Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Japan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
    Ondanks dat hij zijn stuur 90 graden naar rechts draait lijkt het of de wielen recht door blijven staan; m.n. goed zichtbaar vlak voor de impact, maar ook eerder in de bocht is het duidelijk zichtbaar dat de wielen niet echt reageren op de stuuruitslagen van Glock.

    Comment


    • #34
      Het beeld is door de camerapositie vertekenend. Er is wel degelijk stuuruitslag, vergelijk het maar eens met andere on-board beelden. Zoveel zie je die wielen niet bewegen.

      Comment


      • #35
        Eens met Dutch vwb de straffen. De onderdelen van de voorvleugel lagen op de baan terwijl de Brawns volle polle voorbij kwamen om hun eerste serieuze tijd in Q2 neer te zetten. Hadden ze maar eerder naar buiten moeten gaan.

        Vooral Alonso had beter moeten weten na de crash in Brazilie 2003. Ook door de gele vlaggen te negeren.

        Comment


        • #36
          kijk eens naar deze beelden van Vettel (rond 2:30) of Heidfeld (rond 3:20) die hebben een vergelijkbare stuuruitslag, maar en een veel grotere uitslag van de wielen dan Glock vlak voor de impact.

          http://www.youtube.com/watch?v=KDhnS4eDF9k&NR=1

          Ook bij Button is een grotere en duidelijkere uitslag van de wielen zichtbaar bij een soortgelijke stuurbeweging:

          http://www.youtube.com/watch?v=exf_DUT_BwI

          Comment


          • #37
            Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
            Eens met Dutch vwb de straffen. De onderdelen van de voorvleugel lagen op de baan terwijl de Brawns volle polle voorbij kwamen om hun eerste serieuze tijd in Q2 neer te zetten. Hadden ze maar eerder naar buiten moeten gaan.
            Tja, volgas doorknallen, en dan kan je altijd nog zien of er wat van komt. Gas terugnemen had betekend geen tijd, daarmee P13 en 14 in Q2 en dus geen Q3. Op dat moment was nog onbekend hoever de Brawns in Q3 gingen komen - zelfs 10 plaatsen penalty had nog voordeliger kunnen zijn dan gas terug nemen en geen tijd zetten.

            Totdat er systemen zijn die echt het vermogen wegnemen bij geel, zal je echt met iets heel zwaars moeten komen wil je dit uitsluiten.

            Comment


            • #38
              Overigens zag ik wel een zekere symboliek in dat uitelkaar spattende reclamebord van de ING. :-)

              Comment


              • #39
                Jammer dat het geen Renault was die er zo doorheen vloog :-)

                Comment


                • #40
                  @Roborob: ik vind jouw voorbeelden juist voor mijn theorie spreken qua stuuruitslag. Technisch lijkt het me ook weinig denkbaar dat je stuur ineens minder direct kan zijn. De constructie van het systeem maakt dat onmogelijk, tenzij het met elastieken verbonden is die langzaam uitlubberen, maar dat zal het geval niet zijn. Enige (theoretische) optie is, dat de stuurstang echt afbreekt, maar dan gebeurt er helemaal niets meer.

                  Comment


                  • #41
                    Er is nog niets gepost over Raikkonen, maar ook van deze race vond ik het weer een puike prestatie. Lijkt wel of hij zonder stress veel beter rijdt. Hij heeft niets te verliezen et voila.

                    Rosberg ook weer goed.

                    Sutil en Kovalainen geven elkaar de schuld, hoewel ik iets meer begrip opbreng voor Sutil. Hij zit al voor de tweede race klem achter auto's waar hij moeilijk voorbij komt. Okay, dan moet je hem er maar naast zetten, maar dat is lastig. Zeker met de KERS auto's.

                    Comment


                    • #42
                      Kovalainen lijkt door de tijd heen alleen maar slechter te gaan. Dat inhalen van Fisi bij het uitkomen van de pits (de Italiaan zat echt te slapen) was dan weer wel mooi.

                      Comment


                      • #43
                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        Totdat er systemen zijn die echt het vermogen wegnemen bij geel, zal je echt met iets heel zwaars moeten komen wil je dit uitsluiten.
                        Of totdat er zwaardere straffen komen. :)

                        't Is natuurlijk 'aan de stewards', want er is geen vaste strafmaat voor dit soort overtredingen, maar ik denk nog even terug aan het slot van '97 en de straffen die er toen voor stonden...
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #44
                          Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Kovalainen lijkt door de tijd heen alleen maar slechter te gaan. Dat inhalen van Fisi bij het uitkomen van de pits (de Italiaan zat echt te slapen) was dan weer wel mooi.
                          Fisi weet nog steeds de KERS-knop niet te vinden. :)

                          Achteraf gezien hebben de McLaren- en Ferrari-coureurs aan het begin van het seizoen redelijk ongestraft ermee kunnen oefenen, want hun auto's kwamen toch nergens. Maar nu zie je dat het behoorlijk tegenvalt om er snel aan te wennen, ook aan de andere gewichtsverdeling in zo'n auto ten opzichte van een kersloze auto.

                          En Kovalainen? Tja, hij stond er wéér uiterst gunstig voor na de kwalificatie, maar hij bakt er gewoon niks van. Op deze manier mag-ie blij zijn als hij nog de tweede Renault of Toyota te pakken krijgt, want in deze vorm rijdt hij echt voor een plaatsje bij de nieuwe teams. En natuurlijk had Sutil gelijk, hij was er al voorbij.
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #45
                            De verklaring waarom Rosberg niet is bestraft in Japan voor snelheid achter de safetycar:

                            Op het stuur staat de delta van de snelheid die je moet rijden achter de safetycar. Wordt geloof ik door + en - aangegeven, maar een melding "low fuel" overrulede de weergave van de snelheid delta. Dit hoort weer bij de standaard software die door McLaren wordt opgeleverd, en hierdoor kon Rosberg dus niet zien of hij hard genoeg reed. Een nieuwe regel staat de teams toe zelf de prioriteiten van het display te programmeren, waardoor bijvoorbeeld de delta igv safetycar altijd zichtbaar is.

                            http://www.motorsport.com/news/artic...D=349258&FS=F1

                            Comment

                            Working...
                            X