Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achter de schermen bij F1

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Niet iedereen is nu blij. Force India zegt dat ze een stuk van de wagen opnieuw moeten ontwerpen, en ook Arrivabene had kritiek.

https://www.motorsport.com/f1/news/m...ticism-982511/

Dus Ferrari zal ook wel wat dure uurtjes windtunnel en CFD verloren hebben.

Leuke akkefietjes zijn dat, die je als team soms wint en soms verliest.
    Arrivabene krijgt zijn Halo, dus moet niet zeiken. ;)
    Every second of your life is a part of your song

Comment

• Inderdaad een absurde regel, 3 motoren. Geldt zeker voor Renault motoren:
      https://www.telegraaf.nl/sport/autos...is-krankzinnig
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• En met 90 miljoen gratis geld per jaar uit de grote pot kan Ferrari wel wat hebben.

Comment

• Iemand de Netflix-docu al bekeken?
          Ik vind m best gaaf, omdat er echt dingen getoond worden die je normaal niet ziet. Achter de schermen bij HAAS, de curator bij FI in de fabriek die het personeel toespreekt, bij Mallya op bezoek, op kantoor bij McLaren en t ontslag van Boullier, thuis bij Sainz en Ricciardo. Ook hoe RIC worstelt met zn keuze etc.
          Vooral géén Ferrari, Mercedes en ook bijna geen Max. Dus nu zie je eens wat meer van teams die normaal weinig belicht worden.
          Maar heb ook wel wat kritiek:
          bij de racebeelden hebben ze veel geluidseffecten toegevoegd, zoals een knal bij botsen of slipgeluiden. En de ondertiteling is echt lachwekkend slecht!
          Verder worden sommige zaken een beetje aangedikt, zoals de strijd tussen HAAS en Renault.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Gisteren de 1e aflevering gezien. Geluidseffecten kwamen me ook wel een beetje gekunsteld over ja. :) Ik denk dat HAAS typisch zo'n team is dat wat minder moeilijk doet over pottekijkers, dat maakt het wel leuk.

Comment

• Ik vind het gaaf om te zien.
              Die Cyril Abitoul van Renault, wat een stereotypische Franse schoft.

Dat hij zn rug naar Christian Horner gaat staan zodra die hem een hand wil geven. Vlak na de keuze van rbr om op Honda over te stappen.
              En later ook dat gesprek tussen beide als Renault Ricciardo heeft weggekaapt.

Ook wel humor. Horner die thuis twee ezels in de wei heeft staan met de namen Daniel en Max ;-)

Comment

• Ohja. Grosjean.
                Die engineers van Renault liepen voorafgaand aan de spaanse GP in de pitbox te grappen hoeveel bochten de race van Grosjean zou gaan duren.
                Ze zaten er niet ver naast ;-)
                Helaas voor hun schepte hij ook Hulkenberg van de baan.

Comment

• De eerste 3 gezien, best wel vermakelijk. Om die ezels moest ik ook hard lachen.
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Ha, die Kijkers;

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                    Iemand de Netflix-docu al bekeken?
                    Ik vind m best gaaf, omdat er echt dingen getoond worden die je normaal niet ziet. Achter de schermen bij HAAS, de curator bij FI in de fabriek die het personeel toespreekt, bij Mallya op bezoek, op kantoor bij McLaren en t ontslag van Boullier, thuis bij Sainz en Ricciardo. Ook hoe RIC worstelt met zn keuze etc.
                    Vooral géén Ferrari, Mercedes en ook bijna geen Max. Dus nu zie je eens wat meer van teams die normaal weinig belicht worden.
                    Maar heb ook wel wat kritiek:
                    bij de racebeelden hebben ze veel geluidseffecten toegevoegd, zoals een knal bij botsen of slipgeluiden. En de ondertiteling is echt lachwekkend slecht!
                    Verder worden sommige zaken een beetje aangedikt, zoals de strijd tussen HAAS en Renault.
                    Yep: https://www.gummen.org/forum/diversen/tweede-kamer/3858-tv-tips?p=1018787#post1018787
                    en https://www.gummen.org/forum/diversen/tweede-kamer/3858-tv-tips?p=1019524#post1019524.

Inmiddels de hele serie gezien; wel eens met bovenstaande kritiek maar al met al een fascinerend inkijkje en een lekkere voorbereiding op seizoen 2019.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

• Heel vermakelijk, inderdaad erger ik me ook aan de geluidseffecten. Ondertiteling was me nog niet zo opgevallen maar die lees ik misschien ook niet zo bewust.

Die ezels van Horner zat ik samen met MdV ook hard om te lachen. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Volledig gekeken inmiddels. Ik vond het een beetje tegenvallen. Inderdaad de toegevoegde geluidseffecten, maar ook zogenaamd 'racecommentaar', waarvan ik 99,9% zeker weet dat het er nooit is geweest. Dramatisering / strijd die er nooit was of flink aangedikt. De strijd om de 4e plaats tussen Haas en Renault en geen woord over het feit dat beide teams die plek waarschijnlijk nooit hadden kunnen halen als Racing Point de punten van Force India had mogen houden.

Grootse afzakker was het episodes lange tranentrekkende gezeur over Ricciardo en bijbehorende framing van Max als een mannetje dat eigenlijk de voorkeur van RBR niet verdiend. Dieptepunt het 'verslag' van Oostenrijk, waarbij even vergeten werd dat Max die race won.

Lichtpuntjes waren het beeldmateriaal en soms een aardige inkijk in de pitbox (lachen door monteurs als een rijder van een ander team een stomme fout maakt zie je niet zo vaak op TV)
                        Last edited by ZamBeZi; 11-03-19, 22:52.
                        “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                          maar ook zogenaamd 'racecommentaar', waarvan ik 99,9% zeker weet dat het er nooit is geweest.

Dit gevoel had ik ook al, dat een hoop achteraf ingesproken was door de commentatoren.

Ik vond het eerder aangehaalde moment waar monteurs al gaan gokken hoe ver Grosjean nu weer komt inderdaad wel komisch.

p.s. FI was precies tussen Renault en Haas geëindigd als ze de punten hadden mogen houden.
                          Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ik weet trouwens waarom ik me niet aan de ondertiteling ergerde. Die staat bij ons standaard in het Engels, haha. :)

Wel een aanrader indien de vertaling van slecht niveau is.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik vond de serie echt goed. Ook Steiner vond ik een verademing om te zien, vooral hoe hij met zijn mensen omging. Als je dat vergelijkt met Claire Williams of Zak Brown.... wat een verschil.

Cyril vond ik ook briljant. Dat eindeloze gezeik van Horner zou ik ook op een gegeven moment niet meer willen slikken. "He used to get the tea when we started out 12 years ago"

Comment

• Het gedramatiseer (dingen wat opblazen) en achteraf naar een plot toewerken, het selectief weglaten van zaken. Dat vond ik echt slecht. Geen do u maar een unreal life soap op dat vlak.

De beelden thuis, de ezels, en andere dingen die ik nog niet te zien had gekregen. Dat vond ik top. Al met al dus toch zeer de moeite waard.

Comment

• Ik zit nu bij aflevering 4 en kan het Ricciardo-ophemel promo gehalte, de verschrikkelijke race- voice-over en andere nep shit al bijna niet meer verdragen zonder rode vlekken in mijn nek. Ik vind het steeds meer een verschikkelijk slechte nep-docu met een aantal interessante beelden er in.

Comment

• Je kon wel eens gelijk hebben dat Ricciardo en Ocon het meeste hebben betaald voor die docu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                      Ik zit nu bij aflevering 4 en kan het Ricciardo-ophemel promo gehalte, de verschrikkelijke race- voice-over en andere nep shit al bijna niet meer verdragen zonder rode vlekken in mijn nek. Ik vind het steeds meer een verschikkelijk slechte nep-docu met een aantal interessante beelden er in.
                                      Zo'n beetje de minder genuanceerde versie van mijn mening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht

Zo'n beetje de minder genuanceerde versie van mijn mening
                                        Je hebt helemaal gelijk. Ik krijg niet alleen rode vlekken van ergernis maar raak ook alle vorm van nuancering kwijt.

De toespraak van Steiner met de grap over GrosJean vond ik wel geweldig met die karakterkop en dat prachtige Engels van hem.

Comment

Ik zit nu bij aflevering 4 en kan het Ricciardo-ophemel promo gehalte, de verschrikkelijke race- voice-over en andere nep shit al bijna niet meer verdragen zonder rode vlekken in mijn nek. Ik vind het steeds meer een verschikkelijk slechte nep-docu met een aantal interessante beelden er in.
                                          Ik heb het tot aflevering 5 gered, maar ben er klaar mee om dezelfde redenen. Verder lijkt het wel de Buxton('s opinion)show. En ondanks verwoede pogingen is het ze niet gelukt mijn mening over Cyril te veranderen... Integendeel. :) Waste of time IMHO.

Ik vond de docu over Williams echt een heel stuk interessanter en wél een aanrader.
                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Je hebt helemaal gelijk. Ik krijg niet alleen rode vlekken van ergernis maar raak ook alle vorm van nuancering kwijt.

De toespraak van Steiner met de grap over GrosJean vond ik wel geweldig met die karakterkop en dat prachtige Engels van hem.
                                            Ik heb uit nieuwsgierigheid de serie wel afgekeken. Met kromme tenen... dat dan weer wel

Elvis over de serie: https://youtu.be/enbAXH9aEeY?t=179

Comment

• Ik heb hem gisterenavond ook afgekeken. Ook met fysieke bijverschijnselen. Duidelijk voor een ander publiek geschreven dan voor mij.

Comment

Working...
                                              X