Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Räikkönen crasht in rally van Mexico

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Räikkönen crasht in rally van Mexico

    Het is toch lastig voor Kimi, na zijn uitstapjes in Zweden komt hij ook in Mexico niet ver. Zullen we het nog maar op leermomentjes houden?


    Räikkönen crasht in rally van Mexico
    Uitgegeven: 5 maart 2010 23:57
    Laatst gewijzigd: 5 maart 2010 23:57
    LEON - Het rallyavontuur van Kimi Räikkönen verloopt vooralsnog niet naar wens. De Fin, drie jaar geleden wereldkampioen in de Formule 1, crashte vrijdag tijdens de tweede proef van de rally van Mexico. Räikkönen (30) sloeg met zijn Citroën over de kop.
    © ANP

    Tijdens de eerste proef verloor de Finse coureur al een half uur vanwege elektriciteitsproblemen.

    Bij de eerste rally van het seizoen in Zweden kwam Räikkönen niet verder dan de 28e plaats. Hij reed zich toen door een stuurfout vast in een sneeuwwal.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

  • #2
    Tja,

    Beetje rondjes rijden op een circuit maakt nog geen topstuurman ;-)

    Comment


    • #3
      Persoonlijk heb ik rallyrijders ook hoger staan dan Formule 1 coureurs.

      Comment


      • #4
        Dat is een eeuwenoude, maar lastige vergelijking.
        Daar zijn al oneindige discussies over gevoerd.
        Maar niks mis mee om het hier ook te voeren uiteraard.
        Wie gaat verder ? :-)
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
          Persoonlijk heb ik rallyrijders ook hoger staan dan Formule 1 coureurs.
          We hebben allemaal een beetje oefening nodig:

          Reigning World Rally Champion Sebastien Loeb tested a GP2 car at Jerez in Spain today.

          The French five-times title winner drove for the DPR team amid rumours he wil drive for Toro Rosso in the F1 season-ending Abu Dhabi Grand Prix.

          Loeb was slowest of the 25 drivers in action at the circuit today.
          http://www.f1fanatic.co.uk/2009/10/0...ebut-pictures/
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Dutch,

            Dat is ook een bekend gegeven. De rallyrijders van deze tijd kunnen ook niet veel meer. Rijden alleen nog als het licht is, hebben allerlei electronische hulpmiddelen om de auto op de weg te houden( en zijn desondanks nog in staat om een auto te kroepoeken). Nee, geef mij de ouwe hap maar. Geen stuurbekrachtiging, hooguit een simpel platen- of pallensper, set straatbanden en een setje M+Sen, setje verstralers van 160mm op de bumper en gassen.

            :-)

            Comment


            • #7
              Ha, die Ton;

              Op zich waar, maar dat geldt waarschijnlijk onverkort voor de circuitcoureurs van dezelfde tijden.
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die Ton;

                Op zich waar, maar dat geldt waarschijnlijk onverkort voor de circuitcoureurs van dezelfde tijden.
                Nee, nee. Die reden alleen maar rondjes.

                Comment


                • #9
                  Juan Manuel Fangio, Carrera Panamericana:



                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    Dutch

                    Dat waren kruisingen tussen rally's en race's. Heb ik trouwens diepe bewondering voor, voor dat soort rijders.

                    Comment


                    • #11
                      Okee dan. Vic Elford, Rally Monte Carlo.



                      :)
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Zag vandaag overigens een docu over Tazio Nuvolari.

                        Verhalen over dat hij op de motor beide benen brak tijdens de training, zich de volgende dag op de motor liet binden, tijdens de start en finish geholpen/ opgevangen moest worden door zn crew, maar wel de race won.

                        "At the Monza Grand Prix for motorcycles he crashed during practice. This resulted in two broken legs. After doctors put plaster casts on both legs he was told that it would be at least one month before he could walk again let alone race motorcycles. The next day he started the race having himself tied to his bike. He required his mechanics to hold him upright at the start of the race and to catch him at the end. The legend of Tazio Nuvolari began that day when he won the race."

                        Of tijdens een 24-uurs race met auto's 's nachts z'n rivaal inhalen met de verlichting uit, om ze aan te doen op hem moment dat hij voorbij kwam.

                        http://www.ddavid.com/formula1/nuvo_bio.htm

                        http://en.wikipedia.org/wiki/Tazio_Nuvolari

                        Damn, wat moet dat mooi geweest zijn...
                        Last edited by Roald; 06-03-10, 00:20.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                          Of tijdens een 24-uurs race met auto's 's nachts z'n rivaal inhalen met de verlichting uit, om ze aan te doen op hem moment dat hij voorbij kwam.
                          Dat was tijdens de Mille Miglia van 1930. Inderdaad the stuff of legends...
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                            Dat was tijdens de Mille Miglia van 1930. Inderdaad the stuff of legends...
                            Mjah, lees net dit:

                            "In 1930 both Nuvolari and Varzi became Alfa works drivers. Nuvolari's victories that year included Brno, Florence, the Tourist Trophy and Mille Miglia. Legend claims that in the Mille Miglia Nuvolari switched off his lights and thus managed to close up on Varzi in the early morning and pass him just before the finish, a good story until one realizes that the cars started off at intervals and that Nuvolari had a ten minute edge on Varzi even without passing."

                            Mooi zijn ze in ieder geval wel, die verhalen. ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                              Dat waren kruisingen tussen rally's en race's.
                              Dat maakt de wegen er trouwens niet beter op...
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                Inderdaad the stuff of legends...
                                Ik klik nu door op de Italiaanse wiki en daar staat 't zelfs letterlijk:

                                La nascita della leggenda
                                Met dit als uitleg:

                                nel 1930 vinse la Mille Miglia davanti ad Achille Varzi, superandolo durante la notte, poco prima dell'alba: si racconta che, per non farlo accorgere del suo arrivo e superarlo a sorpresa, Nuvolari spense i fari e proseguì al buio, seguendo le luci di coda di Varzi;
                                Inderdaad, 'men vertelt'. :)

                                Maar sommige verhalen zijn wél echt. Zoals zijn overwinning in de GP van Duitsland in 1935. Die is, eh, legendarisch:



                                http://forix.autosport.com/8w/nuvolari.html
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  *vindt dit draadje helemaal de goede richting opgaan*
                                  Last edited by brun; 06-03-10, 00:44.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Prachtige mannen in prachtige wagens in prachtige tijden dat er nog flink gepioneerd werd met autos en ondergrond.

                                    *pinkt traantje weg*

                                    Comment


                                    • #19
                                      Half off-topic inmiddels ;)

                                      Klopt helemaal niets van dat bericht van het ANP.
                                      Eerste proef verloor die maar 40 sec en hij is op proef 7 gecrasht :)
                                      Wel 6x over de kop gevlogen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nog ff terug komend op het Nuvolari - Varzi verhaal:

                                        The start of the race was put back to 11 a.m. after a short ceremony to mark the passing of Count Brilli-Peri who was killed practicing for the Gran Premio di Tripoli in March. As usual the utility classes went first with the serious runners getting away well after noon. When the race entered Bologna the Maserati type 26 b of Luigi Arcangeli was in the lead, but Nuvolari was only 13 seconds behind in the 1750 with Varsi second in another 1750 and Caracciola in the Mercedes-Benz SSK tying for third place. After Bologna the race begins the arduous climb over the Adennines, the spine of Italy, here Arcangeli’s brakes faded and he ended up in hospital with minor injuries giving Nuvolari the lead. The Mercedes-Benz of Caracciola found the Futa pass particularly arduous mainly due to its size but this was not helped by Caracciola’s lack of local knowledge and she slipped further down the order, while Varsi lost his second place to Bassi’s 3.0 Litre O.M. Between Florence and Rome, Nuvolari managed to retain his lead but only narrowly while Varsi and Campari pressed him hard with Bassi’s O.M. demoted to fourth place.

                                        After Rome came another trip into the mountains and as dark fell the local villagers lit flares on the approach to there villages and on particularly tricky bends, Caracciola in the Mercedes bend dropped further back, down to ninth place, while Campari managed to mow down a dog and was delayed as a result, so as the cars reached Ancona, Nuvolari was a minute up on Varsi with a comparatively easy drive up the coast road. Unfortunately Varsi had two punctures along this stretch and Nuvolari stretched his lead to seven minutes only three minutes behind Varsi, Inexorably he gained on his rival, legend has it that Nuvolari turns of his lights and sneaks up on his rival, snapping them on at the last minute to fly past his surprised rival, however this is unlikely to be quite factual as Nuvolari was already ahead of Varsi, the Mille Miglia is a time trial so the mere fact that Nuvolari was on Varsi’s tail put him ten minutes ahead. As well that, at that time in the morning, in good weather, it is hardly likely that Varsi would have not have been able see Nuvolari behind him with or without light’s.

                                        Nuvolari took the flag eleven minutes ahead of Varsi he averaged just over the 100 kph which was exactly the sort of feat to capture the publics imagination and the fact that he was only 52 seconds in front of his rival on the road was also the stuff of legend. Campari, having removed the remains of the dog was half an hour behind Nuvolari with Ghersi giving Alfa the first four places and their third successive victory in the event.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                          *vindt dit draadje helemaal de goede richting opgaan*
                                          Dat gaan mijn onderwerpen altijd toch :-)

                                          Om verder te gaan: Ik denk wel dat er wezenlijk verschil is tussen de rijders van vroeger en nu.
                                          Vroeger waren de meeste allrounder, nu meer toegespitst op één discipline.
                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                            Dat gaan mijn onderwerpen altijd toch :-)

                                            Om verder te gaan: Ik denk wel dat er wezenlijk verschil is tussen de rijders van vroeger en nu.
                                            Vroeger waren de meeste allrounder, nu meer toegespitst op één discipline.
                                            Vroeger stonden er 2 wegen op de kaart, nu 85.
                                            Materiaal was anders, snelheden waren anders, wegenkwaliteit was anders.
                                            Of je daardoor vroeger meer all-rounder was? Er waren gewoon veel minder mogelijkheden.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                                              Materiaal was anders, snelheden waren anders, wegenkwaliteit was anders.
                                              De eerste en de laatste, dat is zeker waar.
                                              Of de snelheden anders waren, ik weet het niet.

                                              De Mille Miglia werd in 1955 door Stirling Moss gewonnen met een gemiddelde van 100 mijl per uur, gewoon over de openbare weg van toen. Een gemiddelde van 160 km/u dus.
                                              Veel minder verkeer, dat wel, maar wegenkwaliteit en uitvoering van 1955 (of eerder).



                                              <denkt gelijk aan het Cote d'Azur-draadje>

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik vind dat we Raikkonen toch wel wat meer tijd mogen gunnen. Top 10 tijden in die proeven waar ie er niet afvloog (..), en slechts zeer minimaal tijdverlies op een asfaltproef, potentieel heeft het wel, volgens mij.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Colin McRae heeft ook dit soort seizoenen gehad volgens mij, maar word nog steeds als een van de groten gezien.

                                                  dat hij niet direct voor de titel gaat, tja, laat hem even leren.
                                                  When life gives you lemons ask for salt and tequila

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Het filmpje staat d'r al op:

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=yyZ6rJXiSx8

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                      Ik vind dat we Raikkonen toch wel wat meer tijd mogen gunnen. Top 10 tijden in die proeven waar ie er niet afvloog (..), en slechts zeer minimaal tijdverlies op een asfaltproef, potentieel heeft het wel, volgens mij.
                                                      Helemaal mee eens, als hij de tijd krijgt zie ik hem best vooraan rijden.
                                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        McRae was natuurlijk een topper met WRC 25 zeges, maar hij vloog er ook later in zijn carriere toch wel erg vaak af. Dan mag Kimi nog heel wat C4's verschroten...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                          Ik vind dat we Raikkonen toch wel wat meer tijd mogen gunnen. Top 10 tijden in die proeven waar ie er niet afvloog (..), en slechts zeer minimaal tijdverlies op een asfaltproef, potentieel heeft het wel, volgens mij.
                                                          Zelfde verhaal voor Montoya's NASCAR-avontuur. Er wordt natuurlijk behoorlijk schamper over NASCAR gedaan, maar ik vind dat JPM het er ontzettend goed doet én laat zien hoe moeilijk het is om in één keer over te schakelen op een totaal andere discipline en daarin meteen in de top mee te draaien.

                                                          Vroeger was dat inderdaad gemakkelijker, waardoor coureurs meer allround konden zijn. Surtees stapte van de motoren over op de F1 en deed meteen vooraan mee - Rossi zou 't nu niet kunnen. Clark deed F1, F2, sportwagens, toerwagens, vaak zelfs in hetzelfde weekend, en af en toe nog een heuvelklim of een rally erbij, en was overal even goed in. De technische grenzen lagen vroeger dichterbij en liepen daardoor tussen categorieën minder uiteen, waardoor dat wisselen gemakkelijker kon. Maar de dood lag ook veel eerder om de hoek, wat de uitdaging voor een coureur op een heel ander niveau plaatste dan nu.
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            hoorde al dat Raikkonen de pers niet te woord wil staan en als enige zijn raampje dicht houdt bij de finish. Loopt met bodyguards enzo.
                                                            Sterallures vanuit het F1.
                                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                              hoorde al dat Raikkonen de pers niet te woord wil staan en als enige zijn raampje dicht houdt bij de finish. Loopt met bodyguards enzo.
                                                              Sterallures vanuit het F1.
                                                              Helemaal fout natuurlijk, dan mag je van mij gewoon optieven :-(
                                                              Denk dat je in het rallywereldje snel wordt uitgescheten met zon houding......

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                                Vroeger was dat inderdaad gemakkelijker, waardoor coureurs meer allround konden zijn. Surtees stapte van de motoren over op de F1 en deed meteen vooraan mee - Rossi zou 't nu niet kunnen.
                                                                Want??
                                                                Ik moet het nog zien of Rossi het niet zou kunnen, geef hem alle testsessies de tijd en ik denk dat hij voor verrassingen zou kunnen zorgen.
                                                                Net als in het WRC trouwens waarin mijnheer Block die de hemel wordt ingeprezen mij gewoon tegenvalt en ik Rossi in zijn weinige rallyoutings zelfs sterker vond.
                                                                Zelfde geldt voor Ogier, die heeft het steeds slecht gedaan en gaat nu als vergif, heeft dus tijd nodig.
                                                                Als er iemand is die sterk is in alle disciplines, MOTOGP, F1, of WRC dan is het Valentino wel, geef hem de tijd en ook in F1 en Wrc kan hij voorin meestrijden..(denk ik)

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X