Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nascar 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nascar 2010

    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Ja, waar is dat NASCAR 2010-draadje! Bud Shootout is ook al achter de rug!
    Bij deze :)

    Danica is nu ook ingeschreven voor de Nationwide race in Daytona. Crew Chief Tony Eury Jr. wilde er eerst niet aan maar ze heeft blijkbaar danig indruk gemaakt in die ARCA race. Het zijn niet de minste mannen die ze heeft moeten overtuigen. http://sports.espn.go.com/rpm/nascar...ory?id=4896694

    Vond het staatje van de finishing posities van de overige vrouwen in het veld ook wel veelzeggend:

    Patrick 6e
    Jennifer Jo Cobb 17e (een echte Nascar naam vind ik trouwens)
    Alli Owens 23e
    Jill George 31e
    Leilani Munter 39e
    Milka Duno 43e
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

  • #2
    En Nelson Piquet Jr. gaat na zijn ARCA race nu ook in de Trucks meedoen: http://sports.espn.go.com/rpm/nascar...ory?id=4896847
    ------------------------------------------------
    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

    Comment


    • #3
      Toch 54 man in de training voor de 500, waar 'opa' Mark Martin alvast weg is met de pole position.

      Comment


      • #4
        Wel een keiharde en onverklaarbare klap van Jill George die voor die lage klassering verantwoordelijk was.

        Piquet 27e in die supergoeie Toyota van Sharp ("de nummer zes auto," noem ik 'm maar), dat is toch een blamage.

        Vlak achter Patrick (in een onderling duel dat pas aan de eindstreep beslist werd) reed Ricky Carmichael, de voormalig motorcrosskampioen. Hij reed al een tijdje mee in de trucks, dus was het minder revolutionair dan je misschien zou denken.

        't Is toch wel een aparte klasse hoor, dat ARCA. Daar rijden echte klassebakken zoals Patrick en ARCA-veteranen Sheltra en Kimmel, maar wat je op zo'n Daytonadag een gepruts ziet hou je niet voor mogelijk. Vermakelijk, dat wel.

        Comment


        • #5
          Het zegt minder dan in de F1 maar Danica was vijfde in de laatste practice session voor de Nationwide race van vrijdag:

          http://sports.espn.go.com/rpm/nascar...ory?id=4907691
          ------------------------------------------------
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

          Comment


          • #6
            Heel netjes. Tot nu toe overtreft ze mijn verwachtingen.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Tjonge. D'r ging een hoop fout en ook goed vandaag.

              Meer dan twee uur niet racen tijdens de belangrijkste race voor NASCAR omdat de baan kapot is en tot twee keer toe gerepareerd moet worden is natuurlijk niet goed. Maar allemachtig, wat werd er verder geracet. En wat een briljant plan om in plaats van één keer, drie keer te proberen onder groen de race uit te rijden; want pas de tweede keer ging het zoals de bedoeling is.

              Earnhardt, Jr. die in de laatste ronde van de tiende plaats oprukt naar de tweede, en dan denk je toch: 't Is Earnhardt, en het maakt niet uit welke dat is, ze kunnen allemaal Daytonaraces winnen. Uiteindelijk toch McMurray, die na vorig seizoen niet eens zeker was van een raceauto. Iemand met genoeg talent om de 500 te winnen, maar een paar keer net teveel pech heeft gehad; iemand ook die weinig vijanden maakt. De helft van het veld achter hem reed 'm na de eindstreep eventje van achter aan — bij wijze van schouderklopje.

              McMurray in tranen op het erepodium, en in de TV-studio waren ze ook aan het snotteren. Kortom: elke keer als je denkt dat ze het bij NASCAR aan het verprutsen zijn komen ze met zo'n mooie race als vandaag de 500. Laat maar komen, dat seizoen. Nog maar 33 races!

              Comment


              • #8
                Kent iemand hier Jocko de Aap? Ik kende 'm niet, maar hij werd genoemd in verband met het Danicacircus dat gaande is. Lees zelf maar.

                Mijn vraag: past een aap in een moderne F1-auto? Dan is USF1 misschien toch nog te redden.

                Comment


                • #9
                  Nee, nooit van gehoord, maar ik ben nu wel benieuwd naar het verband met Danica. :)
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    En wat vinden we van deze straf?

                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/81941

                    Een 'slap on the wrist' die van kwaad tot erger zal leiden, of hoort een beetje beuken er gewoon bij?

                    Wat er in het bovenstaande bericht niet bij staat: Edwards heeft inmiddels toegegeven dat hij het met opzet deed.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Complete kul. Ze mogen wat mij betreft best onderscheid maken tussen hard racen en wraak nemen. Edwards lag 100+ ronden achter en ging alleen maar de baan op om Keselowski te punten.

                      'Met voorbedachte rade' etc.

                      En het dan ook nog eens doen met 195mph. De hele rolkooi van die wagen had het door de impact begeven.

                      Edit: Hier wat beelden --> http://espn.go.com/video/clip?id=4979405
                      Last edited by MartijnL; 10-03-10, 12:37.
                      ------------------------------------------------
                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                      Comment


                      • #12
                        Hufter :-(
                        Licensie afnemen...., deze actie zal niet goed zijn voor zijn populariteit denk ik!

                        Comment


                        • #13
                          Bij een beetje serieuze sim-racing wordt je dan al compleet van internet afgescholden(terwijl daar dus reëel gezien eigenlijk helemaal niks aan de hand is) en in het echt krijg je amper een slap on the wrist? Is dit onderdeel van the right to bear arms? ;-)
                          Every second of your life is a part of your song

                          Comment


                          • #14
                            Rusty Wallace kijkt er ietsje anders tegenaan...

                            http://espn.go.com/video/clip?id=4980615

                            En de ESPN-reporter deed een rondje langs de coureurs en kreeg het volgende te horen:

                            Had he not gone airborne the only hits that would have been happening would have been guys high-fiving Carl Edwards after the race
                            Ja, echte mannen...
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Als Montoya deze race gewoon gewonnen had, wat best had gekund, dan had ik me zondagavond al gemeld hier; reagerend op Mattijs' oordeel dat Montoya het "ontzettend goed doet". Maar Montoya werd derde, en dat incidentje tussen Keselowski en Edwards vond ik het vermelden niet waard.

                              Jullie denken daar heel anders over, blijkt nu, dus ga ik me er ook maar mee bemoeien. Met mijn mening.

                              Op papier doen we net alsof de sportcommissarissen en de reglementen als enige iets te zeggen hebben over het gedrag van de sporters; in werkelijkheid is dat niet zo. Er is een ingewikkeld systeem tussen de sporters onderling, maar ook daarbuiten, dat meestal wel werkt, en soms niet. Bijvoorbeeld: als je de neus van de auto halverwege en naast de auto die je aan het inhalen bent hebt weten te proppen, acht iedereen het fatsoenlijk dat je niet van de baan wordt gerost. Zit je net naast de achterbumper en volgt er een botsing in de bocht, dan is het jouw schuld. Dat staat nergens in de regels, maar in de praktijk wordt daar relatief weinig over geruzied.

                              Keselowski heeft al tien jaar een reputatie, zelfs hier in Michigan nog van z'n avonturen in de toch al beuken-mag streetstockraces, en hij heeft die reputatie van de ene competitie naar de andere meegenomen. Allemaal nét niet erg genoeg om reglementair in de problemen te komen, maar overduidelijk genoeg om in de problemen te komen met z'n collega's. Op het overtreden van ongeschreven wetten staan in de sport, élke sport, ongeschreven sancties. In NASCAR is die sanctie dat je af en toe van de baan wordt gereden, tot je rouw betoont. Zo gaat het al jaren — vergelijk het maar met de Harvick/Montoya-ruzies de we hier in het verleden hebben besproken. Dat is allemaal prima in orde, en onderdeel van een systeem dat meestal wel werkt, en soms niet.

                              Nou kan je zeggen dat Keselowski wel heel hard van de baan ging, zondag. Of eigenlijk: iedereen zegt dat. NASCAR moet dus wél iets doen, zonder de coureurs hun ongeschreven wetten af te pakken. Dat doe je dus zoals ze het gedaan hebben. Voeg daar nog wat gesprekken-achter-gesloten-deuren aan toe, en ook dit is een systeem dat meestal wel werkt, en soms niet.

                              Bovendien is NASCAR bezig aan een wel érg nodige verandering: de vleugel gaat eraf, en de spoiler komt terug. Dan zijn we in elk geval van die vliegende auto's, en zien de auto's er weer wat meer uit zoals vroeger.

                              Zo komt alles dus toch nog goed. Vind ik.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                                dat incidentje tussen Keselowski en Edwards vond ik het vermelden niet waard.
                                Weer eens een kwestie van VS vs. Europa? Hier, lees maar, we zijn echt in verschillende werelden gaan leven:

                                http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=125225

                                Je ziet vanzelf wie de Europeanen zijn...
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                  Weer eens een kwestie van VS vs. Europa? Hier, lees maar, we zijn echt in verschillende werelden gaan leven:

                                  http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=125225

                                  Je ziet vanzelf wie de Europeanen zijn...
                                  Ik word daar niet kalm van, van dat Autosportforum. Maar natúúrlijk zijn het andere werelden — daarom verwees ik ook naar Keselowski's Auto City- en Dixieverleden (de speedways waar hij z'n carrière begon). Die ongeschreven wetten bestaan natuurlijk alleen maar in de cultuur waar ze zijn geschreven; uh, ongeschreven. Bedacht, zeg maar. Zelfs in Venray volgen ze anders dan op Dixie (is Stockcar F1 niet een "no contact" autosport?).

                                  Voor mij is dat allemaal klaarhelder, maar ik spreek de Amerikaanse taal veel beter dan de Europese. Vergeet niet (tenzij je het niet eens wist) dat ik als toeschouwer NASCAR ingerold ben vía de kleine speedways, en de sport juist van dat perspectief ben gaan waarderen. Ik herinner me een toeschouwer bij een superlatemodelrace op Baer Field die zelf racete op Anderson Speedway. Hij vertelde dat hij daarnaartoe verhuist was van Gas City Speedway omdat de manier van vechten daar hem niet aanstond. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was; nee, omdát het de gewoonste zaak van de wereld was: vechten in de pits om de ongeschreven wetten te handhaven hoort erbij, maar de manier waaróp kan je niet aanstaan.

                                  Nou is vechten in de pits wat anders dan auto's van de baan rossen, maar ik heb ook nog nooit een serieuze race gezien op een kleine speedway waar dergelijk gebeuk geen rol speelde. Als het een race is waar je de coureurs niet kent is dat niet meteen duidelijk, maar als je dezelfde mannen elke week ziet, begin je dat spel ook te begrijpen.

                                  En, sterker nog, op de een of andere manier dringt dat ook tot de oppervlakkigste coureurs door. Een paar maanden geleden lag ik in een kartwedstrijd royaal aan de leiding, maar voor mij reed een achterblijver die ik kende. Ik wist zéker dat als ik er voorbij wilde, hij mij zou gaan saboteren, en daarom kostte mij het zóveel tijd er veilig voorbij te kunnen dat ik tegelijkertijd aan de andere kant ingehaald werd; in de laatste bocht, nota bene. Wég eerste prijs. Na afloop zei ik tegen die achterblijver dat-ie mij de overwinning had gekost, waarop hij zijn schouders ophaalde en zei, "wat moest ik dan? Je gewoon voorbijlaten?" Zoiets geks kon hij zich niet indenken. En dat was een echte race, hè, niet gewoon een dagje karten met de zaak.

                                  Cultuurverschillen. Leuk, hè?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik bedenk me trouwens nu pas dat ik die achterblijver natuurlijk zélf van de baan had moeten duwen. Stom van me.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                                      verhaal
                                      Dat lijkt heel erg op de redenering als de ijshockeyers hebben over hun "enforcement". Ik vind dat net zulke complete onzin als de actie van Edwards. Ik weet het, het is de cultuur van de sport maar dit soort uitwassen moet gewoon iets aan gedaan worden.

                                      In dit geval heeft Edwards zijn crew de wagen laten repareren puur en alleen om met 300+ kilometer per uur iemand de muur in te rossen. Het zou nog 'des NASCARS' zijn wanneer Edwards in een volgende race iets doet gewoon onder raceomstandigheden of desnoods na de race hem even een tik geeft (zoals wel vaker gebeurt). Nu kostte het hem toch geen plaatsen meer en dat vind ik net effe te makkelijk. De intentie zal wel geweest zijn om hem op het gras te duwen maar daar had 'ie dan toch echt een ander punt voor moeten kiezen dan dat hij nu gedaan heeft en dat valt Edwards zwaar aan te rekenen vind ik. Zwaarder in ieder geval dan de straf die hij nu heeft gehad.

                                      Blijkbaar is men in NASCAR de gevolgen van het vorige akkefietje tussen beide heren vergeten (Talladega, 7 gewonde toeschouwers). En iemand pas straffen als het echt fout gaat is toch echt de verkeerde volgorde naar mijn mening.
                                      Last edited by MartijnL; 12-03-10, 07:58.
                                      ------------------------------------------------
                                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bristol de laatste race met de vleugels, zondag. Volgende week weer gewoon met spoilers.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jochie staat op pole:

                                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/82256

                                          Ja, dat die roll van Keselowski door de vleugel kwam, zag je gewoon gebeuren. Benieuwd of 't racen er ook beter van wordt.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Even iets anders . . . de goedkoopste kaartjes voor de NASCAR Cup race in augustus op de baan in Michigan kosten maar $25. Zo laaggeprijsd heb ik het geloof ik nog nooit gezien, of althans niet in járen. Wie gaat er mee?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Regen, regen, regen. De eerste race met spoiler i.p.v. vleugel gaat vanmiddag los in Texas.
                                              ------------------------------------------------
                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Deze actie van Sauter en Hornaday in de truck race van zondag (want regen) is wel aardig:

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ha, Jacques Villeneuve mag eindelijk weer in actie komen.
                                                  Het betreft Nationwide Road Courses, Road America en thuis in Montreal.

                                                  http://nascar.speedtv.com/article/nn...-road-courses/

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    JV deed 't behoorlijk goed:

                                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/84618

                                                    Maar nog opvallender is Mattias Ekström op zijn NASCAR-debuut op Sears Point. Rijdt nu vijfde en lag zelfs zeven ronden aan de leiding!
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Absurd, die instroom van buitenlanders: Jan Magnussen eindigde 12e, Ekstrom 21e; de "vaste" buitenlanders: Montoya 10e, en Ambrose 6e, maar die wilde blijkbaar per se níet winnen. Hij lag royaal aan kop toen de pacecar de baan op kwam, en om benzine te sparen ging Ambrose steeds z'n motor uitzetten. Tijdens een heuvel-op-momentje sloeg de motor niet meteen aan, en kon een handvol coureurs hem reglementair inhalen. Ambrose kende die regel waarschijnlijk niet, maar het kostte hem wel de overwinning. Papis eindige als laatste, trouwens.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja, wonderlijke manier om een race te verliezen was dat...

                                                        Trouwens weer Keselowski die een tikkie uitdeelde:

                                                        http://www.autosport.com/news/report.php/id/84656
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                          Ja, wonderlijke manier om een race te verliezen was dat...

                                                          Trouwens weer Keselowski die een tikkie uitdeelde:

                                                          http://www.autosport.com/news/report.php/id/84656
                                                          Oh, die heb ik gemist. 't Is ook niet bij te houden op die road courses. Jeff Gordon botste in dezelfde ronde eerst Ekstrom en toen nog iemand anders de baan af, bijvoorbeeld.

                                                          Er was trouwens naast Ambrose nóg een Tasmaniër dit weekend, maar ik ben z'n naam vergeten en ik weet ook niet meer of het in Wisconsin of in Californië was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ik zou 't wel willen zien, Jimmie Johnson in een F1. Nee, liever eerst in een Indycar en dan serieus. Zou mooi zijn als hij ooit een Tony Stewart zou kunnen doen en in hetzelfde weekend NASCAR en de Indy 500 kunnen racen.

                                                            http://www.autosport.com/news/report.php/id/84761
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Hij heeft volgens mij nooit in een open wheeler geracet, die Johnson; of tenminste niet op asfalt. Johnson in een WRC, dat zou dan weer wél kunnen.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                                Trouwens weer Keselowski die een tikkie uitdeelde
                                                                Carl Edwars weer aan de beurt:

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X