Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bathurst 1000 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bathurst 1000 2009

Er wordt hier veelste veel over niets beduidende races geluld :-)
    Dit is pas cool, het is dat het zon takke eind weg is anders zou ik er eens
    heen gaan!
    Dit weekend is hij weer verreden!
    Geniet, zeer gaaf filmpje met erg mooi camerawerk en commentaar van Russel Crowe!
    Als ik in een klasse zou mogen racen zou deze klasse misschien wel op 1 staa, zo cool!!

http://www.youtube.com/watch?v=NEQO3FRc5Ao

Cool filmpje!

We hadden laatst toch ergens een filmpje van Tom Walkinshaw met zijn Jag XJS, 1984 of zo.

Maar ja, nou is die race voor dit jaar alweer voorbij.

Begin er dan ook eerder over, Erwin :-)

Comment

:-) Hier het filmpje van de TWR Jaguar XJ-S!

http://www.youtube.com/watch?v=M9I7GWllPFY

Comment

Er staan nu ook allemaal flimpjes van de race zelf online. Blijft inderdaad een erg gaaf circuit en alhoewel ik echt niet te vies ben voor een eindje rijden om een mooie race op een mooi circuit te zien, is me dit toch wel iets te ver helaas.

Comment

Nou, je hebt in die zin zeker gelijk dat als ik een keuze moet maken tussen DTM, WTCC of Australian V8, dat ik dan voor de Aussies ga.

Aussie V8 heeft ook al jaren maar twee merken, net als DTM, maar het zijn nog wel echte toerwagens in plaats van F1-bolides met een dak erop. En 't zijn ook geen FWD-hatchgebackjes met een diesel erin...
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik vind de V8 ute-klasse ook wel spectaculair.. ( komt door de ElCamino's uit het verleden denk ik)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
              , maar het zijn nog wel echte toerwagens in plaats van F1-bolides met een dak erop. En 't zijn ook geen FWD-hatchgebackjes met een diesel erin...
              Lol, ik had het kunnen typen. :-)
              Every second of your life is a part of your song

Comment

Je hebt gelijk er zouden meer merken moeten komen maar voor mij is dit RACEN!!! :-)

Comment

Dat Walkinshaw filmpje uit 1985 is echt KONING, wat een gave auto, op een supergaaf circuit, en dan echt tot op de NAAD bestierd door TW. Skitterend!
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Major Tom kon best een eindje sturen. Hij was toerwagenkampioen tenslotte.

Al zat daar toen al een verhaaltje aan, want die Jag die hij gebouwd had (voor het EK toerwagens) voldeed eigenlijk niet aan de homologatieregels.

Wat die machtig mooie beelden van Bathurst er niet minder om maakt natuurlijk.

Comment

V4 die homologatiediscussie ging over 1983 en niet over 1984 en ook niet 1985!
                      Het Bathurst filmpje is van 1985 toen TWR inmiddels het ETC reedt met Rovers Vitesse met Bastos reclame, wat ook zeer goed ging!
                      Het probleem was dat er een vleugeltje achter het achterwiel zat die gezien werdt als een spoilertje, maar volgens TWR was dat vleugeltje er om een oliecooler van meer lucht te voorzien.....!

Goh wat waren raceauto's destijds toch nog heerlijk naakt zonder al die spoilers!
                      Last edited by ErwinGTA; 12-10-09, 18:26.

Comment

Nee, het ging om aantallen gebouwde auto's. Eigenlijk waren er te weinig Jags, tegenover bijvoorbeeld de 6-serie BMW. Dat was een rel maar BMW verloor. Voor Bathurst maakte die discussie volgens mij niet uit.

Maar het ging me er om dat Tom Walkinshaw toen al zo handig was - zijn trukendoos haalt ie ook nu voor V8 Supercars nog wel eens tevoorschijn.

Comment

Volgens mij klopt je verhaal niet: (althans maar ten dele)

Dit kwam ik net op het web tegen:

Het antwoord was de 635 CSi. Oorspronkelijk voelde BMW dat er geen kans was dat de 6-serie het productieniveau van 5000 exemplaren zou bereiken die nodig waren voor de Duitse autoriteiten om een aanmelding bij de FISA in Parijs te ondersteunen, maar de hernieuwde belangstelling voor de 6-serie sinds de facelift van 1982 maakte het BMW mogelijk zich aan te melden voor erkenning. Ja ik weet dat de cijfers niet kloppen, maar dat deden die van Jaguar ook niet toen hun homologatie werd verleend! Zo gaat het in de racewereld en zowel vertegenwoordigers van BMW als van Jaguar winden zich enorm op en bewijzen dat zwart beslist wit is als je ze wat vraagt over dit soort zaken. Bovendien, we zouden niet de huidige schitterende races hebben zonder de belangrijke deelname van de Jaguar- en BMW-coupés, die geen van beide in aanmerking zouden komen vanwege hun interieurruimte als de regels meedogenloos zouden worden toegepast…Dat was bijna het geval voorafgaand aan de opening van het Europees Kampioenschap van seizoen 1984, toen we als gevolg daarvan een aantal Amerikaanse coupés verloren, hoewel dat net zo tijdelijk was als in het geval van de vaak bedreigde Mazda RX7 Groep A ‘sedan’.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                            de vaak bedreigde Mazda RX7 Groep A ‘sedan’.
                            Nog zo'n auto waar Tom Walkinshaw in Europa een winnaar van wist te maken. Winnaar Spa 24h 1981 of 82 meen ik, met Tom himself achter het stuur.

Wat Jag/BMW ruzie betreft, ik zoek er de SportAuto uit die tijd eens bij.

Comment

SportAuto = Duits is pro BMW ;-)

Comment

AutoSport (UK) uit die tijd heb ik dan weer niet :-)

Comment

Working...
                                X