Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Singapore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Singapore

    Toch maar even een draadje beginnen, ook al leiden andere zaken van het racen af? (Zoals wel vaker.)

    De vrijdagsessies:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/78848
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/78861

    Brawn en Red Bull verhogen de inzet, zoals je wel vaker ziet in de laatste races van het jaar. En Alonso is weer snel hier.

    De rest van het weekend mag u verder het draadje afmaken, want dan ben ik in Spa. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Vraag me af of Fisichella met die Ferrari echt op snelheid gaat komen.

    Comment


    • #3
      Laatste training voor de qualifying sessie is net voorbij en Fisi is laatste, 0,4s achter nr 19, en 1,2s achter Kimi. Onbegrijpelijk.

      Comment


      • #4
        Zijn Kimi en Massa dan zo brilliant dat zij met een onrijdbare Ferrari wel snel kunnen?

        Fisico is toch ook een bewezen kracht, zou je zeggen.
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

        Comment


        • #5
          En Fisi out in Q1, dikke sec achter Raikkonen.

          Comment


          • #6
            Raikkonen uit in Q2, samen met onder meer Button.

            Mister X wel in Q3 overigens.
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

            Comment


            • #7
              Weet niet zeker of ik dit hier moet plaatsen (en niet in "achter de schermen"), maar de crash van Barrichello komt hem zelf wel ERG goed uit. P5 had hij niet gehouden in de slotronde verwacht ik, en nu plaatst hij zich met zijn bak-wissel twee plaatsen voor Jenson. Het gaat immers niet meer alleen om het kampioenschap, maar ook wie het stoeltje naast Rosberg heeft volgend jaar.

              http://en.f1-live.com/f1/en/headline...26124006.shtml

              Wat vonken die wagens bij het bottomen. Zal die diffuser wel zijn in de kuilen van de weg. Kennelijk is de houten bodemplaat die max 5(?) mm mag afslijten niet geschikt voor deze regels / dit circuit.

              Comment


              • #8
                Rubens is daar te aardig voor. Hij zou zelf beseffen dat ie oneerlijk spel had gespeeld en voor de camera's in tranen uitbarsten.
                He's one of the good guys.

                Comment


                • #9
                  Singapore Qualifying Weight (kg)
                  P. Driver Car Weight
                  1 . N. Heidfeld - BMW Sauber F1.09 - 650.0
                  2 . S. Vettel - Red Bull Renault RB5 - 651.0
                  3 . M. Webber - Red Bull Renault RB5 - 654.5
                  4 . R. Barrichello - Brawn Mercedes BGP 001 - 655.5
                  5 . V. Liuzzi - Force India Mercedes VJM02 - 656.0 *
                  6 . N. Rosberg - Williams Toyota FW31 - 657.5
                  7 . F. Alonso - Renault R29 - 658.0
                  8 . L. Hamilton - McLaren Mercedes MP4-24 - 660.5
                  9 . T. Glock - Toyota TF109 - 660.5
                  10 . R. Kubica - BMW Sauber F1.09 - 664.0
                  11 . H. Kovalainen - McLaren Mercedes MP4-24 - 664.5
                  12 . S. Buemi - Toro Rosso Ferrari STR4 - 678.0 *
                  13 . G. Fisichella - Ferrari F60 - 678.5 *
                  14 . K. Raikkonen - Ferrari F60 - 680.5 *
                  15 . K. Nakajima - Williams Toyota FW31 - 680.7 *
                  16 . J. Button - Brawn Mercedes BGP 001 - 683.0 *
                  17 . R. Grosjean - Renault R29 - 683.0 *
                  18 . J. Alguersuari - Toro Rosso Ferrari STR4 - 683.5 *
                  19 . J. Trulli - Toyota TF109 - 690.5 *
                  20 . A. Sutil - Force India Mercedes VJM02 - 693.0 *

                  * Declared weight (outside of top ten)
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Grappig om het in die volgorde te zien.
                    Liuzzi is de lichtste die de top 10 niet heeft gehaald. Slecht dus.
                    Kovalainen is de zwaarste binnen de top 10. Netjes dus.

                    Wel apart hoe slecht Force India nu dus is, Liuzzi deed het niet slecht in Monza.
                    Ferrari doet het ook niet best t.o.v. de vorige race en Brawn ook niet. Raikonen en Button doen het ongeveer even slecht.
                    McLaren zit er wel bij, net als vorige race. Die auto lijkt dus meer all-round te zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Hoho, vergis je niet.

                      Q1 en Q2 worden gedaan met vrijwel lege tanks.
                      Ofwel, Liuzzi heeft niet lichter gekwalificeerd dan Sutil.
                      Kovalainen reed zich 'on fumes' Q3 in, maar had eenmaal in Q3 de zwaarste auto en kwam dus niet verder dan P10 (wat door de 5 plaatsen gearbox penalty voor Barichello P9 wordt).

                      Comment


                      • #12
                        okay, my bad. Volgend jaar ga ik het allemaal weer begrijpen :-).

                        Comment


                        • #13
                          Ben ook benieuwd wat Liuzzi van plan is achteraan de grid met een lege tank.

                          Waarschijnlijk gokt hij op een safetycar vroeg in de race. Niet ondenkbaar omdat er regen is voorspeld, en het circuit met die hoge kerbs ietsje linker is dan vorig jaar.

                          Ik dacht trouwens dat die hoge kerbs alleen in Monza waren geintroduceerd (nav de opmerking van Raikkonen in Spa dat de Ferrari slecht over de kerbs ging), maar nu dus ook in Singapore.

                          Comment


                          • #14
                            Iets met Sutil en bocht 17 :-)

                            Comment


                            • #15
                              Had jij de vader van Liuzzi in de pitbox gezien dan? :)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Had jij de vader van Liuzzi in de pitbox gezien dan? :)
                                Nee, die is deze keer thuisgebleven om Tonio's probleempje met de Italiaanse FIOD op te lossen :-)
                                http://www.autosport.com/news/report.php/id/78845

                                Onbegrijpelijk. Rossi, Fisichella, Alboreto, er zijn er nog wel meer, en daar kunnen we Liuzzi nu aan toevoegen. Allemaal dezelfde fout: ze wonen officieel in Monaco of zo en betalen daar vrijwel niks, maar in de praktijk blijken ze gewoon in bella Italia te vertoeven. Bingo voor de fiscus.

                                Comment


                                • #17
                                  Dat was inderdaad niet een beste actie van Sutil.

                                  http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/...-is-brainless/

                                  Had veel slechter voor hem af kunnen lopen als ik aan het Zanardi-incident terugdenk. Het scheelde maar een klein stukje of Heidfeld had hem bij zijn onderbenen ge-T-boned.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Balen voor Heidfeld die zijn record-series ten einde ziet komen door de schuld van een ander.

                                    Dat over de kurbs schieten bij het uitrijden van de pits was wel een hele dure fout van Rosberg. Hamilton moet een makkelijke middag gehad hebben, daardoor en ook nog eens de fout van Vettel.

                                    Oja, na het remprobleem van Webbers RedBull, moeten we nu weer een FIA onderzoek verwachten?

                                    Singapore blijft voor TV een mooie setting overigens.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Was een leuke race, vond ik. Erg jammer van Rosberg. Ok, regels zijn regels, maar in dit geval had hij helemaal geen voordeel van het over de lijn rijden, zelfs nadeel. Dan ff een drive-through net na een SC periode. Niet echt goed voor je klassering.
                                      En wat was Ferrari matig bezig zeg :-(.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        Balen voor Heidfeld die zijn record-series ten einde ziet komen door de schuld van een ander.
                                        Ach, hij vond het een beetje een domme actie, maar nu kan hij in elk geval een ander de schuld geven. :-) Ik denk ook dat Sutil zelf er niet heel veel aan kon doen. Om Heidfeld aan te zien komen had hij bijna naar links achter moeten kijken en dat gaat tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Zijn team had hem moeten waarschuwen. En Heidfeld had ook misschien iets meer om de auto heen kunnen rijden. Volgens mij reed Sutil echt geen halve meter vooruit. Maar het is wel jammer.

                                        En Rosberg... Hoeveel mensen hebben er voordeel van om de witte lijn aan te raken of er even overheen te gaan? Hij ligt er vooral om ongelukken (tussen pitverlaters en fullspeed racers)te voorkomen. Zo redenerend vind ik het eigenlijk vreemd dat je wel vanaf de andere kant over de lijn mag.
                                        Every second of your life is a part of your song

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                          Dat was inderdaad niet een beste actie van Sutil.

                                          http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/...-is-brainless/

                                          Had veel slechter voor hem af kunnen lopen als ik aan het Zanardi-incident terugdenk. Het scheelde maar een klein stukje of Heidfeld had hem bij zijn onderbenen ge-T-boned.
                                          Mwoah, zo hard gaat het daar niet, Heidfeld rijdt daar hooguit 100 of 120 of zo, dat kan een monocoque van een F1 nog wel aan.

                                          Zanardi werd met een goeie 350 in tweeen gesplitst... Tagliani was dat toch? Niet dat die er wat aan kon doen trouwens.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #22
                                            Zanardi..... Man, dan was dit inderdaad bijna een parkeerincident. :-)
                                            Every second of your life is a part of your song

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ik neem aan dat Sutil via de radio elke ronde een update krijgt, wie er achter hem zit en op hoeveel seconden. Natuurlijk wist hij daarom dat Heidfeld er aan zou komen, die op zijn beurt mijns inziens ook wel iets ruimer er omheen had kunnen gaan. Beiden zijn mijns inziens even 'schuldig' en daarom gewoon een race-ongeluk.

                                              Wat betreft die exit pits lijn: voordeel in tijd is vaak marginaal, maar je hebt een aantal circuits waar je best voordeel kan hebben, even buiten of het gevaarlijk is of niet, als je over die lijn gaat. In Magny Cours kon je bijvoorbeeld als je vroeg over de lijn ging, degene die achterop komt voorblijven. In wezen block je hem dan. Dan heb je wel voordeel, als die voor de pitstopronde nog voor je lag.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Trouwens: petje af voor Glock!
                                                Uiterst consistente race.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Zeker in vergelijking met zijn teamgenoot. Die hij in de WK-stand nu ook is voorbijgestreefd.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ik vond het wel tof dat Mark Webber bij zijn interview gewoon zei dat hij baalde dat hij zijn manager(Flavio) kwijt was omdat ie altijd zo goed voor hem was geweest. Ook schijnt Alonso zijn podium aan hem op te hebben gedragen bij de persco. Geweldig dat deze mannen dat gewoon zeggen i.p.v. politiek correct gaan zitten zemelen.
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                      Ik vond het wel tof dat Mark Webber bij zijn interview gewoon zei dat hij baalde dat hij zijn manager(Flavio) kwijt was omdat ie altijd zo goed voor hem was geweest. Ook schijnt Alonso zijn podium aan hem op te hebben gedragen bij de persco. Geweldig dat deze mannen dat gewoon zeggen i.p.v. politiek correct gaan zitten zemelen.
                                                      Geweldig of vooral handig?
                                                      Beide heren zitten zonder superlicentie als het hard gespeeld wordt. Dus beide heren hebben belang bij de medewerking van Flavio bij de soepele overgang naar een andere manager.
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                                        Geweldig of vooral handig?
                                                        Beide heren zitten zonder superlicentie als het hard gespeeld wordt. Dus beide heren hebben belang bij de medewerking van Flavio bij de soepele overgang naar een andere manager.
                                                        Ik maak me dronken dat je niet van dat contract af zou kunnen juridisch gezien als je manager het belangrijkste, nee het enige, deel van zijn werk niet meer kan doen omdat hij door eigen toedoen geschorst is.

                                                        Groet
                                                        GJ

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Beide heren zijn duidelijk heel voorzichtig en lief tegen Flavio Briatore, en niet voor niets. Zoals ik in het andere draadje al postte: de poep heeft wel de ventilator geraakt, maar de rotor draait nog steeds.

                                                          Die stilte op het Flavio-front baart mij ook enigszins zorgen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ook al is dat zo, dan is niks zeggen misschien wel het veiligste. Er zullen namelijk ook genoeg mensen zijn die deze uitlatingen niet kunnen waarderen en sommigen daarvan kan je beter te vriend houden.
                                                            Every second of your life is a part of your song

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X