Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • In die snelle kink @ Kesselchen waarschijnlijk. Hier: https://youtu.be/myPMKRXq4tI?t=321
    Last edited by Dave; 24-07-16, 08:45.

    Comment


    • Effie mijn 2 cents aangezien ik er bij stond toen ze een van de lichamen uii de Civic trokken.....

      Ik kwam bij de Breidscheid aanrijden en zag de lichten op geel staan. Langzaam rijden dus, de brug over en weer omhoog. Daar staat nog een licht rechts maar die is moeilijk te zien (staat ook ineens rechts terwijl de vorige lichten links stonden). Een randdebiel met een Golf GTI rijdt 2 cm achte me en toetert, flitst z'n lampen terwijl er nog steeds geel geldt, haalt me in om daarna bijna op de inmiddels al 2 ongelukken in te rijden. Gelukkig stond er iemand met z'n geel jasje te zwaaien anders waren er wellicht nog meer ongelukken gebeurd. Toen ik hem er op aan sprak zag ik dat z'n IQ ergens rond de 6 lag, en bleef hij volhouden dat er geen geel 'meer' was en dat ik dus maar harder moest rijden.

      Nou heeft dit niets met het ongeluk te maken echter.....toen ik vandaag op Spa de Ferrari challenge zat te kijken, was het duidelijk hoe groot en frequent de lichten daar zijn. Op de Nordschleife? 2 km van het licht bij Lauda Links tot de volgende. En het is dus erg makkelijk voor mensen die niet goed weten hoe het werkt om te denken dat 'het over is' (wat de GTI bestuurder ook dacht) en dus weer gas geven. Ik ben bang dat dit gebeurd is en na een van de bochten bij Kesselchen zag de bestuurder van de Civic plotseling de Marshalls langs de kant met de auto, verloor macht over het stuur en crashte zijwaarts er in. Erg tragisch allemaal. Vergeet niet dat er ook Marshalls gewond zijn geraakt die ons bestuurders daar helpen als er iets met ons gebeurd is.

      Ons werd gevraagd om klaar te maken om zo meteen om te keren en terug te rijden. Waarop de GTI bestuurder met IQ van 6 meteen omdraaide en z'n auto aan de andere kant van de baan zette tot groot ongenoegen van de Marshalls, en daarmee bijna een ambulance blokkeerde...afijn beneden zagen we MarcH en later zagen we een van de vele ambulances wel met zwaailicht maar langzaam rijdend wegrijden, en we wisten dat het fout zat.

      Dus ik hoop echt dat ze het aantal lichten toe laten nemen, maar je zal altijd mensen blijven houden die het niet goed zien (ik had het licht bij Lauda Links niet gezien omdat ik in de spiegel zat te kijken naar de toeterende GTI achter me, en het regende redelijk hard, maar bleef toch langzaam rijden aangezien ik nog geen groen of ongeluk had gezien), of die het negeren, of die gewoon niet eens weten wat geel betekent.

      En dan nog iets...waarom stappen we op de Nordschleife gewoon in een 'normale' auto (e.g. zonder rol kooi bijv.) zonder helm, zonder race overall etc. Terwijl op andere evenementen mensen dat wel doen? En zeker op een spek gladde baan in de regen met weet-ik-veel hoeveel blinde bochten? Ik denk dat mijn volgende nurburgring bezoekjes weer in een echte race auto worden. En met helm. En met overall.

      Comment


      • Tja, het is turistenfahrt he, geen trackday.
        Op de autobahn rijden we ook niet met helm op. Maar het is en blijft een beetje een gek verhaal.

        Maar ik heb vooral besloten om echt nooit op een natte Ring te gaan rijden.
        Sowieso is dat veel minder leuk, maar vooral het gevaar neemt exponentieel toe en het is al tricky genoeg met al die mafkezen die daar rijden.

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • Wat Harry zegt, TF gewoon voor toeristen. Racen doe je op een trackday, dan heb je ook veel meer vlaggers etc.

          Tis denk ik een centenkwestie van de uitbaters en berijders dat het er de laatste jaren zo aan toe gaat.
          ----------------------------------------------------
          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
          ----------------------------------------------------

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Tja, het is turistenfahrt he, geen trackday.
            Op de autobahn rijden we ook niet met helm op. Maar het is en blijft een beetje een gek verhaal.
            Klopt als een bus. En als het een echte trackday zou worden is de nurburgring niet meer hetzelfde. De 'open sfeer' maakt het juist zo mooi.

            Maar motorrijders rijden wel met een helm en pak aan op de autobahn.... ;o)

            Wat ik bedoel te zeggen: zelfs als je niet racet, rijd je over het algemeen nog steeds snel ook al ben je toerist (alleen al omdat moderne auto's toch wel snel zijn...ik bedoel: in 1968 reed Chris Amon een ronde van 7:58 in een Ferrari 312 formule auto terwijl mijn Spyder de ring in 7:47 kan doen met een 2 km kortere Ring), ben je nog steeds omringd door gasten die voor het eerst rijden en geen idee van ideale lijn etc. hebben en vergeten in de spiegels te kijken, en rijd je toch op een van de gevaarlijkste circuits ter wereld. Want openbare weg of niet, het is ook een circuit. Motorrijders rijden dus ook met overall en helm op gewoon op de straat, dus waarom zij wel en wij niet? Ik zeg niet dat het verplicht moet worden want ik hou er niet van om dingen verplicht te maken, maar ik zeg 1) ik denk dat het circuit veiliger wordt als er meer lichten staan (en dat het een turistenfahrt is is geen excuus; het gaat hier om levens sparen dus zeg dat maar eens tegen de ouders van de 2 doden van zaterdag! Op de openbare weg heb je ook veel stoplichten of cameras om de boel veiliger te maken), en 2) als je toch een beetje veiliger wilt rijden dan is er toch niets verkeerds met een helm te rijden. Gelukkig zie ik het steeds vaker daar, heb ik zo het idee. De laatste paragraaf in m'n vorige post was meer aan mezelf gericht. Vanaf nu af aan ga ik niet meer de Nurburgring op zonder pak & helm. En ik hoorde net dat m'n nieuwe Nurburgring auto klaar is, en daar komt voor volgend seizoen toch echt een rolkooi in ;o)

            Comment


            • Vraag is alleen of bij dit soort klappers een leven gered wordt met een helm en een pak. Tis lang niet altijd het hoofd waarop de grootste impact komt.
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

              Comment


              • Wat ik heb gelezen had, is dat die mensen aan de kant van de baan stonden om de schade aan de vagrails van een vorige crash op te schrijven. Zodat deze in rekening gesteld kon worden. Als dat waar is, is dat wel de domste reden om daar te zijn die ik me kan bedenken :-(
                Last edited by NAS; 25-07-16, 13:29.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door robin360 Bekijk bericht
                  en 2) als je toch een beetje veiliger wilt rijden dan is er toch niets verkeerds met een helm te rijden. Gelukkig zie ik het steeds vaker daar, heb ik zo het idee. De laatste paragraaf in m'n vorige post was meer aan mezelf gericht. Vanaf nu af aan ga ik niet meer de Nurburgring op zonder pak & helm. En ik hoorde net dat m'n nieuwe Nurburgring auto klaar is, en daar komt voor volgend seizoen toch echt een rolkooi in ;o)
                  Als je gaat rijden in een auto met rolkooi en 6 puntsgordels moet je daar eigenlijk rolkooi + pak + Helm met Hans-systeem of equivalent en Halo/containment-seat van maken. Door de veel stijvere constructie worden de deceleraties ook groter. Als je vastgesnoerd zit in gordels die geen mm wijken (en dat wil je met een kooi zo houden) dan moet je hoofd in de lengte en dwarsrichtingen ondersteund wordt tijdens een crash. Zonder die items is het maar zeer de vraag of het rijden met een kooi veiliger uitpakt dan rijden met de std airbags bij veel crashes. Gelukkig zijn de prijzen van dat spul enorm gezakt de laatste tijd.

                  Comment


                  • Ja dat bedoelde it. Kooi alleen met normale gordels & comfortabele lederen stoelen is vragen om moeilijkheden :-D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                      Wat ik heb gelezen had, is dat die mensen aan de kant van de baan stonden om de schade aan de vagrails van een vorige crash op te schrijven. Zodat deze in rekening gesteld kon worden. Als dat waar is, is dat wel de domste reden om daar te zijn die ik me kan bedenken :-(
                      Bij mijn weten wordt de schade aan de vangrails zo snel mogelijk opgenomen om deze in rekening te kunnen brengen aan de veroorzaker. En nee, dan kan de baan natuurlijk niet even gesloten worden, want dat scheelt inkomsten ;-)

                      Tis al heel wat jaar geleden dat ik er voor het laatst was, maar ook toen reden veel mensen (maar lang niet allemaal) met helm. Ik had er ook doorgaans eentje bij me (en op op de NordSchleife). Helm opzetten op de gewone openbare weg mag ook, maar leidt andere weggebruikers wel af :-)

                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                      Comment


                      • Baansluiting duur wordt gewoon in rekening gebracht.
                        ----------------------------------------------------
                        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                        ----------------------------------------------------

                        Comment


                        • Het was natuurlijk niet alleen maar drama hè! :-) Er stond een hoop moois en we hebben toen het nog droog was een paar super rondjes gereden
                          [ATTACH=CONFIG]n956482[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956483[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956484[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956485[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956486[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956487[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956488[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956489[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956490[/ATTACH]
                          Attached Files
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 9 photos.
                          Last edited by robin360; 03-08-16, 12:20.

                          Comment


                          • Mooie foto in de Karussel!

                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)



                            Comment


                            • Thanks. Was ook leuk om de oude en de nieuwe Spyder op de foto te krijgen. Ik zag ineens de oude Spyder voor me rijden dus ik stapte snel uit om een foto te maken. Maar je ziet het mannetje met z'n gele jas al snel aan komen lopen om me weg te sturen! :D

                              Comment


                              • Prachtige platen zeg :) geeft me wel even een Ring gevoel, en realiseer me dat ik daar dringend weer eens heen moet met iets wat lekker sportief rijdt :) :) Zie ik daar nu ook een Escort MK I of MKII staan ?
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                Comment


                                • Ha, die TSM;

                                  Die blauwe met zwarte strepen is inderdaad een Escort MkI.
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • Dat zijn de wagens die er toe doen :)
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                    Comment


                                    • Nog even o.a. over incident op de ring, in relatie met code geel: wanneer code geel van kracht wordt, stopt het pas op het moment dat er groen zichtbaar is. Dus niet wanneer je geen geel kan of denkt te zien, maar tot het tegengestelde signaal actief gegeven is. Is tenminste tijdens races zo, zal neem ik aan op de ring niet anders zijn.
                                      Wat mij bv op IAZ tijdens de competizione demo wel opviel is dat meerdere mensen duidelijk niet de instructies gelezen of onthouden hadden mn wat te doen bij code rood... En dat er ook door de duidelijk langzameren erg slecht in spiegels gekeken werd> nu was er de duidelijke afspraak dat veilig inhalen de verantwoordelijkheid is van de snellere rijder, en dat de langzamere gewoon de lijn moet/kan houden, maar af en toe was dat onduidelijk mn wanneer er gewoon geen duidelijke lijnen gereden werden of men iets anders neigde te gaan doen dan eigenlijk moest. Zo was er een Daytona die met geel behoorlijk in de ankers ging....tja... dan maak je het andere rijders erachter en dichtbij (zoals op dat moment ik) erg lastig, en creëer je juist een nieuwe onveilige situatie. Dit was dus duidelijk een evenement waar ik hoewel niet verplicht gewoon vol in racepak zat. Ik loop namelijk gewoon meer risico dan tijdens een gewone race, daar ken ik de andere rijders en weet ik wat ik aan ze heb, positief of negatief.
                                      Regels zullen in essentie op de ring niet anders zijn...en zon GTI gast met IQ 6 hoort daar dus gewoon niet thuis, maar dat zal wel voor meer gelden...

                                      Comment


                                      • Tijdens TF op de Ring wordt er wel met geel gewerkt (vlaggen en/of lichten) maar niet met groen.

                                        Comment


                                        • Heb nog nooit groen gezien op de ring.
                                          Wel wegwerkzaamheden in een blinde bocht waardoor er 5 autos werden afgeschreven.
                                          En politie rapporten waar dan in staat dat het aan de snelheid lag.
                                          Welkom op de ring.
                                          Waar meten met twee maten is uitgevonden.
                                          Kun je daarmee omgaan dan is de ring erg gaaf.
                                          Je auto afgeschreven zien worden door een ander zijn stommiteit is realistisch.
                                          Kun je dat niet handelen, dan beter weg te blijven.
                                          Just my 2 cts.
                                          :)
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                          Comment


                                          • Vooruitgang...

                                            https://www.youtube.com/watch?v=X2IaIAqF4YA
                                            ----------------------------------------------------
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                            ----------------------------------------------------

                                            Comment


                                            • https://autorai.nl/social/video-amg-gt-r-nurburgring/
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                              Comment


                                              • Twee filmpjes uit 1967 die ik nog niet kende.



                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                Comment


                                                • Ja! Snelste tijd https://www.rallye-magazin.de/motor/...rgring-rekord/
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                  Comment


                                                  • Snelle wasdroger.
                                                    En wat is nu het praktisch nut van deze "exercitie" ,???
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • Afgelopen zondag heeft een McLaren 650 een oliespoor neergelegd in de fuchsrohre. Dit is 1 v/d snelste stukken op de baan.
                                                      Veel slechter kun je het niet hebben eigenlijk...

                                                      Gevolg is kettingbotsing met 10 gewonden, waarvan 4 ernstig.

                                                      Hier een filmpje van iemand die nog wel kon remmen.
                                                      https://youtu.be/ax8p55NXmK4

                                                      Groene BMW heb ik zondag wel gezien en die was volgens mij zelfs NL.
                                                      Last edited by Harry; 15-08-17, 10:18. Reden: blauw was groen...

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • Waren meer NL bij betrokken, en de opengeknipte E36 was net van eigenaar gewisseld.
                                                        Foto's van de aftermath
                                                        https://www.autoblog.nl/nieuws/10-pe...71#post-101271
                                                        Veritatis simplex oratio est

                                                        Comment


                                                        • Wij zaten op de tribune van GP-circuit bij OGP toen er ineens allerlei helicopters opstegen en richting NS vlogen.
                                                          Toen had ik al een vermoeden.

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • Ook de knalgroene E46 M3 was een nl'er, en net van eigenaar gewisseld. Zie https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...Page=mympBuyer
                                                            Polo was ook Nederlands.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

                                                            Comment


                                                            • Dat van die groene BMW had ik al gezegd dacht ik. Maar ik had per ongeluk blauw getypt, terwijl dat ding best wel groen is :-)
                                                              We waren hem 2 keer tegengekomen afgelopen weekend. Wel coole racer vond ik.

                                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)



                                                              Comment


                                                              • Ja, kan gebeuren :-) Voor de rest, erg allemaal. Vooral die opgengeknipte auto's. Brrrr...
                                                                ''Thank God for the internet experts''

                                                                Comment


                                                                • Ja, hopelijk komt het goed met alle gewonden....

                                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X