Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circuit Francorchamps gesloten door justitie!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Circuit Francorchamps gesloten door justitie!

Circuit Francorchamps gesloten door justitie

Het circuit van Spa-Francorchamps is op last van de Belgische justitie gesloten. De Raad van State in België heeft de exploitatie-vergunning, die in 2007 is verleend, ingetrokken.
    Buurtbewoners hadden een aanklacht tegen de vergunning ingediend wegens geluidsoverlast. De Raad van State noemt de vergunning in haar uitspraak nu ‘zwaar ontoereikend en met lacunes'.

Woensdag zouden op het circuit de eerste trainingen zijn voor de Spa Six Hours, die komend weekeinde op de agenda staat. Maar de poorten zijn afgesloten, coureurs en hun auto's hebben het complex moeten verlaten. De hele woensdag wordt koortsachtig overlegd tussen alle partijen om een opening te vinden in het geschil. De toekomst van het circuit is in gevaar. Op Francorchamps vonden zo'n vijftig mensen een vaste baan.

bron: http://www.limburger.nl/article/2009...672743544/1056
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Ja, het was al gepost in het stoelendansdraadje (rare plaats eigenlijk, alsof je met circuits kunt dansen), maar dit verdient wel een apart draadje.

Gisterenavond hoorde ik er voor het eerst van, toen iemand dit bericht hier spotte:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=2681

Vanochtend volgde bevestiging op autosport.be en de Waalse krant La Libre Belgique:

http://www.autosport.be/news/2009/09...orchampsNietig
    http://www.lalibre.be/actu/belgique/...ns-permis.html

En later op de dag pikten de internationale autosportsites het op.

Sindsdien wordt er koortsachtig overlegd om in ieder geval de Six Hours van komend weekend toch door te laten gaan. De organisatoren hebben beroep aangetekend tegen de beslissing, maar er is onduidelijkheid over de uitkomst ervan. Links hoor je dat er een ontheffing voor vrijdag, zaterdag en zondag is geregeld, van rechts hoor je dat ze het beroep hebben verloren en dat de zaak morgen naar een Brussels hof gaat.

Het idiote is: de activisten wilden alleen maar wat minder trackdays, maar de hardline-rechter trok meteen de hele licentie in.

Teams stonden vandaag in ieder geval voor een gesloten poort. Morgen wordt er ook niet getest, zoals het ernaar uitziet. Als die ontheffing er toch is/komt, geldt die pas vanaf vrijdag. De teams moeten dus koud de kwalificatie in.

Het schijnt er nu totale chaos te zijn...

En dan moet de hele discussie over de GP van België nog beginnen.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Die rechter mag wel oordopjes in doen, want vanavond staat iedere raceliefhebber natuurlijk op de stoep, lekker volgas in neutraal te brullen.

Comment

Dit is de tweede culturele ramp in België na de beeldenstorm.

Vreselijk. Geen woorden voor, althans, niets "postbaars".

En vooral balen voor komend weekend, Dutch.

Ik ga ervan uit dat we in het gummen cafe geen Spa-rood, -blauw, -etc meer schenken. Nooit meer.

Comment

Het gaat toch door!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78806
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wat achtergrondinfo van eerder vandaag:

"The residents have agreed to drop their complaint and they aren’t opposed to the exploitation of the circuit. But the final decision pertains to the minister and he will adjudicate at 7pm today normally."

Comment

Die paar Wallonen die op gehoorafstand van de baan wonen, en die klagen over geluidsoverlast kunnen de FOM en de FIA toch wel "uitkopen"?

Ben je van het gedonder af en is aantrekkelijker dan geen F1 en andere klasses tot 2026.

Want om het eens zachtjes uit te drukken, zijn deze klagende zuiderburen direct, dan wel indirect afhankelijk van de welvaart die de racerij met zich meebrengt. En als je dan op racedag naar het circuit wil, is iedere wallonische veldwachter die op een kruispunt staat van de leg waardoor er wederom een verkeers-attaque plaatsvindt in de Ardennen. "Allez sulle, zooo veel mensen hadden wij als Wallonische politie vandaag niet verwacht. Het lijkt wel of Standaard Luik moet voetballen op het circuit.". Of zoiets.

Ik heb daar al zeker 30 uur van mijn leven door verspeeld (incl deze post)

Ironisch dat in die binnenstebuitengekeerde kolenmijn het mooiste circuit van de wereld ligt.....

Comment

Scuderia, mag ik je een bakje koffie aanbieden voor bovenstaande post?

Ik haal de 30 uur nog niet (denk ik) maar de irritatie op de wegen rondom het circuit kan bij mij ook tot ongezonde momenten leiden. Met wat uitproberen op een testdag heb ik een half-verhard binnendoor weggetje gevonden maar het lijkt erop dat er meer mensen zijn die dezelfde sluiproute nemen als er wat te doen is. :S

Probeer voor de grap anders eens van het centerparcs bij het circuit naar het circuit zelf te komen op een racedag. Zelfs met Nicky Pastorelli aan het stuur en alle accreditaties op zak is het nog een worstelpartij om er te komen. Om gek van te worden.
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                  Met wat uitproberen op een testdag heb ik een half-verhard binnendoor weggetje gevonden maar het lijkt erop dat er meer mensen zijn die dezelfde sluiproute nemen als er wat te doen is. :S
                  Ik denk dat ik weet welke jij bedoelt :) Tenminste als het aan de Francorchamps kant van de baan is. Laatste keer dat ik er was had de veldwacht deze kant afgesloten (!)
                  Centerparcs optie ken ik, maar is nog steeds een best stuk lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    het mooiste circuit van de wereld
                    Tsk.

Comment

Laurens vindt dat deze titel zou moeten worden gegeven aan de Talladega Superspeedway? ;-)
                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Denk dat-ie op de Droge Lagune doelt. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Elkhart Lake misschien? :)

Nee, het zal deze wel zijn:

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik weet welke jij bedoelt :) Tenminste als het aan de Francorchamps kant van de baan is. Laatste keer dat ik er was had de veldwacht deze kant afgesloten (!)
                            Centerparcs optie ken ik, maar is nog steeds een best stuk lopen.
                            Vanuit CenterParcs lopen?! Ik besteed mijn weekend liever op het circuit zelf dan op de wegen er naartoe. :P

Volgens mij is het weggetje dat ik bedoel inderdaad aan de Francorchamps kant maar het lijkt me sterk dat dat afgesloten wordt, het is nauwelijks verhard te noemen en de laatste keer dat ik er overheen reed had ik na afloop groene mistlampen. :D
                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Working...
                            X