Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Maleisië 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Maleisië 2010

    En we trappen 't draadje af met een minpuntje voor Lotus. Want wat waren we te spreken over de alleszins smaakvolle wijze waarop het huidige team de F1-geschiedenis van het roemruchte merk weet te huldigen.

    Ik vond 't allemaal prachtig - want moet kunnen als 't maar met respect gebeurt - totdat zojuist de voorbeschouwing van het team de mailbox binnenrolde:

    LOTUS RACING COMES HOME
    Ai...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ehm wat betekent dit ? Dat ze thuis aan 't sleutelen zijn of dat heel Maleisie niet doorgaat voor Lotus ?

    Comment


    • #3
      Maleisie gekolonialiseerd door de Engelsen?

      Comment


      • #4
        Uhhm, het begint met een P en eindigt op roton. Maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al ;-)

        Comment


        • #5
          Blijft een moeilijke discussie, maar het echte Lotus is zoals Tiff zegt van Proton en dus ook Maleisisch. Wat is dan nog home? Hadden de Engelsen de boel maar niet moeten verkopen hoor. :-)
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            Nou ja, als je zo pronkt met de pre-Maleisische voorgeschiedenis van Lotus, dan moet je ook niet zo over 'home' praten. Vind ik. Bovendien staat de F1-fabriek niet helemaal voor niets in Norfolk.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Het weer in Maleisië: vochtig en warm. Een zware tropische bui is al onderweg, twittert Jon Noble. Morgen waarschijnlijk droog, maar zaterdag en zondag zou 't gaan miezeren tegen het einde van de middag.

              En naar welk tijdstip is de race verplaatst ten gunste van de Europese tv-kijker? :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                dubbele post

                Comment


                • #9
                  Hamilton snelste, voor Vettel, Rosberg, Button en Schummi!
                  Zo slecht is Mercedes dus niet, wel Rosberg weer voor Schummi.
                  Alonso slechts 7e...Massa 13e, echter vooral langere runs gedaan.
                  Wie me redelijk verbaasd is Renault: Kubica 6 en Petrov geloof ik 8!
                  Verder lijkt Lotus toch echt de beste nieuwkomer!

                  Comment


                  • #10
                    Er is weinig van te zeggen. In de eerste training stond Vettel geloof ik niet eens in de top 10. De teams die de goede kwalificatie-pace hebben dit jaar (Ferrari en RBR) concentreren zich kennelijk meer op race set-up. De teams die moeite hebben in de kwalificatie (Merc en Mac) zijn iedere keer snel in de vrije trainingen op vrijdag. Dat komt dus mede, denk ik, door het feit dat zij zo op zoek zijn naar extra snelheid over 1 rondje.

                    Groet
                    GJ

                    Comment


                    • #11
                      Red Bull had wel weer betrouwbaarheidsproblemen: Vettel had 's ochtends wat toestanden, Webber kwam 's middags stil te staan. En over de ultieme snelheid zijn ze ook niet helemaal zeker.

                      Massa ging er een paar keer naast.

                      De auto's met Mercedes-motoren vooraan op vrijdag: dat hebben we inderdaad eerder gezien. Hoewel McLaren en Mercedes nu wel roepen dat ze dichterbij zitten.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                        Het weer in Maleisië: vochtig en warm. Een zware tropische bui is al onderweg, twittert Jon Noble. Morgen waarschijnlijk droog, maar zaterdag en zondag zou 't gaan miezeren tegen het einde van de middag.

                        En naar welk tijdstip is de race verplaatst ten gunste van de Europese tv-kijker? :)
                        Misschien was de smiley wat prematuur. Niet omdat 't niet gaat regenen, maar omdat 't waarschijnlijk gaat hozen. Zodat we weer een halvepuntenrace krijgen, net als vorig jaar. Ook toen werd Bernie al bekritiseerd voor het bewust verschuiven van het aanvangstijdstip.

                        De afgelopen dagen heeft 't steeds om klokslag vijf uur geregend, je kunt er de klok op gelijk zetten. En dan waren 't geen gewone buien, maar dezelfde tropische vloeden als in 2009. De race begint zondag om vier uur lokale tijd, dus reken maar uit.

                        Het moet wel bewust zijn gedaan, want een uurtje eerder had hier alsnog een start om negen uur 's ochtends betekent. Da's laat genoeg voor de luie Europeaan. Eigenlijk is 't in die zin gewoon een vooraf ingeplande regenrace. Tegelijk lopen we dus het risico dat het net zo'n fiasco als vorig jaar wordt, zonder de kans op uitstel, omdat het dankzij de verschoven tijd donker wordt.

                        Tja, wat moeten we ervan denken?

                        Ik bedenk trouwens net: welk team zou het durven om de auto zondag maar met benzine voor een uur racen te vullen? ;)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb even het bandenreglement niet paraat, maar als er sprake is van een wet race, hoef je niet naar binnen om te wisselen, toch?

                          Misschien zien we dan wel de eerste 0-stopper dit jaar.

                          Comment


                          • #14
                            De kans is groter dat het tijdens de race gaat regenen...
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Dat geldt dan dus ook voor het laatste deel van de kwalificatie.
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                              Comment


                              • #16
                                Jemig, Button komt goed weg. Massa, Alonso en Hamilton halen Q2 niet. Wordt sowieso een interessante race morgen.
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                Comment


                                • #17
                                  Wat een zeperd van Ferrari zeg.

                                  Met deze weersomstandigheden tóch wachten en dan te laat een snel rondje neerzetten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mazzeltje voor Schumi... of pech, want hij had tot de laaste sector de snelste tijd in Q2. Nu dus 10e.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat een ongelooflijke beginnersfout van McLaren en Ferrari... Man man, de eerste wet van kwalificeren in wisselende omstandigheden is dat je een 'banker lap' neerzet. Maar goed, des te leuker voor ons. :)

                                      En Webber was echt de slimste. Verkeerd gokken betekent tiende starten en dat is in een regenrace net zo erg als vierde of zesde. Want Vettel was anders toch sneller geweest. Nu deed hij het helemaal goed: de gok pakte goed uit en zelf maakte hij ook geen fouten.

                                      Hierzo weer m'n verslagje bij de buur'n:

                                      http://www.driving-fun.com/333/the-k...gokt-goed.aspx
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                        Wat een ongelooflijke beginnersfout van McLaren en Ferrari... Man man, de eerste wet van kwalificeren in wisselende omstandigheden is dat je een 'banker lap' neerzet. Maar goed, des te leuker voor ons. :)

                                        En Webber was echt de slimste. Verkeerd gokken betekent tiende starten en dat is in een regenrace net zo erg als vierde of zesde. Want Vettel was anders toch sneller geweest. Nu deed hij het helemaal goed: de gok pakte goed uit en zelf maakte hij ook geen fouten.

                                        Hierzo weer m'n verslagje bij de buur'n:

                                        http://www.driving-fun.com/333/the-k...gokt-goed.aspx
                                        Precies, miljoenen uitgeven om je auto tienden van seconden sneller te krijgen en dan zo zitten slapen, omfg....

                                        Comment


                                        • #21
                                          Wat ongelooflijk stom van Mclaren en Ferrari. En was de ronde waarin Hamilton spinde niet z'n eerste snelle rondje? Dan was hij waarschijnlijk gewoon in Q2 gestart.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ach het is niet handig van Ferrari en McLaren,
                                            echter dat is het risico van het vak, als de voorspellingen zijn dat het droog blijft in Q1 kun je het risico lopen.
                                            Hadden wij ook niet allemaal commentaar op de vroege pitstop van Button in Australie?
                                            Gaat het goed zoals nu, vind iedereen hem geweldig, gaat het mis, maakt men hem af.
                                            Beetje jammer dit soort makkelijke conclusies.
                                            Het is een fout maar uit de reacties die ik lees gaat het hier waarschijnlijk om mensen die zelf nooit geraced hebben
                                            en dus ook nooit zelf zulke beslissingen hebben hoeven nemen.
                                            Iets met beste stuurlui zullen we maar zeggen ;-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                              Ach het is niet handig van Ferrari en McLaren,
                                              echter dat is het risico van het vak, als de voorspellingen zijn dat het droog blijft in Q1 kun je het risico lopen.
                                              Hadden wij ook niet allemaal commentaar op de vroege pitstop van Button in Australie?
                                              Gaat het goed zoals nu, vind iedereen hem geweldig, gaat het mis, maakt men hem af.
                                              Beetje jammer dit soort makkelijke conclusies.
                                              Het is een fout maar uit de reacties die ik lees gaat het hier waarschijnlijk om mensen die zelf nooit geraced hebben
                                              en dus ook nooit zelf zulke beslissingen hebben hoeven nemen.
                                              Iets met beste stuurlui zullen we maar zeggen ;-)
                                              Ik maak Button sowieso af, dus inconsequent kun je me niet noemen.
                                              Blind staren op buienradars lijkt me sowieso niet echt handig, en al helemaal niet bij een GP in Maleisie. Ik denk dat 1 blik naar de lucht al genoeg was geweest.
                                              En je opmerking over het nooit hebben geraced raakt - om maar even je stuurlui-opmerking af te maken - kant noch wal. Ten eerste snap ik niet waarom je geracet moet hebben om te concluderen dat het een stomme beslissing is geweest. Heb je vroeger zelf nog met Verstappen geknikkerd?
                                              En ten tweede snap ik het voordeel niet van binnen blijven staan. Zet gewoon een rondje neer - net zoals bijna iedereen doet - en je weet zeker dat je erbij zit.
                                              Last edited by Tiff Needell; 03-04-10, 14:01.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Die opmerking raakt wel kant en wal en je zet hem nu zelfs kracht bij Tiff...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tiff lees de 1e zin van mijn post nog eens!
                                                  Uiteraard is het niet handig.
                                                  Het gaat erom dat mensen het altijd het beste weten,niet dat mensen die geracet hebben er alleen verstand van hebben, maar racen is risico's nemen...
                                                  Dat kan goed en dat kan fout gaan.
                                                  Als je geracet hebt, zul je begrijpen wat ik bedoel iedereen heeft daarbij nl. wel eens fout gegokt.
                                                  Misschien kun je bij een team beginnen, die willen graag een foutloze teammanager hebben! :-)

                                                  Lennart ;-) zie je maandag!
                                                  Enne scherp je opmerking van hierboven :-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                    Beetje jammer dit soort makkelijke conclusies.
                                                    Het is een fout maar uit de reacties die ik lees gaat het hier waarschijnlijk om mensen die zelf nooit geraced hebben
                                                    en dus ook nooit zelf zulke beslissingen hebben hoeven nemen.
                                                    Iets met beste stuurlui zullen we maar zeggen ;-)
                                                    Als je 't zo wilt spelen, Erwin: het waren ook de letterlijke woorden van Eddie Jordan. Die een jaar of wat een F1-team heeft geleid.

                                                    En zelf wisten ze bij McLaren en Ferrari ook wel dat ze geblunderd hadden:

                                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/82677
                                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/82662

                                                    Ze hadden er niets mee verloren door wél eerst op intermediates naar buiten te gaan. Er was tijd genoeg voor. Dat maakt het ook zo wonderlijk.
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zijn er trouwens al weersvooruitzichten voor morgen tijdens de race?
                                                      2 x ouwe premium meuk
                                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Het vooruitzicht is dat de regen op ongeveer hetzelfde tijdstip losbarst - net als in alle voorgaande dagen. Dus als Moeder Natuur ons morgen niet voor de gek houdt, wordt 't een regenrace.
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Erwin, ik heb je eerste zin verkeerd gelezen. Excuses, want ik las risico nemen. Ze lopen inderdaad risico, maar totaal onnodig zoals Dutch en ik al eerder zeiden. Of vind je van niet? Wat hadden ze er mee verloren door wél de baan op te gaan? Ja, ze hadden er af kunnen schieten, maar als je zo redeneert kun je maar beter gaan punniken. En daarmee kom ik meteen op je opmerking dat als je geracet hebt, dat je dan risico's moet nemen. Ja, natuurlijk moet je risico's nemen, maar wat heeft het binnen blijven staan - totaal onnodig zoals hierboven omschreven - daar mee te maken. Mannen die de vorige race op een setje banden door bleven rijden, dat noem ik een weloverwogen risico nemen. Dit niet. Dit is gewoon dom.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                            Zijn er trouwens al weersvooruitzichten voor morgen tijdens de race?
                                                            Had je je wekker nou nog gezet voor de vorige race :-)

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ja, was suf en zo.
                                                              Maar ja, komt er morgen een monsoon over het circuit maakt het allemaal geen donder uit wie waar op de grid staat.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ze hebben maar 4 setjes intermediates per weekend en ook een beperkt aantal regenbanden. Dat betekent dat je er economisch mee om moet gaan. Zijn we al vergeten dat Raikkonen vorig jaar tijdens de binnen1-2 rondjes zijn regenbanden totaal opgerookt had? Maw men probeerde slim te zijn en een setje intermediates te sparen. Achteraf was dat dom, maar ja, achteraf kijk je de koe in de kont.

                                                                Wordt wel leuk morgen. Ik verwacht dat vooral Hamilton en Alonso als een warm door de boter zullen gaan. Ik ben dan ook benieuwd of Button (hij misschien wel) en Massa dat kunnen matchen.

                                                                Groet
                                                                GJ

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X