Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Italië

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Italië

    Nog 18 minuten te gaan in de 1e vrijdagsessie en Liuzzi en Fisichella staan resp. 18e en 19e, elk 1.7s achter op hun teamgenoten. Wat is dat toch met die nieuwe instappers?

    En als Fisico daar blijft staan, hoe zou Badoer zich dan voelen?

    P.S. Zondag wel zwaaien naar de camera, hè, Lenny? :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ah, kijk. Fizzi perst er nog even iets uit in de laatste minuten en is sneller dan Kimi. :)

    Tonio uiteindelijk 16e, maar Sutil staat 3e, achter de twee McLarens. Alonso (4e) heeft zo te zien al veel plezier van z'n nieuwe KERS-knop. Vettel blijft motoren sparen met z'n acht rondjes. De twee Toyota's (weer) achteraan...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Wat is het toch met de hedendaagse F1? De ene race staat een willekeurig team helemaal vooraan en de volgende GP weer in de achterhoede.

      Tot een jaar of 2/3 geleden was het aan het begin van het seizoen altijd wel duidelijk wie de dienst uit ging maken. Tegenwoordig lijkt het per GP te verschillen. Boeiende ontwikkeling, maar moeilijk te bevatten.

      Comment


      • #4
        Hier de verklaring van Pat Fry van McLaren:

        http://www.autosport.com/news/report.php/id/78436

        Kort gezegd: de nieuwe regels zijn zó radicaal anders dat de teams ze nog lang niet volledig hebben doorgrond. Bij elke nieuwe ontdekking kun je dus nog reuzenstappen zetten. Fry verwacht dat dit ook in 2010 nog zo zal blijven.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Ik denk dat het ermee te maken heeft dat het veld sowieso dicht bij elkaar zit. Soms zit de top 15 binnen 1 seconde, waar je vroeger soms teams/rijders had die de rest bijna consequent met een halve seconde of meer versloegen in de kwalificatie. Afhankelijk van de sterke en zwakke punten van de auto op bepaalde circuits schuif je dan zo van rij 1 naar rij 5 of zelfs lager.

          En wat Dutch zegt: Met de nog lopende ontwikkelingen(en de gok die men moet nemen omdat nieuwe onderdelen/concepten niet goed getest kunnen worden) is effect het nog erger.
          Last edited by MN-Power; 11-09-09, 10:58.
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            Maar voor mijn gevoel was dit vorig jaar ook al het geval. Minder extreem, maar ook toen verschoof de macht tussen McLaren en Ferrari. Ook de plotseling opmars van Renault (ok, die overwinning op Singapore kijken we misschien nu anders tegen aan) was opmerkelijk.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
              Ah, kijk. Fizzi perst er nog even iets uit in de laatste minuten en is sneller dan Kimi. :)
              Ziedaar, het heeft een verklaring: hij stapte als een van de weinigen op de zachte banden over, Kimi niet.

              http://www.autosport.com/news/report.php/id/78477
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Die motorenregel vind ik eigenlijk niet goed. Nu rijdt Vettel maar 8 rondjes om zijn motor te sparen en mist hierdoor belangrijke baanminuten en setup werk.

                Comment


                • #9
                  Elf minuten te gaan in de 2e sessie: de unusual suspects van Spa staan opnieuw bovenaan. Sutil, Kubica, Glock, Heidfeld. Liuzzi 9e, dus die krijgt de vaart er nu ook in. Fisi daarentegen laatste...
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    Die motorenregel vind ik eigenlijk niet goed. Nu rijdt Vettel maar 8 rondjes om zijn motor te sparen en mist hierdoor belangrijke baanminuten en setup werk.
                    Tja maar misschien heeft ie veel punten in 't begin van 't jaar gepakt omdat zijn motoren wel op 't randje zaten en die van z'n collegas niet. Daardoor had ie meer vermogen/pk en kon ie winnen. Nu moet ie in de spaarstand. Heft elkaar prima op imho.

                    Elf minuten te gaan in de 2e sessie: de unusual suspects van Spa staan opnieuw bovenaan. Sutil, Kubica, Glock, Heidfeld. Liuzzi 9e, dus die krijgt de vaart er nu ook in. Fisi daarentegen laatste...
                    Fisico gun ik wel wat respijt ; eerste keer in de Ferrari F1 toch ? Hij zal die echt niet op de eerst testdag in de soep willen rijden... Sowieso worden zondag pas de punten verdeeld en niet op vrijdag of zaterdag. (Hoewel dat wel leuk zou zijn ; 3 punten voor pole, 2 voor P2 en 1 voor P3, laat ze maar lekker racen op zaterdag).

                    Comment


                    • #11
                      Ho, bij Renault drukken ze nu dubbel op de KERS-knop: Grosjean naar 1, Alonso naar 2.

                      EDIT: Sutil terug naar 2.

                      EDIT 2: Sutil terug naar 1.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                        Fisico gun ik wel wat respijt ; eerste keer in de Ferrari F1 toch ? Hij zal die echt niet op de eerst testdag in de soep willen rijden... Sowieso worden zondag pas de punten verdeeld en niet op vrijdag of zaterdag. (Hoewel dat wel leuk zou zijn ; 3 punten voor pole, 2 voor P2 en 1 voor P3, laat ze maar lekker racen op zaterdag).
                        Ach ja, als je maar een tiende langzamer bent dan de leider in het WK... :)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Het is weer een wonderlijk rijtje:

                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/78492

                          Benieuwd of 'It's only Friday' morgen (en zondag) nog steeds geldt.
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Leuk dit soort vrijdag reportages :)

                            Ik heb kijk nu al uit naar de kwali van morgen! Dat is ook weleens anders geweest...
                            Aprilia RSV Mille '01

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                              Ach ja, als je maar een tiende langzamer bent dan de leider in het WK... :)
                              Uhuh maar kwam toch omdat ie op zachte bandjes had gereden en 'daardoor' dus vrijwel automatisch een stuk sneller was ; in other words ; zijn resultaat was toch geflatteerd of had ik dat verkeerd begreperen ?

                              Als ik hem was had ik toch nog wat extra rondjes gereden ; Buemi deed er ook 44.

                              Comment


                              • #16
                                Wat zou Fisi nou denken als hij ziet waar Sutil staat, "daar zou ik ook hebben kunnen staan, als ik nog in dat Indiase hok reed" :-)
                                2 x ouwe premium meuk
                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                Comment


                                • #17
                                  Tja, in elk geval zijn de Red Bulls utterly utterly slow. Verder kan ik er niets van zeggen, behalve dat Fisi gecrashed is. Daar hoef je evenmin helderziend voor te zijn :)

                                  Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                  Wat zou Fisi nou denken als hij ziet waar Sutil staat, "daar zou ik ook hebben kunnen staan, als ik nog in dat Indiase hok reed" :-)
                                  Tja, John, achteraan staan in een Ferrari geeft echt veel meer status dan vooraan in welk ander hok dan ook! Voor een Italiaan helemaal. Dat jij dat niet begrijpt!
                                  Last edited by slibbe; 12-09-09, 11:06.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                    Tja, John, achteraan staan in een Ferrari geeft echt veel meer status dan vooraan in welk ander hok dan ook! Voor een Italiaan helemaal. Dat jij dat niet begrijpt!
                                    Oh ja, status & premium, stom dat ik daar niet aan dacht:-)
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ach, in elk geval maakt dit duidelijk (alsof een training ook maar iets betekent), waar Ferrari staat tov de leidende wagens :p
                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Fisico gun ik wel wat respijt ; eerste keer in de Ferrari F1 toch ? Hij zal die echt niet op de eerst testdag in de soep willen rijden
                                        Net z'n uitstapje in de Parabolica gezien. Tja.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Liuzzi daarentegen doet het super!

                                          Hoe lang geleden heeft hij voor het laatst geraced?
                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Fisi 9 plaatsen achter Liuzzi in Q2.....

                                            Williams heeft het mis. Jammer.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Fisi rijdt nu met KERS ipv zonder zoals voorheen.

                                              Maar Liuzzi heeft net als Badoer nauwelijks test-kilometers kunnen maken, recent. Dan is het verschil wel erg groot.
                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                                Fisi rijdt nu met KERS ipv zonder zoals voorheen.

                                                Maar Liuzzi heeft net als Badoer nauwelijks test-kilometers kunnen maken, recent. Dan is het verschil wel erg groot.
                                                Kennelijk zijn die Force India bakken toch best wel ok en was de goede kwalificering van Fisi de vorige race niet alleen maar een gelukje.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Brawns staan op een 1-stop strategie volgens Ross zelf. Ben benieuwd naar de rest. Even de gewichten afwachten.

                                                  *is benieuwd of de Force India's wel helemaal legaal zijn*

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                    *is benieuwd of de Force India's wel helemaal legaal zijn*
                                                    Hehe, hoezo dat? Of hoop je dat meer?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                      Hehe, hoezo dat? Of hoop je dat meer?
                                                      Nou, tis zo'n saaie boel in F1. Nooit eens een relletje of zo. Geen cheaters. Geen semi-legale trucs. Geen bedrog. Een beetje leven in de brouwerij zou wel weer eens goed zijn.

                                                      Bedoel je dat?
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                        Hehe, hoezo dat? Of hoop je dat meer?
                                                        Ik hoop het zeker niet, maar ik blijf verbaasd over het feit dat een team met zo'n klein budget (om niet te zeggen noodlijdend) in twee races tijd een racewinner heeft die zich op Monza tussen/voor de kers auto's plaatst. En de andere rijder die al 1,5 jaar geen F1 heeft gereden (en die ik matig getalenteerd vind) er P7 mee kan rijden.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Volgens mij komt dat gewoon doordat het dit seizoen bizar dicht op elkaar zit. Kleine verschillen zorgen dan voor grote stappen.

                                                          In Singapore staan de twee Indi's gewoon weer achteraan hoor.
                                                          Aprilia RSV Mille '01

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ja ben hier ook verbaasd over de enorme progressive van de Indias zeker t.o.v. andere teams die al jaren meedraaien, flinke budgetten hebben en ook over goede coureurs beschikken. Denk aan Renault, Toyota en Williams.

                                                            Hulde aan Liuzzi dat ie zo goed presteert maar het is idd te hopen dat het niet vooral door de auto komt.

                                                            Mooie plek voor Kimi, die laat toch even zien dat ie nu weer een prima constante factor is nu de Ferrari weer uptodate is.

                                                            Zou Hami weer (super)licht gestart zijn ?

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                                              In Singapore staan de twee Indi's gewoon weer achteraan hoor.
                                                              Daar kan je wel eens gelijk in hebben, hoewel, achteraan. Wat momenteel op de hoge snelheids-banen gaande is, vind ik erg opvallend.

                                                              Ik ben wel benieuwd voor hoeveel rondes de Force India's remmen hebben.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Wat Force India nu opeens laat zien, is niet wezenlijk anders dan wat Brawn al sinds de start van dit seizoen, met weliswaar wisselend succes, laat zien.

                                                                Uiteindelijk zullen de teams met de diepste pockets, qua geld èn kennis èn resources, wel vooraan komen te staan; vraag is wanneer het zo ver is. Als dat pas in de loop van 2010 is, vind ik dat helemaal niet erg.
                                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X