Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nascar 2011.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nascar 2011.

Ik ben er een beetje laat mee, maar het lijkt er toch sterk op dat NASCAR in 2011 motoren met brandstofinspuiting toelaat. Lees zelf maar!

Toch aardig van die Amerikanen, hè, in 2011 al met zulke moderne technologie. In F1 zitten ze nog steeds te prutsen met KERS.

Ha, die Laurens;

Bizar eigenlijk. En dat terwijl ze in dragracing al een eeuwigheid met injectie werken en ook al meer dan vijftig jaar geleden ('57 Chevy 283 met Rochester) injectiemotoren voor straatauto's bouwden.
    Scherven brengen gelul.

Comment

In dat artikel staat ook dat het voor andere (lees: buitenlandse) automerken daardoor makkelijker kan worden om te te treden. Wat ik me kan herinneren van Toyota was dat al redelijk revolutionair. Zijn er daadwerkelijk al plannen om het aantal merken uit te gaan breiden?
      ------------------------------------------------
      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik vind die ouderwetse techniek juist helemaal bij NASCAR passen. Gewoon Detroit Iron met een enkele centrale carburateur en toch een hele hoop vermogen.

Comment

Iemand ervaring met de vele Nascar Racescholen in de US?
          Zit te denken om dat in 2011 samen met een maatje te gaan doen! HEFTIG! :-)
          Lekker knallen in een serieuze Nascar :-)

Comment

Ik zag laatst een filmpje van iemand die zo'n dag ging doen. Volgens mij een racing school van de fam. Petty.

Kijk hier maar eens tussen:
            http://www.youtube.com/results?searc...rch_type=&aq=f
            Last edited by Lennart; 29-11-09, 14:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
              Lekker knallen in een serieuze Nascar :-)
              Ook lekker vol de muur in? :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Lennart bedankt voor de link!
                Er zijn verschillende scholen, maar welke te kiezen daar ben ik nog niet over uit? s-:
                Dutch als de muur er aan moet geloven dan is dat niet anders :-)
                Lijkt me gruwelijk stoer iig!

Comment

Van de scholen die naar Michigan komen, is Track Time de beste. Lees zelf maar.

Comment

Ik las of hoorde van de week ergens dat brandstofinspuiting toch op de lange baan wordt geschoven; langer dan 2011, tenminste. Gelukkig maar.

Comment

Tjonge: als gevolg van de wegblijvende toeschouwers komt NASCAR in maart niet meer naar Atlanta. Zelfs voor $19 hadden ze nog 15,000 onverkochte kaarten over, reden om Atlanta te schrappen, wat Kentucky waarschijnlijk een Cuprace oplevert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                        Ik las of hoorde van de week ergens dat brandstofinspuiting toch op de lange baan wordt geschoven; langer dan 2011, tenminste. Gelukkig maar.
                        Ron Dennis van McLaren was niet voor niks bij NASCAR op bezoek. Hij probeert de electronica voor de omschakeling naar injectie te slijten, en hij zegt dat ie er klaar voor is vanaf 2011.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85523

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Ron Dennis van McLaren was niet voor niks bij NASCAR op bezoek. Hij probeert de electronica voor de omschakeling naar injectie te slijten, en hij zegt dat ie er klaar voor is vanaf 2011.
                          NASCAR overweegt het bij wijze van test voor een paar races, die dan waarschijnlijk niet meetellen voor het kampioenschap. Dus Shootout, All Star Race. En dan in 2012 definitief invoeren.

Comment

Wat wel zeker ingaat per 2011 is een geheel nieuwe puntentelling. NASCAR wil meer gewicht geven aan overwinningen; hoe dat uit gaat pakken wordt op 21 januari bekendgemaakt.

Comment

Oh ja.

1. Was de Europese elite op de hoogte van de knokpartij van Tony Stewart in Sydney? Smoke was in Australië om te racen (wat doe je anders tijdens je vakantie?) en kreeg ruzie met de directeur van de speedway in Sydney (wat doe je anders tijdens je vakantie?). Daar zijn blijkbaar klappen bij gevallen; Stewart verhoord door de politie maar niet aangehouden.

Een anachronist, die Stewart. In de winter gaan racen in Australië, en iemand op z'n muil timmeren als je het niet met 'm eens bent.

2. In 2011 moeten coureurs die in de nationale NASCAR-competities uitkomen kiezen voor welke titel ze punten willen verzamelen. Dus niet langer dat Kyle Busch kampioen kan worden in de Truck, de Nationwide, en de Cup — nee, kiezen moet-ie.

Ik begrijp niet welk bedrijfsdoel dat treft; ik bedoel, als NASCAR zou je je druk moeten maken om inkomsten, toch? Toeschouwers, dus. Komen er meer mensen kijken als Kyle Busch wel meedoet aan de race maar niet aan het kampioenschap? Het zal wel ergens uitgelegd worden, maar ik heb het opgezoek er niet voor over. Geopzoek. Zoiets.

3. Het lijkt er nu op dat NASCAR met de nieuwe puntentelling juist de andere kant opgaat: 43 punten voor de winnaar, 42 punten voor de tweede, en zo door tot 1 punt voor de laatste. Dat is al net zo onbegrijpelijk, al merk ik wel op dat juist Jimmie Johnson de afgelopen jaren met die puntentelling minder succesvol lijkt dan met de huidige. Is dat dan de bedoeling — Johnsontje pesten? Dan komt NASCAR volgens mij bedrogen uit, want dat team van Knaus gaat dan natuurlijk gewoon elke race net genoeg punten pakken. Of elke race gewoon winnen.

Als Knaus ergens in uitblinkt, is het uitblinken in een genivelleerd deelnemersveld.

Maar goed, die puntentelling is nog niet officieel.

Comment

1. Neen, dat is hier nog niet doorgedrongen. Wel weer prachtig natuurlijk.
                                2. Waanzin.
                                3. Waanzin.

Voor een kampioenschap dat de afgelopen jaren alle media-aandacht en bijna de hele fan-base van Indycar naar zich toe heeft geharkt, kan NASCAR zich toch knap in eigen voet schieten.
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

1. Iedereen ontspant op zijn eigen manier natuurlijk, ook Smoke.
                                  2. Je zou zeggen dat Amerikanen het juist prachtig zouden vinden als iemand alle 3 de titels in 1 jaar weet te pakken. is weer goed voor de statistieken.
                                  3. Ik vind dat hooguit de top 6 punten mag krijgen, in welke serie dan ook, maar ik heb allang geaccepteerd dat dat een volkomen achterhaald standpunt is.

Comment

Maar goed, die puntentelling is nog niet officieel.
                                    Nu wel. Dus, noteren: 2011; Jimmie Johnson is de eerste Cupkampioen onder de nieuwe puntentelling.

Comment

2. In 2011 moeten coureurs die in de nationale NASCAR-competities uitkomen kiezen voor welke titel ze punten willen verzamelen. Dus niet langer dat Kyle Busch kampioen kan worden in de Truck, de Nationwide, en de Cup — nee, kiezen moet-ie.

Ik begrijp niet welk bedrijfsdoel dat treft; ik bedoel, als NASCAR zou je je druk moeten maken om inkomsten, toch? Toeschouwers, dus. Komen er meer mensen kijken als Kyle Busch wel meedoet aan de race maar niet aan het kampioenschap? Het zal wel ergens uitgelegd worden, maar ik heb het opgezoek er niet voor over. Geopzoek. Zoiets.
                                      Nascar teams zijn grote bedrijven die enorme budgetten nodig hebben om op het podium te kunnen komen, laat staan te winnen. Dat geld moet komen van sponsoren die de teams of rijders individueel sponsoren (OPM). Als Kyle Busch dan 3 kampioenschappen in één jaar wint is dat leuk voor hem en de teams waar hij voor rijdt maar de rest van het veld loopt er achteraan. Dat kan je moeilijk verkopen aan sponsoren die het feest mogelijk maken.
                                      Om te voorkomen dat Nascar zichzelf van binnen uitholt zullen er maatregelen moeten komen die ervoor zorgen dat er meer kandidaten voor de titel komen in de verschillende klassen.
                                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Over een week is het 18 februari. 2011, dus tien jaar geleden sinds de fatale crash van Dale Earnhardt; en denk maar niet dat dat ongemerkt voorbij gaat.

Een aardige beschouwing op de invloed van Dale in het NASCAR van vandaag op nascar.com; "There aren't as many No. 3 caps in the grandstand, aren't as many people around the Earnhardt souvenir hauler that still makes the trek to race weekends. There aren't as many who can separate the myth from the man, and truly appreciate the contributions of the latter," maar "then you meet those who knew him, and hear the stories that are passed down from one generation to another, and realize that even in the afterlife, Earnhardt is alive and well" en "Earnhardt's legacy lives every time a driver walks away from a crash." HANS, nietwaar.

Lees zelf maar.

Comment

Eerder deze week heb ik naar de Gatorade duels zitten kijken - misschien is het gewenning, maar ik kon dat two car drafting niet lang aanzien.
                                          Het verhaal van de Keselowski broers in de tweede race was dan weer wel apart (Brad duwde zijn oudere broer Brian -die met een oud barrel rondrijdt- de 500 in).

Finish Nationwide was wel mooi:
                                          http://www.nascar.com/video/post-rac...nal/index.html

Comment

Nee, aan dat duorijden wen je niet. Ik moest aan de Trofeo Baracchi denken, toen ik het zag; een mooi evenement, maar meer als curiositeit dan om de winnaar van een grote prijs te bepalen.

Ik mag hopen dat Bayne een groots coureur blijkt te zijn; anders is het een van de heel erg weinige onverdiende winnaars van de Daytona 500, die normaal gesproken door een grote naam wordt gewonnen. Zoals het gisteren ging is het een loterij. Tien minuten racen, tien minuten opruimen. Ge-pr-uts.

Comment

Zoals de commentators al zeiden: het onderling maken van dealtjes - wie gaat in tandem met wie - kan je nog het best vergelijken met een schoolfeestje voor brugklassers. De één vraagt de ander beleefd, maar die wijst de avances vriendelijk van de hand, want weer een ander vroeg het eerder...

Dat een derde van het veld betrokken was bij die grote crash vroeg in de race, zal Bayne best geholpen hebben. Maar goed, voor hem pleit dan weer dat ie zich voor een rookie van 20 wel erg netjes buiten de problemen wist te houden. Verder, bij die laatste herstart had ie Stewart (met daarachter Martin) naast hem, toen gaf ik hem eigenlijk geen schijn van kans.

O ja, tegen mijn verwachting in, heb ik hem helemaal uitgezeten...

Comment

Tien minuten racen, tien minuten opruimen. Ge-pr-uts.
                                                Deed me ook denken aan sommige 500-mijlers uit het latere CART-tijdperk, bijvoorbeeld op Fontana. Je kon de eerste 490 mijl overslaan, wachten op het laatste geel en dan daarna het sprintje naar de vlag, daar ging 't om. En dit met dat treintje rijden is helemaal belachelijk.

Het wonderlijke is nog dat ik links en rechts op forums weer die merkwaardige vorm van Europese zelfkastijding tegenkom van fans van deze kant van de plas die zeggen dat F1 toch echt naar NASCAR moet kijken voor spanning en echt racen, ook na de race van gisteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                  fans van deze kant van de plas die zeggen dat F1 toch echt naar NASCAR moet kijken voor spanning en echt racen, ook na de race van gisteren.
                                                  Ja, maar zij vergelijken een raceklasse die al begonnen is met eentje die afgelast wordt. Dat is niet te overtroeven.

Behalve door Dale Earnhardt, die massaal gegroet werd met drie vingers in de derde ronde. Ik was het al bijna vergeten, en ik weet niet of er nog fans zijn die het spontaan doen, maar ik kreeg er wel koude rillingen van toen ik het zag. Bijna allemaal, hoor.

Dale, kom terug, alles is vergeven.

Comment

Ja, maar zij vergelijken een raceklasse die al begonnen is met eentje die afgelast wordt. Dat is niet te overtroeven.
                                                    LOL, ja. :)

But seriously, dat soort types zei dat niet alleen gisteren, hoor. Het is een nieuw soort politiek-correcte 'dwarsheid' geworden in de F1-kritiek: NASCAR = 'daar weten ze pas wat racen is'. Dat moet je vooral zeggen tegen de wat oudere NASCAR-fan die nog weet hoe het wat om zonder restrictor plates te rijden, laat staan in echte stock cars.

Comment

Wauw. Toch wel een gevalletje wat de neuk. Kimi naar NASCAR?!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90331

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                        Wauw. Toch wel een gevalletje wat de neuk. Kimi naar NASCAR?!
                                                        Gunst. Je zou toch denken dat-ie vrijdag al instapt, dát nieuwsbericht had ik tenminste kunnen bevatten.

Comment

Huh?
                                                          Kan dat wat worden met dat over en weer vliegen? Want hij blijft dit jaar ook nog WRC doen.
                                                          En: commitment is everything...

Comment

Beetje vreemd allemaal:

Dat autosport.com bericht heeft het over een nieuw team met Fosker Gillett (die kocht eerder het team van Richard Petty, en vertrok weer net zo snel toen de crisis uitbrak, en Petty heeft de zaak nog net kunnen redden).

En op NASCAR.com lees je dat ie bij RedBull komt:
                                                            http://community.nascar.com/2011jeep...acing_for_2012

En dat dit:
                                                            Scott Speed said, "I can't wait for Kimi to come over because he is such a great World Champion and a perfect teammate." Hoezo teamgenoot? Speed was er daar toch uitgetrapt. Zijn miljoenenclaim ligt nog bij de rechter.

Comment

Dat had ik nooit verwacht. En dan ook nog een team starten.

Lijkt wel of het hebben van een team zijn hoogste prioriteit heeft.

Comment

Haha, over die Foster Gillett...

"TRUCKS: Raikkonen Gone Mad?"
                                                                http://nascar.speedtv.com/article/tr...ne-nascar-mad/

In het kort:
                                                                "One has to wonder if there's any NASCAR news in Finland. Due diligence should have squelched involvement by Foster Gillett before it started."

Comment

Working...
                                                                X