Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elio de Angelis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Elio de Angelis

Een van de laatste playboy racers, om het leven gekomen naar aanleiding van een testcrash op Paul Ricard in 1986. Tragische dood, want was de hulp eerder gearriveerd, dan had Elio nog geleefd - doodsoorzaak was in geademde rook, terwijl hij verder alleen een gebroken sleutelbeen en lichte brandwonden had.

Anyway... op YouTube vind ik net een clipje waar - het is luguber - Elio uit zijn wagen wordt getild na de crash. Ik wist niet dat er beeldmateriaal van was ueberhaupt, dus ik zet het linkje hier dan toch even neer voor de geinteresseerden.

http://www.youtube.com/watch?v=-iTUV...eature=related
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

*aarzelt of-ie erop moet klikken*
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

't Is niet gruwelijk bloederig of zo - maar wel treurig. Ik zeg niet dat het een must see is, maar ik was wel verbaasd dat dit materiaal bestond. Vandaar het linkje hier. 't Is 15 seconden en je ziet weinig.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Verbazingwekkender is de staat van het chassis - of wat ervan is overgebleven - en het feit dat iedereen er in z'n hemdsmouwen omheen loopt. Het is begrijpelijk dat men na dit verdronken kalf ook voor testsessies de baanbeveiligingseisen opschroefde...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Hoe zat dat ook weer? Balestre zat (nevenfunktie) ook in het bestuur van Le Castellet, of zit ik nu fout?
          Circuit kreeg van FIA (Balestre) en/of FFSA (euh, dat ook Balestre) een boete van 10 mille of zo, meen ik.

Ik weet wel dat ik destijds vond dat ie er voor op zou moeten zouten, en niet alleen uit die funktie...

Comment

Gisteren zag ik ook nog het fragment van Badoer die op zijn kop in de grindbak lag en de marschalls stonden met hun handen in de zaken naar te kijken en deden helemaal niets.

Comment

Working...
            X