Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Australie 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Australie 2010

    Even een nieuw draadje gemaakt zodat we aan eind van 't jaar een mooi overzichtje hebben.

    Overigens ziet de timetable er bij de ozzies erg goed uit, daar wil je best bij aanwezig zijn met een zonnetje:

    http://www.formula1.com/races/in_det...timetable.html

  • #2
    Inderdaad een gaaf programma zeg, maarja 24 uur vliegen gaat me wat ver helaas :-(

    Comment


    • #3
      'FIA closes diffuser loophole':

      http://www.autosport.com/news/report.php/id/82234

      En McLaren en Mercedes waren toch al de minste van de big four...
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Tenzij die andere twee Ferrari en Red Bull zijn natuurlijk. In ieder geval Newey acht ik wel slim genoeg om die regel zo ver mogelijk op te rekken en eigenlijk Ferrari ook wel.

        Ik las trouwens ook ergens op internet dat Ferarri de motor en bak enigszins in de lengterichting kantelen om zo meer ruimte te hebben voor een effectievere double diffuser. Waarheidsgehalte?

        Groet
        GJ
        Last edited by GJ; 20-03-10, 12:44.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
          Ik als trouwens ook ergens op internet dat Ferarri de motor en bak enigszins in de lengterichting kantelen om zo meer ruimte te hebben voor een effctievere double diffuser. Waarheidsgehalte?

          Groet
          GJ
          Ook gelezen. De motor schijnt iets naar voren te hangen(met de achterkant iets omhoog). Het heeft echter ook een nadeel voor het zwaartepunt en dus de wegligging, maar dat schijnt het waard te zijn.
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
            'FIA closes diffuser loophole':

            http://www.autosport.com/news/report.php/id/82234

            En McLaren en Mercedes waren toch al de minste van de big four...
            Misschien wel goed nieuws w.b. inhalen? Het waren vooral de mannen die achter Schumacher (Button) en Button (Webber) zaten die duidelijk sneller waren, maar er totaal niet voorbij konden komen.

            Comment


            • #7
              In other news: Ron Dennis heeft een theorietje. Volgens hem had de Red Bull in Bahrein geen pech met de bougies, maar moest Vettel het zuiniger aan gaan doen.

              http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=26647&cat=1

              Beetje vreemde gedachte gezien het feit dat Renault de zuinigste motor van het hele stel heeft. Maar volgens Dennis (tijdens de presentatie van de MP4-12C trouwens) zou Red Bull ook een te kleine tank ontworpen kunnen hebben. Daardoor moest Red Bull tijdelijk de motor op een zuiniger programma overzetten en kon Vettel aan het eind weer aan tempo winnen om Rosberg voor te blijven.

              Eerlijk gezegd geloof ik er niks van. Gaat die motor dan ook rauw klinken van een ander computerprogramma? Beetje flauw stoken van Dennis terwijl hij er niets meer mee te maken heeft.

              Overigens geloof ik het bougieprobleem ook niet, hoor. Red Bull heeft deze winter een revolutionair uitlaatsysteem ontworpen en ongetwijfeld wilden ze niet de schuld bij zichzelf leggen. Dus dan roep je maar dat het aan je leverancier ligt. NGK/Champion/whatever ook weer blij...
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                In other news: Ron Dennis heeft een theorietje. Volgens hem had de Red Bull in Bahrein geen pech met de bougies, maar moest Vettel het zuiniger aan gaan doen.

                http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=26647&cat=1

                Beetje vreemde gedachte gezien het feit dat Renault de zuinigste motor van het hele stel heeft. Maar volgens Dennis (tijdens de presentatie van de MP4-12C trouwens) zou Red Bull ook een te kleine tank ontworpen kunnen hebben. Daardoor moest Red Bull tijdelijk de motor op een zuiniger programma overzetten en kon Vettel aan het eind weer aan tempo winnen om Rosberg voor te blijven.

                Eerlijk gezegd geloof ik er niks van. Gaat die motor dan ook rauw klinken van een ander computerprogramma? Beetje flauw stoken van Dennis terwijl hij er niets meer mee te maken heeft.

                Overigens geloof ik het bougieprobleem ook niet, hoor. Red Bull heeft deze winter een revolutionair uitlaatsysteem ontworpen en ongetwijfeld wilden ze niet de schuld bij zichzelf leggen. Dus dan roep je maar dat het aan je leverancier ligt. NGK/Champion/whatever ook weer blij...
                Jouw laatste uitleg lijkt me ook het meest plausibel. Tenzij ze de motor op minder potten laten lopen om brandstof te sparen. ;-))

                Groet
                GJ

                Comment


                • #9
                  De vraag is of een weigerende bougie een aantal extra octaven aan geluid erbij op kan leveren. Ik denk het niet, maar zo klonk het wel(en daar was op zich niks mis mee :-)).
                  Every second of your life is a part of your song

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    'FIA closes diffuser loophole':

                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/82234

                    En McLaren en Mercedes waren toch al de minste van de big four...
                    http://pitpass.com/fes_php/pitpass_n...s_art_id=40213

                    Pitpass heeft het ook over Mercedes, maar daarnaast over Renault en Red Bull en geen vierde team. Maar als we aan mogen nemen dat het om vier teams gaat dan zouden het dus haast wel deze drie en McLaren moeten zijn.
                    Every second of your life is a part of your song

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                      Ik als trouwens ook ergens op internet dat Ferarri de motor en bak enigszins in de lengterichting kantelen om zo meer ruimte te hebben voor een effctievere double diffuser. Waarheidsgehalte?
                      Speedtv.com kwam er mee: http://formula-one.speedtv.com/artic...gine-mounting/

                      Zie ook hier: http://www.formula1.com/news/technical/2010/0/719.html

                      Comment


                      • #12
                        Ik las trouwens ook ergens op internet dat Ferarri de motor en bak enigszins in de lengterichting kantelen om zo meer ruimte te hebben voor een effectievere double diffuser. Waarheidsgehalte?
                        [huilie-huilie-mode]Ik vind dat niet kunnen. Dat hadden wij niet eens bedacht. Laat de FIA het maar verbieden![/huilie-huilie-mode]
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Uitlaat van Red bull's

                          Zo maar een ideetje.

                          Ik hoorde een van de presentatoren zeggen dat de uitlaat van de Red Bull's vlak langs de versnellingsbak van de Red bull's liep.

                          Zouden ze niet op een of andere manier de uitlaatgassen gebruiken om nog wat extra vermogen op de achterwielen te krijgen. Via een turbine achtige oplossing? Moeten toch best wel wat PK'tjes uit die uitlaatgassen te halen zijn.

                          Kan misschien ook verklaren waarom Webber zo'n rookpluim bij de start liet zien. Ging iets kappot?

                          Comment


                          • #14
                            Hm...

                            * mailt naar Charlie *

                            Comment


                            • #15
                              De echte die-hard kan hier zelfs de vrije training bekijken :-)

                              http://www.atdhe.net/index.html

                              Comment


                              • #16
                                Deze die-hard is dan toch echt een sleep-softly, hoor...
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Ik weet het nog niet. Geen verplichtingen morgen, dus wellicht dat ik een stukkie meepik.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ah, Lewis, daarvoor ga je je toch niet verontschuldigen?

                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/82412

                                    Graag wat meer van dit boefjesgedrag. Maar ja, past zeker niet bij de veiligrijdencampagnes van de FIA...
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      "charged on summons with improper use of a vehicle."

                                      ROFLOL, dat moet ie dan nog lang horen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Staat ie nog steeds onder marketing contract bij MB? ;-)
                                        Every second of your life is a part of your song

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik heb de trainingen niet gezien, maar de uitslag leert dat er wederom weinig rondjes zijn gereden. HRT is zelfs de tweede sessie helemaal niet naar buiten gegaan.

                                          Trouwens, ook voor de die hards: Formula1.com heeft een app beschikbaar gesteld om sessietijden live te volgen. Moet je je inschrijven, en vervolgens de app downloaden met je telefoon.

                                          http://www.formula1.com/live_timing/live_timing.html

                                          Comment


                                          • #22
                                            Uitermate gênant trouwens, zo gepakt worden door de Aussie kit. Dat ze je sponsorauto wegslepen.

                                            :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              NU de trainingen van vanochtend op DSF.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                Ik heb de trainingen niet gezien, maar de uitslag leert dat er wederom weinig rondjes zijn gereden. HRT is zelfs de tweede sessie helemaal niet naar buiten gegaan.
                                                Hoezo weinig rondjes? Alguersuari heeft 43 ronden gedaan. In de regen!

                                                Waarschijnlijk waren ze bij HRT te bang voor schade...

                                                Bij Virgin was 't in ieder geval weer technische malaise:

                                                http://www.autosport.com/news/report.php/id/82399
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alguersuari was inderdaad degene met de meeste rondjes, maar ook een uitschieter.

                                                  De rest met gemiddeld ongeveer 25 rondjes vind ik niet zo veel. Bahrein was dat ook zo, en als je het vergelijkt met vorig jaar werden er meer rondjes gereden bij de training.

                                                  2010
                                                  http://www.formula1.com/results/season/2010/825/

                                                  2009
                                                  http://www.formula1.com/results/season/2009/805/6600/

                                                  Misschien was het inderdaad de regen, maar dat verklaart Bahrein nog niet. De motorenregel is niet gewijzigd, dus sparen van de motoren zie ik ook niet als argument.
                                                  Banden dan?
                                                  Ze hebben acht setjes voor het weekend als ik me niet vergis, maar voor de race gebruiken ze er twee.
                                                  Ik vraag me af wat dan het argument is om weinig te rijden.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tjonge, ondanks een behoorlijke fout in zijn snelste ronde, pakt Vettel de pole.

                                                    Alonso 3e, Massa 5e, maar de Braziliaan verliest wel 0,6s op zijn Spaanse teammaat. Het is duidelijk in welke richting het gaat bij Ferrari, niet helemaal onverwacht.

                                                    Maar wat me wel verbaast: Hamilton out in Q2, 0,6s achter Button die wel naar Q3 kon. Lewis kon de banden blijkbaar niet op de juiste temperatuur krijgen... Ongelofelijk...
                                                    Last edited by V4; 27-03-10, 09:52. Reden: Q1, Q3...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Gaaf!

                                                      Alonso sneller als Massa
                                                      Button sneller als Hamilton
                                                      Rosberg sneller als Schumacher

                                                      :-)

                                                      Geeft wel ff de snelheid aan van Alonso doet het toch wel errug goed zeg!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                        Maar wat me wel verbaast: Hamilton out in Q2, 0,6s achter Button die wel naar Q3 kon. Lewis kon de banden blijkbaar niet op de juiste temperatuur krijgen... Ongelofelijk...
                                                        Heel wonderlijk, ja. Je zou dat eerder verwachten van Button. Massa had trouwens hetzelfde probleem. Opvallend tot nu toe is dus dat Alonso alleen nog maar voordeel heeft van zijn agressieve rijstijl. Net als Vettel dus.

                                                        Hier mijn verslagje bij de buren:
                                                        http://wwww.driving-fun.com/295/the-...l-energie.aspx
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vettel maakte inderdaad nog een aardige fout in de laatste sector, maar het schijnt dat Webber ook een (iets grotere) fout heeft gemaakt in zijn snelste ronde.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Interessante data van Brembo over Melbourne, dat zwaar voor de remmen is. Per rempunt staat het aantal KW's remenergie erbij.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                              Gaaf!
                                                              Alonso sneller als Massa
                                                              Button sneller als Hamilton
                                                              Rosberg sneller als Schumacher
                                                              3x de zelfde taalkundige fout; je bent in ieder geval consequent!
                                                              “You’re gonna need a bigger boat”

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ja ik zie het nu ook, sneller is natuurlijk met 1 "l" :-))
                                                                2 x ouwe premium meuk
                                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X