Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GT4 European Cup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GT4 European Cup

Afgelopen zaterdag heb ik een retourtje Zolder gedaan. Heb daar een race van de GT4 European Cup bijgewoond. Mijn werkgever is één van de sponsors. Het is misschien niet de meest bekende serie die er is, maar er is wel een erg mooi startveld voor de liefhebber! Te weten:

2x Aston Martin V8
    1x 911 GT3 (of 4?)
    2x E91 M3
    2x Ginetta G50
    1x Maserati GranTurismo
    1x Corvette Z01
    1x Nissan 350Z
    2x KTM X-bow
    2x Donkervoort D8 coupe (Donkervoort fabrieksteam)

Heel verschillende auto’s dus, De D8’s en de KTM’s zaten samen in hun eigen klasse (met 4 auto’s dus, maar goed) Verder zorgt dit startveld voor een prachtige compositie van uitlaatgeluiden. De M3’s en de Maser beschaaft huilend, de Corvette en de Astons woest brullend. J
    “Onze” Genpact-M3 V8 met aan het stuur Kevin Veltman deed het heel aardig, totdat hij een stop-n-go aan zijn broek kreeg vanwege pit-lane speeding. Uiteindelijk 7e overall na 2 races.

Tussen de 2 races van ca. 40 minuten zit ruim 3 uur, waarvan ze 1,5 uur in een parc-fermé moeten staan. Daarna worden ze geserviced, wat gewoon in de sponsortent gebeurt terwijl jij (de gasten) aan je colaatje staat te lurken en wat met het team kan kletsen.
    Erg leuk om het spektakel eens van zo dichtbij mee te maken. (was ook al geen jaren bij een race geweest).

Ik was trouwens nog niet eerder op Zolder geweest. Toch wel een aardige sfeer daar, ook in de omgeving. Verder kun je vanaf het middelste, hoge terras ca. 2/3 van de baan zien.

Onze trots: :-)

En hier meer pics voor een sfeerimpressie.
Working...
X