Lekker vroeg erbij met dit draadje, want het is nog sneller openbaar gemaakt dan ik dacht: Bianchi rijdt volgend jaar voor ART.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79402
Nou, dan ook maar melden wat ik nog meer weet?
Pérez gaat rijden voor Addax, Clos blijft bij RE (als hij z'n budget maar rondkrijgt), Mortara blijft bij Arden (idem).
Pic wordt genoemd als tweede Addax-coureur, hoewel het chaos is bij het team nu vriendje Briatore verdwenen is. RE dubt tussen D'Ambrosio en Rodriguez als tweede coureur, maar gaat op Paul Ricard tijdens de volgende grote test (medio november) nog drie talenten testen. Als een van hen sneller is, krijgt die de auto.
iSport is zo goed als rond met Turvey en misschien ook Ericsson, als Van der Garde daar niet blijft (wat wel de bedoeling schijnt te zijn). Zijn management is echter niet zo professioneel bezig, hoor ik zo hier en daar...
Verder schijnt ART z'n tweede coureur ook al rond te hebben. Kan Maldonado zijn, maar ook Bottas, hoewel die ook wordt genoemd voor ART's nieuwe GP3-team in plaats van een tweede jaar Euro F3 voor de titel. Er komt sowieso een leegloop uit de F3 Euroseries, want Vietoris en Bird hebben volledige budgetten voor GP2 en gaan dus voor niets minder.
Wie we wat mij betreft niet meer hoeven terug te zien wegens 'houdbaarheidsdatum verstreken' c.q. 'plafond bereikt': Zuber, Villa, Filippi, Chandhok (okee, mag Force India-tester worden), Rodriguez en Valerio. En Maldonado eigenlijk ook niet. Allemaal van harte welkom in de wereld van de sportscars.
Ben benieuwd of de teambazen hetzelfde rijtje hanteren. Meer dan ooit zal het geld regeren. De helft van de grid doet op z'n tandvlees mee en staat op instorten. Wie biedt, krijgt de auto. Wat in het geval van Trident al heeft geleid tot het waanzinnige en zelfs levensgevaarlijke contracteren van de Bulgaar Plamen Kralev voor de GP2 Asia-races. Die kerel is een gentleman driver van tegen de 40 met geen enkele monoposto-ervaring, die in de GT Open ook al vijf seconden trager dan z'n teamgenoot. Dus hij zal in een GP2-auto zo'n, wat zullen we eens zeggen, 17 seconden langzamer zijn dan de kop? Volkomen onverantwoord. (Terwijl Bulgarije met Arabadzhiev een best redelijk talent in huis heeft.)
*houdt z'n hart vast*
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79402
Nou, dan ook maar melden wat ik nog meer weet?
Pérez gaat rijden voor Addax, Clos blijft bij RE (als hij z'n budget maar rondkrijgt), Mortara blijft bij Arden (idem).
Pic wordt genoemd als tweede Addax-coureur, hoewel het chaos is bij het team nu vriendje Briatore verdwenen is. RE dubt tussen D'Ambrosio en Rodriguez als tweede coureur, maar gaat op Paul Ricard tijdens de volgende grote test (medio november) nog drie talenten testen. Als een van hen sneller is, krijgt die de auto.
iSport is zo goed als rond met Turvey en misschien ook Ericsson, als Van der Garde daar niet blijft (wat wel de bedoeling schijnt te zijn). Zijn management is echter niet zo professioneel bezig, hoor ik zo hier en daar...
Verder schijnt ART z'n tweede coureur ook al rond te hebben. Kan Maldonado zijn, maar ook Bottas, hoewel die ook wordt genoemd voor ART's nieuwe GP3-team in plaats van een tweede jaar Euro F3 voor de titel. Er komt sowieso een leegloop uit de F3 Euroseries, want Vietoris en Bird hebben volledige budgetten voor GP2 en gaan dus voor niets minder.
Wie we wat mij betreft niet meer hoeven terug te zien wegens 'houdbaarheidsdatum verstreken' c.q. 'plafond bereikt': Zuber, Villa, Filippi, Chandhok (okee, mag Force India-tester worden), Rodriguez en Valerio. En Maldonado eigenlijk ook niet. Allemaal van harte welkom in de wereld van de sportscars.
Ben benieuwd of de teambazen hetzelfde rijtje hanteren. Meer dan ooit zal het geld regeren. De helft van de grid doet op z'n tandvlees mee en staat op instorten. Wie biedt, krijgt de auto. Wat in het geval van Trident al heeft geleid tot het waanzinnige en zelfs levensgevaarlijke contracteren van de Bulgaar Plamen Kralev voor de GP2 Asia-races. Die kerel is een gentleman driver van tegen de 40 met geen enkele monoposto-ervaring, die in de GT Open ook al vijf seconden trager dan z'n teamgenoot. Dus hij zal in een GP2-auto zo'n, wat zullen we eens zeggen, 17 seconden langzamer zijn dan de kop? Volkomen onverantwoord. (Terwijl Bulgarije met Arabadzhiev een best redelijk talent in huis heeft.)
*houdt z'n hart vast*
Comment