss... Waarom dan niet Interlagos?

                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/80336
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Nieuwe teamgenote voor Doornbos bij HVM?

                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/80481

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        Nieuwe teamgenote voor Doornbos bij HVM?
                        Het zou zomaar eens kunnen. De auto hebben ze zelfs al in de nieuwe kleuren overgespoten:

                        http://www.autosport.com/news/report.php/id/80515

                        Leuk, 't is haar gegund.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          De Ferran naar IRL is definitief:

                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/77588

                          Maar het team gaat ook door in de ALMS.

                          Ziet er nu helemaal niet goed meer uit: http://www.autosport.com/news/report.php/id/80625

                          Jammer, ook voor De Ferran zelf (op een of andere manier is Gil toch one of the good guys).

                          Comment


                          • #14
                            Misschien toch nog hoop voor De Ferran.
                            Honda zou iets terug willen doen (na het terugtrekken van de steun aan De Ferran's Acura ALMS team) en zou Gil's Indycar plannen kunnen steunen. Takuma Sato wordt als rijder genoemd.
                            Kan ook dat het volledig uit de lucht gegrepen is, want De Ferran's teammanager is inmiddels naar USF1 vertrokken...

                            Comment


                            • #15
                              En dan heb je nog de plannen voor een radicaal nieuwe wagen voor 2012, ontwikkeld door Delta Wing LLC, een initiatief van een aantal Indycar teamowners (Penske, Ganassi, Reinbold, Andretti, Bachelart, Wiggins). Het resultaat schijnt nogal revolutionair te zijn. Geen vleugels, maar toch meer oppervlak voor sponsorlogo's (het blijft wel business natuurlijk), veel lichter, wellicht zelfs lichter dan een F1, een 4 cilinder turbomotor die geen dragende funktie meer heeft met (voor Indy) 325pk, en het zou er totaal niet uit zien als een moderne single seater racewagen zoals wij dat gewend zijn. Er is verder nog niks van vrijgegeven, maar Miller beweert dat het ding er uit ziet als een gevechtsvliegtuig. Ergens stond dit plaatje,

                              maar dat is op basis van allerlei speculaties en dus niet de werkelijkheid.

                              Een eerste auto zou half 2010 klaar moeten zijn. Het idee is verder dat Delta Wing niet de fabrikant wordt maar meer een coördinerende funktie zou hebben, en dat fabrikanten als Dallara, Panoz, Swift etc mee kunnen bouwen en ontwikkelen.

                              Volgens Miller is Brian Barnhart (van IRL) er niet zo blij mee. Logisch, die ziet straks de kickback van Dallara aan zijn neus voorbij gaan (de teams betalen veel te veel betalen voor de auto’s en de onderdelen, en via de achterdeur krijgt IRL geld terug).
                              Ofwel: de volgende oorlog tussen IRL en de teams zit er aan te komen…

                              http://openpaddock.net/2010/01/13/in...-wing-concept/

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                Volgens Miller is Brian Barnhart (van IRL) er niet zo blij mee. Logisch, die ziet straks de kickback van Dallara aan zijn neus voorbij gaan (de teams betalen veel te veel betalen voor de auto’s en de onderdelen, en via de achterdeur krijgt IRL geld terug).
                                In GP2 speelt momenteel precies hetzelfde...
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Ook Dallara...

                                  Laat me raden: de organisatie tracht de teams rustig te houden door het chassis 4 ipv de afgesproken 3 jaar mee te laten gaan, maar de teams vinden het toch nog te duur?

                                  GP3 is ook al Dallara, en uiteraard zonder enige concurrentie in zicht.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Van machtig man tot teamowner die nu wanhopig naar sponsors moet zoeken om 1 auto op de baan te houden, en dat binnen 8 maanden. Nadat George in mei 2009 door zijn zusjes en moeder al uit de raad van bestuur van het familie-bedrijf was gestemd, geeft ie er nu helemaal de brui aan:

                                    "Tony George Resigns From IMS"
                                    http://auto-racing.speedtv.com/artic...igns-from-ims/

                                    http://auto-racing.speedtv.com/artic...r-tony-george/

                                    Volgens Miller zijn de huidige bewindvoerders bij IMS (de racebaan) en IRL (de serie) begonnen met het doorvoeren van bezuinigingen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En nog maar een stapje verder:
                                      "George closes Vision Racing team"
                                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/81108

                                      Comment


                                      • #20
                                        Volgende bericht: "George cuts all his ties and starts hermit existence in logging cabin near Lake Tahoe."
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hehe, het vliegtuig en de boot waren al weg, en de ranch stond te koop, volgens Miller.

                                          Ed Carpenter zullen we ook wel niet meer terugzien.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ah, Justin Wilson naar Dreyer & Reinbold, waar Mike Conway aanblijft. Leuk team zo.

                                            Behoorlijke domper is ondertussen dat Graham Rahal nog immer geen contract heeft bij NHL.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Miller noemt het koppel Wilson-Conway 'the most formidable line-up to date'.

                                              Dale Coyne is Wilson (en de Z-line dollars) dus kwijt, maar heeft wel een nieuwe sponsor en jaagt nu op Graham Rahal die dus nog niks heeft.

                                              http://auto-racing.speedtv.com/artic...ahal-rideless/

                                              Comment


                                              • #24
                                                Wie zit er dan nog wel bij NHL?
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Er was eerder zelfs sprake van 3 wagens, die derde voor Alex Lloyd. Maar sponsor McDonalds zou er mee gekapt zijn...

                                                  Resteert Heideki Mutoh. Eigenlijk kan je dan net zo goed de deuren helemaal sluiten...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Wat een toeval, zomaar ineens, enkele dagen voor de presentatie van de Delta Wing (10 feb), heeft Dallara zomaar ineens plaatjes van hun nieuwe Indycar...

                                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/81298

                                                    33 tips van Miller voor de nieuwe IRL CEO:
                                                    http://auto-racing.speedtv.com/artic...33-for-bronco/

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Op Italiaracing staan nog meer plaatjes, ook van de andere voorstellen:

                                                      http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=26135&cat=3

                                                      Het is allemaal heel erg retro, trouwens. Die ontwerpen doen me erg denken aan de beruchte Sears Allstate Specials van Mickey Thompson uit de jaren zestig:

                                                      http://www.thompson-motorsports.com/indy.html
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jemig, Swift gaat ook op de Mickey Thompson-tour!

                                                        http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=26168&cat=3
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Toer, volgens mij. Vergeet niet dat ik hier voornamelijk rondhang om het Nederlands niet te verleren, oké?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Je hebt gelijk. Post niet meer nagelezen en soms tikken de vingers niet wat het hoofd denkt.
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Grappig, Swift noemt zijn ontwerpvoorstellen zelf ook retro:

                                                              http://www.autosport.com/news/report.php/id/81362
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Allemachtig, het wordt alleen maar maffer!

                                                                Het voorstel van DeltaWing:



                                                                http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=26191&cat=3

                                                                Wat een flauwekul allemaal. Wie gaat met dit soort contrapties open-wheel racing in de US ooit nog serieus nemen?
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X