Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 Abu Dhabi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1 Abu Dhabi

Over 3 dagen is het alweer de laatste race van het seizoen. Zouden alle coureurs nu 'anders' rijden omdat het kampioenschap nu al is beslist ? Meer risiko, meer leuke akties, minder stress, minder druk dus een super race ?

Scherpe bochten genoen voor uitrem-akties en 'andere lijnen' .. Op papier.

Waarom zouden alle coureurs anders rijden? Er is nu één plek beslist maar veel anderen nog niet. Sterker nog, Barrichello is net ingehaald door Vettel. :-) En Button nam juist vorige race veel risico. Dat kan hij nu inderdaad met een gerust hart doen, maar veel aanvallender dan Sao Paulo is n iet echt verstandig. De baan lijkt me in elk geval wel gaaf.
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Hierbij de plaatjes van het nieuwe circuit. Mijn eerste indruk is dat het een mooie baan is met veel afwisseling tussen draaien & keren (bocht 12 t/m 21), hoge snelheidsbochten (3, 4, 10), en lange rechte stukken (voor bocht 8 en 11). Het lijkt erop dat bocht 1, 5 en 8 mooie inhaalpunten zijn. Topsnelheid voor bocht 8 wordt naar schatting 316 km/h.

En een birds eye view:

Comment

Maar 't kan net zo goed een tweede Valencia worden. The proof of the pudding...

't Scheelt wel dat er erg weinig uitloop is. Als je iets verkeerd doet, dan gaat 't ook echt verkeerd. Net als op Suzuka maakt dat hopelijk het verschil tussen de mannen en de jochies.

En dat met die pittunnel... daar mag dus echt niks misgaan.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
          Waarom zouden alle coureurs anders rijden? Er is nu één plek beslist maar veel anderen nog niet. Sterker nog, Barrichello is net ingehaald door Vettel.
          Vettel meldde al dat hem die tweede plaats gestolen kon worden. Maar goed, als hij vrijuit rijdt en juist daardoor wint, heeft-ie die tweede plaats sowieso...

Het gaat, denk ik, vooral om de financieel interessante derde plaats in het constructeurs-WK (en daarmee het voor een wereldkampioenschap traditioneel gunstige startnummer 5). Kortom, 't is weer McLaren vs Ferrari. :)
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Heb de baan trouwens net even in rFactor gesimd en als die een beetje op de echte lijkt kan het nog heel leuk worden. :-) Topsnelheid zal in elk geval op 2 stukken lekker hoog liggen. Enige nadeel is dat er geen hoogteverschil in de baan zit.

Comment

Heb zo het idee dat de pacecar al in de eerste ronde in aktie mag komen, bochten 5, 8 en 11 bieden mogelijkheden genoeg voor sommigen om te proberen daar de race al meteen te winnen.

Comment

Op Motorsport.com wordt ook de vergelijking met Valencia gemaakt (G-krachten).

Hierbij een filmpje van Bruno Senna:

http://www.youtube.com/watch?v=ikvjwBEYk50

Leuke uitrit van de pitstraat (mits deze ook wordt gebruikt komend weekend. En geen witte lijn bij het invoegen.

Comment

Doet me ook wel wat aan Indianapolis denken, de GP versie dan. Lange rechte stukken en in 't midden een mickey mouse baantje.

Kan inderdaad zomaar een Valenciaatje worden, maar goed, een open mind en we zien het wel...
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Hmm, weinig snelle bochten, behalve die meteen na start-finish. En ik vind 't altijd wonderlijk hoe coureurs zich kunnen instellen op een rempunt van een chicane aan het eind van een recht stuk dat gewoon nog verder rechtdoor loopt (zie de slinger voor de eerste hairpin).

Comment

Bocht 15 en 16(waarna je wel flink in de ankers moet) zijn waarschijnlijk ook vrij snel. Ik moet wel zeggen dat ik al gemerkt heb dat de baan die ik gereden heb wel wat foutjes had t.o.v. de video, maar een boel komt wel overeen. Ik denk dat de baan wel eens leuke plaatjes en een leuke race kan geven. Het is alleen erg jammer dat er erg weinig hoogteverschil in de baan zit. En toch begin ik klassiekers als Magny-Cours te missen. :-(

Comment

Kobayashi ook in actie op Yas Marina:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79783

Geloven we dit verhaal nog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          Kobayashi ook in actie op Yas Marina:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79783

Geloven we dit verhaal nog?
                          chicane ; daar zullen wel van die speedtraps komen te liggen, misschien zelfs wel de bekende wit/rode hekjes waar je dan tussendoor moet zigzaggen als je je verremt.

Glock ; hij had toch een scheur in een tussenwervelschuif ? En dat been in 't verband/gips/hechtingen was ook niet echt gesimuleerd bij Japan. Glock zal wel balen maar ziet ook wel in dat een Japanner in de Toyota een handige geste is naar z'n opdrachtgever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                            En toch begin ik klassiekers als Magny-Cours te missen. :-(
                            Klassieker als Magny-Cours?
                            Dat heb ik dan altijd weer een afschuwelijk circuit gevonden (om naar te kijken dus), en voor mijn beleving is het een voorloper van allerlei ook al niet leuke Tilke-circuits.
                            Laatst zag ik DTM op Dijon, en dat is dan toch een leukere Franse baan.

Comment

Bocht 15 en 16(waarna je wel flink in de ankers moet) zijn waarschijnlijk ook vrij snel.
                              Eens met MN-Power. Dat zijn echt van die snelle knikjes waar je wat meer risico kunt nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                Klassieker als Magny-Cours?
                                Dat heb ik dan altijd weer een afschuwelijk circuit gevonden (om naar te kijken dus), en voor mijn beleving is het een voorloper van allerlei ook al niet leuke Tilke-circuits.
                                Laatst zag ik DTM op Dijon, en dat is dan toch een leukere Franse baan.
                                Dijon is een leuke baan, maar volgens mij niet geschikt voor F1. Bovendien is ie vrij kort en zijn er weinig bochten. Wat dat betreft kan je het wel vergelijken met Laguna Seca. Prachtige baan, maar eigenlijk ook niet geschikt(damn shame).

En misschien dat het komt omdat ik ermee ben opgegroeid, maar ik vind Cours een Magnyfiek(;-)) circuit.

Comment

Ik heb die aversie tegen Magny Cours nooit zo begrepen. Goed, misschien geen topper, maar wel leuk. Vooral die snelle bochten na start/finish (Grande Courbe/Estoril) zijn leuk en die snelle chicane achterin (Imola) is leuk.
                                  En altijd wat in die hairpin na het rechte stuk.
                                  Last edited by Lennart; 27-10-09, 21:01.

Comment

Het probleem is dat zoveel banen verpest zijn, dat het niet meer zo opvalt.

Neem bv Silverstone, dat is nog maar een schim van wat het ooit was. Dat langzamere stuk aan het einde heeft het karakter vergald. En dan ben ik nog opgegroeid met die Woodcote chicane (voor het opkomen van het rechte stuk), maar voor menigeen was dat al een degradatie.
                                    Of Zeltweg, zoals die in 2002 voor het laatst nog gebruikt is in F1, die baan was voorheen veel mooiere en sneller - zelfs met ergens een remmende chicane erin. Imola was niks meer van over en dat was zo rond 1980 echt een leuk circuit: na 1994 was het niks meer. Monza, allerlei bochten die scherper zijn gemaakt - valt dan niet eens zo op.

En zo wordt Magny-Cours 'minder erg'.

Comment

Niet om de geeldinges uit te hangen, maar 2003 was het laatste jaar op de A1-ring. Okay, 2002 was het meest memorabel (in negatieve zin).

Comment

Shit, eerst die leesbril en nu mijn geheugen :-(

Comment

Een hoop circuits zijn inderdaad verknalt, de ergste wordt echte niet genoemd: Hockenheim. Geen schim meer van wat het was.
                                          De GP van Oostenrijk werd eerst ergens anders gehouden, dat was pas een gaven baan. Een soort mini-Nordschleife.

Maar goed, de circuits zijn saaier, maar er vallen minder doden en gewonden tegenwoordig. Willen dat ruilen ruilen tegen interessante circuits?

Comment

Eens vwb Hochenheim. Dat was een superbaan vroeger. Nog steeds wel een leuk circuit, maar de karakteristiek van veel vermogen weinig downforce is helaas weg.

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Een soort mini-Nordschleife.
                                            Bedoel je de oude Zeltweg? Daar hebben ze bij mijn weten de A1-ring in gelegd.

Comment

Precies Hockenheim laat zien hoe onze normen zijn gaan schuiven: toen de vertilkte versie er eenmaal was, begonnen mensen opeens het oude circuit te missen. En dat terwijl dat in de tijden die V4 aanhaalt juist werd beschouwd als zo ongeveer de saaiste baan op de kalender...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                Bedoel je de oude Zeltweg? Daar hebben ze bij mijn weten de A1-ring in gelegd.
                                                Ik bedoel de Salzburgring:
                                                http://www.salzburgring.com/
                                                http://en.wikipedia.org/wiki/Salzburgring
                                                http://www.prospeed.de/relaunch/inde...lzburgring&L=3
                                                Last edited by Lennart; 28-10-09, 12:33.

Comment

Precies Hockenheim laat zien hoe onze normen zijn gaan schuiven: toen de vertilkte versie er eenmaal was, begonnen mensen opeens het oude circuit te missen. En dat terwijl dat in de tijden die V4 aanhaalt juist werd beschouwd als zo ongeveer de saaiste baan op de kalender...
                                                  Ik merk zoals eerder gezegd dat ik er toch anders tegenaan kijk omdat ik misschien nog wel eerder op de banen racete met F1GP en GP2 dan dat ik F1 keek. En dan zijn die banen juist wel leuk, alleen al vanwege de snelheid en daardoor erg belangrijke rempunten en, dan wel weer belangrijk voor de kijker, de inhaalmogelijkheden die deze combinatie biedt. En op de één of andere manier is dat een behoorlijke aanvulling op gewoon kijken. Ik had toen zelfs de tik om voor de race de baan eerst even op de PC te doen. Ik doe het eerlijk gezegd nog wel eens(zie boven ;-)).

Pre-Tilke Hockenheim blijft gewoon erg gaaf, de nieuwe is erg middelmatig. Doe dan maar de GP-strecke van de Nürburgring.

Comment

Uitslag 1e sessie:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79846

Comment

2e sessie, opnieuw weinig verrassingen:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79856

Comment

2e sessie, opnieuw weinig verrassingen:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79856
                                                        Wel weer opvallend goed van Kobayashi. Het zou toch niet dat we zowaar een echt Japans talant te pakken hebben? ;-))

Groet
                                                        GJ

Comment

Ben ik de enige die de live timing via de FIA niet kon volgen?

Sinds Brazilië werkt de live timing voor geen meter meer, bij mij op de vrijdag.

Michael

Comment

Vandaag niet geprobeerd.
                                                            Brazilie lukte me inderdaad niet om formula1.com. Wel op F1-live.com

Ben nu de trainingen in divx aan het binnenhalen.
                                                            's even kijken wat de pot schaft....

Comment

Eet smakelijk ;-)
                                                              M.

Comment

Ik heb de FP2 gekeken, maar ik ben niet erg van gecharmeerd van het circuit. Ze hebben 2000 hectare woestijn geasfalteerd, en daar met witte verf een circuit op geschilderd. Verder zijn er zandbakken met geel, gras stroken met groen en blokmarkering met rood-wit geschilderd. Ik snap eigenlijk die regels nog niet over hoe ver je buiten de baan mag rijden, of horen de groenstroken er ook bij? Nu stampt iedereen over alle lijnen heen, en het is al zo verwarrend wat nou weg is en wat niet. Er zaten ook stukjes echt gras tussen volgens mij, of dat was echt special paint.

De racebaan is iets te breed geschilderd, en de gebouwen zijn te groot, waardoor het lijkt of je naar miniatuur auto's zit te kijken.

Rijders klagen over lichtinval en schaduwen van de reclameborden, want er wordt geracet bij zonsondergang en ook met kunstlicht.

Die uitrit van de pitstraat zag er toch een beetje link uit. Vooral voor rijders die al op de baan zitten.

Comment

Working...
                                                                X