Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Frankrijk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Frankrijk

    Eerste vrije training achter de rug:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/68428
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Eerste vrije training achter de rug:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/68428
    Mmhhh, ik denk dat de Ferrari's redelijk onklopbaar zullen gaan zijn in Frankrijk.

    Groet
    GJ

    Comment


    • #3
      Tien minuten nog in tweede sessie. Ferrari's halve seconde voor de Macs, op een tiende gevolgd door Alonso, Coulthard, Vettel.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Correctie: dat was net nog veertig minuten te gaan (sessie is tegenwoordig anderhalf uur, vergeet ik steeds). Nu inmiddels Vettel derde, dus tijden zijn vooralsnog om des keizers baard, wat je wel vaker ziet in de tweede sessie (met veel long runs).
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Einde sessie, top vijf: Alonso, Massa (0,076), Raikkonen (0,221), Hamilton (0,454), Vettel (0,520).

          Tja, daar krijgt Hamilton met z'n tien plaatsen terug ook nog mee te maken: Renaults die het eerste deel van de race in de weg rijden omdat ze in hun thuiswedstrijd licht zullen kwalificeren (zie Spanje).
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            Einde sessie, top vijf: Alonso, Massa (0,076), Raikkonen (0,221), Hamilton (0,454), Vettel (0,520).

            Tja, daar krijgt Hamilton met z'n tien plaatsen terug ook nog mee te maken: Renaults die het eerste deel van de race in de weg rijden omdat ze in hun thuiswedstrijd licht zullen kwalificeren (zie Spanje).
            RenaultS? Als in meervouw. Ik zie Piquet niet zo makkelijk bij de eerste 10 kwalificeren dus daar hoeft hij weinig last van te hebben. Als Alonso snel kwalificeert, is hij waarschijnlijk ook weer snel uit de weg omdat hij vroeg moet tanken. Ik verwacht dus juist dat hij niet heel veel last gaat krijgen van de Renaults, maar wel van Heidfeld (als die weer langzaam kwalificeert), Toyota/Trulli en misschien 1 of meer Red Bull's/Toro Rosso's.

            Groet
            GJ

            Comment


            • #7
              Zo zie je maar weer dat Piquet helemaal niet de toptien hoeft te halen om morgen vóór Hamilton te staan. :)

              Maar verder klopt 't inderdaad wel: hij krijgt ook last van Heidfeld, Glock en een stel Red Bulls in de Trulli Train.

              Ferrari's dit weekend eenzaam bovenaan, één Renault in ieder geval opvallend sterk (hoewel Piquet wel bijna in de toptien zat), net als de Toyota's en de Red Bulls. Harde landing voor BMW daarentegen... En Honda? Oei!
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Heikki Kovalainen wordt 5 plaatsen teruggezet, omdat ie Webber zou hebben opgejouden in Q1. Kovalainen kwalificeerde als 6e, maar door Hamilton's 10 plaatsen terug, zou de Fin toch 5e zijn, en komt nu dus op P10.

                De tijden in Q1 zaten ontzettend dicht bij elkaar, behalve dan de Ferrari's die 3-4 tiende sneller gingen dan P3. Wordt vanmiddag een walkover voor Ferrari denk ik, maar daarachter kan het nog alle kanten uit.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                  Wordt vanmiddag een walkover voor Ferrari denk ik
                  En da's nog mild uitgedrukt...
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    En dan ineens slaat het om...

                    Maar de actie achter de Ferrari's is zoals verwacht behoorlijk close.

                    Overigens daarstraks even de reden voor Kova's penalty gezien. ja dat had Heikki best kunnen voorkomen; gewoon 's morgens je bed niet uitkomen of zo...
                    Ja Webber werd gehinderd, maar is dat op zich reden genoeg voor die straf? Wat moest Kovalainen dan?

                    Comment


                    • #11
                      Ze kunnen inderdaad nog altijd zichzelf verslaan...

                      Vreemd dat Kimi geen zwarte vlag krijgt. Zo'n los bungelend ding is hartstikke link als dat op het rechte stuk losvliegt.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Goh, en nu rijdt Kimi gewoon weer rondjes in de 1.17!
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Dat Jarno Trulli die P3 vast wist te houden was geweldig, net nu, na de dood van Ove Anderson.

                          Vraag me ondertussen wel af waar Kovalainen terecht zou zijn gekomen zonder die suffe penalty. P2 waarschijnlijk.

                          Maar dan teamgenoot Hamilton: die drive through. Hij was al voorbij Vettel, dus het argument kan zijn dat ie geen voordeel had bij het afsnijden van de chicane. Anderzijds was al ver voor de chicane, toen ie nog naast Vettel zat, volkomen duidelijk dat ie hem nooit ging halen. Ik denk een terechte drive through, hoewel die ook 15 rondjes eerder had mogen komen...
                          Verder tikte Lewis meteen na de start Kovalainen aan (vloog een stuk auto weg), en dan klem zittend achter Piquet elke keer blokkerende wielen... Allemaal voor niks, want Kovalainen wordt ook uit matige startpositie netjes 4e. Ik ken Hamilton eigenlijk niet meer terug. Vorig jaar was ie zo ontzettend veel beter.

                          Op de streep zat er net geen 30s tussen P3 en P12, dus het middenveld was erg, erg close.

                          Comment


                          • #14
                            Ja Hamilton zijn kwaliteiten lijken niet goed te passen bij minder electronica. Wat mij vreemd overkomt trouwens, maar het valt me op dat we regelmatig beelden zien van een Hamilton die net wat moet corrigeren of zich een klein beetje verremd of zoals in deze race net (niet?) tegen zijn voorganger botst.
                            Foutje van Canada was natuurlijk blunder uit de bovenste regionen.
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                            Comment


                            • #15
                              Ik weet niet of je zoiets kunt zeggen van iemand die heerste in GP2 en een paar weken geleden nog in Monaco (hoewel daar ook niet zonder fouten). Maar ik ben 't wel eens met V4, hij straalt niet de soevereiniteit uit van vorig jaar. Dit was natuurlijk een veel te wilde race. Daar kwamen al die foutjes door, gewoon te veel willen.

                              Wel jammer, want hij en Kimi horen gewoon het WK uit te vechten. Dat zijn kampioenen. 't Blijft een beetje raar dat Massa en Kubica op de helft van het seizoen bovenaan staan. Niets ten nadele van Massa, hoor, die heeft zich sterk verbeterd en heeft verdiend meer punten gescoord dan Raikkonen (die ook een beetje bleu seizoen doormaakt), maar op een of andere manier kan ik in hem geen kampioen zien. Die belofte heeft er gewoon in al die eerdere jaren in de verste verte niet ingezeten. Maar misschien is Massa wel de volgende Mansell...

                              Verder begrijp ik die tactiek van Alonso/Renault niet echt. Ze hebben dit al eerder gedaan, maar het hele idee van track position werkt dit jaar lang niet zo als vorig jaar. Nu was 't net als eerder weer zeer nadelig.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Die kampioenen smijten het zelf weg (Lewis in Canada, Kimi in Monaco) - alhoewel Massa ook zo zijn fouten maakte, vroeger in het seizoen. Raikkonen en Hamilton zijn wat talent betreft gewoon van een andere klasse, dat er dat op een bepaald seizoen niet uitkomt, en dat eventueel Massa er met de pot vandoor gaat, dat verandert daar niks aan.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                  Raikkonen en Hamilton zijn wat talent betreft gewoon van een andere klasse, dat er dat op een bepaald seizoen niet uitkomt, en dat eventueel Massa er met de pot vandoor gaat, dat verandert daar niks aan.
                                  En zo bedoel ik 't ook. :)

                                  Ik zie liever dat 't talent er gewoon wél uitkomt. Maar goed, ze hebben nog ruim een half seizoen om orde op zaken te stellen. En tot die tijd zit er wel extra spanning in het kampioenschap - zo moet ik het ook maar weer zien.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment

                                  Working...
                                  X