Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dave
    replied
    Hoe gaan ze dat handhaven? Flitsapparatuur neerzetten bij breidscheid/adenau gaat ze bezoekers kosten ;)
    Last edited by Dave; 19-06-15, 17:08.

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Nou ik denk dat het ronderecord van Skeijmel nog wel ff zal blijven staan: http://www.bridgetogantry.com/nurbur...e-of-the-mess/

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Ja en de techniek van tilt-shift lenzen is ook interessant. Vrij dure lensjes, terwijl tilt-shift nabewerking niet eens echt moeilijk is.


    Om Dave trouwens bij te staan. Ik ben prutsers voor me ook altijd het liefst zo snel mogelijk voorbij. Mensen die vertwijfeld rondrijden, waar dan ook, die vind ik doodeng. Die heb ik liever achter me, dan voor of naast me. Vergelijk het met de onvoorspelbare Grosjean. :)

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Cav;

    Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
    Je hoeft er ook niets van te vinden, het is gewoon een feit. Ik dacht, misschien vind je 't leuk om ook eens iets van mij te leren... Je hebt er ook apps van, best geinig.
    Ik vond het zelfs zo helemaal niet erg dat ik de term nog gegoogled heb en ontdekte dat het effect ook bedoeld is om een modelspoorbaaneffect te creŽren. Wist ik niet, dacht dat dat toeval was. Dus nÚg meer geleerd!

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
    Tsja, je mag nou eenmaal met zowel de auto als de motor de Ring op. Dus iets meer respect lijkt me wel op z'n plaats, zeker omdat ze zo kwetsbaar zijn. (...)
    Hear hear! Het is dat de kaartjes en Jahreskarte zo groot zijn als een credit card, want anders kon dit er mooi op als motto, slogan en vuistregel, in 4 talen :-)

    Leave a comment:


  • Rossi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Voor die paar motorrijders de hele baan reserveren, lol. Motorrijders kunnen beter de B wegen van de Eiffel gaan rijden.
    Je komt echt voor het eerst in dat gebied ofzo? :) Het stikt daar van de motorrijders. En (daarom) politie. Genoeg motorrijders die daar hun rijbewijs kwijt zijn geraakt.

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Tja, da's een stuk veiliger..

    Beetje rekening met elkaar houden op de Ring is nooit weg, groot voordeel is dat je allemaal in dezelfde richting rijdt.
    En je leert er nog een beetje sturen en anticiperen van.
    True! Anders had ik mij denk ik nooit gerealiseerd dat een motor +- 2 keer zoveel remafstand heeft dan ik in de auto. Dat heeft mij serieus een beter inzicht gegeven, al had ik er toen net als Dave ook weinig 'respect' voor. Opzouten met die brommers als ze continu in de weg rijden.... ellendig acceleratievermogen nekte mijn E30-je altijd. :)

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Cav;

    Dat vind ik helemaal niet erg.
    Je hoeft er ook niets van te vinden, het is gewoon een feit. Ik dacht, misschien vind je 't leuk om ook eens iets van mij te leren... Je hebt er ook apps van, best geinig.
    Last edited by Dennis Cavallino; 08-06-15, 17:30.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Tja, da's een stuk veiliger..

    Beetje rekening met elkaar houden op de Ring is nooit weg, groot voordeel is dat je allemaal in dezelfde richting rijdt.
    En je leert er nog een beetje sturen en anticiperen van.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
    Tsja, je mag nou eenmaal met zowel de auto als de motor de Ring op. Dus iets meer respect lijkt me wel op z'n plaats, zeker omdat ze zo kwetsbaar zijn. En dat ze de hele breedte van de bocht pakken, tsja, nogal logisch. Anders gaan ze nog " langzamer" de bocht door.

    Is er overigens ooit geŽxperimenteerd met om het uur auto-motor-auto? Lijkt me voor iedereen beter.
    Voor die paar motorrijders de hele baan reserveren, lol. Motorrijders kunnen beter de B wegen van de Eiffel gaan rijden.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Cav;

    Dat vind ik helemaal niet erg.

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Pakkie;

    Leuke foto zo met dat Scalextric-effect.
    Tilt-shift heet dat.

    Leave a comment:


  • Rossi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Seat Leon Cupra R. En zo te zien heeft ie ook geen 280pk meer haha. Heb het even opgezocht en die dingen zijn gemakkelijk te tunen naar 350+pk, zoiets zal het wel geweest zijn als je ziet hoe snel hij mij voorbij gaat bij de start. Die man zag ik op het einde van mijn lap meteen weer door gaan naar de volgende lap hehe. Mijn straatbandjes waren opgelopen tot 3.1bar na 1 ronde! Ik moest ff weer afkoelen op de wegen rondom de ring. :)

    Motorrijders zijn echt verschrikkelijk. Snel op rechte stukken en traag de bochten door en dan ook nog de hele breedte gebruiken zodat je er niet gemakkelijk voorbij kan. In de spiegels kijken doen ze ook al niet :P Vooral die ene in mijn 2de lap @ Schwedenkreuz. Je kan er het beste meteen voorbij steken als die mogelijkheid er is.
    Tsja, je mag nou eenmaal met zowel de auto als de motor de Ring op. Dus iets meer respect lijkt me wel op z'n plaats, zeker omdat ze zo kwetsbaar zijn. En dat ze de hele breedte van de bocht pakken, tsja, nogal logisch. Anders gaan ze nog " langzamer" de bocht door.

    Is er overigens ooit geŽxperimenteerd met om het uur auto-motor-auto? Lijkt me voor iedereen beter.

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Eer van de foto komt niet aan mij toen hoor, maar aan Peter Eykens :). Ik heb hem alleen mogen gebruiken in mijn vorige verslag.

    Eens Faf dus netje om er overheen te knopen ligt al klaar en zal er voor de volgende keer ook op zitten. Ken inmiddels aardig wat Duitse Clio-RS-rijders die ook altijd in Breidscheid vertoeven en de Clio blijkt inderdaad aardig bulletproof en ze worden op de Ring toch niet echt gespaard.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Pakkie;

    Leuke foto zo met dat Scalextric-effect.
    +01

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Blijft leuk om de verhalen zo te lezen. Prachtig ook hoe dapper de Clio zich overal doorheen vecht, ogenschijnlijk volledig moeiteloos. De routine is dan ook: gummen.org => hey, tripverslagje van Pascal => lezen => Clio RS'en zoeken op AS24 & marktplaats :-)

    Vraag n.a.v. deze passage:
    De tas past toevallig ook nog eens exact in de helmbak. Het water was ook nu nog heerlijk koel.
    Hoe verstandig is het om een losse koeltas gevuld met flesjes water los in de helmbak achterin je auto te hebben liggen? Als je onverhoopt een keer aan de rol gaat en je maakt wat "spontane grote vertraging" mee, dan knalt die tas met inhoud als een sloopkogel door het interieur heen...

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Pakkie;

    Leuke foto zo met dat Scalextric-effect.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    De keer ervoor had ik zo'n drukte op een donderdag avond. Dan neem ik toch liever de hoge temperaturen voor lief i.c.m. weinig verkeer. Ik las in je verslag dat je bewust sochtends ging rijden en dat het wat later al begon te smeren met Federal's. Ik kon in de middag niet eens 1 lap doen met mijn straatbandjes, na de karoussel was het wel gedaan met de grip. Is wel te zien in mijn videos. Hohe acht heb ik ook in de 4 geprobeerd bij mijn 2de ronde, evenals hatzenbach, maar de z4 pakte niet echt lekker op vanuit de 4de versnelling.

    Waar heb je die helmtas vandaan? Lijkt mij ideaal. :)
    Last edited by Dave; 07-06-15, 23:16.

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Of ik rij rondje of ik hang ergens rond in Breidscheid. In het gekkenhuis boven bij start-finish ga je mij niet aantreffen. Nu was het vrijdag erg rustig, maar in de weekenden wil je daar niet zijn. Onderstaande foto van 2 mei zegt voldoende: eerst in een enorme rij om de parkeerplaats af te komen om vervolgens aan te schuiven in een lange rij op de openbare weg om vervolgens na meer dan een half uur bij de slagboom aan te komen. Ondertussen had ik al drie rondjes gereden :)

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
    Ook ik was er afgelopen vrijdag weer waarbij het heerlijk rustig was!
    Zoals gebruikelijk een verslagje met wat fotokes gemaakt wat je hier kunt vinden.

    Ik heb je niet gezien. Ook al ken ik je niet persoonlijk, die auto had ik wel herkend. Anders had ik wel ff een praatje gemaakt. Ik kwam verder bijna alleen maar Duitsers tegen. :(

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Is een Leon zo te zien.

    Best wel een vergevingsgezinde auto, die BMW, als ik je enthousiaste lijnen zo her en der zie. Je bent in elk geval niet bang. Wel steek je sommige brommers wel erg krap voorbij, kan me zo voorstellen dat je daarmee mensen laat schrikken.

    Even van het gas af zodat je na een bocht met iets meer dan een meter tussenafstand voorbij kunt, is iets verstandiger.
    Seat Leon Cupra R. En zo te zien heeft ie ook geen 280pk meer haha. Heb het even opgezocht en die dingen zijn gemakkelijk te tunen naar 350+pk, zoiets zal het wel geweest zijn als je ziet hoe snel hij mij voorbij gaat bij de start. Die man zag ik op het einde van mijn lap meteen weer door gaan naar de volgende lap hehe. Mijn straatbandjes waren opgelopen tot 3.1bar na 1 ronde! Ik moest ff weer afkoelen op de wegen rondom de ring. :)

    Motorrijders zijn echt verschrikkelijk. Snel op rechte stukken en traag de bochten door en dan ook nog de hele breedte gebruiken zodat je er niet gemakkelijk voorbij kan. In de spiegels kijken doen ze ook al niet :P Vooral die ene in mijn 2de lap @ Schwedenkreuz. Je kan er het beste meteen voorbij steken als die mogelijkheid er is.
    Last edited by Dave; 07-06-15, 14:43.

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
    Ook ik was er afgelopen vrijdag weer waarbij het heerlijk rustig was!
    Zoals gebruikelijk een verslagje met wat fotokes gemaakt wat je hier kunt vinden.
    Leuk verslag, geweldig zo een rustige dag waar de baan min of meer voor jezelf is. Leuk dat je zo kan genieten van je hobby!

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Da kennie nie Jasper, hij is aan het resen jonguh.... ;)

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Met een camera aan je harses rondrijden op de openbare weg is ook zo wat :)
    Maar die Guiletta heb je dus nooit meer gepakt ? Sterker nog die verdwijnt aan de horizon.
    LOL
    Is een Leon zo te zien.

    Best wel een vergevingsgezinde auto, die BMW, als ik je enthousiaste lijnen zo her en der zie. Je bent in elk geval niet bang. Wel steek je sommige brommers wel erg krap voorbij, kan me zo voorstellen dat je daarmee mensen laat schrikken.

    Even van het gas af zodat je na een bocht met iets meer dan een meter tussenafstand voorbij kunt, is iets verstandiger.

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Ook ik was er afgelopen vrijdag weer waarbij het heerlijk rustig was!
    Zoals gebruikelijk een verslagje met wat fotokes gemaakt wat je hier kunt vinden.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Met een camera aan je harses rondrijden op de openbare weg is ook zo wat :)
    Maar die Guiletta heb je dus nooit meer gepakt ? Sterker nog die verdwijnt aan de horizon.
    LOL

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Mooi toch, zo uit kunnen leven op een tolweg.
    En rondetijden is kroegpraat...

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    En de tweede ronde:


    Lap 2 was sneller geweest dan lap 1 als ik niet het verkeer op rotte plekken had gehad. Vooral die bikers, je weet nooit wat ze doen.

    Ik wilde eigenlijk meer laps doen maar het kwam er niet van vanwege baansluitingen en de laatste 2 uur die gereserveerd waren voor oldtimers. :(
    Last edited by Dave; 07-06-15, 04:15.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Ik heb afgelopen vrijdag weer eens 2 laps gereden. Mijn 3de en 4de lap ooit op de Nordschleife. Het was bloedheet, 34C stond er op de meter en daardoor leek het wel een stuk gladder. Ik begon met 2.0 bar bandendruk rondom maar na 1 lap was dit al 3.1 bar geworden. Voor ronde 2 heb ik daar 0.2 vanaf gehaald maar dit bleek nog steeds veel te veel te zijn. Volgens mij moet je min of meer met 1.3 bar koud rijden wil je in de goede range uitkomen. Geen idee of de standaard Vredestein straatbanden dat trekken.

    Eerste ronde:
    Last edited by Dave; 07-06-15, 04:17.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door robin360 Bekijk bericht
    Vreemd. De Boxster waar ik in reed had - naar achter en + naar voren. Erg storend...
    mijn v70 had dat ook, ik heb het omgedraaid, onder aan de pook zitten gewoon 2 micro switches, kwestie van draadjes/stekkertjes om wisselen, dan heb je + naar achteren en - naar voren.

    maar de bak schakelde zo traag dat ik het bijna nooit gebruikte...

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Ik was donderdag mee gereden met Dale Lomas van Bridge to Gantry.... damn! Erg gaaf om zo hard over de Ring te gaan. Daarna heb ik zo'n Clio RS gehuurd (waar we het al eerder over hadden hier) voor 10 rondjes. Vermogen ontbreekt wel erg als je omhoog gaat maar wat gaat dat ding heerlijk hard door de bocht! Was echt ren top dagje. Niet te druk en heerlijk warm.

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Vreemd. De Boxster waar ik in reed had - naar achter en + naar voren. Erg storend...

    Leave a comment:

Working...
X